Pistepotti
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat

+3
Sienilapsi
AySel
Aku Vankkis
7 posters

Sivu 1 / 5 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Siirry alas

Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat Empty Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat

Viesti kirjoittaja Aku Vankkis Ma 08 Elo 2022, 21:13

Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat

Perusasiat

Tämän nimityksen piti aikoinaan kuvata ensimmäistä maailmansotaa... aina siihen saakka kunnes tuli toinen.

Pistepotissa tämä nimi kuitenkin pitää paikkaansa. Vuorossa on nimittäin 29. kausikymmenyksen päättävä kahdessadasyhdeksäskymmenes kausi, jossa aikaisemmin jo kuopatuksi kuviteltu klassinen kausisarjamme tekee paluun vielä yhden kerran. Tämä on samalla myös Pistepotti-foorumin 150. kausi.

Kautta varten arvataan perussysteemin numerot eli 20 numeroa väliltä 1-100 sekä sivupistepotin numerot eli 10 numeroa väliltä 1-50. Pituutta kaudella on 15 kierrosta.

Kaikki vastaan kaikki

Koska tämä todella on sota, joka päättää kaikki sodat, siihen osallistuvat kaikki ja tarkoitan sillä kaikkia. Unohtakaa pelkät valtiot, sillä viimeisessä taistelussa on mukana ties mitä eri ryhmittymiä.

Jokaisen kilpailijan tulee siis tuttuun tapaan valita ketä sodassa edustaa ja tällä kertaa saatte vielä kohtuullisen vapaat kädet sen valitsemiseen. Voit valita omaksi "valtioksesi" minkä tahansa seuraavista:

- Planeetta tai muu avaruuden kappale
- Itsenäinen tai epäitsenäinen valtio
- Valtion osa (esim. lääni/maakunta/osavaltio)
- Kaupunki

Sen verran kuitenkin rajoitetaan valintaa, että valittavan kohteen nimessä saa olla korkeintaan 15 kirjainta. Tämä siksi, ettei kukaan valitse esimerkiksi muuan walesilaista kylää ja tee kaikkien elämästä vaikeaa Very Happy Valitse siis sellainen kohde, jonka nimen normaali ihminen pystyy kirjoittamaan.

Muutoin kausi toimii tavanomaisen valloituskauden tapaan, joten alla olevat tiedot ovat enemmänkin kertausta varten kuin varsinaisesti mitään uutta tietoa. Mitään uusia ominaisuuksia ei tällä kertaa ole mukana.

Hyökkäykset

Jokainen valtioista sen tyypistä tai todellisesta koosta riippumatta koostuu aluksi 5 alueesta, jotka on numeroitu.

Alueet on nimetty siten, että ensin tulee alueen omistava valtio ja sen perään alueen numero, esim. Suomi 15. Mikäli toinen valtio valloittaa alueen, valtio alueen nimessä muuttuu, mutta numero ei.

Kauden idea on lähettää omilta alueilta hyökkäyksiä muiden kilpailijoiden alueille ja pyrkiä valloittamaan ne. Jokainen kilpailija voi yhden kierroksen aikana lähettää korkeintaan kolme hyökkäystä. Jokaisen hyökkäyksen on lähdettävä eri alueelta eli mikäli kilpailija omistaa vähemmän kuin kolme aluetta, hän ei voi lähettää maksimimäärää hyökkäyksiä.

Hyökkäyksiä koskevat seuraavat säännöt:

* Et voi hyökätä alueelle, jolle joku toinen on jo ehtinyt hyökätä samalla kierroksella.

* Jokaisen yhden kierroksen aikana tehdyn hyökkäyksen täytyy kohdistua eri valtioon.

* Yhteen valtioon voi yhdellä kierroksella kohdistua korkeintaan neljä hyökkäystä. Tämä ei kuitenkaan koske NPC-valtioita.

* Kaikki yhden kierroksen hyökkäykset on tehtävä kerralla, eikä niitä voi jälkikäteen muuttaa ellei niissä ennen deadlinea ilmene jotain sääntöjen vastaista.

