Pistepotti CCXCI - Ikuinen Megapolis
+3
Don Barks
Aku Vankkis
Jonttu-Ankka
7 posters
Sivu 1 / 3
Sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
Pistepotti CCXCI - Ikuinen Megapolis
Pistepotti CCXCI - Ikuinen Megapolis
Pistepotti todellakin kääntyy kilpailuna loppusuoralle, joten nyt jos koskaan on aika saada päätökseen kuusiosaiseksi painunut kausisarja. Mikäli aiemmat osat eivät ole tuttuja tai haluat virkistää muistiasi, löytyvät aiemmat osat alta ja klikkaamalla kauden nimeä pääset tarkastelemaan aiempia tapahtumia.
2015, kausi 111 Pääkaupunkitaisto
2015, kausi 116 Asukasryntäys
2016, kausi 131 Megapolis
2019, kausi 227 Digiapokalypsi
2020, kausi 242 Rooma vs Ateena vs Megapolis
On aika viimeisen luvun. Luvun, joka täydentää Megapolis-saagan.
Johdanto
noin 500 jaa.
Forum Canardumin torille oli kokoontunut runsaasti väkeä, kuten ihan jokaisena muunakin päivänä. Tämä päivä oli tosin erilainen, sillä Rooman keisari oli saapunut uudelle vierailulle kaupunkiin, jonka hän itse oli arvioinut Rooman kaupunkivaltiosta ja valtakunnasta vaikutteita ottaneista kaupungeista parhaaksi. Forum Canardumin asukkaat pitivät kovasti keisarista, eikä heidän pormestarissakaan mitään vikaa ollut. Keisari ihasteli jättikokoista patsasta, jonka hän oli voittajalle rakennuttanut. Hän oli lähettänyt parhaat miehensä Roomasta rakennuspuuhiin ja materiaaleina käytettiin vain parasta. Keisari ihasteli myös valtavaa ihmisjoukkoa omalta korokkeeltaan. Aurinko paistoi sokaisevan kauniisti taivaalla ja puheensorina täytti toriympäristön. Upea patsas, kirkas auringonpaiste ja puheensorina onnistuivat viemään keisarilta sen verran huomiota, että hän ei huomannut lainkaan, miten häntä kohti lensi todella kovalla vauhdilla jotain.
2030
Viime vuoden lopulla New Vankensteinin kaupungintalolla pidetyt joulujuhlat olivat saaneet mielialat kohoamaan ja saivat jokaisen unohtamaan ainakin hetkeksi sen, mitä vain viikkoja aikaisemmin oli tapahtunut ja meinannut tapahtua. Feeniks-protokolla oli edelleen voimassa ja maailman väkiluku oli taas hitaassa, mutta varmassa kasvussa. Tiedepiireissä oli jo ehditty käydä kovaa vääntöä siitä, tulisiko Homo phoenix yleisesti hyväksyä käytettäväksi lajinimeksi, mutta enemmistö vaikutti olevan sen kannalla. FEENIKS on parempi kauppanimi ja ihmiskunnan kokema “uudelleensyntymä” oli todelinen kultakaivos esimerkiksi viihdeteollisuudelle, joka pikku hiljaa alkoi järjestäytymään kriisin jäljiltä. Tarinoita tulisi riittämään kerrottavaksi vaikka kuinka monen vuosikymmenyksen ajan.
Palautuminen lähes sukupuuttoon johtaneesta “digiapokalypsistä” on kuitenkin todella hidasta ja oikeastaan juuri nyt ihmiskunta on heikoimmillaan mahdollista seuraavaa takaiskua ajatellen. Tämän tiedosti myös vain muutaman ihmisen ryhmä, joka oli aloittamassa elämänsä tärkeintä ja vaarallisinta operaatiota.
Megapolis-heksalogia päättyy.
Kauden idea
Pormestarit ovat kaupunkeineen vasta toipumisvaiheessa. Megapolis ja MEMCO saattoivat epäonnistua tavoitteessaan, mutta uhka ei ole poissa. Päinvastoin, vaikuttaisi siltä, että jonkinlainen iso taistelu on edessä. Elämän ja kuoleman kamppailuun saattaisi löytyä ratkaisu ajasta…
Kauden rakenne
Kaudella seurataan samanaikaisesti kahta eri ajanjaksoa. Kausi alkaa ajasta ennen Rooma-Ateenan megavaltiota ja päättyy lopulta Digiapokalypsin jälkeiseen aikaan, mutta puolet pormestareista aloittaa aikajanan alusta, liikkuen eteenpäin ja puolet aloittaa aikajanan lopusta, liikkuen taaksepäin. Pormestarit kohtaavat toisensa kierroksella 7. Jokaisen paikka aikajanalla arvotaan ennen kauden alkua.
Jokainen kierros tällä kaudella sijoittuu johonkin kohtaan koko Megapolis-saagasta, kenties taustoittaen aiemmin tapahtunutta tai paljastaen jotain täysin uutta. Kausi on loppujen lopuksi ominaisuuksiltaan aika yksinkertainen, mutta luettavaa jokaisessa tulosviestissä riittää.
Kausi kestää 13 kierrosta. Tarvittaessa käydään kauden luonteesta johtuen suoraan suljettu bonuskierros mahdollisimman pian kierroksen 13 jälkeen.
Kaudella käytetään numerosysteeminä 15 numeroa väliltä 0-50. Lisäksi arvataan yksi kaupunkinumero väliltä 51-100.
Tällä kaudella hyödynnetään yksityisviestejä, joten tarkkailkaa postilaatikkoanne! Huomatkaa myös se, että foorumin mobiiliversio ei välttämättä puhelimella selatessa ilmoita lainkaan saapuneista yksityisviesteistä ja varmistukaa, että saapuneiden viestien kansioissanne on tilaa uusille viesteille.
Jos osallistujiamäärä on pariton, lisätään tällöin kaudelle mukaan yksi NPC-pormestari.
Salainen kommunikaatio yksityisviestien välityksellä sekä muuta mahdollisesti mielenkiintoista sisältöä kulissien takaa julkaistaan kauden päätyttyä.
Läpimurrot ja sabotaasit
Aikajanan alkupäästä aloittavat pormestarit muodostavat oman ryhmänsä, myös loppupäästä aloittavat ovat oma ryhmänsä. Jokaisella kierroksella kummankin ryhmän heikoimman tuloksen saanut pormestari pääsee yrittämään joko läpimurtoa tai sabotaasia, riippuen siitä, kumpaan ryhmään hän kuuluu. Alkupäästä eli “menneisyydestä” aloittavat yrittävät läpimurtoja, lopusta eli “nykyhetkestä” (tai tulevaisuudesta, riippuu miten asiaa katsoo) aloittavat yrittävät sabotaasia. Tasapeleissä kauemmaksi oikeasta kaupunkinumerosta jäänyt katsotaan huonoimman tuloksen saaneeksi.
Läpimurtoa ja sabotaasia yritetään nimeämällä yksityisviestitse kauden järjestäjälle yhden nimen omasta ryhmästä ja yhden toisesta. Myös itsensä saa nimetä.
Jos läpimurtoa yrittävä pormestari onnistuu nimeämään omasta ryhmästään eri henkilön kuin sabotaasia yrittävä, sabotaasin yritys epäonnistuu ja pormestari saa yhden lisäpisteen. Jos läpimurtoa yrittävä pormestari onnistuu lisäksi nimeämään toisesta ryhmästä saman henkilön kuin sabotaasia yrittävä, läpimurto onnistuu ja pormestari sekä koko ryhmä saa yhden lisäpisteen. Lisäksi ryhmä saa yhden läpimurtopisteen. Jos sabotaasin yritys onnistuu, pormestari ja ryhmä voi silti saada lisäpisteen ja läpimurtopisteen, jos läpimurto onnistuu.
Jos sabotaasia yrittävä pormestari onnistuu nimeämään omasta ryhmästään eri henkilön kuin läpimurtoa yrittävä, läpimurron yritys epäonnistuu ja pormestari saa yhden lisäpisteen. Jos sabotaasia yrittävä pormestari onnistuu lisäksi nimeämään toisesta ryhmästä saman henkilön kuin läpimurtoa yrittävä, sabotaasi onnistuu ja pormestari sekä koko ryhmä saa yhden lisäpisteen. Lisäksi ryhmä saa yhden sabotaasipisteen. Jos läpimurron yritys onnistuu, pormestari ja ryhmä voi silti saada lisäpisteen ja sabotaasipisteen, jos sabotaasi onnistuu.
Jos nimeämisoikeuden saanut pormestari ei deadlineen mennessä tee valintojaan, ne arvotaan ja ryhmän muiden jäsenten on mahdollista tienata lisäpisteitä ja ryhmän läpimurto- tai sabotaasipisteitä, mutta pormestari ei itse voi saada henkilökohtaisia lisäpisteitä.
Erikoistapahtumat
Kaikista aiemmista kausisarjan osista tutut erikoistapahtumat ovat mukana myös tällä kaudella. Ne voivat olla vaikutuksiltaan positiivisia, negatiivisia tai neutraaleja, eikä niistä välttämättä ilmoiteta etukäteen. Pormestarien arvaamaa kaupunkinumeroa voidaan käyttää erikoistapahtumien ratkaisussa.
Pisteytys
Jokaisesta oikeasta numerosta saa yhden pisteen. Lisäksi jokaisella kierroksella kaupunkinumeroa lähimmäksi arvannut pormestari saa yhden lisäpisteen.
Kauden päättyminen
Kaudella on kaksi mahdollista loppua, riippuen siitä, mitä kierroksella 7 tapahtuu. Molemmissa lopuissa kuitenkin se pormestari, jolla on eniten pisteitä kierroksen 13 jälkeen, voittaa kauden.
Jos päätöskierroksen jälkeen kärjessä on tasapeli, käydään heidän välillään suoraan suljettu bonuskierros voittajan ratkaisemiseksi.
Yhteenveto ja kauden aloitus
Ilmoittautumisviestissäsi on siis oltava 15 numeroa väliltä 0-50 ja yksi kaupunkinumero väliltä 51-100.
Katso, ettet arvaa samaa kaupunkinumeroa kuin joku toinen pormestari.
Lisäksi sinun tulee keksiä kaupungillesi nimi, paitsi jos olit mukana kaudella 227 (Digiapokalypsi), kaupunkisi nimi on lähtökohtaisesti sama myös tällä kaudella, eli uutta nimeä ei tarvitse keksiä. En kiellä ketään vaihtamasta nimeä, mutta oletuksena kaikki käyttävät tällä kaudella samaa nimeä kuin tuolloin. Huomatkaa tosin se, että mahdollisia uusia nimiä käytetään vasta niillä kierroksilla, kun se on tarinankerronnan kannalta sopivaa.
Siltä varalta, että joku paluumuuttaja sattuisi ilmoittautumaan myöhässä, on hätävarajärjestelmä käytössä viimeisen kerran kierroksella 3. Tällä kertaa kaudelle mukaan ilmoittautuminen vaaditaan kaikilta, eli kukaan ei ole automaattisesti mukana aiempien osallistumisten perusteella. Aiemmat pormestarit ja kaupungit saattavat tosin tehdä paluun jollain muulla tavalla…
Kausi alkaa sunnuntaina 4. syyskuuta, olettaen ydinjoukkomme olevan silloin kasassa. Kauden deadlinet tulevat todennäköisesti sijoittumaan klo 20-23 välille, jokaisella kierroksella tulee kuitenkin olemaan riittävästi aikaa siirtojen tekoon.
Pistepotti todellakin kääntyy kilpailuna loppusuoralle, joten nyt jos koskaan on aika saada päätökseen kuusiosaiseksi painunut kausisarja. Mikäli aiemmat osat eivät ole tuttuja tai haluat virkistää muistiasi, löytyvät aiemmat osat alta ja klikkaamalla kauden nimeä pääset tarkastelemaan aiempia tapahtumia.
2015, kausi 111 Pääkaupunkitaisto
2015, kausi 116 Asukasryntäys
2016, kausi 131 Megapolis
2019, kausi 227 Digiapokalypsi
2020, kausi 242 Rooma vs Ateena vs Megapolis
On aika viimeisen luvun. Luvun, joka täydentää Megapolis-saagan.
Johdanto
noin 500 jaa.
Forum Canardumin torille oli kokoontunut runsaasti väkeä, kuten ihan jokaisena muunakin päivänä. Tämä päivä oli tosin erilainen, sillä Rooman keisari oli saapunut uudelle vierailulle kaupunkiin, jonka hän itse oli arvioinut Rooman kaupunkivaltiosta ja valtakunnasta vaikutteita ottaneista kaupungeista parhaaksi. Forum Canardumin asukkaat pitivät kovasti keisarista, eikä heidän pormestarissakaan mitään vikaa ollut. Keisari ihasteli jättikokoista patsasta, jonka hän oli voittajalle rakennuttanut. Hän oli lähettänyt parhaat miehensä Roomasta rakennuspuuhiin ja materiaaleina käytettiin vain parasta. Keisari ihasteli myös valtavaa ihmisjoukkoa omalta korokkeeltaan. Aurinko paistoi sokaisevan kauniisti taivaalla ja puheensorina täytti toriympäristön. Upea patsas, kirkas auringonpaiste ja puheensorina onnistuivat viemään keisarilta sen verran huomiota, että hän ei huomannut lainkaan, miten häntä kohti lensi todella kovalla vauhdilla jotain.
2030
Viime vuoden lopulla New Vankensteinin kaupungintalolla pidetyt joulujuhlat olivat saaneet mielialat kohoamaan ja saivat jokaisen unohtamaan ainakin hetkeksi sen, mitä vain viikkoja aikaisemmin oli tapahtunut ja meinannut tapahtua. Feeniks-protokolla oli edelleen voimassa ja maailman väkiluku oli taas hitaassa, mutta varmassa kasvussa. Tiedepiireissä oli jo ehditty käydä kovaa vääntöä siitä, tulisiko Homo phoenix yleisesti hyväksyä käytettäväksi lajinimeksi, mutta enemmistö vaikutti olevan sen kannalla. FEENIKS on parempi kauppanimi ja ihmiskunnan kokema “uudelleensyntymä” oli todelinen kultakaivos esimerkiksi viihdeteollisuudelle, joka pikku hiljaa alkoi järjestäytymään kriisin jäljiltä. Tarinoita tulisi riittämään kerrottavaksi vaikka kuinka monen vuosikymmenyksen ajan.
Palautuminen lähes sukupuuttoon johtaneesta “digiapokalypsistä” on kuitenkin todella hidasta ja oikeastaan juuri nyt ihmiskunta on heikoimmillaan mahdollista seuraavaa takaiskua ajatellen. Tämän tiedosti myös vain muutaman ihmisen ryhmä, joka oli aloittamassa elämänsä tärkeintä ja vaarallisinta operaatiota.
Megapolis-heksalogia päättyy.
Kauden idea
Pormestarit ovat kaupunkeineen vasta toipumisvaiheessa. Megapolis ja MEMCO saattoivat epäonnistua tavoitteessaan, mutta uhka ei ole poissa. Päinvastoin, vaikuttaisi siltä, että jonkinlainen iso taistelu on edessä. Elämän ja kuoleman kamppailuun saattaisi löytyä ratkaisu ajasta…
Kauden rakenne
Kaudella seurataan samanaikaisesti kahta eri ajanjaksoa. Kausi alkaa ajasta ennen Rooma-Ateenan megavaltiota ja päättyy lopulta Digiapokalypsin jälkeiseen aikaan, mutta puolet pormestareista aloittaa aikajanan alusta, liikkuen eteenpäin ja puolet aloittaa aikajanan lopusta, liikkuen taaksepäin. Pormestarit kohtaavat toisensa kierroksella 7. Jokaisen paikka aikajanalla arvotaan ennen kauden alkua.
Jokainen kierros tällä kaudella sijoittuu johonkin kohtaan koko Megapolis-saagasta, kenties taustoittaen aiemmin tapahtunutta tai paljastaen jotain täysin uutta. Kausi on loppujen lopuksi ominaisuuksiltaan aika yksinkertainen, mutta luettavaa jokaisessa tulosviestissä riittää.
Kausi kestää 13 kierrosta. Tarvittaessa käydään kauden luonteesta johtuen suoraan suljettu bonuskierros mahdollisimman pian kierroksen 13 jälkeen.
Kaudella käytetään numerosysteeminä 15 numeroa väliltä 0-50. Lisäksi arvataan yksi kaupunkinumero väliltä 51-100.
Tällä kaudella hyödynnetään yksityisviestejä, joten tarkkailkaa postilaatikkoanne! Huomatkaa myös se, että foorumin mobiiliversio ei välttämättä puhelimella selatessa ilmoita lainkaan saapuneista yksityisviesteistä ja varmistukaa, että saapuneiden viestien kansioissanne on tilaa uusille viesteille.
Jos osallistujiamäärä on pariton, lisätään tällöin kaudelle mukaan yksi NPC-pormestari.
Salainen kommunikaatio yksityisviestien välityksellä sekä muuta mahdollisesti mielenkiintoista sisältöä kulissien takaa julkaistaan kauden päätyttyä.
Läpimurrot ja sabotaasit
Aikajanan alkupäästä aloittavat pormestarit muodostavat oman ryhmänsä, myös loppupäästä aloittavat ovat oma ryhmänsä. Jokaisella kierroksella kummankin ryhmän heikoimman tuloksen saanut pormestari pääsee yrittämään joko läpimurtoa tai sabotaasia, riippuen siitä, kumpaan ryhmään hän kuuluu. Alkupäästä eli “menneisyydestä” aloittavat yrittävät läpimurtoja, lopusta eli “nykyhetkestä” (tai tulevaisuudesta, riippuu miten asiaa katsoo) aloittavat yrittävät sabotaasia. Tasapeleissä kauemmaksi oikeasta kaupunkinumerosta jäänyt katsotaan huonoimman tuloksen saaneeksi.
Läpimurtoa ja sabotaasia yritetään nimeämällä yksityisviestitse kauden järjestäjälle yhden nimen omasta ryhmästä ja yhden toisesta. Myös itsensä saa nimetä.
Jos läpimurtoa yrittävä pormestari onnistuu nimeämään omasta ryhmästään eri henkilön kuin sabotaasia yrittävä, sabotaasin yritys epäonnistuu ja pormestari saa yhden lisäpisteen. Jos läpimurtoa yrittävä pormestari onnistuu lisäksi nimeämään toisesta ryhmästä saman henkilön kuin sabotaasia yrittävä, läpimurto onnistuu ja pormestari sekä koko ryhmä saa yhden lisäpisteen. Lisäksi ryhmä saa yhden läpimurtopisteen. Jos sabotaasin yritys onnistuu, pormestari ja ryhmä voi silti saada lisäpisteen ja läpimurtopisteen, jos läpimurto onnistuu.
Jos sabotaasia yrittävä pormestari onnistuu nimeämään omasta ryhmästään eri henkilön kuin läpimurtoa yrittävä, läpimurron yritys epäonnistuu ja pormestari saa yhden lisäpisteen. Jos sabotaasia yrittävä pormestari onnistuu lisäksi nimeämään toisesta ryhmästä saman henkilön kuin läpimurtoa yrittävä, sabotaasi onnistuu ja pormestari sekä koko ryhmä saa yhden lisäpisteen. Lisäksi ryhmä saa yhden sabotaasipisteen. Jos läpimurron yritys onnistuu, pormestari ja ryhmä voi silti saada lisäpisteen ja sabotaasipisteen, jos sabotaasi onnistuu.
Jos nimeämisoikeuden saanut pormestari ei deadlineen mennessä tee valintojaan, ne arvotaan ja ryhmän muiden jäsenten on mahdollista tienata lisäpisteitä ja ryhmän läpimurto- tai sabotaasipisteitä, mutta pormestari ei itse voi saada henkilökohtaisia lisäpisteitä.
Erikoistapahtumat
Kaikista aiemmista kausisarjan osista tutut erikoistapahtumat ovat mukana myös tällä kaudella. Ne voivat olla vaikutuksiltaan positiivisia, negatiivisia tai neutraaleja, eikä niistä välttämättä ilmoiteta etukäteen. Pormestarien arvaamaa kaupunkinumeroa voidaan käyttää erikoistapahtumien ratkaisussa.
Pisteytys
Jokaisesta oikeasta numerosta saa yhden pisteen. Lisäksi jokaisella kierroksella kaupunkinumeroa lähimmäksi arvannut pormestari saa yhden lisäpisteen.
Kauden päättyminen
Kaudella on kaksi mahdollista loppua, riippuen siitä, mitä kierroksella 7 tapahtuu. Molemmissa lopuissa kuitenkin se pormestari, jolla on eniten pisteitä kierroksen 13 jälkeen, voittaa kauden.
Jos päätöskierroksen jälkeen kärjessä on tasapeli, käydään heidän välillään suoraan suljettu bonuskierros voittajan ratkaisemiseksi.
Yhteenveto ja kauden aloitus
Ilmoittautumisviestissäsi on siis oltava 15 numeroa väliltä 0-50 ja yksi kaupunkinumero väliltä 51-100.
Katso, ettet arvaa samaa kaupunkinumeroa kuin joku toinen pormestari.
Lisäksi sinun tulee keksiä kaupungillesi nimi, paitsi jos olit mukana kaudella 227 (Digiapokalypsi), kaupunkisi nimi on lähtökohtaisesti sama myös tällä kaudella, eli uutta nimeä ei tarvitse keksiä. En kiellä ketään vaihtamasta nimeä, mutta oletuksena kaikki käyttävät tällä kaudella samaa nimeä kuin tuolloin. Huomatkaa tosin se, että mahdollisia uusia nimiä käytetään vasta niillä kierroksilla, kun se on tarinankerronnan kannalta sopivaa.
Siltä varalta, että joku paluumuuttaja sattuisi ilmoittautumaan myöhässä, on hätävarajärjestelmä käytössä viimeisen kerran kierroksella 3. Tällä kertaa kaudelle mukaan ilmoittautuminen vaaditaan kaikilta, eli kukaan ei ole automaattisesti mukana aiempien osallistumisten perusteella. Aiemmat pormestarit ja kaupungit saattavat tosin tehdä paluun jollain muulla tavalla…
Kausi alkaa sunnuntaina 4. syyskuuta, olettaen ydinjoukkomme olevan silloin kasassa. Kauden deadlinet tulevat todennäköisesti sijoittumaan klo 20-23 välille, jokaisella kierroksella tulee kuitenkin olemaan riittävästi aikaa siirtojen tekoon.
Jonttu-Ankka
Vs: Pistepotti CCXCI - Ikuinen Megapolis
New Vankenstein on valmis viimeiseen taisteluun. Samalla myös allekirjoittaneen viimeinen kausi kilpailijana, joten toivottavasti menee putkeen.
3
4
10
12
16
21
23
27
30
34
36
38
42
45
47
Kaupunkinumero: 74
3
4
10
12
16
21
23
27
30
34
36
38
42
45
47
Kaupunkinumero: 74
Vs: Pistepotti CCXCI - Ikuinen Megapolis
5
6
7
8
9
15
16
17
18
19
35
36
37
38
39
***
84
***
Vanhalla nimellä mennään.
6
7
8
9
15
16
17
18
19
35
36
37
38
39
***
84
***
Vanhalla nimellä mennään.
Don Barks
Vs: Pistepotti CCXCI - Ikuinen Megapolis
FEENIKS mainittu, Fungus Māgnificus Terapoliksen torilla tavataan.
12
13
14
21
24
27
30
32
34
35
36
39
41
44
46
Citynumero 69
12
13
14
21
24
27
30
32
34
35
36
39
41
44
46
Citynumero 69
Sienilapsi
Vs: Pistepotti CCXCI - Ikuinen Megapolis
Ex Nihilo on kaupunki, joka nimensä mukaisesti ilmestyi kuin tyhjästä kaikkien muiden oltua olemassa jo aikaisemminkin.
0
11
12
14
16
21
23
26
27
30
31
34
35
45
47
Kaupunkinumero: 64
0
11
12
14
16
21
23
26
27
30
31
34
35
45
47
Kaupunkinumero: 64
AySel
Vs: Pistepotti CCXCI - Ikuinen Megapolis
Samalla mennään, eli Solmipage
0
2
3
15
16
21
27
29
32
35
38
43
44
48
50
Kaupunkinumero: 79
0
2
3
15
16
21
27
29
32
35
38
43
44
48
50
Kaupunkinumero: 79
CottonJoel
Vs: Pistepotti CCXCI - Ikuinen Megapolis
Tutut nimet on kasassa, joten suunnitellusti aloitetaan. Yön aikana tulossa ensiksi ryhmäarvonta ja sitten perään ensimmäinen kierros.
Jonttu-Ankka
Vs: Pistepotti CCXCI - Ikuinen Megapolis
Pistepotti CCXCI - Ikuinen Megapolis - Ryhmäjako
Ryhmä Chronos (aloittavat aikajanan alusta):
Don Barks
Sienilapsi
Kalamies
Ryhmä Kairos (aloittavat aikajanan lopusta):
Aku Vankkis
AySel
CottonJoel
Ryhmä Chronos (aloittavat aikajanan alusta):
Don Barks
Sienilapsi
Kalamies
Ryhmä Kairos (aloittavat aikajanan lopusta):
Aku Vankkis
AySel
CottonJoel
Jonttu-Ankka
Vs: Pistepotti CCXCI - Ikuinen Megapolis
Pistepotti CCXCI - Ikuinen Megapolis - Kierros 1/13
Oikeat numerot:
1
3
9
14
18
22
26
29
30
33
35
42
43
46
49
Kaupunkinumero: 97
Lähimmäksi kaupunkinumeroa arvasi Kalamies
Kalamies: 5 oikein
Sienilapsi: 4 oikein
AySel: 4 oikein
CottonJoel: 4 oikein
Aku Vankkis: 3 oikein
Don Barks: 3 oikein
XXXXXXXXXXXXXX: 4 oikein
Ryhmien heikoimman tuloksen saaneet tummennettuina.
Läpimurtoa pääsee yrittämään Don Barks
Sabotaasia pääsee yrittämään Aku Vankkis
Pistetilanne kierroksen 1/13 jälkeen:
1. Kalamies: 6p
2. Sienilapsi: 4p
=. AySel: 4p
=. CottonJoel: 4p
5. Aku Vankkis: 3p
=. Don Barks: 3p
?. XXXXXXXXXXXXXX: 4p
*****
Pistepotin viimeinen kausikymmenys käynnistyy varsin hyvätasoisella kierroksella. Kalamies aloittaa vahvasti saamalla ainoana pormestarina 5 oikein ja oli vielä kaikista lähimpänä arvottua kaupunkinumeroa, joten hän on ensimmäisen kierroksen jälkeen kahden pisteen johdossa seuraavina tuleviin.
Ensimmäisenä läpimurtoa tai sabotaasia pääsevät yrittämään Don Barks sekä Aku Vankkis. He voivat nyt siis yksityisviestitse nimetä omasta ryhmästään yhden (mukaan lukien itsensä) ja toisesta ryhmästä toisen pormestarin. Sen jälkeen ohjeviestin kuvaamalla tavalla ratkaistaan, onnistuvatko he tehtävissään. Olen siivonnut virtuaalipostilaatikkoani sen verran, että viestit pitäisivät tulla läpi, mutta ilmoittakaa jos ne eivät katoa “Lähtevät”-kansiostanne.
*****
Ikuiset, tulossa pian VR-teattereihin kautta maan!
*****
Erikoistapahtuma: Läpimurto
Chronos-ryhmä oli saapunut onnistuneesti ensimmäiseen kohteeseen ja nyt oli aika suorittaa tehtävän ja operaation ensimmäinen vaihe. Don Barks sai kyseenalaisen kunnian olla ensimmäinen.
Erikoistapahtuma: Sabotaasi
Kairos-ryhmä siivosi taistelun jälkiä. He tiesivät, että tappiot ovat odotettuja, mutta tilanne voi muuttua todella nopeasti. Aku Vankkis lähetettiin ensimmäisenä yrittämään erävoittoa heidän hyväkseen.
*****
Deadline kaikelle mahdolliselle on tänään maanantaina klo 23.30.
Oikeat numerot:
1
3
9
14
18
22
26
29
30
33
35
42
43
46
49
Kaupunkinumero: 97
Lähimmäksi kaupunkinumeroa arvasi Kalamies
Kalamies: 5 oikein
Sienilapsi: 4 oikein
AySel: 4 oikein
CottonJoel: 4 oikein
Aku Vankkis: 3 oikein
Don Barks: 3 oikein
XXXXXXXXXXXXXX: 4 oikein
Ryhmien heikoimman tuloksen saaneet tummennettuina.
Läpimurtoa pääsee yrittämään Don Barks
Sabotaasia pääsee yrittämään Aku Vankkis
Pistetilanne kierroksen 1/13 jälkeen:
1. Kalamies: 6p
2. Sienilapsi: 4p
=. AySel: 4p
=. CottonJoel: 4p
5. Aku Vankkis: 3p
=. Don Barks: 3p
?. XXXXXXXXXXXXXX: 4p
*****
Pistepotin viimeinen kausikymmenys käynnistyy varsin hyvätasoisella kierroksella. Kalamies aloittaa vahvasti saamalla ainoana pormestarina 5 oikein ja oli vielä kaikista lähimpänä arvottua kaupunkinumeroa, joten hän on ensimmäisen kierroksen jälkeen kahden pisteen johdossa seuraavina tuleviin.
Ensimmäisenä läpimurtoa tai sabotaasia pääsevät yrittämään Don Barks sekä Aku Vankkis. He voivat nyt siis yksityisviestitse nimetä omasta ryhmästään yhden (mukaan lukien itsensä) ja toisesta ryhmästä toisen pormestarin. Sen jälkeen ohjeviestin kuvaamalla tavalla ratkaistaan, onnistuvatko he tehtävissään. Olen siivonnut virtuaalipostilaatikkoani sen verran, että viestit pitäisivät tulla läpi, mutta ilmoittakaa jos ne eivät katoa “Lähtevät”-kansiostanne.
*****
- Chronos:
- Puheensorina muuttui kaaokseksi. Ihmiset kiljuivat ja karjuivat juostessaan joka suuntaan. Pienimmät ja heikoimmat talloutuivat ihmismassan jalkoihin. Keisari oli retkahtanut korokkeeltaan taaksepäin ja makasi maassa liikkumattomana. Ei tarvinnut olla edes parantaja huomatakseen, että hän oli kuollut.
Kaaoksen turvin paikalta pakeni kolmen hengen ryhmä valtavaa vauhtia juosten. Eksoluuranko auttoi juoksemisessa todella paljon, sillä se mahdollisti juoksunopeudet, joita “normaali ihminen” ei pystyisi saavuttamaan. Taakseen katsomatta kolmikko juoksi kauemmas kaupungista, turvallisen välimatkan päähän. Saavuttuaan ennalta sovittuun kohteeseen läheisen kukkulan taakse, yksi heistä jäi kuitenkin huipulta tuijottamaan alas Forum Canardumin kaupunkiin.
*****
Seppä Vulkanus sai vihdoin ja viimein kauan kestäneen projektinsa valmiiksi. Hän ei oikeastaan edes osannut sanoa, miksi oli ottanut projektin vastaan sen erikoisesta luonteesta johtuen, mutta jokin tässä salamyhkäisessä toimeksiannossa oli häntä kiehtonut. Tarkkojen mallien ja mittojen mukaan valmistetuksi tarkoitettu avain oli nyt valmis ja vieläpä etuajassa. Avaimen sovittu nouto olisi vasta muutaman viikon kuluttua, joten Vulkanus päätti jo laittaa aluille seuraavan projektinsa. Avaimesta hän oli todella ylpeä ja tiesi sen olevan juuri sellainen, mitä oli tilattu. Sitä hän ei kuitenkaan tiennyt, että samaan aikaan seppä Hefaistos oli valmistanut tismalleen samanlaisen avaimen ja saanut sen valmiiksi - niin ikään etuajassa.
- Kairos:
- Erilaiset piippaukset ja kova suhina täyttivät luolakompleksin eri huoneet. Ne olivat nyt kaikki tyhjiä, mutta aiemmin ne olivat olleet aivan eri käytössä. Kolmen henkilön ryhmä kävi läpi suunnitelmaansa vielä kerran, vaikka he tässä vaiheessa osaisivatkin sen jo unissaan. Tehtävänjakoa ei oltu vielä lyöty lukkoon, vaan he olivat jo aikaisessa vaiheessa sopineet arpovansa tiettyjen tehtävien suorittajat - se oli kaikista reiluinta, kun panokset tulisivat olemaan suuremmat kuin koskaan aiemmin. New Vankenstein oli ollut Megapoliksen tarkkailun alla jo pidempään, mutta joskus paras paikka piiloutua on se kaikista ilmiselvin. Jos he onnistuisivat vielä jonkin aikaa piiloutumaan liian uteliailta katseilta ja korvilta, voisivat he aloittaa operaationsa.
*****
Asklepios tuijotti järkyttyneenä eteensä. Sauva oli palasina. Sauvan hajottanut, valtavaan “haarniskaan” pukeutunut hahmo oli saanut surmansa sauvan purettua energia-aseen latauksen takaisin kohti ampujaa. Kosilaiselta puusepältä saatu sauva oli palvellut häntä uskollisesti kaikkien näiden vuosien ajan, mutta nyt se oli kohdannut ennenaikaisen loppunsa. Puuseppä oli varoittanut häntä siitä, mitä sauvan hajoaminen käytännössä tarkoittaa, mutta Asklepioksella oli vielä yksi mahdollisuus korjata lähes peruuttamaton vahinko. Hänen tulisi etsiä käsiinsä se taho, joka tilasi sepältä kyseisen sauvan. Edes 2500 vuoden välimatka ei tulisi pysäyttämään häntä, vaikka tilanne vaikuttikin juuri nyt aika toivottomalta.
Ikuiset, tulossa pian VR-teattereihin kautta maan!
*****
Erikoistapahtuma: Läpimurto
Chronos-ryhmä oli saapunut onnistuneesti ensimmäiseen kohteeseen ja nyt oli aika suorittaa tehtävän ja operaation ensimmäinen vaihe. Don Barks sai kyseenalaisen kunnian olla ensimmäinen.
Erikoistapahtuma: Sabotaasi
Kairos-ryhmä siivosi taistelun jälkiä. He tiesivät, että tappiot ovat odotettuja, mutta tilanne voi muuttua todella nopeasti. Aku Vankkis lähetettiin ensimmäisenä yrittämään erävoittoa heidän hyväkseen.
*****
Deadline kaikelle mahdolliselle on tänään maanantaina klo 23.30.
Jonttu-Ankka
Vs: Pistepotti CCXCI - Ikuinen Megapolis
Jostain syystä en saa äänestysviestejä läpi lähtevät-kansiosta.
Don Barks
Vs: Pistepotti CCXCI - Ikuinen Megapolis
Don Barks kirjoitti:Jostain syystä en saa äänestysviestejä läpi lähtevät-kansiosta.
Enpä muistanutkaan, että tässä foorumalustassa viestit "lähetetään" itse asiassa vasta silloin, kun vastaanottaja kirjautuu sisään. Eli jos lähettäisin nyt vaikkapa Ton Rozalle viestin, se olisi foorumin mukaan lähetetty, mutta se oikeasti toimitetaan vasta myöhemmin (tässä esimerkissä valitettavasti tuskin siis koskaan...). Tästä syystä viestisi pitäisi olla nyt kadonnut omasta lähetettyjen kansiostasi, kun kirjauduin äsken sisään.
Tämä siis tiedoksi muillekin tulevia kierroksia ajatellen, eli jos viesti ei häviä lähtevien kansiosta, se saattaa siis johtua siitä, että en ole käynyt paikalla viestin lähettämisen jälkeen
Pistepotti CCXCI - Ikuinen Megapolis - Kierros 2/13
Oikeat numerot:
0
5
7
8
10
13
16
18
24
28
43
44
45
47
50
Kaupunkinumero: 100
Lähimmäksi arvasi Kalamies
CottonJoel: 5 oikein
Don Barks: 5 oikein
AySel: 4 oikein
Aku Vankkis: 4 oikein
Sienilapsi: 3 oikein
Kalamies: 2 oikein
XXXXXXXXXXXXXX: 5 oikein
Don Barks epäonnistuu läpimurrossa.
Aku Vankkis epäonnistuu sabotaasissa.
Don Barks saa yhden lisäpisteen torjuttuaan onnistuneesti sabotaasiyrityksen.
Aku Vankkis saa yhden lisäpisteen torjuttuaan onnistuneesti läpimurtoyrityksen.
Läpimurtoa pääsee yrittämään Kalamies
Sabotaasia pääsee yrittämään AySel
Pistetilanne kierroksen 2/13 jälkeen:
1. Kalamies: 9p
=. CottonJoel: 9p
=. Don Barks: 9p
4. AySel: 8p
=. Aku Vankkis: 8p
6. Sienilapsi: 7p
?. XXXXXXXXXXXXXX: 9p
*****
Toinen kierros tarjoaa lisää tasokkaita tuloksia ja lisää jännitystä, sillä pistetilanne tasoittuu aika mukavalla tavalla. Kaikki pormestarit ovat nyt kahden pisteen sisällä toisistaan. Kärjessä on nyt Kalamiehen lisäksi CottonJoel sekä Don Barks. Kalamies osuu jälleen lähimmäksi kaupunkinumeroa, joka päätti tänään asettua aivan ääripäähän.
Ensimmäiset läpimurrot ja sabotaasit epäonnistuivat, mutta molemmille yrittäjille on kuitenkin siis palkintona yksi lisäpiste onnistuneesta torjunnasta. Seuraavaksi vuoroaan pääsevät yrittämään Kalamies ja AySel. Yksityisviestitse siis yksi nimi omasta ja yksi nimi toisesta ryhmästä, käyn päivän aikana ainakin kerran ennen deadlinea kirjautumassa sisään, joten viestit toivon mukaan tulevat toimitettua aiemmin kuin tänään.
*****
- Chronos:
Oli aika valita ensimmäinen johtaja uudelle Rooma-Ateenan megavaltiolle. Ehdokkaat oli pitkien “neuvottelujen” jälkeen supistettu kahteen: ehdolla olivat odotetusti Rooman keisari sekä Ateenan arkontti. Vastakkain olisivat diktatuuri ja monarkia, ja vaikka jo valtion lyhyen olemassaolon aikana sen kansalaiset olivat löytäneet nopeasti yhteisen sävelen, kulisseissa käytiin kovaa valtapeliä.
Vaalipäivä sujui moitteetta ja ilman järjestyshäiriöitä. Pitkään kestäneen ääntenlaskennan jälkeen Rooman keisari julistettiin voittajaksi ja täten Rooma-Ateenan ensimmäiseksi hallitsijaksi. Arkonttia tukeneet, lähinnä ateenalaistaustaiset äänestäjät eivät sulattaneet tulosta mukisematta ja näin ensimmäiset sisällissodan kipinät saatiin syttymään.
*****
Keisarin valtakausi oli mennyt juuri siten, mitä pahiten pelättiin: hän oli tehnyt Roomasta pääkaupungin ja vähät välitti vastalauseista, jyräten diktaattorin asemassaan vastustajiensa yli - joskus ihan kirjamellisestikin. Hän osasi katsoa kauas tulevaisuuteen ja toteutti kunnianhimoisia suunnitelmia, mutta hän osasi myös varautua uhkiin ja tiesi olevansa jatkuva salamurhayritysten kohde. Jatkuva olan yli kurkkiminen alkoi kuitenkin käymään keisarin mielenterveyden päälle ja tämän ateenalaiset osasivat hyödyntää. Keisari alkoi harventamaan sisäpiiriään jo pelkkien ateenalaisten levittämien huhupuheiden johdosta ja vallanvaihto tai -kaappaus alkoi näyttämään todennäköiseltä.
- Kairos:
Nyt oli aika tulla esiin piilosta ja aloittaa operaatio, enempää ei voinut enää odottaa, vaikka olosuhteet aloittamiselle eivät olleet parhaat mahdolliset.. Kolmikko veti pitkää tikkua ja lyhyimmän tikun vetänyt sai kyseenalaisen kunnian painaa nappia ja toimia syöttinä.
*****
Asklepios tiesi tasan tarkkaan, mistä etsiä. Megapolis oli oikeasti yksi maailman suurimmista kaupungeista, mutta se oli edelleen kuin aavekaupunki. Asklepios ei voinut muuttuneesta tilanteestakaan huolimatta liikkua täysin huoletta pitkin kaupungin katuja, joten hän hyödynsi tietämystään kaupungin tunneliverkostosta. Sitä kautta hän pääsisi suoraan käytännössä etsimänsä henkilön kotiovelle. Nyt piti vain toivoa, että kyseinen henkilö oli kotona ja ylipäänsä valmis näkemään henkilön, jota ei ollut nähnyt yli 2500 vuoteen.
38, 38, 110, 58, 54, ?
*****
Erikoistapahtuma: Nollapäivä
Keisari oli ensi töikseen ympäröinyt itsensä isolla joukolla ihmisiä, joiden hän tiesi olevan hänelle lojaali. Yksi heistä oli nuori herra Polybius, joka oli ateenalaistaustainen, mutta oli sittemmin siirtynyt Rooman ja roomalaisten vankaksi kannattajaksi. Polybius oli taitava kirjoittaja, joten keisari nimitti hänestä Rooma-Ateenan virallisen historioitsijan. Polybius suostui tehtävään mielellään, sillä vaikka hän kirjoittaisikin keisarista liioitellun hyvässä valossa, ymmärsi hän sen, että hänellä oli mahdollisuus jättää jälkipolville juuri sellaisen perinnön, kuin hän itse halusi.
Kierrokselta 3 alkaen ja päättyen kierroksella 12, jos kierroksen oikeiden numeroiden joukossa on 0 ja joku pormestareista saa 0 oikein -tuloksen, pelastuu pormestari nollatulokselta ja saa sen sijaan pisteitä nollan ja seuraavan oikean numeron erotuksen itseisarvon verran. Tällä kierroksella tuo pistemäärä olisi siis ollut 5. Nolla ei tarvitse olla arvattuna pormestarin numeroissa erikoistapahtumasta hyötymistä varten.
*****
Voimassa olevat erikoistapahtumat:
Läpimurto
Sabotaasi
Nollapäivä
*****
Deadline kaikelle mahdolliselle on klo 23.00.
Jonttu-Ankka
Vs: Pistepotti CCXCI - Ikuinen Megapolis
Pistepotti CCXCI - Ikuinen Megapolis - Kierros 3/13
Oikeat numerot:
0
5
6
20
24
25
32
33
35
38
39
42
43
48
49
Kaupunkinumero: 88
Lähimmäksi arvasi Kalamies
CottonJoel: 6 oikein
Don Barks: 5 oikein
Kalamies: 5 oikein
Sienilapsi: 4 oikein
AySel: 2 oikein
Aku Vankkis: 2 oikein
XXXXXXXXXXXXXX: 4 oikein
Kalamies epäonnistuu läpimurrossa.
AySel epäonnistuu sabotaasissa.
Kalamies saa yhden lisäpisteen torjuttuaan onnistuneesti sabotaasiyrityksen.
AySel saa yhden lisäpisteen torjuttuaan onnistuneesti läpimurtoyrityksen.
Läpimurtoa pääsee yrittämään Sienilapsi
Sabotaasia pääsee yrittämään AySel
Pistetilanne kierroksen 3/13 jälkeen:
1. Kalamies: 16p
2. CottonJoel: 15p
3. Don Barks: 14p
4. AySel: 11p
=. Sienilapsi: 11p
6. Aku Vankkis: 10p
?. XXXXXXXXXXXXXX: 13p
*****
Nollaa tarjottiin tänään oikeiden numeroiden joukossa ja Aku Vankkis oli ensimmäisen yhdeksän numeron ajan kiinni mukavissa lisäpisteissä, mutta loppujen lopuksi 2 oikein -tulos tiputtaa hänet pistetilanteen hännille Sienilapsen ohittaessa hänet. Kalamies jatkaa kärjessä ja piste-eroja syntyy jonkin verran, mutta tiukkaa on kärjen ja hännän suhteen edelleen. Kaupunkinumerot tuntuvat suosivan Kalamiestä, tähän mennessä hän on ollut lähimpänä jokaisella kierroksella.
Läpimurrot ja sabotaasit eivät onnistu tänäänkään, vaan ne torjutaan onnistuneesti. Molemmille yrittäjille lisäpisteet ja seuraavaksi onneaan tai taitojaan pääsevät kokeilemaan Sienilapsi sekä AySel.
*****
Näe ja koe “Kahdessadas sinfonia” uudessa musiikkitalossa ja juhli muiten solmipagelaisten kanssa uutta aikakautta!
*****
Erikoistapahtuma: KS1818 vs. Tieteilijät
Digiapokalypsi meinasi syöstää koko maapallon sukupuuttoon, mutta vain joitakin vuosia sitä ennen maapallo pelastui yhtä vakavalta katastrofilta. Ajan rakenteita omiin, salaisiin tarkoituksiinsa manipuloiva KS1818-ryhmittymä kukisti ajan rakenteita puolustaneet Tieteilijät. Ryhmittymä onnistui piiloutumaan, mutta mikään ei heidän voitostaan huolimatta muuttunut, vaan aika pysyi samanlaisena kuin aina ennenkin. Vai pysyikö?
Seuraavalla kierroksella jokaisen pormestarin tulee nimetä julkisesti kuka tahansa muu tällä kaudella mukana oleva pormestari. Pormestarit muodostavat taisteluparin ja heidän seuraavan kierroksen tuloksiaan verrataan toisiinsa. Paremman tuloksen saanut voittaa taisteluparin ja saa palkinnoksi voittomarginaalinsa verran lisäpisteitä. Jos siis esimerkiksi Mansa Musa saa 4 oikein -tuloksen ja Suiko 1 oikein, Mansa Musa voittaa ja saa 3 lisäpistettä. Tasapelistä ei saa lisäpisteitä. Jos joku ei nimeä ketään, hänen taisteluparinsa arvotaan.
*****
Voimassa olevat erikoistapahtumat:
Läpimurto
Sabotaasi
Nollapäivä
KS1818 vs. Tieteilijät
*****
Deadline kaikelle mahdolliselle on klo 23.30. Sienilapsen ja AySelin tulee siis nimetä erikoistapahtumaa varten joku kanssakilpailija julkisesti ja yksityisviestitse sitten läpimurron ja sabotaasin yritykset. Muiden tulee julkisesti nimetä joku toinen pormestari.
Oikeat numerot:
0
5
6
20
24
25
32
33
35
38
39
42
43
48
49
Kaupunkinumero: 88
Lähimmäksi arvasi Kalamies
CottonJoel: 6 oikein
Don Barks: 5 oikein
Kalamies: 5 oikein
Sienilapsi: 4 oikein
AySel: 2 oikein
Aku Vankkis: 2 oikein
XXXXXXXXXXXXXX: 4 oikein
Kalamies epäonnistuu läpimurrossa.
AySel epäonnistuu sabotaasissa.
Kalamies saa yhden lisäpisteen torjuttuaan onnistuneesti sabotaasiyrityksen.
AySel saa yhden lisäpisteen torjuttuaan onnistuneesti läpimurtoyrityksen.
Läpimurtoa pääsee yrittämään Sienilapsi
Sabotaasia pääsee yrittämään AySel
Pistetilanne kierroksen 3/13 jälkeen:
1. Kalamies: 16p
2. CottonJoel: 15p
3. Don Barks: 14p
4. AySel: 11p
=. Sienilapsi: 11p
6. Aku Vankkis: 10p
?. XXXXXXXXXXXXXX: 13p
*****
Nollaa tarjottiin tänään oikeiden numeroiden joukossa ja Aku Vankkis oli ensimmäisen yhdeksän numeron ajan kiinni mukavissa lisäpisteissä, mutta loppujen lopuksi 2 oikein -tulos tiputtaa hänet pistetilanteen hännille Sienilapsen ohittaessa hänet. Kalamies jatkaa kärjessä ja piste-eroja syntyy jonkin verran, mutta tiukkaa on kärjen ja hännän suhteen edelleen. Kaupunkinumerot tuntuvat suosivan Kalamiestä, tähän mennessä hän on ollut lähimpänä jokaisella kierroksella.
Läpimurrot ja sabotaasit eivät onnistu tänäänkään, vaan ne torjutaan onnistuneesti. Molemmille yrittäjille lisäpisteet ja seuraavaksi onneaan tai taitojaan pääsevät kokeilemaan Sienilapsi sekä AySel.
*****
- Chronos:
Vankhenon oli hyvin ateenalainen kaupunki ja sen rakennuksiin oli otettu mallia ateenalaisesta arkkitehtuurista. Kaupunkiin oli rakennettu upouusi kauppapaikka ja Ateenan arkontti halusi lähettää kauppiaita myös Vankhenoniin. Kauppiaat eivät kuitenkaan saaneet itse valita myytäviä tuotteitaan, vaan arkontti määräsi myytävät tuotteet ja laittoi lakeija-armeijansa täyttämään kauppiaiden kärryt kaikenlaisilla arvoesineillä. Eräs kauppias sai myyntiartikkeliensa joukkoon upeaa käsityötä olleen, kimaltelevan ruukun. Arkontti oli saanut sen lahjaksi Apollolta, mysteeriseltä ja erittäin karismaattiselta “valaisijalta”, kuten hän itseään kutsui. Apollo ei ollut tarkoittanut ruukkua myytäväksi, mutta jokin sai arkontin laittamaan sen myytäväksi, oletettavasti siksi, että siitä saisi todennäköisesti huomattavan paljon rahaa.
*****
Hiekka ja sora vain lenteli, kun varas pinkoi pakoon ruukku kainalossaan. Hän tiesi jäävänsä kiinni ennemmin tai myöhemmin, mutta toisaalta niin he olivat suunnitelleetkin. Hän kiersi sovitusti läheisen metsän kautta ja piilotti ruukun sinne, ennen kuin juoksi läheisille kallioille piiloon ja lepäämään. Ruukun katoamiseen oli reagoitu välittömästi, joten hän tiesi olevan vain ajan kysymys, ennen kuin joku löytää hänet. Hänellä oli hetki aikaa suunnitella, mitä sanoisi kuulusteluissa.
Sienilapsi, Kalamies, Don Barks sekä CottonJoel olivat jokainen vakuuttuneita siitä, että varas ei kertonut kaikkea tietämäänsä. Kuulustelujen avuksi otetut yrttiuutteet saivat varkaan puhumaan ja hän lipsautti ruukun olevan metsässä piilossa. Pormestarit eivät kuitenkaan tienneet, että kyseessä ei ollut mikään lipsahdus, vaan ihan tarkoituksellinen paljastus. Edes CottonJoel ei huomannut asiassa mitään erikoista…
- Kairos:
Iskuryhmä laskeutui alas helikopterin ramppia pitkin. Uhka oli neutraloitava hinnalla millä hyvänsä. Futuristisiin haarniskoihin pukeutuneet sotilaat liikkuivat tottuneen rivakalla tavalla. Kohteessa oli muitakin ihmisiä, mutta he eivät olleet osa tehtävää, eikä iskuryhmä antanut uteliaiden ohikulkijoiden vaikuttaa opertaation kulkuun.
Ryhmä saapui New Vankensteinin kaupungintalon luokse ja runnoi väkisin ovista sisään. Samalla hetkellä kaupungintalon sisätiloja partioineet vartiorobotit aktivoivat tunkeilijaprotokollan ja alkoivat tulittaa iskuryhmää kohti. Ryhmä vetäytyi suojaan ja tulitti sokkona takaisin. Oli aika muuttaa suunnitelmaa. Eloonjääneitä ei saanut jättää - robotteja tai ihmisiä.
*****
Aku Vankkis siirteli luolakompleksissaan FEENIKS-seerumia sisältäneitä laatikoita varastoon ja tyhjensi käyttämättömäksi jääneitä huoneita. Ylimääräisiä seerumiputkiloita oli jäänyt vaikka kuinka paljon, mutta seerumia pystyttäisiin tarvittaessa tuottamaan lisää. AySel ja CottonJoel auttoivat laatikoiden siirtelyssä ja saivat tällä tavoin aikaa kulutettua, kun maan alla piileskellessä ei kovinkaan paljon muuta tekemistä ole.
*****
Polybius kohdisti seuraavat koordinaatit lyyraa muistuttavaan laitteeseensa. Hän halusi tällä kertaa matkustaa kauemmas kuin koskaan aikaisemmin, vaikkapa dinosauruksia ihailemaan - ainoastaan sen takia, että melkein kaiken muun hän oli jo ehtinyt nähdä.
Hälyttimet laukesivat ja Polybius tunsi adrenaliinipurkauksen vaikutuksen välittömästi. Samaan aikaan hän tiesi, mitä odottaa, mutta toisaalta ei olisi halunnut uskoa sen olevan totta. Totta se kuitenkin oli. Pian hän vaihtaisi kuulumisia vanhan tuttunsa kanssa.
Näe ja koe “Kahdessadas sinfonia” uudessa musiikkitalossa ja juhli muiten solmipagelaisten kanssa uutta aikakautta!
*****
Erikoistapahtuma: KS1818 vs. Tieteilijät
Digiapokalypsi meinasi syöstää koko maapallon sukupuuttoon, mutta vain joitakin vuosia sitä ennen maapallo pelastui yhtä vakavalta katastrofilta. Ajan rakenteita omiin, salaisiin tarkoituksiinsa manipuloiva KS1818-ryhmittymä kukisti ajan rakenteita puolustaneet Tieteilijät. Ryhmittymä onnistui piiloutumaan, mutta mikään ei heidän voitostaan huolimatta muuttunut, vaan aika pysyi samanlaisena kuin aina ennenkin. Vai pysyikö?
Seuraavalla kierroksella jokaisen pormestarin tulee nimetä julkisesti kuka tahansa muu tällä kaudella mukana oleva pormestari. Pormestarit muodostavat taisteluparin ja heidän seuraavan kierroksen tuloksiaan verrataan toisiinsa. Paremman tuloksen saanut voittaa taisteluparin ja saa palkinnoksi voittomarginaalinsa verran lisäpisteitä. Jos siis esimerkiksi Mansa Musa saa 4 oikein -tuloksen ja Suiko 1 oikein, Mansa Musa voittaa ja saa 3 lisäpistettä. Tasapelistä ei saa lisäpisteitä. Jos joku ei nimeä ketään, hänen taisteluparinsa arvotaan.
*****
Voimassa olevat erikoistapahtumat:
Läpimurto
Sabotaasi
Nollapäivä
KS1818 vs. Tieteilijät
*****
Deadline kaikelle mahdolliselle on klo 23.30. Sienilapsen ja AySelin tulee siis nimetä erikoistapahtumaa varten joku kanssakilpailija julkisesti ja yksityisviestitse sitten läpimurron ja sabotaasin yritykset. Muiden tulee julkisesti nimetä joku toinen pormestari.
Jonttu-Ankka
Vs: Pistepotti CCXCI - Ikuinen Megapolis
Taistellaan vain parhaita vastaan eli pistetilanteen kärjestä Kalamies.
Vs: Pistepotti CCXCI - Ikuinen Megapolis
Kotona odotti sähkökatko (joko ne energiansäästötalkoot alkoivat vai olenko jotenkin joutunut keskelle tämän kauden tapahtumia...), joten turha koittaa kännykällä saada tulosviestiä kasaan. Muutama tunti unta palloon ja aamulla uusi yritys.
Pahoittelut siis yövirkuille ja muille innokkaille.
Pahoittelut siis yövirkuille ja muille innokkaille.
Jonttu-Ankka
Sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
Similar topics
» Pistepotti CXXXI – Megapolis
» Pistepotti CCXLII - Rooma vs Ateena vs Megapolis
» Pistepotti CCLXXVIII - Pistepotti Winter Olympics 2022
» Pistepotti LXXVI - Pistepotti Winter Olympics 2014
» Pistepotti CLXXXII - Pistepotti Winter Olympics 2018
» Pistepotti CCXLII - Rooma vs Ateena vs Megapolis
» Pistepotti CCLXXVIII - Pistepotti Winter Olympics 2022
» Pistepotti LXXVI - Pistepotti Winter Olympics 2014
» Pistepotti CLXXXII - Pistepotti Winter Olympics 2018
Sivu 1 / 3
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
|
|