Pistepotti
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Off-Topic

+23
A.N.K.K.A
nipanderus
LäPä7*
Arska
Sienilapsi
Kommunisti
Akuhullu
Ankanpoika
Yo5hifan
Mudcake779
Tuoppi
Don Barks
Qwhlrt
Kuutio-purkka
Oku Ankka
Ton Roza
Yuk7on
Jonttu-Ankka
Touhula
Muumi Ankka
CottonJoel
Kalamies
Aku Vankkis
27 posters

Sivu 5 / 23 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14 ... 23  Seuraava

Siirry alas

Off-Topic - Sivu 5 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Kalamies Ma 11 Heinä 2016, 23:54

Jonttu-Ankka kirjoitti:
Arska kirjoitti:^Itselläni vielä yksi vuosi, ennen kuin saan ajokortin, mutta olen etukäteen sopinut kavereiden kanssa, että voin sitten aikanaan toimia kuskina, kun en alkoholia aio juoda.

Täytyy nyt sitten katsoa, koska tuon autokoulun aloitan.

Ei kannata mitään paineita ottaa autokoulun aloittamisen (ajankohdan) suhteen. Moni varmasti haluaisi saada kortin heti samana päivänä kun täyttää 18, mutta eipä sillä oikeastaan ole väliä, milloin sen saat. Sitä autoa kun tulee kuitenkin elämän aikana ajettua enemmän kuin tarpeeksi. Itse tähtäsin kortin saamiseen heti syntymäpäivänä, mutta minusta ja minusta riippumattomista syistä sen saaminen viivästyi jopa kuukaudella. Suoritin oman korttini vielä kaiken lisäksi sellaisena aikana, että kokemusta tuli niin helteellä, sateessa ja tuulessa sekä lumipyryssä ajamisesta.

Ankanpoika kirjoitti:Ilmoitanpa nyt siitä, että itselläni alkaa tossa torstaina rippileiri, joten voi olla, että en ehdi tänne kuin hyvällä tuurilla joskus illalla.

Toivottavasti saat omasta leiristäsi irti edes jotain. Omalta osaltani voin vain todeta, että melkoisen turha kokemus oli ja tuon lomaviikon olisi voinut ihan hyvin jollain muullakin tavalla käyttää. Ainakin ruoka oli ihan hyvää. Wink

Viime päivinä on tullut seurattua EM-kisoja ulkomailta, ja vieläpä sellaisesta maasta, joka on itse kisoissa mukana. Harmittavasti päällä on ollut kuitenkin kesäflunssaa, joka ei millään meinaa hellittää. Samalla tässä vilkuilen Saksa-Slovakia -ottelua kun tänne raapustan. Kisojen katsomisen lisäksi olisi paljon muutakin tekemistä; on kirjoja luettavaksi, pelejä pelattavaksi ja muuta ulkoilua ja viihdykettä olisi tarjolla. Hirveä kiire jopa lomalla Very Happy

Niin, itselläni ajokortti olisi jo nyt juuri todella tarpeellinen. No, huomenna homma lähtee etenemään ja torstaina jatkuu. Mutta itse kortin saan perkele vasta Joulukuussa.... höh sanon minä.
Kalamies
Kalamies


Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic - Sivu 5 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Jonttu-Ankka Ti 12 Heinä 2016, 01:14

Aloitat siis ilmeisesti nyt teoriatunnit? Jos saat teoriat käytyä nopeassa aikataulussa läpi, niin sinuna en ainakaan sitten kiirehtisi ajotuntien kanssa. Jos ja kun syntymäpäiviisi(?) on vielä monta kuukautta, niin itse ehkä kävisin noita ajotunteja nopeassa tahdissa läpi sitten loka-marras-joulukuun aikana.
Voin verrata itseäni samaan aikaan korttia suorittaneeseen kaveriini, joka kävi ajotunteja jo hyvissä ajoin ennen syntymäpäiväänsä ja melko verkkaisella tahdilla. Kun muuta ajoharjoittelua ajotuntien lisäksi hänelle ei tullut, oli ajokokeessa ns. "tuntuma" hukassa eikä koe mennyt ensimmäisellä eikä vielä toisellakaan yrittämällä läpi.
Itse kävin taasen teoriatunnit hitaammalla tahdilla (maks. 2 krt/viikko, useimmin vain yksi kerta), mutta suoritin sitten kaikki ajotunnit vain parin viikon aikana, juuri ennen varattua ajokoetta. Muuta ajoharjoittelua vapaa-aikana ei ollut. Ajokoe sujuikin sitten ihan hyvin, kun viimeiset tunnit oli ajettu juuri ennen koetta ja muutama sitä edeltävä tunti edellisenä päivänä. Tosin koe jännitti kyllä aika lailla; koskaan en ole tainnut mitään jännittää yhtä paljon kuin sitä. Läpi se kuitenkin meni.

Suosittelisin siis omiin kokemuksiini perustaen, että käy teoriatunteja ihan haluamallasi tahdilla, mutta suorita ajotunteja vasta lähempänä syntymäpäivääsi (jos siis syntymäpäiväsi on tuolloin joulukuussa Very Happy) ja nopeampaan tahtiin. Saat näin koko ajan ylläpidettyä tuntumaa autolla ajamiseen. Vuodenaika on myös hyvä ottaa huomioon, sillä jos opettelet ajamaan talvikeleillä, osaat myös ajaa kesäkeleillä mutta et päinvastoin. Wink
Jonttu-Ankka
Jonttu-Ankka


Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic - Sivu 5 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Kalamies Ti 12 Heinä 2016, 16:10

Juttu on vähän monimutkaisempi kuin luulet. Käyn autokoulun toisella paikkakunnalla työharjoittelun takia ja harjoittelu loppuu ennen täyttöpäivää. Ba kotikunnan ja harjottelukunnan välissä on melkein 200km niin kaikki täytyy saada käytyä ennekuin täältä lähtee. Mutta pointtisi on kyllä ihan oikeita.
Kalamies
Kalamies


Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic - Sivu 5 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Kommunisti Pe 15 Heinä 2016, 20:48

Aiheesta kolmanteen, iltaa vaan kaikille. Jos joku vielä muistaa minun, niin olen tosiaan Herska/Herse ja päätin nyt hetken mielijohteesta rekisteröityä tänne wanhoja tuttuja tapaamaan ja ehkä osallistumaan itse peliin, kun uusi kausi alkaa ja jos muistan tämän. Eipä mulla tässä varsinaisesti muuta, olen tässä pyörinyt Valtioroolipelin puolella viimeiset pari vuotta ja tod. näk. tulen pyörimään siellä enemmän, joten älkää olettako suurta aktiivisuutta. Kiitos ja anteeksi.

Kommunisti


Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic - Sivu 5 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Tuoppi La 06 Elo 2016, 00:32

Höh, itselläni on ollut paljon muita kiireitä viime aikoina, niin ajattelin että turha osallistua jos en kuitenkaan voi olla aktiivinen. Erityisesti harmittaa etten voinut osallistua nyt menossa olevalle veteraanit vs keltanokat -kaudelle, muistan vieläkin karvaan hopean kaudelta 89 Neutral

Mutta, en ole siis unohtanut pistepottia cyclops
Tuoppi
Tuoppi


Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic - Sivu 5 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Jonttu-Ankka La 06 Elo 2016, 18:16

Joo, hieman on viime aikoina aktiivisuus hiipunut (myös meikäläisellä), mutta eiköhän tässä taas koulujen sun muiden jatkuessa muukin porukka taas palaa aktiivisempaan rytmiin kun lomat ainakin suurimmalta osalta loppuvat.

Tässä on nyt tuijoteltu tämä päivä kokonaan Rion kisoja eikä lisäksi normaalista unirytmistä ole tietoakaan. Toki maanantaina olisi eräs haastattelu edessä jo ennen kymmentä aamulla, joten saa nähdä menenkö sinne lyhyillä unilla vai ns. vanhoilla silmillä.
Jonttu-Ankka
Jonttu-Ankka


Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic - Sivu 5 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Touhula La 06 Elo 2016, 23:21

Tuosta Veteraanit ja keltanokat -kaudesta, kun sitä on juonittelukaudeksi kutsuttu (vaikka se ei kyllä epäaktiivisuutensa takia siltä ole juuri näyttänyt/tuntunut verrattuna edellisiin samanlaisiin kausiin), tuli mieleen, että tällä foorumilla voisi jossain vaiheessa kokeilla "oikeaa" juonittelupeliäkin. Siihen vain tarvittaisiin hyvä aihe ja osaava pelinvetäjä. Joskus muinoin Ankkiksen foorumilla tuli juonittelupeleihin tutustuttua ja ne olivat yleensä todella mielenkiintoisia ja hauskojakin. Vankkis varmaan ainakin muistaa noita pelejä pelatun, ehkä joku muukin, tosin en muista oliko muita pistepottifoorumilaisia Ankkiksen käyttäjinä (toki juonittelupelejä on muuallakin pelattu kuin Ankkiksessa).
Touhula
Touhula


Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic - Sivu 5 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Arska Su 07 Elo 2016, 21:40

Mä taas inhoan tuollaisia kausia, jossa porukkaa tippuu pois. Parasta olisi kun vaan arvattaisiin niitä numeroita ja lopulta eniten oikein arvannnut voittaa...

