Pistepotti CXC - Planeettojen sota
+12
Don Barks
Yuk7on
Ton Roza
Oku Ankka
Touhula
Ankkafani 10
A.N.K.K.A
Arska
Tuoppi
Xatalos
Sienilapsi
Aku Vankkis
16 posters
Sivu 1 / 11
Sivu 1 / 11 • 1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Pistepotti CXC - Planeettojen sota
Pistepotti CXC - Planeettojen sota
Perusasiat
Pistepotin yhdeksästoista kausikymmenys on tulossa päätökseensä ja vuorossa on sen päättävä juhlakausi eli sadasyhdeksäskymmenes kausi.
Viime aikoina on saatu paljon jatko-osia kauan unohduksissa olleille kausille ja samalla meiningillä jatketaan edelleen ja nyt vuorossa on jotain, mikä varmasti on monen mieleen, sillä kyseessä on yhden kaikkien aikojen suosituimmista kausisarjoista neljäs osa.
Ensin oli Eurooppa, sitten koko maailma. Sen jälkeen tyydyimme vaatimattomasti pelkkään Suomeen, mutta nyt nostetaan tasoa ja mennään lievästi sanottuna korkealentoisiin juttuihin, nimittäin omaan aurinkokuntaamme.
Kyllä, tämä on planeetanvalloitusta, siis Pistepottia strategisimmillaan. Näillä kausilla on muodostettu ja murskattu monia liittoja ja nähty niin imperiumien nousuja kuin myös tuhoja.
Kautta varten arvataan sekä perussysteemin numerot (20 numeroa väliltä 1-100) että myös sivupistepotin numerot (10 numeroa väliltä 1-50). Kausi kestää tavanomaiset kymmenen kierrosta.
Tiedossa on erittäin pitkä ohjeviesti, mutta perusidea on isolle osalle teistä jo ennestään tuttu, joten älkää siis huoliko siitä.
Alueet ja kauden perusidea
Kuten aiemmillakin valloituskausilla, jokainen kilpailija valitsee itselleen aluksi yhden valtakunnan - tässä tapauksessa planeetan / muun mukana olevan aurinkokunnassamme sijaitsevan kappaleen - josta lähtee luomaan mahdollisimman suurta imperiumia.
Jokainen valtakunta todellisesta koostaan riippumatta koostuu viidestä alueesta, jotka on numeroitu. Ideana on, että kilpailijat lähettävät omilta alueiltaan hyökkäyksiä muiden kilpailijoiden alueille ja kyseisellä alueella käydään tällöin taistelu.
Mikäli hyökkääjä voittaa, kyseinen alue liitetään hänen imperiumiinsa. Mikäli puolustaja voittaa, mitään ei tapahdu.
Alueet on nimetty siten, että ensin on sen omistavan valtakunnan nimi ja sitten alueen numero, esim. Mars 23. Mikäli toinen valtakunta, esim. Venus valloittaa tämän kyseisen alueen, sen uudeksi nimeksi tulee Venus 23 eli numero pysyy samana mutta nimi alussa vaihtuu.
Mikäli kilpailijalta jossain vaiheessa kautta loppuvat alueet kokonaan, hän putoaa pelistä.
Hyökkäykset
Kukin kilpailija voi yhdellä kierroksella lähettää kolme hyökkäystä - paitsi siinä tapauksessa, että hänellä on vähemmän kuin kolme aluetta jäljellä. Tällöin hyökkäyksiä voi tehdä korkeintaan omistettujen alueiden määrän verran, sillä jokaisen hyökkäyksen on lähdettävä eri alueelta ja yhdeltä alueelta voi lähteä kerrallaan vain yksi hyökkäys.
Hyökkäyksiä koskevat seuraavat säännöt:
* Et voi hyökätä alueelle, jolle joku muu on jo ehtinyt hyökätä samalla kierroksella.
* Jokaisen yhden kierroksen hyökkäyksen on kohdistuttava eri valtakuntaan. Et siis voi hyökätä saman kilpailijan kolmelle eri alueelle kerralla, vaan sinun on hyökättävä kolmen eri kilpailijan alueille.
* Yhteen valtakuntaan voi samalla kierroksella kohdistua korkeintaan viisi hyökkäystä. Jos siis joku kilpailija on jo saanut hyökkäyksen viidelle eri alueelleen, et voi hyökätä hänen alueilleen lainkaan, vaikka niitä olisi vielä jäljellä vailla hyökkäystä.
* Kaikki yhden kierroksen hyökkäykset on tehtävä kerralla samassa viestissä. Lisäksi jo tehtyjä hyökkäyksiä ei ole sallittua muuttaa, paitsi jos ne ovat sääntöjenvastaisia ja silloinkin vain kielletyt kohdat on sallittua muuttaa.
Jotta tulosviestien tekemiseen ei menisi puolta vuotta, on hyökkäykset toivottavaa laittaa seuraavassa muodossa (jossa ne tulosviesteissä esitetään):
Hyökkäävä alue --> Kohdealue
Hyökkäävä alue --> Kohdealue
Hyökkäävä alue --> Kohdealue
Tässä kohtaa on myös oltava tarkkana, sillä hyökkäyksissä tulee näkyä selvästi, miltä alueelta hyökkäys lähtee ja mihin se kohdistuu, virheisiin ei ole varaa sillä vähänkään virheellisiä hyökkäyksiä ei kelpuuteta.
Jos siis esimerkiksi Venus hyökkää alueeltaan 40 Merkuriuksen alueelle 11, on hyökkäyksen silloin oltava muotoa:
Venus 40 --> Merkurius 11
Pelkkä numero ei riitä, vaan sekä omien hyökkäävien alueiden että kohdealueiden valtakuntien nimet on oltava mukana, koska ne kuuluvat osana alueiden nimiin. Esimerkiksi mikään seuraavista variaatioista ei ole hyväksyttävä:
40 --> 11
40 ---> Merkurius 11
Venus 40 --> 11
Merkurius 11 (ilman hyökkäysaluetta)
Hyökkäykset toimivat kaikessa yksinkertaisuudessaan siten, että perussysteemin tulos ratkaisee. Jos hyökkääjä saa paremman tuloksen, alueen valloitus onnistuu. Jos puolustaja saa paremman tuloksen, valloitus ei onnistu. Jos tulokset ovat samat, verrataan sivupistepotin tulosta ja paremman saanut voittaa. Jos sivupistepotin tuloksetkin ovat samat, tulee absoluuttinen tasapeli ja silloin puolustaja voittaa aina.
Parannuspisteet
Aiemmilta valloituskausilta poiketen tällä kaudella mukana ovat niin sanotut parannuspisteet, joita kerätään sivupistepotin tuloksilla (1 piste per oikea numero).
Nämä pisteet on tarkoitettu käytettäviksi, sillä niillä voi ostaa parannuksia, joita on kolme erilaista:
1) Hyökkäysboosti: Parantaa perussysteemin tulostasi yhdellä numerolla yhden alueesi hyökkäyksen kannalta. Ostaessasi sinun on ilmoitettava, mille alueelle käytät boostin. Voit ostaa vain yhden boostin per kierros. Hinta: 1 parannuspiste.
2) Aikamanipulaatio: Pystyt leikkimään ajalla ja lähettämään yhdeltä alueeltasi hyökkäyksen kahdelle eri alueelle yhtä aikaa, vaikka normaalisti se ei ole mahdollista. Ostaessasi sinun on ilmoitettava, mille alueelle käytät aikamanipulaation ja sitten voit kyseiseltä alueelta lähettää kaksi hyökkäystä. Tämä mahdollistaa neljän hyökkäyksen lähettämisen yhdellä kierroksella. Hinta: 2 parannuspistettä.
3) Alueen varustaminen: Parantaa yhden valitsemasi alueesi puolustusta niin, että kun joku hyökkää sinne, sinun perussysteemin tuloksesi nousee yhdellä numerolla kyseisen taistelun kannalta. Toisin kuin kaksi ylempää, tämä varustus on pysyvä eli kun alue on kerran varustettu, se pysyy varustettuna. Varustetun alueen numeron perään tulee tähti (*) eli esim. Mars 23 on varustettuna Mars 23*.
Varustukset säilyvät myös, mikäli joku onnistuu valloittamaan varustetun alueen. Kaiken lisäksi varustuksia on mahdollista tehdä lisää, korkeintaan kolme kappaletta, jolloin esimerkkialue olisi nimeltään Mars 23*** ja jonkun sinne hyökätessä alueen omistajan tulos nousisi peräti kolmella numerolla sen taistelun kannalta. Jokainen varustus maksaa 3 parannuspistettä.
Alueiden varustaminen on näistä parannuksista tärkein, sillä sillä on merkittävä vaikutus kauden lopputuloksiin (lisää alla).
Imperiumipisteet ja kauden päättyminen
Kausi ratkeaa tällä kertaa imperiumipisteillä. Kymmenen kierroksen jälkeen kilpailija, jolla sillä hetkellä on eniten imperiumipisteitä, voittaa kauden.
Yhdestä omistetusta tavallisesta alueesta saa yhden imperiumipisteen. Mikäli alueella on varustuksia, jokaisesta varustuksesta saa yhden ylimääräisen pisteen eli yhdestä alueesta voi saada jopa neljä imperiumipistettä, mikäli se on täysin varustettu (eli kolme tähteä).
Toisin sanoen varustettujen alueiden valloittaminen on kaikista tuottoisinta puuhaa, mutta samalla myös haastavampaa, sillä varsinkin kahdesti ja kolmesti varustettujen alueiden valloittaminen vaatii hyökkääjältä jo selvästi puolustajaa parempaa tulosta, jotta hyökkäys onnistuisi.
Lisäksi kymmenen kierroksen jälkeen määrällisesti eniten alueita (ei väliä ovatko varustettuja vai eivät) kerännyt kilpailija saa 3 ylimääräistä imperiumipistettä.
Yhteenveto
Joten nyt kun sitten ilmoittaudut mukaan kaudelle, laita ilmoittautumisviestiisi ensimmäiset 20 numeroasi väliltä 1-100 ja ensimmäiset 10 numeroasi väliltä 1-50, molemmat luonnollisesti numerojärjestyksessä. Lisäksi sinun tulee valita alla näkyvästä listasta itsellesi valtakunta, jolla pelaat. Kaikki valtakunnat ovat tasavertaisia keskenään.
Mikäli vähintään 12 kilpailijaa on ilmoittautunut mukaan (enemmänkin, jooko, tämä on sentään juhlakausi ja paljon mielenkiintoisempaa jos on enemmän väkeä) kausi alkaa perinteisellä kierroksella 0 maanantaina 14. toukokuuta, jolloin tehdään ensimmäiset siirrot.
Älkää missatko tätä.
**
Lista pelattavista valtakunnista:
Perusasiat
Pistepotin yhdeksästoista kausikymmenys on tulossa päätökseensä ja vuorossa on sen päättävä juhlakausi eli sadasyhdeksäskymmenes kausi.
Viime aikoina on saatu paljon jatko-osia kauan unohduksissa olleille kausille ja samalla meiningillä jatketaan edelleen ja nyt vuorossa on jotain, mikä varmasti on monen mieleen, sillä kyseessä on yhden kaikkien aikojen suosituimmista kausisarjoista neljäs osa.
Ensin oli Eurooppa, sitten koko maailma. Sen jälkeen tyydyimme vaatimattomasti pelkkään Suomeen, mutta nyt nostetaan tasoa ja mennään lievästi sanottuna korkealentoisiin juttuihin, nimittäin omaan aurinkokuntaamme.
Kyllä, tämä on planeetanvalloitusta, siis Pistepottia strategisimmillaan. Näillä kausilla on muodostettu ja murskattu monia liittoja ja nähty niin imperiumien nousuja kuin myös tuhoja.
Kautta varten arvataan sekä perussysteemin numerot (20 numeroa väliltä 1-100) että myös sivupistepotin numerot (10 numeroa väliltä 1-50). Kausi kestää tavanomaiset kymmenen kierrosta.
Tiedossa on erittäin pitkä ohjeviesti, mutta perusidea on isolle osalle teistä jo ennestään tuttu, joten älkää siis huoliko siitä.
Alueet ja kauden perusidea
Kuten aiemmillakin valloituskausilla, jokainen kilpailija valitsee itselleen aluksi yhden valtakunnan - tässä tapauksessa planeetan / muun mukana olevan aurinkokunnassamme sijaitsevan kappaleen - josta lähtee luomaan mahdollisimman suurta imperiumia.
Jokainen valtakunta todellisesta koostaan riippumatta koostuu viidestä alueesta, jotka on numeroitu. Ideana on, että kilpailijat lähettävät omilta alueiltaan hyökkäyksiä muiden kilpailijoiden alueille ja kyseisellä alueella käydään tällöin taistelu.
Mikäli hyökkääjä voittaa, kyseinen alue liitetään hänen imperiumiinsa. Mikäli puolustaja voittaa, mitään ei tapahdu.
Alueet on nimetty siten, että ensin on sen omistavan valtakunnan nimi ja sitten alueen numero, esim. Mars 23. Mikäli toinen valtakunta, esim. Venus valloittaa tämän kyseisen alueen, sen uudeksi nimeksi tulee Venus 23 eli numero pysyy samana mutta nimi alussa vaihtuu.
Mikäli kilpailijalta jossain vaiheessa kautta loppuvat alueet kokonaan, hän putoaa pelistä.
Hyökkäykset
Kukin kilpailija voi yhdellä kierroksella lähettää kolme hyökkäystä - paitsi siinä tapauksessa, että hänellä on vähemmän kuin kolme aluetta jäljellä. Tällöin hyökkäyksiä voi tehdä korkeintaan omistettujen alueiden määrän verran, sillä jokaisen hyökkäyksen on lähdettävä eri alueelta ja yhdeltä alueelta voi lähteä kerrallaan vain yksi hyökkäys.
Hyökkäyksiä koskevat seuraavat säännöt:
* Et voi hyökätä alueelle, jolle joku muu on jo ehtinyt hyökätä samalla kierroksella.
* Jokaisen yhden kierroksen hyökkäyksen on kohdistuttava eri valtakuntaan. Et siis voi hyökätä saman kilpailijan kolmelle eri alueelle kerralla, vaan sinun on hyökättävä kolmen eri kilpailijan alueille.
* Yhteen valtakuntaan voi samalla kierroksella kohdistua korkeintaan viisi hyökkäystä. Jos siis joku kilpailija on jo saanut hyökkäyksen viidelle eri alueelleen, et voi hyökätä hänen alueilleen lainkaan, vaikka niitä olisi vielä jäljellä vailla hyökkäystä.
* Kaikki yhden kierroksen hyökkäykset on tehtävä kerralla samassa viestissä. Lisäksi jo tehtyjä hyökkäyksiä ei ole sallittua muuttaa, paitsi jos ne ovat sääntöjenvastaisia ja silloinkin vain kielletyt kohdat on sallittua muuttaa.
Jotta tulosviestien tekemiseen ei menisi puolta vuotta, on hyökkäykset toivottavaa laittaa seuraavassa muodossa (jossa ne tulosviesteissä esitetään):
Hyökkäävä alue --> Kohdealue
Hyökkäävä alue --> Kohdealue
Hyökkäävä alue --> Kohdealue
Tässä kohtaa on myös oltava tarkkana, sillä hyökkäyksissä tulee näkyä selvästi, miltä alueelta hyökkäys lähtee ja mihin se kohdistuu, virheisiin ei ole varaa sillä vähänkään virheellisiä hyökkäyksiä ei kelpuuteta.
Jos siis esimerkiksi Venus hyökkää alueeltaan 40 Merkuriuksen alueelle 11, on hyökkäyksen silloin oltava muotoa:
Venus 40 --> Merkurius 11
Pelkkä numero ei riitä, vaan sekä omien hyökkäävien alueiden että kohdealueiden valtakuntien nimet on oltava mukana, koska ne kuuluvat osana alueiden nimiin. Esimerkiksi mikään seuraavista variaatioista ei ole hyväksyttävä:
40 --> 11
40 ---> Merkurius 11
Venus 40 --> 11
Merkurius 11 (ilman hyökkäysaluetta)
Hyökkäykset toimivat kaikessa yksinkertaisuudessaan siten, että perussysteemin tulos ratkaisee. Jos hyökkääjä saa paremman tuloksen, alueen valloitus onnistuu. Jos puolustaja saa paremman tuloksen, valloitus ei onnistu. Jos tulokset ovat samat, verrataan sivupistepotin tulosta ja paremman saanut voittaa. Jos sivupistepotin tuloksetkin ovat samat, tulee absoluuttinen tasapeli ja silloin puolustaja voittaa aina.
Parannuspisteet
Aiemmilta valloituskausilta poiketen tällä kaudella mukana ovat niin sanotut parannuspisteet, joita kerätään sivupistepotin tuloksilla (1 piste per oikea numero).
Nämä pisteet on tarkoitettu käytettäviksi, sillä niillä voi ostaa parannuksia, joita on kolme erilaista:
1) Hyökkäysboosti: Parantaa perussysteemin tulostasi yhdellä numerolla yhden alueesi hyökkäyksen kannalta. Ostaessasi sinun on ilmoitettava, mille alueelle käytät boostin. Voit ostaa vain yhden boostin per kierros. Hinta: 1 parannuspiste.
2) Aikamanipulaatio: Pystyt leikkimään ajalla ja lähettämään yhdeltä alueeltasi hyökkäyksen kahdelle eri alueelle yhtä aikaa, vaikka normaalisti se ei ole mahdollista. Ostaessasi sinun on ilmoitettava, mille alueelle käytät aikamanipulaation ja sitten voit kyseiseltä alueelta lähettää kaksi hyökkäystä. Tämä mahdollistaa neljän hyökkäyksen lähettämisen yhdellä kierroksella. Hinta: 2 parannuspistettä.
3) Alueen varustaminen: Parantaa yhden valitsemasi alueesi puolustusta niin, että kun joku hyökkää sinne, sinun perussysteemin tuloksesi nousee yhdellä numerolla kyseisen taistelun kannalta. Toisin kuin kaksi ylempää, tämä varustus on pysyvä eli kun alue on kerran varustettu, se pysyy varustettuna. Varustetun alueen numeron perään tulee tähti (*) eli esim. Mars 23 on varustettuna Mars 23*.
Varustukset säilyvät myös, mikäli joku onnistuu valloittamaan varustetun alueen. Kaiken lisäksi varustuksia on mahdollista tehdä lisää, korkeintaan kolme kappaletta, jolloin esimerkkialue olisi nimeltään Mars 23*** ja jonkun sinne hyökätessä alueen omistajan tulos nousisi peräti kolmella numerolla sen taistelun kannalta. Jokainen varustus maksaa 3 parannuspistettä.
Alueiden varustaminen on näistä parannuksista tärkein, sillä sillä on merkittävä vaikutus kauden lopputuloksiin (lisää alla).
Imperiumipisteet ja kauden päättyminen
Kausi ratkeaa tällä kertaa imperiumipisteillä. Kymmenen kierroksen jälkeen kilpailija, jolla sillä hetkellä on eniten imperiumipisteitä, voittaa kauden.
Yhdestä omistetusta tavallisesta alueesta saa yhden imperiumipisteen. Mikäli alueella on varustuksia, jokaisesta varustuksesta saa yhden ylimääräisen pisteen eli yhdestä alueesta voi saada jopa neljä imperiumipistettä, mikäli se on täysin varustettu (eli kolme tähteä).
Toisin sanoen varustettujen alueiden valloittaminen on kaikista tuottoisinta puuhaa, mutta samalla myös haastavampaa, sillä varsinkin kahdesti ja kolmesti varustettujen alueiden valloittaminen vaatii hyökkääjältä jo selvästi puolustajaa parempaa tulosta, jotta hyökkäys onnistuisi.
Lisäksi kymmenen kierroksen jälkeen määrällisesti eniten alueita (ei väliä ovatko varustettuja vai eivät) kerännyt kilpailija saa 3 ylimääräistä imperiumipistettä.
Yhteenveto
Joten nyt kun sitten ilmoittaudut mukaan kaudelle, laita ilmoittautumisviestiisi ensimmäiset 20 numeroasi väliltä 1-100 ja ensimmäiset 10 numeroasi väliltä 1-50, molemmat luonnollisesti numerojärjestyksessä. Lisäksi sinun tulee valita alla näkyvästä listasta itsellesi valtakunta, jolla pelaat. Kaikki valtakunnat ovat tasavertaisia keskenään.
Mikäli vähintään 12 kilpailijaa on ilmoittautunut mukaan (enemmänkin, jooko, tämä on sentään juhlakausi ja paljon mielenkiintoisempaa jos on enemmän väkeä) kausi alkaa perinteisellä kierroksella 0 maanantaina 14. toukokuuta, jolloin tehdään ensimmäiset siirrot.
Älkää missatko tätä.
**
Lista pelattavista valtakunnista:
- Valtakunnat:
- Ceres
Eris
Haumea
Jupiter
Kuu
Maa
Makemake
Mars
Merkurius
Neptunus
Orcus
Pluto
Quaoar
Saturnus
Sedna
Uranus
Venus
(Mukana on tällä hetkellä 17 valtakuntaa. Mikäli jollain ilveellä osallistujia tulee sitäkin enemmän, lisää valtakuntia voidaan ottaa mukaan eli 17 ei ole yläraja.)
Vs: Pistepotti CXC - Planeettojen sota
!!!
Perus:
3
6
11
12
20
24
28
32
35
43
47
55
59
68
73
78
84
89
92
94
Sivu:
6
8
15
19
23
26
34
36
41
45
Quaoar kuulostaa nii eksoottiselta et taidanpa valloittaa aurinkokunnan sillä pelaten.
Perus:
3
6
11
12
20
24
28
32
35
43
47
55
59
68
73
78
84
89
92
94
Sivu:
6
8
15
19
23
26
34
36
41
45
Quaoar kuulostaa nii eksoottiselta et taidanpa valloittaa aurinkokunnan sillä pelaten.
Sienilapsi
Vs: Pistepotti CXC - Planeettojen sota
31-50
21-30
Makemake
Tämä kuulostaa kyllä kiinnostavimmalta kausi-idealta tähän mennessä. Mites muuten kommunikaatio - onko julkinen ja/tai yksityinen kommunikaatio sallittua?
21-30
Makemake
Tämä kuulostaa kyllä kiinnostavimmalta kausi-idealta tähän mennessä. Mites muuten kommunikaatio - onko julkinen ja/tai yksityinen kommunikaatio sallittua?
Xatalos
Vs: Pistepotti CXC - Planeettojen sota
Tulee vähän mieleen Risk-lautapeli... Mikä on kyllä yksi suosikkipeleistäni.
http://arizona.todaysmama.com/files/2010/03/Risk.jpg
http://arizona.todaysmama.com/files/2010/03/Risk.jpg
Xatalos
Vs: Pistepotti CXC - Planeettojen sota
Kaikenlainen kommunikointi on sallittua, niin topicissa kuin sen ulkopuolellakin. Aiemmilla valloituskausilla tätä mahdollisuutta ei ole ollut, mutta nyt meillä tosiaan on ne yksityisviestit olemassa...
Vs: Pistepotti CXC - Planeettojen sota
Aijai tätä on odotettu
11-15, 22-26, 44-48, 61-64 ja 82
3
8
14
16
17
24
28
33
36
45
Pluto
11-15, 22-26, 44-48, 61-64 ja 82
3
8
14
16
17
24
28
33
36
45
Pluto
Tuoppi
Vs: Pistepotti CXC - Planeettojen sota
20-39
5, 10, 15, 20, 25, 30, 35, 40, 45, 50
Merkuriuksesta ponnistetaan
5, 10, 15, 20, 25, 30, 35, 40, 45, 50
Merkuriuksesta ponnistetaan
Arska
Vs: Pistepotti CXC - Planeettojen sota
Vaikuttaako varustaminen muuten alueen puolustukseen samalla kierroksella kuin se "asennetaan" vai vasta sitä seuraavalla kierroksella?
Xatalos
Vs: Pistepotti CXC - Planeettojen sota
Siirrothan tehdään pääsääntöisesti kierrosten välissä. Seuraavan päivän kierroksella käytössä. Toki tässä on se, että jos joku on jo ehtinyt ilmoittaa hyökkäävänsä toisen varustamattomalle alueelle, ja tämä hyökkäyksen kohde ilmoittaa, että hän varustaakin ko. alueen seuraavaa kierrosta varten (jolloin hyökkääjä ei ehkä enää olisikaan halukas hyökkäämään alueelle, koska se on varustettu). Sääntöjen mukaanhan jo ilmoitettuja hyökkäyksiä ei saa muuttaa.Xatalos kirjoitti:Vaikuttaako varustaminen muuten alueen puolustukseen samalla kierroksella kuin se "asennetaan" vai vasta sitä seuraavalla kierroksella?
3
6
12
18
22
26
30
35
42
48
53
56
60
67
71
74
76
88
91
93
40-49
Mars
Touhula
Vs: Pistepotti CXC - Planeettojen sota
Perus:
1
2
10
18
32
36
39
55
63
67
70
73
75
80
83
84
85
87
95
100
Sivu:
5
6
9
18
25
26
30
31
45
50
Neptunus
1
2
10
18
32
36
39
55
63
67
70
73
75
80
83
84
85
87
95
100
Sivu:
5
6
9
18
25
26
30
31
45
50
Neptunus
Oku Ankka
Vs: Pistepotti CXC - Planeettojen sota
Touhula: niin siis on sallittua se, että varustautuu vasta sen jälkeen, kun hyökkäys on jo ilmoitettu ja siten ”torjuu” hyökkäystä?
Xatalos
Vs: Pistepotti CXC - Planeettojen sota
Xatalos kirjoitti:Touhula: niin siis on sallittua se, että varustautuu vasta sen jälkeen, kun hyökkäys on jo ilmoitettu ja siten ”torjuu” hyökkäystä?
Tämä on muuten itse asiassa aika hyvä kysymys, josta ei ohjeissa mainittu mitään.
Mitä mieltä te olette, pitäisikö tämän olla sallittua vai ei? Eli pitäisikö varustamisen olla sallittua vaikka kyseiselle alueelle olisi jo lähetetty hyökkäys?
Vs: Pistepotti CXC - Planeettojen sota
En ainakaan itse näe ongelmaa. Voisi esimerkiksi olla vähän outo tilanne, jos olisi jäljellä enää yksi alue mutta runsaasti sivupisteitä, ja tulisi hyökkäys ennen kuin ehtisi varustaa, jolloin ei voisi enää käyttää pisteitään?
Xatalos
Vs: Pistepotti CXC - Planeettojen sota
Perus:
1
12
15
21
22
29
32
38
45
50
52
58
62
67
72
78
82
88
99
100
Sivu:
1
12
22
23
32
37
39
42
45
50
Ceres.
1
12
15
21
22
29
32
38
45
50
52
58
62
67
72
78
82
88
99
100
Sivu:
1
12
22
23
32
37
39
42
45
50
Ceres.
Ton Roza
Vs: Pistepotti CXC - Planeettojen sota
3 vielä puuttuu.. Liittykää loputkin vielä ennen huomista jos pystytte!
Xatalos
Vs: Pistepotti CXC - Planeettojen sota
Voiko parannuksia muuten käyttää vain yhden per kierros vai useita?
Xatalos
Sivu 1 / 11 • 1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Similar topics
» Pistepotti CCXX - Imperiumien sota
» Pistepotti CCXL - Fiktiivinen sota
» Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat
» Pistepotti LXXVI - Pistepotti Winter Olympics 2014
» Pistepotti CLXXXII - Pistepotti Winter Olympics 2018
» Pistepotti CCXL - Fiktiivinen sota
» Pistepotti CCXC - Sota, joka päättää kaikki sodat
» Pistepotti LXXVI - Pistepotti Winter Olympics 2014
» Pistepotti CLXXXII - Pistepotti Winter Olympics 2018
Sivu 1 / 11
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
|
|