Pistepotti CLVI - Suomi-olympialaiset
+15
Ankkafani 10
Don Barks
Kalamies
Ankanpoika
Arska
Tuoppi
Sienilapsi
LäPä7*
Akuhullu
Kuutio-purkka
Ton Roza
Touhula
Oku Ankka
CottonJoel
Aku Vankkis
19 posters
Sivu 1 / 4
Sivu 1 / 4 • 1, 2, 3, 4
Pistepotti CLVI - Suomi-olympialaiset
Pistepotti CLVI - Suomi-olympialaiset
Vuorossa on sadasviideskymmeneskuudes kausi ja kuten jo tuli aiemmin mainittua, on aika aloittaa Suomen itsenäisyyden 100-vuotisjuhlavuoden kunniaksi järjestettävä Suomi-trilogia. Tässä ensimmäisessä osassa päästään mittelemään pienissä olympialaisissa kolmessa eri lajissa, jotka kaikki ovat varsin suomalaisia: kännykänheitto, eukonkanto ja suopotkupallo. Erinomaisesta ideasta propsit Tuopille.
Kautta varten arvataan sekä perussysteemin numerot (20 numeroa väliltä 1-100), sivupistepotin numerot (10 numeroa väliltä 1-50) että yksi spesiaalinumero väliltä 1917-2017. Pituutta kaudella on perinteiset kymmenen kierrosta.
**
1) Kännykänheitto
Olympialaiset aloittaa kännykänheitto, joka on yksilölaji ja jota käydään neljän kierroksen ajan (kierrokset 1-4). Tässä lajissa kilpailijat valitsevat itselleen yhden kolmesta mahdollisesta kännykästä heittovälineekseen. Jokaisella on toisiinsa verrattuna sekä hyviä, että huonoja puolia. Tarjolla on seuraavaa:
* Nokia 3310 (tuhoutumaton, lentää 30-80 metriä)
* iPhone 5 (tuhoutuu 25% todennäköisyydellä, lentää 0-120 metriä)
* Samsung Galaxy Note 7 (tuhoutuu 50% todennäköisyydellä akun räjähtäessä, lentää 50-150 metriä)
Mikäli heittoväline tuhoutuu, heiton tulokseksi merkataan puolet siitä matkasta, jonka heitto kantoi (iPhone) tai neljäsosa siitä (Samsung). Mahdollinen tuhoutuminen arvotaan satunnaisnumerogeneraattorilla todennäköisyyksien mukaan. Heittovälineen vaihtaminen kierrosten välissä on sallittua. Jos heittoväline tuhoutuu, se on pakko vaihtaa joko uuteen samanlaiseen tai kokonaan toiseen malliin, sillä tuhoutuneella ei voi heittää.
Heiton lopullinen pituus määräytyy siten, että kullekin kilpailijalle arvotaan yksilöllinen numero heittovälineenä käytetyn kännykän mukaan (esim. Nokiaa heittävällä arvottu numero on väliltä 30-80) ja tähän numeroon lisätään vielä 10 jokaista kilpailijan saamaa oikeaa perussysteemin numeroa kohti. Tätä lisäystä ei kuitenkaan tehdä, mikäli heittoväline tuhoutuu, vaan tällöin lopullinen pituus on puolet/neljäsosa arvotusta numerosta.
Kolmen ensimmäisen kierroksen tulokset lasketaan yhteen ja yhteistulosten perusteella seitsemän parasta pääsevät mukaan neljännen kierroksen finaaliin, jossa kaikki heittävät samaa kännykkää (tuhoutumatonta Nokiaa) ja voittaja on finaalissa pisimmälle heittänyt - vanhat tulokset eivät tässä kohtaa enää merkitse.
Lajin seitsemän parasta (eli finalistit) palkitaan seuraavin lisäpistein:
1. 20p
2. 15p
3. 12p
4. 10p
5. 7p
6. 5p
7. 3p
**
2. Eukonkanto
Toisena vuorossa on kolmen kierroksen (kierrokset 5-7) mittainen eukonkanto, joka on tietysti parikilpailu. Koska eukkoja ei ole nyt tarjolla, kilpailijat joutuvat tyytymään kantamaan toisiaan.
Kilpailijat siis arvotaan pareiksi (jos kilpailijoita on pariton määrä, yhteen pariin tulee kolme) ja pareista arvotaan toinen kantajaksi ja toinen kannettavaksi. Kisassa mitellään siitä, kuinka pitkälle parit pääsevät kolmen kierroksen aikana.
Päivittäinen matka lasketaan siten, että kantajan perussysteemin tulos kerrotaan kannettavan sivupistepotin tuloksella (jos jompikumpi tulos on 0 oikein, sen tilalle kertoimeksi tulee 0,5) ja saatu luku kerrotaan vielä suoritusnumerolla, joka määräytyy sen mukaan, kuinka hyvin pari suoriutuu päivän erikoisesteestä.
1. ja 3. kierroksella esteenä on aita, jonka yli on kiivettävä ja 2. päivänä puolestaan vesieste. Ennen aitakierroksia joko kantajan tai kannettavan (kumpi tahansa käy) on arvattava heidän seuraavan kierroksen kokonaismatkansa ilman suoritusnumeroa (eli kantajan perus x kannettavan sivu) ja kaikkien parien arvaukset laitetaan paremmuusjärjestykseen ja huonoiten arvannut pari saa suoritusnumerokseen 1, toiseksi huonoin 2 jne. kunnes parhaiten arvannut pari saa parien lukumäärän.
Ennen vesiestekierrosta joko kantajan tai kannettavan on arvattava jonkun toisen parin tulosta (arvattaessa luonnollisesti ilmoitettava pari, jonka tulosta arvaa) ja paremmuus määritellään samaan tyyliin kuin aitakierroksilla.
Kolmen kierroksen jälkeen pisimmän matkan päässyt pari voittaa. Kolme parasta paria palkitaan lisäpisteillä seuraavalla tavalla:
1. pari: 20p kummallekin
2. pari: 12p kummallekin
3. pari: 8p kummallekin
HUOM: Mahdollisen parittoman kilpailijamäärän johdosta jos yhdessä "parissa" onkin kolme kilpailijaa, yksi pysyy kannettavana koko matkan ajan ja kaksi muuta vuorottelevat kantajina siten, että toinen kantaa kierroksilla 1 ja 3 ja toinen kierroksella 2 (se kumpi kantaa milloinkin, arvotaan myös). Mikäli tämä kolmikko pääsee kolmen parhaan joukkoon, kaikki kolme saavat palkinnon.
**
3) Suopotkupallo
Viimeisenä vuorossa on kolmen kierroksen (kierrokset 8-10) mittainen joukkuelaji, jossa pelataan siis jalkapalloa missä muuallakaan kuin suolla. Joukkuejako ja tarkempi kisaformaatti julkistetaan arvotun joukkuejaon yhteydessä ennen lajin alkua, sillä se riippuu vahvasti siitä, montako kilpailijaa kaudelle ylipäänsä ilmoittautuu. Joukkueet ovat kuitenkin muutaman hengen kokoisia, isompia kuin parit mutta niin pieniä, että joukkueita tulee ainakin 4-5 kappaletta.
Kuten jalkapallossakin, ideana on tietysti tehdä mahdollisimman paljon maaleja vastustajajoukkuetta vastaan. Joukkueen mahdolliset maalit katsotaan jäsenten sivupistepottien tulosten summasta, mutta vastajoukkue voi torjua maalit perussysteemin tuloksilla siten, että neljällä perussysteemin numerolla yksi maali onnistutaan torjumaan. Ne maalit, joita ei kyetä torjumaan, menevät verkkoon ja jäävät lopullisiksi maaleiksi ja niistä katsotaan ottelun tulos.
Mikäli tulos on tasan, ratkaistaan peli jatkoajalla, jossa ratkaisevan maalin tekee se joukkue, jonka jollakulla jäsenistä on spesiaalinumero lähimpänä oikeaa spessua.
Kun joukkuemäärästä riippuva peliformaatti on pelattu loppuun, kolme parasta joukkuetta palkitaan lisäpisteillä seuraavasti:
1. joukkue: 20p jokaiselle
2. joukkue: 12p jokaiselle
3. joukkue: 8p jokaiselle
**
Kilpailijat keräävät kauden aikana joka kierros normaalisti pisteitä perussysteemin tuloksillaan (1 piste per oikea numero) ja lajeissa pärjääminen tuo lisäpisteitä. Kymmenen kierroksen ja kolmen lajin jälkeen voittaja on se, jolla on luonnollisesti eniten pisteitä kerättynä.
Joten nyt kun sitten ilmoittaudut kaudelle, laita ilmoittautumisviestiisi ensimmäiset perussysteemin numerosi (20 numeroa väliltä 1-100), ensimmäiset sivupistepotin numerosi (10 numeroa väliltä 1-50) ja yksi spesiaalinumero väliltä 1917-2017, jota ei vaihdeta missään vaiheessa ja joka ei saa olla sama kuin jollakulla muulla. Lisäksi sinun tulee myös valita kännykkä, jota heität kännykänheiton ensimmäisellä kierroksella.
Kausi alkaa keskiviikkona 18. tammikuuta olettaen, että vähintään 14 kilpailijaa on siihen mennessä ilmoittautunut mukaan.
Vuorossa on sadasviideskymmeneskuudes kausi ja kuten jo tuli aiemmin mainittua, on aika aloittaa Suomen itsenäisyyden 100-vuotisjuhlavuoden kunniaksi järjestettävä Suomi-trilogia. Tässä ensimmäisessä osassa päästään mittelemään pienissä olympialaisissa kolmessa eri lajissa, jotka kaikki ovat varsin suomalaisia: kännykänheitto, eukonkanto ja suopotkupallo. Erinomaisesta ideasta propsit Tuopille.
Kautta varten arvataan sekä perussysteemin numerot (20 numeroa väliltä 1-100), sivupistepotin numerot (10 numeroa väliltä 1-50) että yksi spesiaalinumero väliltä 1917-2017. Pituutta kaudella on perinteiset kymmenen kierrosta.
**
1) Kännykänheitto
Olympialaiset aloittaa kännykänheitto, joka on yksilölaji ja jota käydään neljän kierroksen ajan (kierrokset 1-4). Tässä lajissa kilpailijat valitsevat itselleen yhden kolmesta mahdollisesta kännykästä heittovälineekseen. Jokaisella on toisiinsa verrattuna sekä hyviä, että huonoja puolia. Tarjolla on seuraavaa:
* Nokia 3310 (tuhoutumaton, lentää 30-80 metriä)
* iPhone 5 (tuhoutuu 25% todennäköisyydellä, lentää 0-120 metriä)
* Samsung Galaxy Note 7 (tuhoutuu 50% todennäköisyydellä akun räjähtäessä, lentää 50-150 metriä)
Mikäli heittoväline tuhoutuu, heiton tulokseksi merkataan puolet siitä matkasta, jonka heitto kantoi (iPhone) tai neljäsosa siitä (Samsung). Mahdollinen tuhoutuminen arvotaan satunnaisnumerogeneraattorilla todennäköisyyksien mukaan. Heittovälineen vaihtaminen kierrosten välissä on sallittua. Jos heittoväline tuhoutuu, se on pakko vaihtaa joko uuteen samanlaiseen tai kokonaan toiseen malliin, sillä tuhoutuneella ei voi heittää.
Heiton lopullinen pituus määräytyy siten, että kullekin kilpailijalle arvotaan yksilöllinen numero heittovälineenä käytetyn kännykän mukaan (esim. Nokiaa heittävällä arvottu numero on väliltä 30-80) ja tähän numeroon lisätään vielä 10 jokaista kilpailijan saamaa oikeaa perussysteemin numeroa kohti. Tätä lisäystä ei kuitenkaan tehdä, mikäli heittoväline tuhoutuu, vaan tällöin lopullinen pituus on puolet/neljäsosa arvotusta numerosta.
Kolmen ensimmäisen kierroksen tulokset lasketaan yhteen ja yhteistulosten perusteella seitsemän parasta pääsevät mukaan neljännen kierroksen finaaliin, jossa kaikki heittävät samaa kännykkää (tuhoutumatonta Nokiaa) ja voittaja on finaalissa pisimmälle heittänyt - vanhat tulokset eivät tässä kohtaa enää merkitse.
Lajin seitsemän parasta (eli finalistit) palkitaan seuraavin lisäpistein:
1. 20p
2. 15p
3. 12p
4. 10p
5. 7p
6. 5p
7. 3p
**
2. Eukonkanto
Toisena vuorossa on kolmen kierroksen (kierrokset 5-7) mittainen eukonkanto, joka on tietysti parikilpailu. Koska eukkoja ei ole nyt tarjolla, kilpailijat joutuvat tyytymään kantamaan toisiaan.
Kilpailijat siis arvotaan pareiksi (jos kilpailijoita on pariton määrä, yhteen pariin tulee kolme) ja pareista arvotaan toinen kantajaksi ja toinen kannettavaksi. Kisassa mitellään siitä, kuinka pitkälle parit pääsevät kolmen kierroksen aikana.
Päivittäinen matka lasketaan siten, että kantajan perussysteemin tulos kerrotaan kannettavan sivupistepotin tuloksella (jos jompikumpi tulos on 0 oikein, sen tilalle kertoimeksi tulee 0,5) ja saatu luku kerrotaan vielä suoritusnumerolla, joka määräytyy sen mukaan, kuinka hyvin pari suoriutuu päivän erikoisesteestä.
1. ja 3. kierroksella esteenä on aita, jonka yli on kiivettävä ja 2. päivänä puolestaan vesieste. Ennen aitakierroksia joko kantajan tai kannettavan (kumpi tahansa käy) on arvattava heidän seuraavan kierroksen kokonaismatkansa ilman suoritusnumeroa (eli kantajan perus x kannettavan sivu) ja kaikkien parien arvaukset laitetaan paremmuusjärjestykseen ja huonoiten arvannut pari saa suoritusnumerokseen 1, toiseksi huonoin 2 jne. kunnes parhaiten arvannut pari saa parien lukumäärän.
Ennen vesiestekierrosta joko kantajan tai kannettavan on arvattava jonkun toisen parin tulosta (arvattaessa luonnollisesti ilmoitettava pari, jonka tulosta arvaa) ja paremmuus määritellään samaan tyyliin kuin aitakierroksilla.
Kolmen kierroksen jälkeen pisimmän matkan päässyt pari voittaa. Kolme parasta paria palkitaan lisäpisteillä seuraavalla tavalla:
1. pari: 20p kummallekin
2. pari: 12p kummallekin
3. pari: 8p kummallekin
HUOM: Mahdollisen parittoman kilpailijamäärän johdosta jos yhdessä "parissa" onkin kolme kilpailijaa, yksi pysyy kannettavana koko matkan ajan ja kaksi muuta vuorottelevat kantajina siten, että toinen kantaa kierroksilla 1 ja 3 ja toinen kierroksella 2 (se kumpi kantaa milloinkin, arvotaan myös). Mikäli tämä kolmikko pääsee kolmen parhaan joukkoon, kaikki kolme saavat palkinnon.
**
3) Suopotkupallo
Viimeisenä vuorossa on kolmen kierroksen (kierrokset 8-10) mittainen joukkuelaji, jossa pelataan siis jalkapalloa missä muuallakaan kuin suolla. Joukkuejako ja tarkempi kisaformaatti julkistetaan arvotun joukkuejaon yhteydessä ennen lajin alkua, sillä se riippuu vahvasti siitä, montako kilpailijaa kaudelle ylipäänsä ilmoittautuu. Joukkueet ovat kuitenkin muutaman hengen kokoisia, isompia kuin parit mutta niin pieniä, että joukkueita tulee ainakin 4-5 kappaletta.
Kuten jalkapallossakin, ideana on tietysti tehdä mahdollisimman paljon maaleja vastustajajoukkuetta vastaan. Joukkueen mahdolliset maalit katsotaan jäsenten sivupistepottien tulosten summasta, mutta vastajoukkue voi torjua maalit perussysteemin tuloksilla siten, että neljällä perussysteemin numerolla yksi maali onnistutaan torjumaan. Ne maalit, joita ei kyetä torjumaan, menevät verkkoon ja jäävät lopullisiksi maaleiksi ja niistä katsotaan ottelun tulos.
Mikäli tulos on tasan, ratkaistaan peli jatkoajalla, jossa ratkaisevan maalin tekee se joukkue, jonka jollakulla jäsenistä on spesiaalinumero lähimpänä oikeaa spessua.
Kun joukkuemäärästä riippuva peliformaatti on pelattu loppuun, kolme parasta joukkuetta palkitaan lisäpisteillä seuraavasti:
1. joukkue: 20p jokaiselle
2. joukkue: 12p jokaiselle
3. joukkue: 8p jokaiselle
**
Kilpailijat keräävät kauden aikana joka kierros normaalisti pisteitä perussysteemin tuloksillaan (1 piste per oikea numero) ja lajeissa pärjääminen tuo lisäpisteitä. Kymmenen kierroksen ja kolmen lajin jälkeen voittaja on se, jolla on luonnollisesti eniten pisteitä kerättynä.
Joten nyt kun sitten ilmoittaudut kaudelle, laita ilmoittautumisviestiisi ensimmäiset perussysteemin numerosi (20 numeroa väliltä 1-100), ensimmäiset sivupistepotin numerosi (10 numeroa väliltä 1-50) ja yksi spesiaalinumero väliltä 1917-2017, jota ei vaihdeta missään vaiheessa ja joka ei saa olla sama kuin jollakulla muulla. Lisäksi sinun tulee myös valita kännykkä, jota heität kännykänheiton ensimmäisellä kierroksella.
Kausi alkaa keskiviikkona 18. tammikuuta olettaen, että vähintään 14 kilpailijaa on siihen mennessä ilmoittautunut mukaan.
Vs: Pistepotti CLVI - Suomi-olympialaiset
Numerot:
2,
4,
12,
16,
17,
20,
34,
38,
41,
49,
56,
62,
66,
69,
77,
78,
85,
91,
99,
100.
Sivupistepotin numerot:
6,
12,
21,
23,
27,
35,
38,
40,
47,
50.
Spesiaalinumero: 1972
Puhelin: iPhone 5
2,
4,
12,
16,
17,
20,
34,
38,
41,
49,
56,
62,
66,
69,
77,
78,
85,
91,
99,
100.
Sivupistepotin numerot:
6,
12,
21,
23,
27,
35,
38,
40,
47,
50.
Spesiaalinumero: 1972
Puhelin: iPhone 5
Viimeinen muokkaaja, CottonJoel pvm Su 15 Tammi 2017, 16:45, muokattu 2 kertaa
CottonJoel
Vs: Pistepotti CLVI - Suomi-olympialaiset
Perus:
10
17
18
20
22
25
30
34
45
55
64
65
68
70
87
88
89
90
97
99
Sivu:
9
11
15
19
30
39
42
44
47
48
Spesiaalinumero: 1960
Kännykkä: Nokia
10
17
18
20
22
25
30
34
45
55
64
65
68
70
87
88
89
90
97
99
Sivu:
9
11
15
19
30
39
42
44
47
48
Spesiaalinumero: 1960
Kännykkä: Nokia
Oku Ankka
Vs: Pistepotti CLVI - Suomi-olympialaiset
1
2
12
18
23
28
34
37
42
46
50
56
62
68
72
77
85
86
92
96
1
6
12
15
22
24
39
40
42
48
1998
iPhone 5
2
12
18
23
28
34
37
42
46
50
56
62
68
72
77
85
86
92
96
1
6
12
15
22
24
39
40
42
48
1998
iPhone 5
Ton Roza
Vs: Pistepotti CLVI - Suomi-olympialaiset
34-53
34-43
1928
Samsungilla heitetään
Spessun muokkasin
34-43
1928
Samsungilla heitetään
Spessun muokkasin
Viimeinen muokkaaja, Kuutio-purkka pvm Ti 17 Tammi 2017, 22:07, muokattu 1 kertaa
Kuutio-purkka
Vs: Pistepotti CLVI - Suomi-olympialaiset
60-79
24-33
2007
Samsung
Kuutio-purkka, mikä on sinun spesiaalinumero?
24-33
2007
Samsung
Kuutio-purkka, mikä on sinun spesiaalinumero?
Akuhullu
Vs: Pistepotti CLVI - Suomi-olympialaiset
3
4
11
19
23
29
34
36
43
45
51
56
60
62
67
76
80
83
89
94
---
3
5
10
20
23
24
31
35
39
45
--
1939
Omppu saa nyt lentää sinne missä pippurikaan ei enää kasva joten iPhonea kehiin.
4
11
19
23
29
34
36
43
45
51
56
60
62
67
76
80
83
89
94
---
3
5
10
20
23
24
31
35
39
45
--
1939
Omppu saa nyt lentää sinne missä pippurikaan ei enää kasva joten iPhonea kehiin.
Sienilapsi
Vs: Pistepotti CLVI - Suomi-olympialaiset
11-15, 22-26, 44-48, 61-64, 82
3
10
12
15
22
28
37
38
42
46
1969
Heitetään Samsungia
3
10
12
15
22
28
37
38
42
46
1969
Heitetään Samsungia
Tuoppi
Vs: Pistepotti CLVI - Suomi-olympialaiset
Piäpotti
3
7
11
18
22
25
30
39
42
46
51
56
60
67
75
79
83
88
96
100
Sivupotti:
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Vuosi olkoon 1941
Samsunkia heitetään
3
7
11
18
22
25
30
39
42
46
51
56
60
67
75
79
83
88
96
100
Sivupotti:
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Vuosi olkoon 1941
Samsunkia heitetään
Kalamies
Vs: Pistepotti CLVI - Suomi-olympialaiset
Pääpistepotti:
12
14
16
23
25
34
36
39
40
44
45
51
62
73
75
76
77
89
90
96
Sivupistepotti:
3
6
13
16
23
26
33
36
44
49
Spes. 1921
Heittovälineenä iPhone 5
12
14
16
23
25
34
36
39
40
44
45
51
62
73
75
76
77
89
90
96
Sivupistepotti:
3
6
13
16
23
26
33
36
44
49
Spes. 1921
Heittovälineenä iPhone 5
Don Barks
Vs: Pistepotti CLVI - Suomi-olympialaiset
77-96
11-20
1952 ja Helsingin olympialaiset
Heitetään inhokki-iPhonea.
11-20
1952 ja Helsingin olympialaiset
Heitetään inhokki-iPhonea.
Jonttu-Ankka
Vs: Pistepotti CLVI - Suomi-olympialaiset
4
6
11
17
20
25
33
36
42
48
51
57
61
64
76
77
83
89
92
96
2
7
19
22
28
30
31
35
43
49
1946
Nokia
6
11
17
20
25
33
36
42
48
51
57
61
64
76
77
83
89
92
96
2
7
19
22
28
30
31
35
43
49
1946
Nokia
Ankkafani 10
Vs: Pistepotti CLVI - Suomi-olympialaiset
15 ilmoittautujaa tällä hetkellä, joten kausi alkaa siis suunnitelmien mukaan huomenna. Ilmoittautumisaikaa on vielä huomiseen klo 13:00 saakka.
Vs: Pistepotti CLVI - Suomi-olympialaiset
Pää:
4
5
14
15
24
25
34
35
44
45
54
55
64
65
74
75
84
85
94
95
Sivu:
4
5
14
15
24
25
34
35
44
45
1985
Heitetään tottakai Nokiaa.
4
5
14
15
24
25
34
35
44
45
54
55
64
65
74
75
84
85
94
95
Sivu:
4
5
14
15
24
25
34
35
44
45
1985
Heitetään tottakai Nokiaa.
Yuk7on
Numerot
/Ja välttääkseni ihmettelyt kerron jo nyt, että muistin tänään AA.fi:n pistepotin ja päätin tulla mukaan./
Perus:
1
3
7
8
11
13
15
17
20
29
34
56
65
70
71
88
90
91
96
99
Sivu:
1
3
7
8
9
12
13
16
19
27
Spesiaali: 2001
Kännykkänä heitä Nokiaa
Perus:
1
3
7
8
11
13
15
17
20
29
34
56
65
70
71
88
90
91
96
99
Sivu:
1
3
7
8
9
12
13
16
19
27
Spesiaali: 2001
Kännykkänä heitä Nokiaa
Vs: Pistepotti CLVI - Suomi-olympialaiset
Mielenkiintoista. Mahdoitkohan A.N.K.K.A siis sattumoisin löytää Pistepotin aa.fi:n kautta, vai olitko jo aiemmin siellä joskus kilpailijana? Jos jälkimmäinen, niin millä nimellä?
Pistepotti CLVI - Suomi-olympialaiset - Kierros 1/10
Oikeat numerot:
1
2
19
24
29
31
41
44
45
62
68
69
71
72
77
78
82
86
87
98
Ankanpoika: 7 oikein
Akuhullu: 7 oikein
Ton Roza: 7 oikein
CottonJoel: 6 oikein
Jonttu-Ankka: 5 oikein
Tuoppi: 5 oikein
Don Barks: 4 oikein
Sienilapsi: 4 oikein
LäPä7*: 4 oikein
A.N.K.K.A: 3 oikein
Yuk7on: 3 oikein
Arska: 3 oikein
kuutio-purkka: 3 oikein
Oku Ankka: 3 oikein
Ankkafani 10: 1 oikein
Touhula: 1 oikein
Kalamies: 0 oikein
Kännykänheitto, kierros 1/4 (alkukarsinta 1/3):
Kilpailijoiden yksilölliset heittonumerot:
Akuhullu (Samsung): 148
Touhula (iPhone): 120
Jonttu-Ankka (iPhone): 99
Tuoppi (Samsung): 99
kuutio-purkka (Samsung): 95
CottonJoel (iPhone): 85
Oku Ankka (Nokia): 72
Ankkafani 10 (Nokia): 68
LäPä7* (Nokia): 67
Kalamies (Samsung): 67
Sienilapsi (iPhone): 65
A.N.K.K.A (Nokia): 59
Don Barks (iPhone): 59
Ankanpoika (iPhone): 55
Yuk7on (Nokia): 37
Ton Roza (iPhone): 26
Arska (iPhone): 1
Tuhoutuvat kännykät tänään:
Tuoppi (Samsung)
Kalamies (Samsung)
Touhula (iPhone)
Jonttu-Ankka (iPhone)
Sienilapsi (iPhone)
Ankanpoika (iPhone)
Ton Roza (iPhone)
Kilpailijat, joiden heittämä kännykkä tuhoutui, saavat lopulliseksi pituudeksi vain puolet (iPhone) tai neljäsosan (Samsung) heittonumerostaan, eivätkä he saa perussysteemin tuloksestaan lisäystä lainkaan. Muut kilpailijat saavat heittonumeronsa lisäksi 10 lisämetriä jokaisesta oikeasta numerostaan.
Päivän heittojen pituudet (ja tilanne alkukarsintakierroksen 1/3 jälkeen):
Akuhullu (Samsung): 218 metriä
CottonJoel (iPhone): 145 metriä
kuutio-purkka (Samsung): 125 metriä
LäPä7* (Nokia): 107 metriä
Oku Ankka (Nokia): 102 metriä
Don Barks (iPhone): 99 metriä
A.N.K.K.A (Nokia): 89 metriä
-------------------------------------------------------
Ankkafani 10 (Nokia): 78 metriä
Yuk7on (Nokia): 67 metriä
Touhula (iPhone): 60 metriä
Jonttu-Ankka (iPhone): 49,5 metriä
Sienilapsi (iPhone): 32,5 metriä
Arska (iPhone): 31 metriä
Ankanpoika (iPhone): 27,5 metriä
Tuoppi (Samsung): 24,75 metriä
Kalamies (Samsung): 16,75 metriä
Ton Roza (iPhone): 13 metriä
Viivan yläpuolella olevat olisivat nykyisessä tilanteessa menossa finaaliin.
Kilpailijoiden pistetilanne kierroksen 1/10 jälkeen:
1. Ankanpoika: 7p
=. Akuhullu: 7p
=. Ton Roza: 7p
4. CottonJoel: 6p
5. Jonttu-Ankka: 5p
=. Tuoppi: 5p
7. Don Barks: 4p
=. Sienilapsi: 4p
=. LäPä7*: 4p
10. A.N.K.K.A: 3p
=. Yuk7on: 3p
=. Arska: 3p
=. kuutio-purkka: 3p
=. Oku Ankka: 3p
15. Ankkafani 10: 1p
=. Touhula: 1p
17. Kalamies: 0p
Suomi-trilogia on täten polkaistu käyntiin Suomi-olympialaisten ensimmäisellä lajilla, kännykänheitolla. Selvästi ylivoimaisin ensimmäisellä heittokierroksella on peräti 218 metriä ehjänä pysynyttä Samsungia viskannut Akuhullu, kun taas iPhoneilla menee todella heikosti ja yli puolet niistä tuhoutuu, vaikka todennäköisyys tuhoutumiseen on vain 25%.
Varsinaisessa pistetilanteessa jaetulla ykkössijalla aloittavat tänään 7 oikein -tuloksen saaneet Akuhullu, Ankanpoika ja Ton Roza. Kolme peräkkäistä mitalia viime kausilta saanut Kalamies taas aloittaa kautensa aivan umpisurkeasti nollatuloksella ja nollalla pisteellä sekä kaiken kukkuraksi räjähtävällä Samsungilla, joka jättää hänen heittonsakin ihan torsoksi.
Kännykänheitto jatkuu huomenna toisella kierroksella. Sitä varten voit halutessasi vaihtaa heitettävää kännykkää. Mikäli kännykkäsi tuhoutui tänään, sinun on pakko valita uusi (joko sama uudelleen tai toinen malli) tai muuten heität huomenna automaattisesti Nokiaa puolitetulla heittonumerolla ja ilman perussysteemin tuloksista saatavaa lisäystä.
Lisäksi perussysteemin numeroiden vaihtaminen on normaalisti sallittua. Huomisen deadline sekä kännykän että numeroiden vaihdolle on klo 15:00.
Uusia numeroita aikaa laittaa jälleen huomiseen asti.
Pistepotti CLVI - Suomi-olympialaiset - Kierros 1/10
Oikeat numerot:
1
2
19
24
29
31
41
44
45
62
68
69
71
72
77
78
82
86
87
98
Ankanpoika: 7 oikein
Akuhullu: 7 oikein
Ton Roza: 7 oikein
CottonJoel: 6 oikein
Jonttu-Ankka: 5 oikein
Tuoppi: 5 oikein
Don Barks: 4 oikein
Sienilapsi: 4 oikein
LäPä7*: 4 oikein
A.N.K.K.A: 3 oikein
Yuk7on: 3 oikein
Arska: 3 oikein
kuutio-purkka: 3 oikein
Oku Ankka: 3 oikein
Ankkafani 10: 1 oikein
Touhula: 1 oikein
Kalamies: 0 oikein
Kännykänheitto, kierros 1/4 (alkukarsinta 1/3):
Kilpailijoiden yksilölliset heittonumerot:
Akuhullu (Samsung): 148
Touhula (iPhone): 120
Jonttu-Ankka (iPhone): 99
Tuoppi (Samsung): 99
kuutio-purkka (Samsung): 95
CottonJoel (iPhone): 85
Oku Ankka (Nokia): 72
Ankkafani 10 (Nokia): 68
LäPä7* (Nokia): 67
Kalamies (Samsung): 67
Sienilapsi (iPhone): 65
A.N.K.K.A (Nokia): 59
Don Barks (iPhone): 59
Ankanpoika (iPhone): 55
Yuk7on (Nokia): 37
Ton Roza (iPhone): 26
Arska (iPhone): 1
Tuhoutuvat kännykät tänään:
Tuoppi (Samsung)
Kalamies (Samsung)
Touhula (iPhone)
Jonttu-Ankka (iPhone)
Sienilapsi (iPhone)
Ankanpoika (iPhone)
Ton Roza (iPhone)
Kilpailijat, joiden heittämä kännykkä tuhoutui, saavat lopulliseksi pituudeksi vain puolet (iPhone) tai neljäsosan (Samsung) heittonumerostaan, eivätkä he saa perussysteemin tuloksestaan lisäystä lainkaan. Muut kilpailijat saavat heittonumeronsa lisäksi 10 lisämetriä jokaisesta oikeasta numerostaan.
Päivän heittojen pituudet (ja tilanne alkukarsintakierroksen 1/3 jälkeen):
Akuhullu (Samsung): 218 metriä
CottonJoel (iPhone): 145 metriä
kuutio-purkka (Samsung): 125 metriä
LäPä7* (Nokia): 107 metriä
Oku Ankka (Nokia): 102 metriä
Don Barks (iPhone): 99 metriä
A.N.K.K.A (Nokia): 89 metriä
-------------------------------------------------------
Ankkafani 10 (Nokia): 78 metriä
Yuk7on (Nokia): 67 metriä
Touhula (iPhone): 60 metriä
Jonttu-Ankka (iPhone): 49,5 metriä
Sienilapsi (iPhone): 32,5 metriä
Arska (iPhone): 31 metriä
Ankanpoika (iPhone): 27,5 metriä
Tuoppi (Samsung): 24,75 metriä
Kalamies (Samsung): 16,75 metriä
Ton Roza (iPhone): 13 metriä
Viivan yläpuolella olevat olisivat nykyisessä tilanteessa menossa finaaliin.
Kilpailijoiden pistetilanne kierroksen 1/10 jälkeen:
1. Ankanpoika: 7p
=. Akuhullu: 7p
=. Ton Roza: 7p
4. CottonJoel: 6p
5. Jonttu-Ankka: 5p
=. Tuoppi: 5p
7. Don Barks: 4p
=. Sienilapsi: 4p
=. LäPä7*: 4p
10. A.N.K.K.A: 3p
=. Yuk7on: 3p
=. Arska: 3p
=. kuutio-purkka: 3p
=. Oku Ankka: 3p
15. Ankkafani 10: 1p
=. Touhula: 1p
17. Kalamies: 0p
Suomi-trilogia on täten polkaistu käyntiin Suomi-olympialaisten ensimmäisellä lajilla, kännykänheitolla. Selvästi ylivoimaisin ensimmäisellä heittokierroksella on peräti 218 metriä ehjänä pysynyttä Samsungia viskannut Akuhullu, kun taas iPhoneilla menee todella heikosti ja yli puolet niistä tuhoutuu, vaikka todennäköisyys tuhoutumiseen on vain 25%.
Varsinaisessa pistetilanteessa jaetulla ykkössijalla aloittavat tänään 7 oikein -tuloksen saaneet Akuhullu, Ankanpoika ja Ton Roza. Kolme peräkkäistä mitalia viime kausilta saanut Kalamies taas aloittaa kautensa aivan umpisurkeasti nollatuloksella ja nollalla pisteellä sekä kaiken kukkuraksi räjähtävällä Samsungilla, joka jättää hänen heittonsakin ihan torsoksi.
Kännykänheitto jatkuu huomenna toisella kierroksella. Sitä varten voit halutessasi vaihtaa heitettävää kännykkää. Mikäli kännykkäsi tuhoutui tänään, sinun on pakko valita uusi (joko sama uudelleen tai toinen malli) tai muuten heität huomenna automaattisesti Nokiaa puolitetulla heittonumerolla ja ilman perussysteemin tuloksista saatavaa lisäystä.
Lisäksi perussysteemin numeroiden vaihtaminen on normaalisti sallittua. Huomisen deadline sekä kännykän että numeroiden vaihdolle on klo 15:00.
Uusia numeroita aikaa laittaa jälleen huomiseen asti.
Sivu 1 / 4 • 1, 2, 3, 4
Similar topics
» Suomi-Pistepotti -sanakirja
» Pistepotti CXIV - Taistelu Suomi-neidosta
» Suomi-trilogia
» Pistepotti CCLXXVIII - Pistepotti Winter Olympics 2022
» Pistepotti LXXVI - Pistepotti Winter Olympics 2014
» Pistepotti CXIV - Taistelu Suomi-neidosta
» Suomi-trilogia
» Pistepotti CCLXXVIII - Pistepotti Winter Olympics 2022
» Pistepotti LXXVI - Pistepotti Winter Olympics 2014
Sivu 1 / 4
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
|
|