Tuli sitten toissayönä valvottua olympia-avajaisten parissa, tiedä sitten olisinko jäänyt mistään paitsi vaikka olisin nukkunut. Olihan se ihan hauskaa seurata, kun Riossa oli keskiyö ja Suomessa jo aamu kirkastui.

Syksy saapuu ja kohta alkavat taas kaikki telkkariohjelmat, aah, olen lopen kyllästynyt kesäuusintoihin. Kyllä arki on ihmisen parasta aikaa, ei siitä lomastakaan osaa loputtomiin nauttia ilman, että välillä pitää herätä kuudelta ja päntätä oikein kunnolla. Kesän tavoitekin on saavutettu, kun sain luettua Henning Mankellin Huolestuneen miehen alkuperäiskielellä. Viime kesänä luin ruotsiksi Jo Nesbøn Snömannenin. Minkähän opuksen sitä nästa sommaren kahlaisin?
Arska
Arska


Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic - Sivu 5 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Aku Vankkis Ma 08 Elo 2016, 22:02

Touhula kirjoitti:Tuosta Veteraanit ja keltanokat -kaudesta, kun sitä on juonittelukaudeksi kutsuttu (vaikka se ei kyllä epäaktiivisuutensa takia siltä ole juuri näyttänyt/tuntunut verrattuna edellisiin samanlaisiin kausiin), tuli mieleen, että tällä foorumilla voisi jossain vaiheessa kokeilla "oikeaa" juonittelupeliäkin. Siihen vain tarvittaisiin hyvä aihe ja osaava pelinvetäjä. Joskus muinoin Ankkiksen foorumilla tuli juonittelupeleihin tutustuttua ja ne olivat yleensä todella mielenkiintoisia ja hauskojakin. Vankkis varmaan ainakin muistaa noita pelejä pelatun, ehkä joku muukin, tosin en muista oliko muita pistepottifoorumilaisia Ankkiksen käyttäjinä (toki juonittelupelejä on muuallakin pelattu kuin Ankkiksessa).

Joo, kirjahan ne juonittelupelit tais Ankkikseen aikoinaan tuoda ja joku kymmenkunta peliä taidettiin siellä pelailla. Olivat oikein mielenkiintoisia ja voisi olla tosiaan jännää nähdä, millaisia peleistä tulisi Pistepotin peliporukalla. Pitäisi vain ensin tietää, kuinka moni täällä ylipäänsä olisi kiinnostunut tällaisesta. Alle 10-12 hengen peleissä tuskin olisi järjen häivää, joten tuon verran kiinnostuneita ainakin olisi oltava. Voisin itse ihan hyvin niitä pelejä täällä vetää, ne kun eivät onneksi ole puoliksikaan niin työläitä kuin Pistepotti-kaudet.
Aku Vankkis
Aku Vankkis
Admin


http://pistepotti.foorumini.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic - Sivu 5 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Kalamies Ti 09 Elo 2016, 22:13

Tuoppi kirjoitti:Höh, itselläni on ollut paljon muita kiireitä viime aikoina, niin ajattelin että turha osallistua jos en kuitenkaan voi olla aktiivinen. Erityisesti harmittaa etten voinut osallistua nyt menossa olevalle veteraanit vs keltanokat -kaudelle, muistan vieläkin karvaan hopean kaudelta 89 Neutral

Mutta, en ole siis unohtanut pistepottia cyclops
Olikose niin että vein kullan sun nenän edestä? Very Happy
Kalamies
Kalamies


Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic - Sivu 5 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Touhula Ke 10 Elo 2016, 19:16

Aku Vankkis kirjoitti:
Joo, kirjahan ne juonittelupelit tais Ankkikseen aikoinaan tuoda ja joku kymmenkunta peliä taidettiin siellä pelailla. Olivat oikein mielenkiintoisia ja voisi olla tosiaan jännää nähdä, millaisia peleistä tulisi Pistepotin peliporukalla. Pitäisi vain ensin tietää, kuinka moni täällä ylipäänsä olisi kiinnostunut tällaisesta. Alle 10-12 hengen peleissä tuskin olisi järjen häivää, joten tuon verran kiinnostuneita ainakin olisi oltava. Voisin itse ihan hyvin niitä pelejä täällä vetää, ne kun eivät onneksi ole puoliksikaan niin työläitä kuin Pistepotti-kaudet.
Jep, ja Kisafoorumillakin taidettiin jokunen peli pelata, vaikka ne eivät tasoltaan olleet Ankkiksessa järjestettyjen vertaisia. Mutta jotain tällaista voisi hyvin kokeilla tälläkin foorumilla, koska kovin epäaktiivista täällä on Pistepottia lukuunottamatta (joka sekin on ollut suhteellisen hiljainen kilpailijoiden viestien osalta).
Touhula
Touhula


Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic - Sivu 5 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Aku Vankkis La 13 Elo 2016, 04:38

Ja tosiaan ennen kuin kukaan ehtii huolestua, että missäs se uusi kausi viipyy, niin pyritään viimeinkin tässä lauantain aikana julkaisemaan, vähän venähtänyt on kieltämättä Very Happy Ohjeviesti vain on sen verran tuhtia tavaraa, että on jonkin aikaa mennyt tämän kirjoittamisessa.
Aku Vankkis
Aku Vankkis
Admin


http://pistepotti.foorumini.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic - Sivu 5 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Muumi Ankka La 10 Syys 2016, 12:19

Päätin täänän palata tänne foorumille kun en laiskuudeltani ole jaksanut kirjautua sisään. En toki unohtanut paikan olemassa oloa missään vaiheessa (ehkä joskus).
Muumi Ankka
Muumi Ankka


Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic - Sivu 5 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Sienilapsi Pe 30 Syys 2016, 20:30

Tosi aktiivine tää meiä offi.

Mut jee hehkutetaan nyt täälläki et syksyn yo-kokeet ohi ja edessä 23 päivän loma, seuraavan kerran koulua 24. lokakuuta :--D Kelpaa. Eka koeviikko jolloin mulla ei oo kokeita, sit viideks päiväks Lontooseen kouluporukan kans ja siihen päälle syysloma. En mä tiedä voisko nää paremmin edes asettua.
Sienilapsi
Sienilapsi


Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic - Sivu 5 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Arska Pe 30 Syys 2016, 23:34

Tässä näin vilkuilen ikkunasta josko niitä kovasti hehkutettuja revontulia näkyisi. Edellinen huippu magneettikentän häiröisyydessä ollut yhdeksän jälkeen, joten ehkä kohta voisi näkyäkin. Sammuttaisivat vain tuon perkeleen katulampun.
Arska
Arska


Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic - Sivu 5 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja LäPä7* Ke 19 Loka 2016, 16:42

Hienoa, että saatiin juonittelupeli käyntiin! Se herättää hiukan eloa tälle foorumille ja toivottavasti pelistä tulisi mahdollisimman aktiivinen ja antoisa. Patagonia -liiga nyt taitaa jäädä pois.. Olen ollut heti alusta asti sitä mieltä, että foorumeiden tylsyys koituu tämän foorumin kohtaloksia ja juuri siksi tarvitsemme aktiivisuutta nostavaa viihdykettä, kuten esimerkiksi nyt juonittelupeliä. Offikin voitaisiin herätellä eloon.
LäPä7*
LäPä7*


Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic - Sivu 5 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Arska Ke 19 Loka 2016, 19:47

Joo, aika hiljaista on tosiaan ollut Pistepottia lukuun ottamatta. Olen edelleen sitä mieltä, että chattia foorumi kaipaisi.

Mutta mitäs tässä, toinen lukiovuosi on alkanut ja yksi koeviikkokin jo takana, palautuspäivä on ensi maanantaina. Wilmaan oli jo matikan numero tullut, katselin kyllä hetken silmät ymmyrkäisinä kymppimiinusta, ihan en sellaista odotellut. No, näköjään läksyjen tekeminen ja kokeeseen valmistautuminen on sitten turhaa, kun ei sellaista tullut paljolti harrastettua, joten samalla asenteella olen nyt lähtenyt derivaattojen pariin.

YHDEKSÄN KUUKAUTTA TÄYSI-IKÄISYYTEEN!!!!
Arska
Arska


Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic - Sivu 5 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Kalamies Ke 19 Loka 2016, 20:01

Enään vajaa kaksi ja ensi kesänä lähdetäänkin sitten valtion hellään huomaan.
Kalamies
Kalamies


Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic - Sivu 5 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Muumi Ankka To 20 Loka 2016, 11:04

Tänään vietänkin 15-vuotis syntypäivääni. Ihmeempiä suunnitelmia ei ole, eikä vieraitakaan varmaan tule kun rippijuhlista on vain muutama kuukausi aikaa. Onnea myös Cottonille syntymäpäivän johdosta.
Muumi Ankka
Muumi Ankka


Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic - Sivu 5 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Jonttu-Ankka To 20 Loka 2016, 21:52

Tosiaan, onnittelut Muumille ja CottonJoelille syntymäpäivän johdosta!
Jonttu-Ankka
Jonttu-Ankka


Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic - Sivu 5 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 5 / 23 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14 ... 23  Seuraava

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa