Pistepotti CCXL - Fiktiivinen sota
+5
Sienilapsi
Yuk7on
A.N.K.K.A
Don Barks
Aku Vankkis
9 posters
Sivu 1 / 7
Sivu 1 / 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Pistepotti CCXL - Fiktiivinen sota
Pistepotti CCXL - Fiktiivinen sota
Perusasiat
On tullut aika päättää Pistepotin 24. kausikymmenys kun vuorossa on kahdessadasneljäskymmenes kausi.
Tämä on samalla Pistepotti-foorumin sadas kausi, sillä tosiaan kaudesta 141 lähtien, miltei neljä vuotta, olemme täällä jo kisailleet.
Tämä juhlava kausi tulee olemaan kuudes ja viimeinen osa suosittuun valloituskausien sarjaan. Olemme ehtineet jo valloittaa Suomen, Euroopan, maailman, aurinkokunnan ja jopa historian. Mitä me emme vielä ole valloittaneet, on mielikuvituksen maailma.
Kautta varten arvataan perussysteemin numerot eli 20 numeroa väliltä 1-100 sekä sivupistepotin numerot eli 10 numeroa väliltä 1-50. Koska kyse on varsin merkittävästä kaudesta, on sillä pituutta 15 kierrosta.
Kauden perusidea
Valloituskaudet ovat jo kaikille tuttuja, joten tiedätte miten homma toimii. Koska kilpailijamäärät ovat viime aikoina käyneet todella pieniksi, on perusasioihinkin tehty pieniä muutoksia, joten tässä tiivistettynä:
* Jokainen kilpailijoista valitsee itselleen yhden "valtion" pelattavakseen. Tällä kertaa kaikki nämä valtiot ovat tuttuja fiktiivisistä teoksista ja niiden joukkoon lukeutuu paikkoja, kaupunkeja, valtakuntia yms.
* Jokainen valtio koostuu aluksi neljästä alueesta, jotka on numeroitu.
* Tarkoituksena on lähettää omilta alueilta hyökkäyksiä muiden alueille ja pyrkiä valloittamaan ne.
* Alueet on nimetty siten, että aluksi tulee alueen omistavan valtion nimi ja sitten varsinainen aluenumero, esim. Gondor 12. Mikäli toinen valtio valloittaa alueen 12, nimi edessä muuttuu, mutta numero ei.
* Kausi on suunniteltu kymmenelle kilpailijalle. Koska emme sitä määrää saa täyteen, yli jääneet paikat menevät NPC-valtioille (lisää alempana).
Hyökkäykset
Jokainen kilpailija voi lähettää alueiltaan kolme hyökkäystä per kierros - siis jos omistaa vähintään kolme aluetta. Jokaisen hyökkäyksistä on lähdettävä eri alueelta.
Hyökkäyksiä koskevat seuraavat säännöt:
* Et voi hyökätä alueelle, jolle joku toinen on jo ehtinyt hyökätä samalla kierroksella.
* Jokaisen yhden kierroksen aikana tehdyn hyökkäyksen täytyy kohdistua eri valtioon.
* Yhteen valtioon voi yhdellä kierroksella kohdistua korkeintaan kolme hyökkäystä. Tämä ei kuitenkaan koske NPC-valtioita.
* Kaikki yhden kierroksen hyökkäykset on tehtävä kerralla, eikä niitä voi jälkikäteen muuttaa, ellei niissä ilmene jotain sääntöjen vastaista.
Hyökkäykset toivotaan tuttuun tapaan seuraavassa formaatissa:
Hyökkäävä alue --> Kohdealue
Hyökkäävä alue --> Kohdealue
Hyökkäävä alue --> Kohdealue
Muista myös olla tarkkana alueiden nimien suhteen, sillä virheellisiä hyökkäyksiä ei hyväksytä. Hyökkäyksessä on selkeästi näyttävä mistä se lähtee ja minne se kohdistuu.
Jos siis esimerkiksi Gondor hyökkää alueeltaan 12 Ankkalinnan alueelle 16, näyttää se seuraavanlaiselta:
Gondor 12 --> Ankkalinna 16
Pelkkä numero ei riitä, valtion nimet kuuluvat koko nimeen.
Hyökkäykset ratkaistaan simppelisti tuloksilla. Paremman perussysteemin tuloksen saanut voittaa taistelun. Mikäli hyökkääjä voittaa, kohdealue liitetään hänen valtioonsa. Mikäli tulee tasapeli, verrataan sivupistepotin tuloksia. Mikäli nekin menevät tasan, tulee absoluuttinen tasapeli, jonka puolustaja voittaa aina.
NPC-valtiot
Mukana on jälleen NPC-valtioita, jotka pelaavat yli jääneillä valtioilla. NPC-valtioiden omistamat alueet on merkitty N-kirjaimella ja ne ovat perusarvoltaan kahden imperiumipisteen arvoisia eli arvokkampia kuin tavalliset alueet.
NPC-valtion alueille voi siis normaalisti hyökätä. NPC-valtiot ovat useimmiten rauhanomaisia, mutta tällä kertaa joka kierros arvotaan yksi NPC-valtio, joka on kostonhimoinen ja mikäli joku on hyökännyt kyseisen NPC-valtion alueelle (onnistuipa hyökkäys tai ei) kyseinen NPC-valtio tekee seuraavalla kierroksella vastahyökkäyksen.
Et voi siis tietää etukäteen, onko NPC jonka alueelle olet hyökkäämässä kostonhimoinen vai ei, se selviää vasta kierroksen tulosviestissä.
Parannuspisteet
Parannuspisteillä voit ostaa mukavia parannuksia, joilla teet valloittamisesta kenties hieman helpompaa itsellesi. Parannuspisteitä kerätään sivupistepotin tuloksilla (1 pp per oikea numero).
Lisäksi mikäli saat vähintään 7 oikein perussysteemillä tai onnistut valloittamaan kolme aluetta kerralla, saat siitä hyvästä yhden parannuspisteen.
Parannuspisteillä voi ostaa seuraavia parannuksia:
1) Hyökkäysboosti: Parantaa perussysteemin tulostasi yhdellä numerolla yhden alueesi kannalta hyökätessä. Ei vaikuta puolustukseen. Ostettaessa mainittava mille alueelle boosti käytetään. Hinta: 1 pp.
2) Aikamanipulaatio: Voit leikkiä ajalla ja lähettää yhdeltä alueeltasi kaksi hyökkäystä samaan aikaan, joka parhaimmillaan voi tarkoittaa neljää hyökkäystä per kierros. Ostettaessa ilmoitettava mille alueelle käytetään. Hinta: 2 pp.
3) Alueen varustaminen: Parantaa yhden alueen puolustusta siten, että kun joku hyökkää sinne, perussysteemin tuloksesi nousee yhdellä numerolla kyseisessä taistelussa. Varustus säilyy myöhemmille kierroksille ja siirtyy uudelle omistajalle, mikäli alue valloitetaan.
Varustetun alueen nimen perään lisätään tähti (*), esim. Gondor 12*. Tähti kuuluu nimeen ja se on lisättävä mukaan kun alueelta lähetetään hyökkäys tai kun sinne hyökätään.
Varustuksia voi tehdä korkeintaan kolme per alue eli kolmesti varustettu alue (esim. Gondor 12***) nostaa omistajansa tulosta kolmella numerolla kun alueelle hyökätään.
Jokainen varustus maksaa 3 parannuspistettä.
4) Sabotaasi: Poistaa jonkun vastustajan alueelta yhden varustuksen. Ostettaessa ilmoitettava mille alueelle käytetään. Ei voi käyttää omille alueille. Hinta: 2 pp.
Kaikkia parannuksia voi ostaa korkeintaan yhden per kierros, paitsi varustuksia, joiden määrä on rajaton kunhan parannuspisteet riittävät.
Vasallivaltiot
Uutena ominaisuutena mukaan tulevat vasallivaltiot. Koska väkeä on tavattoman vähän, emme halua kenenkään eliminoituvan kesken kauden.
Tästä johtuen kun kilpailijan viimeinen alue valloitetaan, hänen kautensa ei pääty vaan hänestä tulee viimeisen alueensa valloittajan vasallivaltio. Hän saa pitää viimeisen alueensa ja on nyt ikään kuin valloittajansa omistuksessa, vaikka saakin edelleen tehdä itse omat siirtonsa.
Joka kierros kun kilpailijalla on vasallivaltio, hän saa joko hyökkäysboostin ilmaiseksi tai aikamanipulaation puoleen hintaan.
Isäntävaltio voi halutessaan suojella vasalliaan lähettämällä sinne apujoukkoja hyökkäysten varalta. Apujoukot toimivat samaan tapaan kuin varustukset eli nostavat vasallin tulosta mikäli alueelle hyökätään, mutta ne ovat kertakäyttöisiä, eivät pysyviä.
Apujoukkojen lähettäminen maksaa yhden parannuspisteen ja sen voi tehdä korkeintaan kolme kertaa kierroksen aikana.
Mikäli vasallin viimeinen alue valloitetaan, vasalli siirtyy uudelle isännälle ja vanha isäntä menettää etunsa.
Vasalli voi pyrkiä itsenäistymään jatkamalla hyökkäyksiä normaalisti. Mikäli vasalli onnistuu kasvattamaan valtakuntansa kolmeen alueeseen, hän lakkaa olemasta vasalli ja on jälleen itsenäinen valtio.
Vasallit eivät voi hyökätä isäntänsä alueille (eivätkä isännät vasalliensa), mutta kaikille muille alueille voivat. He voivat myös normaalisti käyttää parannuspisteitään.
Kun vasalli itsenäistyy, kaikki hänen kolme aluettaan saavat yhden ilmaisen varustuksen.
HUOM: Vasallit koskevat vain kilpailijoiden pelaamia valtioita. NPC-valtiot lakkaavat olemasta kun niiden viimeinen alue viedään.
Imperiumipisteet ja kauden päättyminen
Kausi ratkaistaan jälleen imperiumipisteillä. Viidentoista kierroksen jälkeen eniten imperiumipisteitä kerännyt kilpailija voittaa kauden.
Yhdestä omistetusta alueesta saa aina yhden imperiumipisteen. N-alueesta pisteitä saa kaksi. Jokainen parannus antaa myös yhden imperiumipisteen. Toisin sanoen kolmesti varustettu N-alue on siis jopa viiden imperiumipisteen arvoinen.
Lopuksi myös määrällisesti eniten alueita omistava kilpailija saa 3 imperiumipistettä palkinnoksi. Lisäksi kilpailijat menettävät yhden imperiumipisteen jokaista kertaa kohti kun he ovat kauden aikana joutuneet itsenäisestä valtiosta vasalleiksi (isännän vaihtuminen ilman välissä tapahtuvaa itsenäistymistä ei lisää kertoja).
Yhteenveto
Joten nyt kun sitten ilmoittaudut mukaan kaudelle, laita ilmoittautumisviestiisi tuttuun tapaan perussysteemin numerot eli 20 numeroa väliltä 1-100 ja sivupistepotin numerot eli 10 numeroa väliltä 1-50 ja kummatkin tietysti numerojärjestyksessä.
Lisäksi valitse alla näkyvästä listasta itsellesi yksi valtio pelattavaksi.
Olettaen, että ainakin tämä tuttu aktiivisten porukka on ilmaantunut siihen mennessä, kausi alkaa sunnuntaina 31. toukokuuta.
**
Lista pelattavista valtioista:
Perusasiat
On tullut aika päättää Pistepotin 24. kausikymmenys kun vuorossa on kahdessadasneljäskymmenes kausi.
Tämä on samalla Pistepotti-foorumin sadas kausi, sillä tosiaan kaudesta 141 lähtien, miltei neljä vuotta, olemme täällä jo kisailleet.
Tämä juhlava kausi tulee olemaan kuudes ja viimeinen osa suosittuun valloituskausien sarjaan. Olemme ehtineet jo valloittaa Suomen, Euroopan, maailman, aurinkokunnan ja jopa historian. Mitä me emme vielä ole valloittaneet, on mielikuvituksen maailma.
Kautta varten arvataan perussysteemin numerot eli 20 numeroa väliltä 1-100 sekä sivupistepotin numerot eli 10 numeroa väliltä 1-50. Koska kyse on varsin merkittävästä kaudesta, on sillä pituutta 15 kierrosta.
Kauden perusidea
Valloituskaudet ovat jo kaikille tuttuja, joten tiedätte miten homma toimii. Koska kilpailijamäärät ovat viime aikoina käyneet todella pieniksi, on perusasioihinkin tehty pieniä muutoksia, joten tässä tiivistettynä:
* Jokainen kilpailijoista valitsee itselleen yhden "valtion" pelattavakseen. Tällä kertaa kaikki nämä valtiot ovat tuttuja fiktiivisistä teoksista ja niiden joukkoon lukeutuu paikkoja, kaupunkeja, valtakuntia yms.
* Jokainen valtio koostuu aluksi neljästä alueesta, jotka on numeroitu.
* Tarkoituksena on lähettää omilta alueilta hyökkäyksiä muiden alueille ja pyrkiä valloittamaan ne.
* Alueet on nimetty siten, että aluksi tulee alueen omistavan valtion nimi ja sitten varsinainen aluenumero, esim. Gondor 12. Mikäli toinen valtio valloittaa alueen 12, nimi edessä muuttuu, mutta numero ei.
* Kausi on suunniteltu kymmenelle kilpailijalle. Koska emme sitä määrää saa täyteen, yli jääneet paikat menevät NPC-valtioille (lisää alempana).
Hyökkäykset
Jokainen kilpailija voi lähettää alueiltaan kolme hyökkäystä per kierros - siis jos omistaa vähintään kolme aluetta. Jokaisen hyökkäyksistä on lähdettävä eri alueelta.
Hyökkäyksiä koskevat seuraavat säännöt:
* Et voi hyökätä alueelle, jolle joku toinen on jo ehtinyt hyökätä samalla kierroksella.
* Jokaisen yhden kierroksen aikana tehdyn hyökkäyksen täytyy kohdistua eri valtioon.
* Yhteen valtioon voi yhdellä kierroksella kohdistua korkeintaan kolme hyökkäystä. Tämä ei kuitenkaan koske NPC-valtioita.
* Kaikki yhden kierroksen hyökkäykset on tehtävä kerralla, eikä niitä voi jälkikäteen muuttaa, ellei niissä ilmene jotain sääntöjen vastaista.
Hyökkäykset toivotaan tuttuun tapaan seuraavassa formaatissa:
Hyökkäävä alue --> Kohdealue
Hyökkäävä alue --> Kohdealue
Hyökkäävä alue --> Kohdealue
Muista myös olla tarkkana alueiden nimien suhteen, sillä virheellisiä hyökkäyksiä ei hyväksytä. Hyökkäyksessä on selkeästi näyttävä mistä se lähtee ja minne se kohdistuu.
Jos siis esimerkiksi Gondor hyökkää alueeltaan 12 Ankkalinnan alueelle 16, näyttää se seuraavanlaiselta:
Gondor 12 --> Ankkalinna 16
Pelkkä numero ei riitä, valtion nimet kuuluvat koko nimeen.
Hyökkäykset ratkaistaan simppelisti tuloksilla. Paremman perussysteemin tuloksen saanut voittaa taistelun. Mikäli hyökkääjä voittaa, kohdealue liitetään hänen valtioonsa. Mikäli tulee tasapeli, verrataan sivupistepotin tuloksia. Mikäli nekin menevät tasan, tulee absoluuttinen tasapeli, jonka puolustaja voittaa aina.
NPC-valtiot
Mukana on jälleen NPC-valtioita, jotka pelaavat yli jääneillä valtioilla. NPC-valtioiden omistamat alueet on merkitty N-kirjaimella ja ne ovat perusarvoltaan kahden imperiumipisteen arvoisia eli arvokkampia kuin tavalliset alueet.
NPC-valtion alueille voi siis normaalisti hyökätä. NPC-valtiot ovat useimmiten rauhanomaisia, mutta tällä kertaa joka kierros arvotaan yksi NPC-valtio, joka on kostonhimoinen ja mikäli joku on hyökännyt kyseisen NPC-valtion alueelle (onnistuipa hyökkäys tai ei) kyseinen NPC-valtio tekee seuraavalla kierroksella vastahyökkäyksen.
Et voi siis tietää etukäteen, onko NPC jonka alueelle olet hyökkäämässä kostonhimoinen vai ei, se selviää vasta kierroksen tulosviestissä.
Parannuspisteet
Parannuspisteillä voit ostaa mukavia parannuksia, joilla teet valloittamisesta kenties hieman helpompaa itsellesi. Parannuspisteitä kerätään sivupistepotin tuloksilla (1 pp per oikea numero).
Lisäksi mikäli saat vähintään 7 oikein perussysteemillä tai onnistut valloittamaan kolme aluetta kerralla, saat siitä hyvästä yhden parannuspisteen.
Parannuspisteillä voi ostaa seuraavia parannuksia:
1) Hyökkäysboosti: Parantaa perussysteemin tulostasi yhdellä numerolla yhden alueesi kannalta hyökätessä. Ei vaikuta puolustukseen. Ostettaessa mainittava mille alueelle boosti käytetään. Hinta: 1 pp.
2) Aikamanipulaatio: Voit leikkiä ajalla ja lähettää yhdeltä alueeltasi kaksi hyökkäystä samaan aikaan, joka parhaimmillaan voi tarkoittaa neljää hyökkäystä per kierros. Ostettaessa ilmoitettava mille alueelle käytetään. Hinta: 2 pp.
3) Alueen varustaminen: Parantaa yhden alueen puolustusta siten, että kun joku hyökkää sinne, perussysteemin tuloksesi nousee yhdellä numerolla kyseisessä taistelussa. Varustus säilyy myöhemmille kierroksille ja siirtyy uudelle omistajalle, mikäli alue valloitetaan.
Varustetun alueen nimen perään lisätään tähti (*), esim. Gondor 12*. Tähti kuuluu nimeen ja se on lisättävä mukaan kun alueelta lähetetään hyökkäys tai kun sinne hyökätään.
Varustuksia voi tehdä korkeintaan kolme per alue eli kolmesti varustettu alue (esim. Gondor 12***) nostaa omistajansa tulosta kolmella numerolla kun alueelle hyökätään.
Jokainen varustus maksaa 3 parannuspistettä.
4) Sabotaasi: Poistaa jonkun vastustajan alueelta yhden varustuksen. Ostettaessa ilmoitettava mille alueelle käytetään. Ei voi käyttää omille alueille. Hinta: 2 pp.
Kaikkia parannuksia voi ostaa korkeintaan yhden per kierros, paitsi varustuksia, joiden määrä on rajaton kunhan parannuspisteet riittävät.
Vasallivaltiot
Uutena ominaisuutena mukaan tulevat vasallivaltiot. Koska väkeä on tavattoman vähän, emme halua kenenkään eliminoituvan kesken kauden.
Tästä johtuen kun kilpailijan viimeinen alue valloitetaan, hänen kautensa ei pääty vaan hänestä tulee viimeisen alueensa valloittajan vasallivaltio. Hän saa pitää viimeisen alueensa ja on nyt ikään kuin valloittajansa omistuksessa, vaikka saakin edelleen tehdä itse omat siirtonsa.
Joka kierros kun kilpailijalla on vasallivaltio, hän saa joko hyökkäysboostin ilmaiseksi tai aikamanipulaation puoleen hintaan.
Isäntävaltio voi halutessaan suojella vasalliaan lähettämällä sinne apujoukkoja hyökkäysten varalta. Apujoukot toimivat samaan tapaan kuin varustukset eli nostavat vasallin tulosta mikäli alueelle hyökätään, mutta ne ovat kertakäyttöisiä, eivät pysyviä.
Apujoukkojen lähettäminen maksaa yhden parannuspisteen ja sen voi tehdä korkeintaan kolme kertaa kierroksen aikana.
Mikäli vasallin viimeinen alue valloitetaan, vasalli siirtyy uudelle isännälle ja vanha isäntä menettää etunsa.
Vasalli voi pyrkiä itsenäistymään jatkamalla hyökkäyksiä normaalisti. Mikäli vasalli onnistuu kasvattamaan valtakuntansa kolmeen alueeseen, hän lakkaa olemasta vasalli ja on jälleen itsenäinen valtio.
Vasallit eivät voi hyökätä isäntänsä alueille (eivätkä isännät vasalliensa), mutta kaikille muille alueille voivat. He voivat myös normaalisti käyttää parannuspisteitään.
Kun vasalli itsenäistyy, kaikki hänen kolme aluettaan saavat yhden ilmaisen varustuksen.
HUOM: Vasallit koskevat vain kilpailijoiden pelaamia valtioita. NPC-valtiot lakkaavat olemasta kun niiden viimeinen alue viedään.
Imperiumipisteet ja kauden päättyminen
Kausi ratkaistaan jälleen imperiumipisteillä. Viidentoista kierroksen jälkeen eniten imperiumipisteitä kerännyt kilpailija voittaa kauden.
Yhdestä omistetusta alueesta saa aina yhden imperiumipisteen. N-alueesta pisteitä saa kaksi. Jokainen parannus antaa myös yhden imperiumipisteen. Toisin sanoen kolmesti varustettu N-alue on siis jopa viiden imperiumipisteen arvoinen.
Lopuksi myös määrällisesti eniten alueita omistava kilpailija saa 3 imperiumipistettä palkinnoksi. Lisäksi kilpailijat menettävät yhden imperiumipisteen jokaista kertaa kohti kun he ovat kauden aikana joutuneet itsenäisestä valtiosta vasalleiksi (isännän vaihtuminen ilman välissä tapahtuvaa itsenäistymistä ei lisää kertoja).
Yhteenveto
Joten nyt kun sitten ilmoittaudut mukaan kaudelle, laita ilmoittautumisviestiisi tuttuun tapaan perussysteemin numerot eli 20 numeroa väliltä 1-100 ja sivupistepotin numerot eli 10 numeroa väliltä 1-50 ja kummatkin tietysti numerojärjestyksessä.
Lisäksi valitse alla näkyvästä listasta itsellesi yksi valtio pelattavaksi.
Olettaen, että ainakin tämä tuttu aktiivisten porukka on ilmaantunut siihen mennessä, kausi alkaa sunnuntaina 31. toukokuuta.
**
Lista pelattavista valtioista:
- Lista pelattavista valtioista:
- Ankkalinna
Coruscant
Gondor
Gotham City
Oz
Pallet Town
Panem
Springfield
Tylypahka
Westeros
Vs: Pistepotti CCXL - Fiktiivinen sota
Pää:
13
15
18
19
22
28
63
65
67
69
77
78
79
81
82
88
89
90
91
92
Sivu:
7
21
24
26
29
33
35
36
38
40
Valtiona toimii Gotham City
13
15
18
19
22
28
63
65
67
69
77
78
79
81
82
88
89
90
91
92
Sivu:
7
21
24
26
29
33
35
36
38
40
Valtiona toimii Gotham City
Don Barks
Vs: Pistepotti CCXL - Fiktiivinen sota
Pöö pitkästä aikaa.
-
1
3
11
14
21
23
31
33
41
43
44
47
61
63
71
73
81
83
91
93
-
2
6
12
16
22
26
32
36
42
46
-
Gondor olkoon valtioni
-
1
3
11
14
21
23
31
33
41
43
44
47
61
63
71
73
81
83
91
93
-
2
6
12
16
22
26
32
36
42
46
-
Gondor olkoon valtioni
Yuk7on
Vs: Pistepotti CCXL - Fiktiivinen sota
Jestas mikä löytö, kaks uhanalaista lajia, pisteankka ja yukoni, yhdellä bongauksella. Tästä saa varmaan hyvän skuupin.
Perus:
23-27
40-44
69-73
91-95
Sivu:
4
7
11
20
23
29
34
38
41
45
Valtioksi valikoituuSeitsemän sienikuntaa Westeros.
Perus:
23-27
40-44
69-73
91-95
Sivu:
4
7
11
20
23
29
34
38
41
45
Valtioksi valikoituu
Sienilapsi
Vs: Pistepotti CCXL - Fiktiivinen sota
Oho, paluumuuttajia, valloituskausi ja vielä satasetkin paukkuvat samalla.
2
8
9
25
30
40
42
45
48
56
71
72
74
75
79
81
84
87
88
89
3
15
23
27
29
30
32
38
42
49
Ykkösvaihtoehdot on viety jo, joten valitaan pieni, mutta pippurinen Pallet Town.
2
8
9
25
30
40
42
45
48
56
71
72
74
75
79
81
84
87
88
89
3
15
23
27
29
30
32
38
42
49
Ykkösvaihtoehdot on viety jo, joten valitaan pieni, mutta pippurinen Pallet Town.
Jonttu-Ankka
Vs: Pistepotti CCXL - Fiktiivinen sota
4
6
7
9
12
20
28
29
35
44
51
55
60
67
71
75
79
80
86
98
1
10
11
24
27
28
33
39
45
48
Ankkalinna
6
7
9
12
20
28
29
35
44
51
55
60
67
71
75
79
80
86
98
1
10
11
24
27
28
33
39
45
48
Ankkalinna
CottonJoel
Vs: Pistepotti CCXL - Fiktiivinen sota
3
7
11
16
23
29
33
37
40
46
52
57
61
69
74
77
84
89
91
Sivu
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Coruscant
7
11
16
23
29
33
37
40
46
52
57
61
69
74
77
84
89
91
Sivu
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Coruscant
Kalamies
Vs: Pistepotti CCXL - Fiktiivinen sota
Meillä on peräti kahdeksan kilpailijaa, pariin viime kauteen verrattuna tämä on suorastaan hurjaa. Lisätkäämme mukaan siis mielenkiinnon vuoksi vielä yksi NPC ja yksi valtio, joka on meille varsin tuttu...
**
Pistepotti CCXL - Fiktiivinen sota - Kierros 0
NPC-valtioiden käyttämät numerot:
NPC 1:
NPC 2:
NPC 3:
NPC 4:
Mukana olevat kilpailijat valtioineen + aluejako:
CottonJoel: Ankkalinna (1, 2, 3, 4)
Kalamies: Coruscant (5, 6, 7, 8)
Yuk7on: Gondor (9, 10, 11, 12)
Don Barks: Gotham City (13, 14, 15, 16)
NPC 1: Megapolis (17N, 18N, 19N, 20N)
NPC 2: Oz (21N, 22N, 23N, 24N)
Jonttu-Ankka: Pallet Town (25, 26, 27, 28)
NPC 3: Panem (29N, 30N, 31N, 32N)
Touhula: Springfield (33, 34, 35, 36)
A.N.K.K.A: Tylypahka (37, 38, 39, 40)
Sienilapsi: Westeros (41, 42, 43, 44)
NPC 4: New Vankenstein (45N, 46N, 47N, 48N) [lisätty kierroksen 7 jälkeen]
Jokaisessa valtiossa on siis aluksi neljä aluetta - yksi vähemmän kuin aikaisemmilla valloituskausilla. Tämä tarkoittaa sitä, että alueita on yhteensä vähemmän kuin koskaan aiemmin, mikä tekee kaudesta haastavamman ja potentiaalisesti myös tasaisemman.
Kaikki tavalliset alueet ovat yhden imperiumipisteen arvoisia ja N-alueet kahden.
Nyt on sitten aika suorittaa ensimmäiset hyökkäykset. Jokainen kilpailijoista voi lähettää alueiltaan yhteensä kolme hyökkäystä. Hyökkäysten on noudatettava seuraavia sääntöjä:
Parannuksia ei vielä ensimmäisissä hyökkäyksissä voi käyttää, sillä parannuspisteitä alkaa kertyä vasta huomenna ensimmäisellä varsinaisella kierroksella.
Hyökkäysten on selvästi tuotava ilmi miltä alueelta hyökkäys on lähtöisin ja minne se kohdistuu. On hyvin olennaista saada alueiden koko nimet oikein, jotta hyökkäykset voidaan kelpuuttaa.
Esimerkkihyökkäykset:
Patagonia 67 --> Brasilia 97
Patagonia 68 --> Venezuela 86
Patagonia 69 --> Uruguay 88
Huomioikaa myös, että N-alueissa N-kirjain kuuluu nimeen.
Joten pitemmittä puheitta näiden sääntöjen puitteissa on aika lähettää ensimmäiset hyökkäykset. Kaikenlainen kilpailijoiden välinen kommunikointi topicissa ja sen ulkopuolella on tuttuun tapaan sallittua.
Ensimmäisten hyökkäysten deadline on huomenna klo 18:00.
**
Pistepotti CCXL - Fiktiivinen sota - Kierros 0
NPC-valtioiden käyttämät numerot:
NPC 1:
- NPC 1:
- 4
9
13
15
22
30
42
45
54
62
64
69
70
72
75
89
95
96
97
99
***
7
8
9
15
27
28
31
33
37
38
NPC 2:
- NPC 2:
- 4
5
9
19
21
22
26
34
39
41
44
47
48
55
59
61
65
69
85
97
***
7
10
11
18
21
32
35
36
38
42
NPC 3:
- NPC 3:
- 5
8
12
13
14
18
25
37
47
49
52
53
54
60
68
69
78
81
83
100
***
4
9
14
15
28
35
36
37
43
50
NPC 4:
- NPC 4:
- 4
9
15
18
24
28
30
35
36
45
47
51
55
63
64
66
82
85
87
95
***
4
7
22
31
35
38
39
40
41
50
Mukana olevat kilpailijat valtioineen + aluejako:
CottonJoel: Ankkalinna (1, 2, 3, 4)
Kalamies: Coruscant (5, 6, 7, 8)
Yuk7on: Gondor (9, 10, 11, 12)
Don Barks: Gotham City (13, 14, 15, 16)
NPC 1: Megapolis (17N, 18N, 19N, 20N)
NPC 2: Oz (21N, 22N, 23N, 24N)
Jonttu-Ankka: Pallet Town (25, 26, 27, 28)
NPC 3: Panem (29N, 30N, 31N, 32N)
Touhula: Springfield (33, 34, 35, 36)
A.N.K.K.A: Tylypahka (37, 38, 39, 40)
Sienilapsi: Westeros (41, 42, 43, 44)
NPC 4: New Vankenstein (45N, 46N, 47N, 48N) [lisätty kierroksen 7 jälkeen]
Jokaisessa valtiossa on siis aluksi neljä aluetta - yksi vähemmän kuin aikaisemmilla valloituskausilla. Tämä tarkoittaa sitä, että alueita on yhteensä vähemmän kuin koskaan aiemmin, mikä tekee kaudesta haastavamman ja potentiaalisesti myös tasaisemman.
Kaikki tavalliset alueet ovat yhden imperiumipisteen arvoisia ja N-alueet kahden.
Nyt on sitten aika suorittaa ensimmäiset hyökkäykset. Jokainen kilpailijoista voi lähettää alueiltaan yhteensä kolme hyökkäystä. Hyökkäysten on noudatettava seuraavia sääntöjä:
Hyökkäyssäännöt kirjoitti:1) Et voi hyökätä alueelle, jolle joku muu on jo ehtinyt hyökätä samalla kierroksella. Kannattaa siis olla tarkkana.
2) Et voi hyökätä alueelle, jota ei ole olemassa. Tämä on aiheuttanut runsaasti virhesiirtoja valloituskausien historiassa. Jos siis nyt hyökkäisit alueelle Springfield 37, se olisi virhesiirto, koska vaikka Springfield on pelissä ja samoin alue 37, ei kyseinen alue ole Springfieldin omistuksessa, joten tällöin aluetta Springfield 37 ei ole.
3) Jokaisen yhden kierroksen hyökkäyksen täytyy kohdistua eri valtion alueelle. Et siis voi hyökätä kahdelle tai kolmelle saman valtion alueelle kerralla.
4) Yhden kilpailijan alueille voi kohdistua korkeintaan kolme hyökkäystä per kierros. Jos siis jonkun kimppuun on käynyt jo kolme eri kilpailijaa, neljäs ei enää hänen alueilleen voi hyökätä, vaikka vapaita alueita olisikin jäljellä. Tämä ei kuitenkaan koske NPC-valtioita.
Lisäksi mikäli NPC tekee vastahyökkäyksen kilpailijan alueelle, se ei estä kolmea kilpailijaa hyökkäämästä kyseisen kilpailijan alueille - tässä tilanteessa siis neljän hyökkäyksen vastaanottaminen on mahdollista, mikäli siis alueita on tarpeeksi.
5) Kaikki yhden kierroksen hyökkäykset on tehtävä kerralla samassa viestissä. Myös hyökkäyksissä käytettävät parannukset (hyökkäysboosti ja aikamanipulaatio) on käytettävä tässä yhteydessä.
6) Tehtyjä hyökkäyksiä ei voi jälkikäteen muuttaa, ellei käy ilmi, että ne ovat jollain tapaa sääntöjenvastaisia. Tällöinkin vain kielletyt hyökkäykset on sallittua muuttaa, ei muita.
Parannuksia ei vielä ensimmäisissä hyökkäyksissä voi käyttää, sillä parannuspisteitä alkaa kertyä vasta huomenna ensimmäisellä varsinaisella kierroksella.
Hyökkäysten on selvästi tuotava ilmi miltä alueelta hyökkäys on lähtöisin ja minne se kohdistuu. On hyvin olennaista saada alueiden koko nimet oikein, jotta hyökkäykset voidaan kelpuuttaa.
Esimerkkihyökkäykset:
Patagonia 67 --> Brasilia 97
Patagonia 68 --> Venezuela 86
Patagonia 69 --> Uruguay 88
Huomioikaa myös, että N-alueissa N-kirjain kuuluu nimeen.
Joten pitemmittä puheitta näiden sääntöjen puitteissa on aika lähettää ensimmäiset hyökkäykset. Kaikenlainen kilpailijoiden välinen kommunikointi topicissa ja sen ulkopuolella on tuttuun tapaan sallittua.
Ensimmäisten hyökkäysten deadline on huomenna klo 18:00.
Viimeinen muokkaaja, Aku Vankkis pvm Su 07 Kesä 2020, 19:16, muokattu 4 kertaa
Vs: Pistepotti CCXL - Fiktiivinen sota
Springfield 33 -- > Megapolis 19N
Springfield 34 --> Gondor 10
Springfield 35 --> Gotham City 15
Springfield 34 --> Gondor 10
Springfield 35 --> Gotham City 15
Touhula
Vs: Pistepotti CCXL - Fiktiivinen sota
Gotham City 13 —> Springfield 34
Gotham City 14 —> Oz 21N
Gotham City 15 —> Westeros 41
Gotham City 14 —> Oz 21N
Gotham City 15 —> Westeros 41
Don Barks
Vs: Pistepotti CCXL - Fiktiivinen sota
Westeros 41 --> Panem 29N
Westeros 42 --> Tylypahka 37
Westeros 43 --> Gondor 9
Westeros 42 --> Tylypahka 37
Westeros 43 --> Gondor 9
Sienilapsi
Vs: Pistepotti CCXL - Fiktiivinen sota
Coruscant 5 --> Westeros 42
Coruscant 6 -->Springfield 35
Coruscant 7 --> Pallet Town 27
Coruscant 6 -->Springfield 35
Coruscant 7 --> Pallet Town 27
Kalamies
Vs: Pistepotti CCXL - Fiktiivinen sota
Ankkalinna 1 --> Tylypahka 40
Ankkalinna 2 --> Oz 23N
Ankkalinna 3 --> Coruscant 6
Ankkalinna 2 --> Oz 23N
Ankkalinna 3 --> Coruscant 6
CottonJoel
Vs: Pistepotti CCXL - Fiktiivinen sota
Pallet Town 25 -> Tylypahka 39
Pallet Town 26 -> Gondor 11
Pallet Town 27 -> Megapolis 20N
Pallet Town 26 -> Gondor 11
Pallet Town 27 -> Megapolis 20N
Jonttu-Ankka
Vs: Pistepotti CCXL - Fiktiivinen sota
Pistepotti CCXL - Fiktiivinen sota - Kierros 1/15
Oikeat numerot (perussysteemi):
5
8
14
18
19
22
42
46
65
68
69
75
81
82
84
85
87
89
96
100
Oikeat numerot (sivupistepotti):
4
6
9
23
31
35
37
40
47
50
NPC 3 (Panem): 8 oikein & 5 oikein
Touhula (Springfield): 8 oikein & 2 oikein (+1 pp)
Don Barks (Gotham City): 8 oikein & 2 oikein (+1 pp)
Jonttu-Ankka (Pallet Town): 7 oikein & 1 oikein (+1 pp)
NPC 1 (Megapolis): 6 oikein & 3 oikein
NPC 2 (Oz): 6 oikein & 1 oikein
Kalamies (Coruscant): 4 oikein & 3 oikein
Sienilapsi (Westeros): 2 oikein & 2 oikein
Yuk7on (Gondor): 2 oikein & 1 oikein
A.N.K.K.A (Tylypahka): 1 oikein & 2 oikein
CottonJoel (Ankkalinna): 1 oikein & 0 oikein
Päivän hyökkäykset:
Springfield 33 --> Megapolis 19N (Springfield voittaa)
Springfield 34 --> Gondor 10 (Springfield voittaa)
Springfield 35 --> Gotham City 15 (Gotham City voittaa)
Gotham City 13 --> Springfield 34 (Springfield voittaa)
Gotham City 14 --> Oz 21N (Gotham City voittaa)
Gotham City 15 --> Westeros 41 (Gotham City voittaa)
Westeros 41 --> Panem 29N (Panem voittaa)
Westeros 42 --> Tylypahka 37 (Westeros voittaa)
Westeros 43 --> Gondor 9 (Westeros voittaa)
Coruscant 5 --> Westeros 42 (Coruscant voittaa)
Coruscant 6 --> Springfield 35 (Springfield voittaa)
Coruscant 7 --> Pallet Town 27 (Pallet Town voittaa)
Ankkalinna 1 --> Tylypahka 40 (Tylypahka voittaa)
Ankkalinna 2 --> Oz 23N (Oz voittaa)
Ankkalinna 3 --> Coruscant 6 (Coruscant voittaa)
Pallet Town 25 --> Tylypahka 39 (Pallet Town voittaa)
Pallet Town 26 --> Gondor 11 (Pallet Town voittaa)
Pallet Town 27 --> Megapolis 20N (Pallet Town voittaa)
Päivän kostonhimoinen NPC: Megapolis (NPC 1)
Kilpailijoiden valtiot alueineen kierroksen 1/15 jälkeen:
Jonttu-Ankka: Pallet Town (11, 20N, 25, 26, 27, 28, 39)
Don Barks: Gotham City (13, 14, 15, 16, 21N, 41)
Touhula: Springfield (10, 19N, 33, 34, 35, 36)
Kalamies: Coruscant (5, 6, 7, 8, 42)
NPC 3: Panem (29N, 30N, 31N, 32N)
Sienilapsi: Westeros (9, 37, 43, 44)
CottonJoel: Ankkalinna (1, 2, 3, 4)
NPC 2: Oz (22N, 23N, 24N)
NPC 1: Megapolis (17N, 18N)
A.N.K.K.A: Tylypahka (38, 40)
Yuk7on: Gondor (12)
Kilpailijoiden käytössä olevat parannuspisteet:
Touhula (Springfield): 3 pp
Don Barks (Gotham City): 3 pp
Jonttu-Ankka (Pallet Town): 3 pp
Kalamies (Coruscant): 3 pp
Sienilapsi (Westeros): 2 pp
A.N.K.K.A (Tylypahka): 2 pp
Yuk7on (Gondor): 1 pp
CottonJoel (Ankkalinna): 0 pp
Kilpailijoiden imperiumipisteet kierroksen 1/15 jälkeen:
1. Jonttu-Ankka (Pallet Town): 8 ip
2. Don Barks (Gotham City): 7 ip
=. Touhula (Springfield): 7 ip
4. Kalamies (Coruscant): 5 ip
5. Sienilapsi (Westeros): 4 ip
=. CottonJoel (Ankkalinna): 4 ip
7. A.N.K.K.A (Tylypahka): 2 ip
8. Yuk7on (Gondor): 1 ip
Melkoisilla tuloksilla kyllä alkaa tämä fiktiivinen sota. Kolme kahdeksikkoa, seiska ja pari kutosta - toki vastapainona sitten myös ykkösiä ja kakkosia. Keskivertotuloksia ei juurikaan nähdä.
Jonttu-Ankan Pallet Town aloittaa johdossa ensimmäisen kierroksen jälkeen voittamalla kaikki kolme taisteluaan. Jaetulla kakkossijalla ovat Don Barksin Gotham City ja Touhulan Springfield. Heikoimmilla on Yuk7onin Gondor, joka vastaanottaa täydet kolme hyökkäystä heti kättelyssä - ja huonon tuloksen vuoksi häviää ne kaikki.
NPC 1:n Megapolis on ensimmäinen arvottu NPC-valtio, joka ryhtyy kostonhimoiseksi ja suorittaa huomisella kierroksella vastahyökkäyksen kaikkia sen alueille hyökänneitä vastaan.
Nyt on sitten aika lähettää uudet hyökkäykset samojen sääntöjen puitteissa. Tästä päivästä lähtien myös parannusten ostaminen on mahdollista. Alla vielä kertauksena kaikki parannukset hintoineen:
Muista myös, että jokaisen hyökkäyksen täytyy siis lähteä eri alueelta eli jos omistat alle kolme aluetta, voit lähettää vähemmän kuin kolme hyökkäystä.
HUOM: Kuten ohjeissa sanotaan, kun kilpailijan viimeinen alue valloitetaan, hänestä tulee viimeisen alueen valloittajan vasalli.
Mikäli kilpailijalla on useampi kuin yksi alue jäljellä ja ne kaikki valloitetaan samaan aikaan, valloitetusta kilpailijasta tulee sen valloittajan vasalli, joka kyseisellä kierroksella saa parhaan perussysteemin tuloksen.
NPC-valtioita ei voi saada vasalliksi, ne lakkaavat olemasta kun niiden viimeinen alue viedään.
Huomisen deadline kaikille siirroille on klo 18:00.
Uusia numeroita aikaa laittaa jälleen huomiseen asti.
**
Kostonhimoinen NPC suorittaa huomenna seuraavat hyökkäykset:
Megapolis 17N --> Springfield 34
Megapolis 18N --> Pallet Town 26
(Näihin valtioihin voi silti edelleen hyökätä normaalisti kolme eri kilpailijaa, NPC-hyökkäykset ovat ylimääräisiä.)
Oikeat numerot (perussysteemi):
5
8
14
18
19
22
42
46
65
68
69
75
81
82
84
85
87
89
96
100
Oikeat numerot (sivupistepotti):
4
6
9
23
31
35
37
40
47
50
NPC 3 (Panem): 8 oikein & 5 oikein
Touhula (Springfield): 8 oikein & 2 oikein (+1 pp)
Don Barks (Gotham City): 8 oikein & 2 oikein (+1 pp)
Jonttu-Ankka (Pallet Town): 7 oikein & 1 oikein (+1 pp)
NPC 1 (Megapolis): 6 oikein & 3 oikein
NPC 2 (Oz): 6 oikein & 1 oikein
Kalamies (Coruscant): 4 oikein & 3 oikein
Sienilapsi (Westeros): 2 oikein & 2 oikein
Yuk7on (Gondor): 2 oikein & 1 oikein
A.N.K.K.A (Tylypahka): 1 oikein & 2 oikein
CottonJoel (Ankkalinna): 1 oikein & 0 oikein
Päivän hyökkäykset:
Springfield 33 --> Megapolis 19N (Springfield voittaa)
Springfield 34 --> Gondor 10 (Springfield voittaa)
Springfield 35 --> Gotham City 15 (Gotham City voittaa)
Gotham City 13 --> Springfield 34 (Springfield voittaa)
Gotham City 14 --> Oz 21N (Gotham City voittaa)
Gotham City 15 --> Westeros 41 (Gotham City voittaa)
Westeros 41 --> Panem 29N (Panem voittaa)
Westeros 42 --> Tylypahka 37 (Westeros voittaa)
Westeros 43 --> Gondor 9 (Westeros voittaa)
Coruscant 5 --> Westeros 42 (Coruscant voittaa)
Coruscant 6 --> Springfield 35 (Springfield voittaa)
Coruscant 7 --> Pallet Town 27 (Pallet Town voittaa)
Ankkalinna 1 --> Tylypahka 40 (Tylypahka voittaa)
Ankkalinna 2 --> Oz 23N (Oz voittaa)
Ankkalinna 3 --> Coruscant 6 (Coruscant voittaa)
Pallet Town 25 --> Tylypahka 39 (Pallet Town voittaa)
Pallet Town 26 --> Gondor 11 (Pallet Town voittaa)
Pallet Town 27 --> Megapolis 20N (Pallet Town voittaa)
Päivän kostonhimoinen NPC: Megapolis (NPC 1)
Kilpailijoiden valtiot alueineen kierroksen 1/15 jälkeen:
Jonttu-Ankka: Pallet Town (11, 20N, 25, 26, 27, 28, 39)
Don Barks: Gotham City (13, 14, 15, 16, 21N, 41)
Touhula: Springfield (10, 19N, 33, 34, 35, 36)
Kalamies: Coruscant (5, 6, 7, 8, 42)
NPC 3: Panem (29N, 30N, 31N, 32N)
Sienilapsi: Westeros (9, 37, 43, 44)
CottonJoel: Ankkalinna (1, 2, 3, 4)
NPC 2: Oz (22N, 23N, 24N)
NPC 1: Megapolis (17N, 18N)
A.N.K.K.A: Tylypahka (38, 40)
Yuk7on: Gondor (12)
Kilpailijoiden käytössä olevat parannuspisteet:
Touhula (Springfield): 3 pp
Don Barks (Gotham City): 3 pp
Jonttu-Ankka (Pallet Town): 3 pp
Kalamies (Coruscant): 3 pp
Sienilapsi (Westeros): 2 pp
A.N.K.K.A (Tylypahka): 2 pp
Yuk7on (Gondor): 1 pp
CottonJoel (Ankkalinna): 0 pp
Kilpailijoiden imperiumipisteet kierroksen 1/15 jälkeen:
1. Jonttu-Ankka (Pallet Town): 8 ip
2. Don Barks (Gotham City): 7 ip
=. Touhula (Springfield): 7 ip
4. Kalamies (Coruscant): 5 ip
5. Sienilapsi (Westeros): 4 ip
=. CottonJoel (Ankkalinna): 4 ip
7. A.N.K.K.A (Tylypahka): 2 ip
8. Yuk7on (Gondor): 1 ip
Melkoisilla tuloksilla kyllä alkaa tämä fiktiivinen sota. Kolme kahdeksikkoa, seiska ja pari kutosta - toki vastapainona sitten myös ykkösiä ja kakkosia. Keskivertotuloksia ei juurikaan nähdä.
Jonttu-Ankan Pallet Town aloittaa johdossa ensimmäisen kierroksen jälkeen voittamalla kaikki kolme taisteluaan. Jaetulla kakkossijalla ovat Don Barksin Gotham City ja Touhulan Springfield. Heikoimmilla on Yuk7onin Gondor, joka vastaanottaa täydet kolme hyökkäystä heti kättelyssä - ja huonon tuloksen vuoksi häviää ne kaikki.
NPC 1:n Megapolis on ensimmäinen arvottu NPC-valtio, joka ryhtyy kostonhimoiseksi ja suorittaa huomisella kierroksella vastahyökkäyksen kaikkia sen alueille hyökänneitä vastaan.
Nyt on sitten aika lähettää uudet hyökkäykset samojen sääntöjen puitteissa. Tästä päivästä lähtien myös parannusten ostaminen on mahdollista. Alla vielä kertauksena kaikki parannukset hintoineen:
Parannukset kirjoitti:1) Hyökkäysboosti: Parantaa perussysteemin tulostasi yhdellä numerolla yhden alueesi kannalta hyökätessä. Ei vaikuta puolustukseen. Ostettaessa mainittava mille alueelle boosti käytetään. Hinta: 1 pp.
2) Aikamanipulaatio: Voit leikkiä ajalla ja lähettää yhdeltä alueeltasi kaksi hyökkäystä samaan aikaan, joka parhaimmillaan voi tarkoittaa neljää hyökkäystä per kierros. Ostettaessa ilmoitettava mille alueelle käytetään. Hinta: 2 pp.
3) Alueen varustaminen: Parantaa yhden alueen puolustusta siten, että kun joku hyökkää sinne, perussysteemin tuloksesi nousee yhdellä numerolla kyseisessä taistelussa. Varustus säilyy myöhemmille kierroksille ja siirtyy uudelle omistajalle, mikäli alue valloitetaan.
Varustetun alueen nimen perään lisätään tähti (*), esim. Gondor 12*. Tähti kuuluu nimeen ja se on lisättävä mukaan kun alueelta lähetetään hyökkäys tai kun sinne hyökätään.
Varustuksia voi tehdä korkeintaan kolme per alue eli kolmesti varustettu alue (esim. Gondor 12***) nostaa omistajansa tulosta kolmella numerolla kun alueelle hyökätään.
Jokainen varustus maksaa 3 parannuspistettä.
4) Sabotaasi: Poistaa jonkun vastustajan alueelta yhden varustuksen. Ostettaessa ilmoitettava mille alueelle käytetään. Ei voi käyttää omille alueille. Hinta: 2 pp.
Kaikkia parannuksia voi ostaa korkeintaan yhden per kierros, paitsi varustuksia, joiden määrä on rajaton kunhan parannuspisteet riittävät.
Muista myös, että jokaisen hyökkäyksen täytyy siis lähteä eri alueelta eli jos omistat alle kolme aluetta, voit lähettää vähemmän kuin kolme hyökkäystä.
HUOM: Kuten ohjeissa sanotaan, kun kilpailijan viimeinen alue valloitetaan, hänestä tulee viimeisen alueen valloittajan vasalli.
Mikäli kilpailijalla on useampi kuin yksi alue jäljellä ja ne kaikki valloitetaan samaan aikaan, valloitetusta kilpailijasta tulee sen valloittajan vasalli, joka kyseisellä kierroksella saa parhaan perussysteemin tuloksen.
NPC-valtioita ei voi saada vasalliksi, ne lakkaavat olemasta kun niiden viimeinen alue viedään.
Huomisen deadline kaikille siirroille on klo 18:00.
Uusia numeroita aikaa laittaa jälleen huomiseen asti.
**
Kostonhimoinen NPC suorittaa huomenna seuraavat hyökkäykset:
Megapolis 17N --> Springfield 34
Megapolis 18N --> Pallet Town 26
(Näihin valtioihin voi silti edelleen hyökätä normaalisti kolme eri kilpailijaa, NPC-hyökkäykset ovat ylimääräisiä.)
Vs: Pistepotti CCXL - Fiktiivinen sota
Coruscant 5==>Gotham City 13
Coruscant 6==>Gondor 12
Coruscant 42==>Spingfield 19N
Coruscant 6==>Gondor 12
Coruscant 42==>Spingfield 19N
Kalamies
Vs: Pistepotti CCXL - Fiktiivinen sota
Gotham City 13 --> Pallet Town 39
Gotham City 14 --> Coruscant 5
Gotham City 15 --> Westeros 9
Gotham City 14 --> Coruscant 5
Gotham City 15 --> Westeros 9
Don Barks
Vs: Pistepotti CCXL - Fiktiivinen sota
Westeros 37 --> Megapolis 17N
Westeros 43 --> Tylypahka 38
Westeros 44 --> Gotham City 21N (hyökkäysboosti)
Westeros 43 --> Tylypahka 38
Westeros 44 --> Gotham City 21N (hyökkäysboosti)
Sienilapsi
Sivu 1 / 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sivu 1 / 7
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
|
|