Hyökkäykset toivotaan tuttuun tapaan seuraavassa formaatissa, jotta niiden tarkistaminen ja tulosviestiin lisääminen olisi mahdollisimman yksinkertaista:

Hyökkäävä alue --> Kohdealue
Hyökkäävä alue --> Kohdealue
Hyökkäävä alue --> Kohdealue

Muista aina olla hyvin tarkkana alueiden nimien kanssa, sillä virheellisiä hyökkäyksiä ei hyväksytä. Hyökkäyksessä on selvästi näyttävä mistä se lähtee ja minne se kohdistuu.

Jos siis esimerkiksi Suomi hyökkää alueeltaan 15 Ruotsin alueelle 17, se näyttää seuraavalta:

Suomi 15 --> Ruotsi 17

Pelkkä numero ei riitä, vaan valtion nimet kuuluvat koko nimeen.

Hyökkäykset ratkaistaan simppelisti päivän tuloksilla. Paremman perussysteemin saanut voittaa taistelun. Mikäli hyökkääjä voittaa, kohdealue liitetään hänen valtioonsa. Mikäli tulee tasapeli, verrataan sivupistepotin tuloksia. Mikäli nekin menevät tasan, tulee absoluuttinen tasapeli ja sen puolustaja voittaa aina.

NPC-valtiot

Kaudella tulee olemaan 12 valtiota ja yli jäävät paikat täytetään NPC-valtioilla.

NPC:n omistamat alueet merkitään N-kirjaimella ja ne ovat kahden imperiumipisteen arvoisia eli arvokkaampia kuin tavalliset alueet.

NPC-valtion alueelle voi normaalisti hyökätä, mutta joka kierros kolme huonoimman perussysteemin tuloksen saanutta NPC:tä tekee seuraavalla kierroksella vastahyökkäyksen jokaista niiden alueille hyökännyttä kilpailijaa vastaan. Vastahyökkäykset kohdistuvat arvotuille alueille ja ne ovat ylimääräisiä hyökkäyksiä, joita ei lasketa mukaan neljän hyökkäyksen rajoitukseen. Et voi siis etukäteen tietää onko NPC, jonka alueelle hyökkäät, seuraavalla kierroksella kostonhimoinen vai ei.

Parannuspisteet

Parannuspisteillä voit ostaa erilaisia parannuksia, joilla voit helpottaa elämääsi monella eri tavalla. Parannuspisteitä kerätään sivupistepotin tuloksilla (1 pp per oikea numero). Lisäksi mikäli saat vähintään 7 oikein perussysteemillä tai onnistut valloittamaan kerralla vähintään 3 aluetta, saat ylimääräisen parannuspisteen.

Parannuspisteillä voit ostaa seuraavia parannuksia:

1) Hyökkäysboosti: Parantaa perussysteemin tulostasi yhdellä numerolla yhden alueesi kannalta hyökätessä. Ei vaikuta puolustukseen. Ostettaessa mainittava mille alueelle boosti käytetään. Hinta: 1 pp.

2) Aikamanipulaatio: Voit leikkiä ajalla ja lähettää yhdeltä alueeltasi kaksi hyökkäystä samaan aikaan, joka parhaimmillaan voi tarkoittaa neljää hyökkäystä per kierros. Ostettaessa ilmoitettava mille alueelle käytetään. Hinta: 2 pp.

3) Alueen varustaminen: Parantaa yhden alueen puolustusta siten, että kun joku hyökkää sinne, perussysteemin tuloksesi nousee yhdellä numerolla kyseisessä taistelussa. Varustus säilyy myöhemmille kierroksille ja siirtyy uudelle omistajalle, mikäli alue valloitetaan.

Varustetun alueen nimen perään lisätään tähti (*), esim. Suomi 15*. Tähti kuuluu nimeen ja se on lisättävä mukaan kun alueelta lähetetään hyökkäys tai kun sinne hyökätään.

Varustuksia voi tehdä korkeintaan kolme per alue eli kolmesti varustettu alue (esim. Suomi 15***) nostaa omistajansa tulosta kolmella numerolla kun alueelle hyökätään.

Jokainen varustus maksaa 3 parannuspistettä.

4) Sabotaasi: Poistaa jonkun vastustajan alueelta yhden varustuksen. Ostettaessa ilmoitettava mille alueelle käytetään. Ei voi käyttää omille alueille. Hinta: 2 pp.

Kaikkia parannuksia voi ostaa korkeintaan yhden per kierros, paitsi varustuksia, joiden määrä on rajaton kunhan parannuspisteet riittävät.

Vasallivaltiot

Edelliseltä valloituskaudelta tutut vasallivaltiot tekevät paluun. Kun kilpailijan viimeinen alue valloitettaisiin, hänestä tuleekin valloittajan vasalli. Hän saa pitää viimeisen alueensa ja tehdä omat siirtonsa, mutta on ikään kuin isäntänsä omistuksessa.

Joka kierros kun kilpailijalla on vasalli, hän saa joko hyökkäysboostin ilmaiseksi tai aikamanipulaation puoleen hintaan oman valintansa mukaan.

Isäntä voi suojella vasalliaan hyökkäyksiltä lähettämällä sen alueille apujoukkoja, jotka varustusten tapaan nostavat alueen puolustusta yhdellä oikealla numerolla. Apujoukkojen lähettäminen maksaa yhden parannuspisteen ja joukkoja voi lähettää korkeintaan kolme kertaa per kierros ja se on täysin vapaaehtoista.

Mikäli toinen kilpailija valloittaa vasallin viimeisen alueen, vasalli siirtyy uuden isännän omistukseen ja vanha isäntä menettää etunsa.

Vasallina oleva kilpailija voi itsenäistyä takaisin omaksi valtiokseen jatkamalla hyökkäyksiä normaalisti. Mikäli vasallin valtio kasvaa kolmen alueen suuruiseksi, se lakkaa olemasta vasalli. Itsenäistyneen valtion kaikki alueet saavat yhden ilmaisen varustuksen.

Vasallit eivät voi hyökätä isäntänsä alueelle eivätkä isännät vasallinsa alueelle.

HUOM: Vasallius koskee vain kilpailijoita. Mikäli NPC-valtio menettää viimeisen alueensa, se lakkaa olemasta.

Imperiumipisteet ja kauden päättyminen

Kausi ratkaistaan imperiumipisteillä. Viidentoista kierroksen jälkeen eniten imperiumipisteitä kerännyt kilpailija voittaa kauden.

Yhdestä omistetusta alueesta saa aina yhden imperiumipisteen. N-alueesta pisteitä saa kaksi. Lisäksi jokainen varustus alueella antaa yhden pisteen. Kolmesti varustettu N-alue on siis jopa viiden pisteen arvoinen.

Lopuksi myös määrällisesti eniten alueita omistava kilpailija saa 3 imperiumipistettä palkinnoksi. Lisäksi kilpailijat menettävät yhden imperiumipisteen jokaista kertaa kohti kun he ovat kauden aikana joutuneet itsenäisestä valtiosta vasalleiksi (isännän vaihtuminen ilman välissä tapahtuvaa itsenäistymistä ei lisää kertoja).

Yhteenveto

Joten nyt kun sitten ilmoittaudut mukaan tähän viimeiseen sotaan, laita ilmoittautumisviestiisi tuttuun tapaan perussysteemin numerot eli 20 numeroa väliltä 1-100 ja sivupistepotin numerot eli 10 numeroa väliltä 1-50, kummatkin luonnollisesti numerojärjestyksessä.

Lisäksi ilmoita myös valitsemasi valtio, joka noudattaa seuraavia sääntöjä:

- Planeetta tai muu avaruuden kappale / itsenäinen tai epäitsenäinen valtio / valtion osa / kaupunki
- Nimessä korkeintaan 15 kirjainta ja nimi on sellainen, jonka pystyy ihan asiallisesti kirjoittamaan

Olettaen, että väki on kasassa siihen mennessä, sota syttyy lauantaina 13. elokuuta kierroksen 0 merkeissä.
Aku Vankkis
Aku Vankkis
Admin


http://pistepotti.foorumini.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat Empty Vs: Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat

Viesti kirjoittaja AySel To 11 Elo 2022, 18:21

Valtioksi otetaan Tiibet, joka on maantieteellisesti sen verran haastavaa seutua, että luulisi valloittamisen olevan kohtuullisen vaikeaa.

1
5
8
20
21
25
34
36
42
46
52
56
59
66
70
71
76
82
89
93

12
14
18
20
24
31
35
39
41
46
AySel
AySel


Takaisin alkuun Siirry alas

Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat Empty Vs: Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat

Viesti kirjoittaja Sienilapsi Pe 12 Elo 2022, 16:35

Maailman syrjäisin asuttu saari Tristan da Cunha haluaa maailmankartalle.

21-30
61-70

---

1
6
7
23
26
34
38
40
45
46
Sienilapsi
Sienilapsi


Takaisin alkuun Siirry alas

Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat Empty Vs: Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat

Viesti kirjoittaja CottonJoel La 13 Elo 2022, 16:05

Liechtenstein

1
8
21
23
24
30
39
45
46
56
58
60
61
73
78
89
90
93
98
100
---
3
11
17
22
23
34
35
36
42
48

CottonJoel


Takaisin alkuun Siirry alas

Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat Empty Vs: Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat

Viesti kirjoittaja Kalamies La 13 Elo 2022, 19:13

Saarivaltioon on aina paha hyökätä niin valitaan Australia.
3
7
11
16
23
29
33
37
40
46
52
57
61
69
74
77
84
89
91
99

5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Edit: lisätty 2 numeroa.


Viimeinen muokkaaja, Kalamies pvm La 13 Elo 2022, 20:07, muokattu 1 kertaa
Kalamies
Kalamies


Takaisin alkuun Siirry alas

Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat Empty Vs: Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat

Viesti kirjoittaja Jonttu-Ankka La 13 Elo 2022, 19:25

Tervetuloa vaan valtaamaan Tritonia, yhtä Neptunuksen kuista.

1-20
1-10
Jonttu-Ankka
Jonttu-Ankka


Takaisin alkuun Siirry alas

Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat Empty Vs: Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat

Viesti kirjoittaja Aku Vankkis La 13 Elo 2022, 20:34

Meillä on 6 NPC-valtiota toimintavalmiudessa, mutta tarvitsisimme vastapainoksi myös vielä sen kuudennen kilpailijan.
Aku Vankkis
Aku Vankkis
Admin


http://pistepotti.foorumini.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat Empty Vs: Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat

Viesti kirjoittaja Don Barks Su 14 Elo 2022, 11:18

21-40
11-20

Venäjä
Don Barks
Don Barks


Takaisin alkuun Siirry alas

Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat Empty Vs: Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat

Viesti kirjoittaja Aku Vankkis Su 14 Elo 2022, 18:22

Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat - Kierros 0

NPC-valtioiden käyttämät numerot:

NPC 1:

NPC 1:

NPC 2:

NPC 2:

NPC 3:

NPC 3:

NPC 4:

NPC 4:

NPC 5:

NPC 5:

NPC 6:

NPC 6:

Mukana olevat kilpailijat valtioineen + aluejako:

NPC 1: Antarktis (1N, 2N, 3N, 4N, 5N)
Kalamies: Australia (6, 7, 8, 9, 10)
NPC 2: Brunei (11N, 12N, 13N, 14N, 15N)
CottonJoel: Liechtenstein (16, 17, 18, 19, 20)
NPC 3: Patagonia (21N, 22N, 23N, 24N, 25N)
NPC 4: Pluto (26N, 27N, 28N, 29N, 30N)
AySel: Tiibet (31, 32, 33, 34, 35)
NPC 5: Tokio (36N, 37N, 38N, 39N, 40N)
Sienilapsi: Tristan da Cunha (41, 42, 43, 44, 45)
Jonttu-Ankka: Triton (46, 47, 48, 49, 50)
NPC 6: Utsjoki (51N, 52N, 53N, 54N, 55N)
Don Barks: Venäjä (56, 57, 58, 59, 60)

Jokaisella valtiolla on siis alussa viisi aluetta, jotka on numeroitu valtioiden aakkosjärjestyksen perusteella. NPC-valtioiden alueet on merkitty N-kirjaimella ja ne ovat siis arvokkaampia kuin tavalliset alueet.

Nyt on sitten aika suorittaa ensimmäiset hyökkäykset. Jokainen kilpailija voi lähettää kolme hyökkäystä, joita koskevat seuraavat säännöt:

Hyökkäyssäännöt kirjoitti:1) Et voi hyökätä alueelle, jolle joku muu on jo ehtinyt hyökätä samalla kierroksella. Kannattaa siis olla tarkkana.

2) Et voi hyökätä alueelle, jota ei ole olemassa. Tämä on aiheuttanut runsaasti virhesiirtoja valloituskausien historiassa. Jos siis nyt hyökkäisit alueelle Triton 41, se olisi virhesiirto, koska vaikka Triton on pelissä ja samoin alue 41, ei kyseinen alue ole Tritonin omistuksessa, joten tällöin aluetta Triton 41 ei ole.

3) Jokaisen yhden kierroksen hyökkäyksen täytyy kohdistua eri valtion alueelle. Et siis voi hyökätä kahdelle tai kolmelle saman valtion alueelle kerralla.

4) Yhden kilpailijan alueille voi kohdistua korkeintaan neljä hyökkäystä per kierros. Jos siis jonkun kimppuun on käynyt jo neljä eri kilpailijaa, viides ei enää hänen alueilleen voi hyökätä, vaikka vapaita alueita olisikin jäljellä. Tämä ei kuitenkaan koske NPC-valtioita.

Lisäksi mikäli NPC tekee vastahyökkäyksen kilpailijan alueelle, se ei estä neljää kilpailijaa hyökkäämästä kyseisen kilpailijan alueille - tässä tilanteessa siis useamman kuin neljän hyökkäyksen vastaanottaminen on mahdollista, mikäli siis alueita on tarpeeksi.

5) Kaikki yhden kierroksen hyökkäykset on tehtävä kerralla samassa viestissä. Myös hyökkäyksissä käytettävät parannukset (hyökkäysboosti ja aikamanipulaatio) on käytettävä tässä yhteydessä.

6) Tehtyjä hyökkäyksiä ei voi jälkikäteen muuttaa, ellei käy ilmi, että ne ovat jollain tapaa sääntöjenvastaisia. Tällöinkin vain kielletyt hyökkäykset on sallittua muuttaa, ei muita ja luonnollisesti vain deadlineen mennessä.

Ensimmäiset hyökkäykset on tehtävä ihan luomuna, sillä kenelläkään ei vielä ole parannuspisteitä, eikä parannuksia sen myötä voi käyttää.

Muistakaa, että hyökkäyksistä on selvästi tultava ilmi miltä alueelta hyökkäys lähtee ja mille alueelle se kohdistuu. Numerot ja N-alueiden tapauksessa N-kirjaimet on muistettava lisätä mukaan tai hyökkäys joudutaan tulkitsemaan virheelliseksi ja hylkäämään.

Esimerkkihyökkäykset:

Ruotsi 77 --> Norja 84
Ruotsi 78 --> Tanska 87
Ruotsi 79 --> Suomi 91

NPC-valtioiden alueille hyökkääminen on siis sallittua ihan samalla tavalla kuin muiden kilpailijoidenkin alueille, mutta huomioikaa, että huomisella kierroksella kolme huonoimman perussysteemin tuloksen saanutta NPC-valtiota tekevät vastahyökkäyksen kaikkien niiden kimppuun tällä kierroksella hyökänneiden kilpailijoiden alueelle.

Joten pitemmittä puheitta suorittakaa siis ensimmäiset hyökkäyksenne haluamallanne tavalla, mainittujen sääntöjen puitteissa. Kaikenlainen kilpailijoiden välinen kommunikointi kauden topicissa sekä sen ulkopuolella on tuttuun tapaan sallittua.

Ensimmäisten hyökkäysten deadline on huomenna klo 19:00.
Aku Vankkis
Aku Vankkis
Admin


http://pistepotti.foorumini.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat Empty Vs: Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat

Viesti kirjoittaja Kalamies Su 14 Elo 2022, 21:48

Australia 6 --> Tiibet 31
Australia 7 --> Triton 50
Australia 8 --> Pluto 26N
Kalamies
Kalamies


Takaisin alkuun Siirry alas

Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat Empty Vs: Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat

Viesti kirjoittaja Sienilapsi Ma 15 Elo 2022, 03:52

Tristan da Cunha 51 --> Patagonia 25N
Tristan da Cunha 52 --> Tiibet 35
Tristan da Cunha 53 --> Venäjä 60
Sienilapsi
Sienilapsi


Takaisin alkuun Siirry alas

Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat Empty Vs: Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat

Viesti kirjoittaja CottonJoel Ma 15 Elo 2022, 15:01

Liechtenstein 17 --> Tokio 40N
Liechtenstein 18 --> Tristan da Cunha 44
Liechtenstein 19 --> Venäjä 57

CottonJoel


Takaisin alkuun Siirry alas

Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat Empty Vs: Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat

Viesti kirjoittaja AySel Ma 15 Elo 2022, 15:32

Tiibet 31 --> Liechtenstein 16
Tiibet 32 --> Triton 49
Tiibet 33 --> Utsjoki 55N
AySel
AySel


Takaisin alkuun Siirry alas

Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat Empty Vs: Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat

Viesti kirjoittaja Don Barks Ma 15 Elo 2022, 16:53

Venäjä 56 —> Tiibet 32
Venäjä 57 —> Tristan da Cunha 45
Venäjä 58 —> Australia 6
Don Barks
Don Barks


Takaisin alkuun Siirry alas

Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat Empty Vs: Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat

Viesti kirjoittaja Jonttu-Ankka Ma 15 Elo 2022, 17:52

Triton 46 --> Venäjä 56
Triton 47 --> Tiibet 34
Triton 48 --> Antarktis 1N
Jonttu-Ankka
Jonttu-Ankka


Takaisin alkuun Siirry alas

Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat Empty Vs: Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat

Viesti kirjoittaja Aku Vankkis Ma 15 Elo 2022, 20:22

Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat - Kierros 1/15

Oikeat numerot (perussysteemi):

2
17
30
40
44
49
53
61
63
64
70
75
77
80
81
83
86
90
93
98

Oikeat numerot (sivupistepotti):

2
6
12
16
25
27
28
30
42
48

NPC 4 (Pluto): 5 oikein & 3 oikein
CottonJoel (Liechtenstein): 5 oikein & 2 oikein
Sienilapsi (Tristan da Cunha): 5 oikein & 1 oikein
NPC 6 (Utsjoki): 4 oikein & 3 oikein
NPC 3 (Patagonia): 4 oikein & 1 oikein
Kalamies (Australia): 3 oikein & 2 oikein
NPC 1 (Antarktis): 3 oikein & 2 oikein
Don Barks (Venäjä): 2 oikein & 2 oikein
Jonttu-Ankka (Triton): 2 oikein & 2 oikein
AySel (Tiibet): 2 oikein & 1 oikein
NPC 5 (Tokio): 2 oikein & 0 oikein
NPC 2 (Brunei): 0 oikein & 3 oikein

Päivän hyökkäykset:

Australia 6 --> Tiibet 31 (Australia voittaa)
Australia 7 --> Triton 50 (Australia voittaa)
Australia 8 --> Pluto 26N (Pluto voittaa)

Tristan da Cunha 51 --> Patagonia 25N (Tristan da Cunha voittaa)
Tristan da Cunha 52 --> Tiibet 35 (Tristan da Cunha voittaa)
Tristan da Cunha 53 --> Venäjä 60 (Tristan da Cunha voittaa)

Liechtenstein 17 --> Tokio 40N (Liechtenstein voittaa)
Liechtenstein 18 --> Tristan da Cunha 44 (Liechtenstein voittaa)
Liechtenstein 19 --> Venäjä 57 (Liechtenstein voittaa)

Tiibet 31 --> Liechtenstein 16 (Liechtenstein voittaa)
Tiibet 32 --> Triton 49 (Triton voittaa)
Tiibet 33 --> Utsjoki 55N (Utsjoki voittaa)

Venäjä 56 --> Tiibet 32 (Venäjä voittaa)
Venäjä 57 --> Tristan da Cunha 45 (Tristan da Cunha voittaa)
Venäjä 58 --> Australia 6 (Australia voittaa)

Triton 46 --> Venäjä 56 (Venäjä voittaa)
Triton 47 --> Tiibet 34 (Triton voittaa)
Triton 48 --> Antarktis 1N (Antarktis voittaa)

Vastahyökkäyksen tekevät NPC:t: Antarktis (NPC 1), Tokio (NPC 5) & Brunei (NPC 2)

Kilpailijoiden valtiot alueineen kierroksen 1/15 jälkeen:

CottonJoel: Liechtenstein (16, 17, 18, 19, 20, 40N, 44, 57)
Sienilapsi: Tristan da Cunha (25N, 35, 41, 42, 43, 45, 60)
Kalamies: Australia (6, 7, 8, 9, 10, 31, 50)
NPC 1: Antarktis (1N, 2N, 3N, 4N, 5N)
NPC 2: Brunei (11N, 12N, 13N, 14N, 15N)
NPC 4: Pluto (26N, 27N, 28N, 29N, 30N)
NPC 6: Utsjoki (51N, 52N, 53N, 54N, 55N)
Jonttu-Ankka: Triton (34, 46, 47, 48, 49)
NPC 3: Patagonia (21N, 22N, 23N, 24N)
NPC 5: Tokio (36N, 37N, 38N, 39N)
Don Barks: Venäjä (32, 56, 58, 59)
AySel: Tiibet (33)

Kilpailijoiden käytössä olevat parannuspisteet:

CottonJoel (Liechtenstein): 3 pp
Sienilapsi (Tristan da Cunha): 2 pp
Kalamies (Australia): 2 pp
Don Barks (Venäjä): 2 pp
Jonttu-Ankka (Triton): 2 pp
AySel (Tiibet): 1 pp

Kilpailijoiden imperiumipisteet kierroksen 1/15 jälkeen:

1. CottonJoel (Liechtenstein): 9 ip
2. Sienilapsi (Tristan da Cunha): 8 ip
3. Kalamies (Australia): 7 ip
4. Jonttu-Ankka (Triton): 5 ip
5. Don Barks (Venäjä): 4 ip
6. AySel (Tiibet): 1 ip

Viimeinen sota on syttynyt, mutta sen avauskierros on tulostasoltaan aivan karmea, kun NPC:t mukaan lukien kahdestatoista kilpailijasta vain kolme onnistuu saamaan edes 5 oikein -tuloksen perussysteemillä. Tästä huolimatta CottonJoelin Liechtenstein ja Sienilapsen Tristan da Cunha onnistuvat voittamaan kaikki kolme taisteluaan ja ovat imperiumipisteissä sijoilla 1 ja 2. Kolmannelta sijalta löytyy kaksi taistelua voittanut Kalamiehen Australia.

Sen sijaan AySelin Tiibet saa kyllä kunnolla pataan ihan jokaisesta suunnasta ja menettää heti avauskierroksella yhtä lukuun ottamatta kaikki alueensa. En tiedä onko kenenkään valloituskausi koskaan alkanut näin katastrofaalisesti. Hänellä tulee olemaan kova työ nousta tuosta, etenkin kun hänen parannuspisteensä eivät riitä edes aikamanipulaatioon.

Homman nimi on nyt sitten se, että on aika lähettää uudet hyökkäykset tuttujen hyökkäyssääntöjen puitteissa. Huomioi, ettet voi siis lähettää kolmea hyökkäystä, jollet omista kolmea aluetta. Vain yksi hyökkäys per alue, ellet sitten päätä käyttää aikamanipulaatiota.

Ja mitä aikamanipulaatioon tulee, tästä eteenpäin parannusten ostaminen on myös mahdollista. Alla vielä kertauksena kaikki tarjolla olevat parannukset hintoineen:

Parannuspisteet kirjoitti:1) Hyökkäysboosti: Parantaa perussysteemin tulostasi yhdellä numerolla yhden alueesi kannalta hyökätessä. Ei vaikuta puolustukseen. Ostettaessa mainittava mille alueelle boosti käytetään. Hinta: 1 pp.

2) Aikamanipulaatio: Voit leikkiä ajalla ja lähettää yhdeltä alueeltasi kaksi hyökkäystä samaan aikaan, joka parhaimmillaan voi tarkoittaa neljää hyökkäystä per kierros. Ostettaessa ilmoitettava mille alueelle käytetään. Hinta: 2 pp.

3) Alueen varustaminen: Parantaa yhden alueen puolustusta siten, että kun joku hyökkää sinne, perussysteemin tuloksesi nousee yhdellä numerolla kyseisessä taistelussa. Varustus säilyy myöhemmille kierroksille ja siirtyy uudelle omistajalle, mikäli alue valloitetaan.

Varustetun alueen nimen perään lisätään tähti (*), esim. Suomi 15*. Tähti kuuluu nimeen ja se on lisättävä mukaan kun alueelta lähetetään hyökkäys tai kun sinne hyökätään.

Varustuksia voi tehdä korkeintaan kolme per alue eli kolmesti varustettu alue (esim. Suomi 15***) nostaa omistajansa tulosta kolmella numerolla kun alueelle hyökätään.

Jokainen varustus maksaa 3 parannuspistettä.

4) Sabotaasi: Poistaa jonkun vastustajan alueelta yhden varustuksen. Ostettaessa ilmoitettava mille alueelle käytetään. Ei voi käyttää omille alueille. Hinta: 2 pp.

Kaikkia parannuksia voi ostaa korkeintaan yhden per kierros, paitsi varustuksia, joiden määrä on rajaton kunhan parannuspisteet riittävät.

HUOM: Kuten ohjeissa mainitaan, mikäli kilpailija menettää viimeisen alueensa, hän saa pitää sen, mutta päätyy samalla valloittajan vasalliksi. Mikäli kilpailijalla on useampi kuin yksi alue jäljellä ja ne kaikki valloitetaan samalla kierroksella, valloittajista parhaan perussysteemin tuloksen saanut saa valloitetun kilpailijan vasallikseen.

Huomisen deadline on klo 19:00.

Uusia numeroita aikaa laittaa jälleen huomiseen asti.

**

NPC-valtiot suorittavat seuraavat vastahyökkäykset:

Antarktis 1N --> Triton 46
Tokio 36N --> Liechtenstein 16

(Huomatkaa siis aina tarkistaa myös nämä, ettette yritä hyökätä alueelle, jolle NPC on jo hyökännyt.)
Aku Vankkis
Aku Vankkis
Admin


http://pistepotti.foorumini.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat Empty Vs: Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat

Viesti kirjoittaja Kalamies Ma 15 Elo 2022, 23:06

Australia 50 --> Tiibet 33
Australia 8 -- > Venäjä 32
Australia 9 --> Utsjoki 51N
Kalamies
Kalamies


Takaisin alkuun Siirry alas

Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat Empty Vs: Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat

Viesti kirjoittaja Sienilapsi Ti 16 Elo 2022, 02:43

Tristan da Cunha 41 --> Patagonia 24N
Tristan da Cunha 42 --> Liechtenstein 40N
Tristan da Cunha 43 --> Venäjä 56
Sienilapsi
Sienilapsi


Takaisin alkuun Siirry alas

Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat Empty Vs: Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat

Viesti kirjoittaja CottonJoel Ti 16 Elo 2022, 14:32

Liechtenstein 17 --> Brunei 14N
Liechtenstein 40N --> Triton 34
Liechtenstein 57 --> Australia 10

CottonJoel


Takaisin alkuun Siirry alas

Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat Empty Vs: Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat

Viesti kirjoittaja AySel Ti 16 Elo 2022, 16:56

Ei nyt alkanut kyllä ihan suunnitelman mukaisesti.

Tiibet 33 --> Pluto 26N

Käytetään tähän nyt sitten vielä se hyökkäysboosti.
AySel
AySel


Takaisin alkuun Siirry alas

Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat Empty Vs: Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 5 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa