Pistepotti CC - Kahdessadas sinfonia
+12
Oku Ankka
Ankkafani 10
Yuk7on
Arska
Touhula
Sienilapsi
Ganducka
Kalamies
Ton Roza
Don Barks
Muumi Ankka
Xatalos
16 posters
Sivu 10 / 29
Sivu 10 / 29 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 19 ... 29
Vs: Pistepotti CC - Kahdessadas sinfonia
Löytöretket
66
Ja mennään vaikka kaktusfarmareilla, en yhteenkään näistä ole osallistunut joten nimet ei juuri mitään sano mutta kaktusten kasvattaminen kuulostaa temaattisesti mielenkiintoisimmalta.
66
Ja mennään vaikka kaktusfarmareilla, en yhteenkään näistä ole osallistunut joten nimet ei juuri mitään sano mutta kaktusten kasvattaminen kuulostaa temaattisesti mielenkiintoisimmalta.
Ganducka
Vs: Pistepotti CC - Kahdessadas sinfonia
Kivikaudelle mä oon jäänyt joten sitä veikataan siis
Jalokivijahtia äänestän
83
Jalokivijahtia äänestän
83
Kalamies
Vs: Pistepotti CC - Kahdessadas sinfonia
Löydetään retkiä 76.
Kaktukset on best mut poiketaan massasta ja äänestetään jalokiviäkoska voitin alkuperäisen kauden.
Kaktukset on best mut poiketaan massasta ja äänestetään jalokiviä
Sienilapsi
Vs: Pistepotti CC - Kahdessadas sinfonia
Nyt se on löytöretket ja 44.
Onnettaren suosikit koska miksipäs ei.
Onnettaren suosikit koska miksipäs ei.
Jonttu-Ankka
Vs: Pistepotti CC - Kahdessadas sinfonia
Pistepotti CC - Kahdessadas sinfonia - 2nd Movement: Distortion, kierros 4/5 (12/40)
Esihistorian oikea vaihtoehto: Kivikausi
Keskiajan oikea vaihtoehto: Sydänkeskiaika
Uuden ajan I oikea vaihtoehto: Reformaatio
Uuden ajan II oikea vaihtoehto: Siirtomaa-aika
Oikein valinneet kilpailijat:
Xatalos
Don Barks
Touhula
Ankanpoika
Oku Ankka
Kalamies
CottonJoel
Oikein valinneet siirtyvät seuraavalle aikakaudelle ja saavat tästä kierroksesta alkaen oikeista numeroista tienattaviin pisteisiinsä aikakaudesta riippuen joko 1,2x tai 1,4x -kertoimen.
**
Oikeat numerot:
1
2
5
9
10
11
13
19
23
28
34
35
44
46
52
Ankanpoika (T): 7 oikein (1,2x)
Touhula (M): 5 oikein (1,2x)
Muumi Ankka (T): 5 oikein
Ton Roza (M): 4 oikein (1,6x)
Sienilapsi (N): 4 oikein (1,4x)
Kalamies (T): 4 oikein (1,2x)
Ankkafani 10 (N): 4 oikein
Jonttu-Ankka (M): 3 oikein (1,4x)
Don Barks (T): 3 oikein (1,4x)
Ganducka (M): 3 oikein (1,4x)
Xatalos (N): 3 oikein (1,4x)
Oku Ankka (M): 3 oikein (1,2x)
Arska (N): 3 oikein (1,2x)
Yuk7on (T): 3 oikein
CottonJoel (N): 2 oikein (1,2x)
Oikea energianumero: 182
Viisi energianumeroa lähimmäksi arvannutta: Don Barks, Xatalos, Touhula, Ankanpoika & Kalamies (+3% aikaenergiaa jokaiselle)
Kilpailijoiden sijainnit ryhmittäin kierroksen 4/5 jälkeen:
Menneisyys (M):
Ton Roza: Uusi aika II
Jonttu-Ankka: Uusi aika I
Ganducka: Uusi aika I
Touhula: Keskiaika
Oku Ankka: Keskiaika
Nykyisyys (N):
Sienilapsi: Uusi aika I
Xatalos: Uusi aika I
Arska: Keskiaika
CottonJoel: Keskiaika
Ankkafani 10: Esihistoria
Tulevaisuus (T):
Don Barks: Uusi aika I
Kalamies: Keskiaika
Ankanpoika: Keskiaika
Yuk7on: Esihistoria
Muumi Ankka: Esihistoria
Kilpailijoiden pistetilanteet ryhmittäin kierroksen 4/5 jälkeen:
Menneisyys (M):
1. Touhula: 19p
2. Ton Roza: 16p
3. Jonttu-Ankka: 15p
4. Oku Ankka: 13,5p
5. Ganducka: 11,5p
Nykyisyys (N):
1. Ankkafani 10: 18p
2. Sienilapsi: 17,5p
3. CottonJoel: 16,5p
4. Arska: 11,5p
5. Xatalos: 11p
Tulevaisuus (T):
1. Ankanpoika: 17,5p
2. Muumi Ankka: 17p
3. Don Barks: 15p
=. Yuk7on: 15p
5. Kalamies: 12p
Satunnaisnumerogeneraattori päätti sitten arpoa täsmälleen saman energianumeron kahdella peräkkäisellä kierroksella
Tällä kierroksella niitä oikeita valintoja tulee enemmän ja suurin osa kilpailijoista on sentään päässyt pois esihistoriasta. Ton Rozan putki kuitenkin katkeaa, eikä edes hän kykene neljänteen peräkkäiseen oikeaan valintaan.
Menneisyydessä Touhula jatkaa edelleen johdossa. Nykyisyydessä kärkipaikan valloittaa itselleen Ankkafani 10 ja Tulevaisuudessa saman tekee Ankanpoika.
Tässä kohtaa on kuitenkin hyvä ottaa huomioon, että tätä osaa on enää yksi kierros jäljellä ja sen jälkeen tulokset ovat lopulliset. Jokaisen ryhmän pisimmälle päässyt/päässeet saavat 5 pistettä ja sen jälkeen vasta nähdään lopullinen paremmuus kerätyissä pisteissä, joiden mukaan jaetaan lisäpisteet.
Esimerkiksi Nykyisyydessa Ankkafani 10 on toki nyt pistetilanteen johdossa, mutta hän on ryhmänsä ainoa, joka ei ole vielä esihistoriastakaan päässyt eteenpäin, joten hän ei ainakaan tätä viittä pistettä tule saamaan ja se vaikuttaa luonnollisesti lopputuloksiin ratkaisevasti.
Mutta nyt siis tosiaan viimeisen kerran aika valita yksi kolmesta vaihtoehdosta omasta sijainnista riippuen:
Esihistoria: Kivikausi / pronssikausi / rautakausi
Keskiaika: Varhaiskeskiaika / sydänkeskiaika / myöhäiskeskiaika
Uusi aika I: Renessanssi / reformaatio / löytöretket
Uusi aika II: Valistusaika / teollistuminen / siirtomaa-aika
Lisäksi myös tuttuun tapaan uusi energianumero väliltä 1-200. Huomisen deadline on klo 14:00. Ja jos et ole vielä äänestänyt seuraavan osan sisältöä, huomiseen asti on aikaa, edellisen kierroksen tulosviestissä tarkemmat tiedot.
Uusia numeroita aikaa laittaa jälleen huomiseen asti.
Esihistorian oikea vaihtoehto: Kivikausi
Keskiajan oikea vaihtoehto: Sydänkeskiaika
Uuden ajan I oikea vaihtoehto: Reformaatio
Uuden ajan II oikea vaihtoehto: Siirtomaa-aika
Oikein valinneet kilpailijat:
Xatalos
Don Barks
Touhula
Ankanpoika
Oku Ankka
Kalamies
CottonJoel
Oikein valinneet siirtyvät seuraavalle aikakaudelle ja saavat tästä kierroksesta alkaen oikeista numeroista tienattaviin pisteisiinsä aikakaudesta riippuen joko 1,2x tai 1,4x -kertoimen.
**
Oikeat numerot:
1
2
5
9
10
11
13
19
23
28
34
35
44
46
52
Ankanpoika (T): 7 oikein (1,2x)
Touhula (M): 5 oikein (1,2x)
Muumi Ankka (T): 5 oikein
Ton Roza (M): 4 oikein (1,6x)
Sienilapsi (N): 4 oikein (1,4x)
Kalamies (T): 4 oikein (1,2x)
Ankkafani 10 (N): 4 oikein
Jonttu-Ankka (M): 3 oikein (1,4x)
Don Barks (T): 3 oikein (1,4x)
Ganducka (M): 3 oikein (1,4x)
Xatalos (N): 3 oikein (1,4x)
Oku Ankka (M): 3 oikein (1,2x)
Arska (N): 3 oikein (1,2x)
Yuk7on (T): 3 oikein
CottonJoel (N): 2 oikein (1,2x)
Oikea energianumero: 182
Viisi energianumeroa lähimmäksi arvannutta: Don Barks, Xatalos, Touhula, Ankanpoika & Kalamies (+3% aikaenergiaa jokaiselle)
Kilpailijoiden sijainnit ryhmittäin kierroksen 4/5 jälkeen:
Menneisyys (M):
Ton Roza: Uusi aika II
Jonttu-Ankka: Uusi aika I
Ganducka: Uusi aika I
Touhula: Keskiaika
Oku Ankka: Keskiaika
Nykyisyys (N):
Sienilapsi: Uusi aika I
Xatalos: Uusi aika I
Arska: Keskiaika
CottonJoel: Keskiaika
Ankkafani 10: Esihistoria
Tulevaisuus (T):
Don Barks: Uusi aika I
Kalamies: Keskiaika
Ankanpoika: Keskiaika
Yuk7on: Esihistoria
Muumi Ankka: Esihistoria
Kilpailijoiden pistetilanteet ryhmittäin kierroksen 4/5 jälkeen:
Menneisyys (M):
1. Touhula: 19p
2. Ton Roza: 16p
3. Jonttu-Ankka: 15p
4. Oku Ankka: 13,5p
5. Ganducka: 11,5p
Nykyisyys (N):
1. Ankkafani 10: 18p
2. Sienilapsi: 17,5p
3. CottonJoel: 16,5p
4. Arska: 11,5p
5. Xatalos: 11p
Tulevaisuus (T):
1. Ankanpoika: 17,5p
2. Muumi Ankka: 17p
3. Don Barks: 15p
=. Yuk7on: 15p
5. Kalamies: 12p
Satunnaisnumerogeneraattori päätti sitten arpoa täsmälleen saman energianumeron kahdella peräkkäisellä kierroksella
Tällä kierroksella niitä oikeita valintoja tulee enemmän ja suurin osa kilpailijoista on sentään päässyt pois esihistoriasta. Ton Rozan putki kuitenkin katkeaa, eikä edes hän kykene neljänteen peräkkäiseen oikeaan valintaan.
Menneisyydessä Touhula jatkaa edelleen johdossa. Nykyisyydessä kärkipaikan valloittaa itselleen Ankkafani 10 ja Tulevaisuudessa saman tekee Ankanpoika.
Tässä kohtaa on kuitenkin hyvä ottaa huomioon, että tätä osaa on enää yksi kierros jäljellä ja sen jälkeen tulokset ovat lopulliset. Jokaisen ryhmän pisimmälle päässyt/päässeet saavat 5 pistettä ja sen jälkeen vasta nähdään lopullinen paremmuus kerätyissä pisteissä, joiden mukaan jaetaan lisäpisteet.
Esimerkiksi Nykyisyydessa Ankkafani 10 on toki nyt pistetilanteen johdossa, mutta hän on ryhmänsä ainoa, joka ei ole vielä esihistoriastakaan päässyt eteenpäin, joten hän ei ainakaan tätä viittä pistettä tule saamaan ja se vaikuttaa luonnollisesti lopputuloksiin ratkaisevasti.
Mutta nyt siis tosiaan viimeisen kerran aika valita yksi kolmesta vaihtoehdosta omasta sijainnista riippuen:
Esihistoria: Kivikausi / pronssikausi / rautakausi
Keskiaika: Varhaiskeskiaika / sydänkeskiaika / myöhäiskeskiaika
Uusi aika I: Renessanssi / reformaatio / löytöretket
Uusi aika II: Valistusaika / teollistuminen / siirtomaa-aika
Lisäksi myös tuttuun tapaan uusi energianumero väliltä 1-200. Huomisen deadline on klo 14:00. Ja jos et ole vielä äänestänyt seuraavan osan sisältöä, huomiseen asti on aikaa, edellisen kierroksen tulosviestissä tarkemmat tiedot.
Uusia numeroita aikaa laittaa jälleen huomiseen asti.
Vs: Pistepotti CC - Kahdessadas sinfonia
Pahoittelut viivästyksestä, kaktukset eivät osanneet käyttäytyä.
**
Pistepotti CC - Kahdessadas sinfonia - 2nd Movement: Distortion, kierros 5/5 (13/40)
Esihistorian oikea vaihtoehto: Rautakausi
Keskiajan oikea vaihtoehto: Sydänkeskiaika
Uuden ajan I oikea vaihtoehto: Löytöretket
Uuden ajan II oikea vaihtoehto: Siirtomaa-aika
Oikein valinneet kilpailijat:
Ganducka
Don Barks
Sienilapsi
Ankanpoika
Oku Ankka
Ankkafani 10
Oikein valinneet siirtyvät seuraavalle aikakaudelle ja saavat tälle viimeiselle kierrokselle oikeista numeroista tienattaviin pisteisiinsä aikakaudesta riippuen joko 1,2x, 1,4x tai 1,6x -kertoimen.
**
Oikeat numerot:
4
5
9
12
17
20
31
32
36
40
51
53
58
62
65
Ton Roza (M): 4 oikein (1,6x)
Ankanpoika (T): 4 oikein (1,4x)
Sienilapsi (N): 3 oikein (1,6x)
Jonttu-Ankka (M): 3 oikein (1,4x)
Xatalos (N): 3 oikein (1,4x)
Ankkafani 10 (N): 3 oikein (1,2x)
Muumi Ankka (T): 3 oikein
Yuk7on (T): 3 oikein
Touhula (M): 2 oikein (1,2x)
CottonJoel (N): 2 oikein (1,2x)
Kalamies (T): 2 oikein (1,2x)
Arska (N): 2 oikein (1,2x)
Don Barks (T): 1 oikein (1,6x)
Ganducka (M): 1 oikein (1,6x)
Oku Ankka (M): 1 oikein (1,4x)
Oikea energianumero: 108
Viisi energianumeroa lähimmäksi arvannutta: Ankkafani 10, CottonJoel, Arska, Sienilapsi & Touhula (+3% aikaenergiaa jokaiselle)
Kilpailijoiden lopulliset sijainnit viiden kierroksen jälkeen:
Menneisyys (M):
Ton Roza: Uusi aika II (+5 pistettä)
Ganducka: Uusi aika II (+5 pistettä)
Jonttu-Ankka: Uusi aika I
Oku Ankka: Uusi aika I
Touhula: Keskiaika
Nykyisyys (N):
Sienilapsi: Uusi aika II (+5 pistettä)
Xatalos: Uusi aika I
Arska: Keskiaika
CottonJoel: Keskiaika
Ankkafani 10: Keskiaika
Tulevaisuus (T):
Don Barks: Uusi aika II (+5 pistettä)
Ankanpoika: Uusi aika I
Kalamies: Keskiaika
Yuk7on: Esihistoria
Muumi Ankka: Esihistoria
Kunkin ryhmän pisimmälle päässyt/päässeet palkitaan viidellä pisteellä, jotka lisätään tämän osan pistetilanteeseen.
Kilpailijoiden lopulliset pistetilanteet osan päättyessä:
Menneisyys (M):
1. Ton Roza: 27,5p (+15 lisäpistettä)
2. Touhula: 21,5p (+10 lisäpistettä)
3. Jonttu-Ankka: 19p (+5 lisäpistettä)
4. Ganducka: 18p
5. Oku Ankka: 15p
Nykyisyys (N):
1. Sienilapsi: 27,5p (+15 lisäpistettä)
2. Ankkafani 10: 21,5p (+10 lisäpistettä)
3. CottonJoel: 19p (+5 lisäpistettä)
4. Xatalos: 15p
5. Arska: 14p
Tulevaisuus (T):
1. Ankanpoika: 23p (+15 lisäpistettä)
2. Don Barks: 21,5p (+10 lisäpistettä)
3. Muumi Ankka: 20p (+5 lisäpistettä)
4. Yuk7on: 18p
5. Kalamies: 14,5p
Kilpailijoiden kokonaispistetilanne osan 3/8 jälkeen:
1. Ankanpoika: 106p (13%)
2. Sienilapsi: 105,5p (15%)
3. Don Barks: 100,5p (14%)
4. Ankkafani 10: 91,5p (3%)
5. CottonJoel: 90p (20%)
6. Ton Roza: 86,5p (10%)
7. Touhula: 85,5p (14%)
8. Ganducka: 84p (9%)
9. Muumi Ankka: 82p (2%)
10. Xatalos: 74p (14%)
11. Yuk7on: 71p (3%)
12. Arska: 68p (12%)
13. Kalamies: 64,5p (3%)
14. Oku Ankka: 64p (4%)
15. Jonttu-Ankka: 63p (4%)
Osa päättyy hyvin huonotasoiseen kierrokseen, joten pisteitä ei paljon enää lopuksi kerätä. Lopputulokset ovat kuitenkin selvät ja lisäpisteet jaetaan niiden mukaan.
Menneisyydessä Ton Roza nousee näyttävään voittoon, vaikka ei enää kahdella viimeisellä kierroksella saanutkaan tehtyä oikeita valintoja. Nykyisyydessä saman tekee Sienilapsi ja Nykyisyyden ja Menneisyyden kärkikolmikon pisteet ovat identtiset, mikä on aika mielenkiintoinen yhteensattuma. Tulevaisuudessa voiton nappaa Ankanpoika, vaikka hän ei päässytkään ryhmästä pisimmälle.
Kokonaispistetilanne päivittyy jälleen osan päättyessä ja Ankanpoika on nyt vuorostaan noussut johtoon. Sienilapsi on kuitenkin toisena vain puolikkaan pisteen päässä. Kolmannella sijalla on edellisen osan jälkeen johdossa ollut Don Barks. Tämä kärkikolmikko on ylittänyt jo sadan pisteen rajapyykin. Kovimmasta noususta vastaa Ton Roza, joka menestyksekkään osan ansiosta nousee toiseksi viimeiseltä sijalta kuudenneksi.
Aikaenergiassa CottonJoel on ottanut menneen osan aikana selvän komennon ja häneltä sitä löytyy jo peräti 20%. Kaikki kilpailijat ovat saaneet nyt ainakin jonkin verran aikaenergiaa kerättyä, joten kukaan ei sen suhteen tule nollille jäämään.
**
Seuraavaksi on sitten aika aloittaa juhlakauden neljäs osa, 3rd Movement: Chaotic Crescendo (Distortion Reprise), joka on myös kaikista osista pisin ja kestää kahdeksan kierroksen verran. Tässä osassa käytetään perussysteemin numeroita (20 numeroa väliltä 1-100).
Te olette äänestäneet kolmesta vaihtoehdosta tämän osan sisällön ja tiukan 5-4 -voiton toiseksi sijoittuneesta vaihtoehdosta vei kausi 159 eli Kaktusfarmarit. Tämä tarkoittaa siis sitä, että nyt on jälleen aika yrittää pitää huolta näistä todellisista diivoista, Pistepotin kaktuksista, jotka eivät vähään tyydy.
Homman nimi on se, että jokaisella kilpailijalla on kaktus (yllättävää, eikö?). Kaktuksen hyvinvointia merkitään prosenteilla ja tyytyväisyyttä tasoilla -10-10 (miinus kymmenestä kymmeneen). Kaikki kaktukset ovat osan alkaessa 50% kunnossa ja kukin kilpailija saa itse valita, miltä tasolta kaktus aloittaa. Ne, jotka eivät ajoissa valintaansa tee aloittavat tasolta 0.
Kilpailijat valitsevat joka kierros kastelevatko he kaktustaan vai vievätkö he sen aurinkoon. Kaktuksen taso muuttuu joka kierros yksi taso per oikea numero -tyylillä ja suunta riippuu valitusta toimenpiteestä. Kasteleminen vie tasoa kohti plussaa ja aurinkoon vieminen kohti miinusta.
Tasapaino on avainsana valintojen suhteen. Tasot -3-3 muodostavat niin sanotun turvallisen vyöhykkeen. Mikäli kaktuksen taso on tuolla alueella, sen hyvinvointi lisääntyy seuraavan taulukon mukaisesti:
* Taso 0: +15%
* Taso -1 tai 1: +10%
* Taso -2 tai 2: +7%
* Taso -3 tai 3: +5%
Tasot -7-(-4) ja 4-7 muodostavat vaaravyöhykkeen. Mikäli kaktuksen taso on vaaravyöhykkeellä, sen hyvinvointi vähenee seuraavan taulukon mukaisesti:
* Taso -4 tai 4: -5%
* Taso -5 tai 5: -7%
* Taso -6 tai 6: -10%
* Taso -7 tai 7: -15%
Tasot -10-(-8) ja 8-10 muodostavat hengenvaarallisen vyöhykkeen. Mikäli kaktuksen taso on tällä vyöhykkeellä, sen hyvinvointi romahtaa seuraavan taulukon mukaisesti:
* Taso -8 tai 8: -20%
* Taso -9 tai 9: -25%
* Taso -10 tai 10: -30%
Mikäli kilpailijan kaktuksen hyvinvointi laskee nollaan, kaktus kuolee. Tällöin kilpailija on siinä mielessä ulkona tästä osasta, että hän ei voi saada ylimääräisiä pisteitä kaktuksen lopullisesta tilasta ja hän saa loppuosan ajan vain 0,5 pistettä per oikea numero pistetilanteeseen.
Mikäli kaktuksen hyvinvointi saavuttaa 90%, kaktus puhkeaa kukkaan. Kilpailija saa osan lopussa 5 ylimääräistä pistettä jokaista kierrosta kohti, jonka hänen kaktuksensa on kukkinut. 100% on maksimihyvinvointi, sitä korkeammalle ei ole mahdollista nousta.
Toisin sanoen siis mikäli kaktuksesi taso on selvästi plussalla, on kannattavaa viedä se aurinkoon koska se vähentää tasoa ja päinvastoin. Tarkoituksena on pyrkiä pysymään turvallisella vyöhykkeellä, jolloin hyvinvointi nousee eikä laske.
Mikäli kilpailija ei jollain kierroksella tee valintaansa deadlineen mennessä, hän suorittaa automaattisesti saman toimenpiteen kuin edelliskierroksella. Jos valintaa ei tehdä kahdella peräkkäisellä kierroksella, kaktus menettää ylimääräiset 3% hyvinvoinnistaan joka kierros kunnes valinta jälleen tehdään johtuen sen hoidon laiminlyönnistä.
Kahdeksan kierroksen jälkeen katsotaan, missä kunnossa kilpailijoiden kaktukset ovat. Kunkin ryhmän viisi parhaassa kunnossa (hyvinvoinnin perusteella) olevaa kaktusta pisteytetään seuraavasti:
1. 15p
2. 12p
3. 10p
4. 7p
5. 5p
(6. 3p - vain suuremmassa ryhmässä, kts. lisää alta)
Nämä pisteet lisätään kilpailijoiden tämän osan pistetilanteeseen, jota kartutetaan 1 piste per oikea numero -menetelmällä. Mukaan lisätään myös mahdolliset kaktuksen kukkimisesta saatavat pisteet.
Kun näiden lisäysten jälkeen osan lopputulokset ovat selvillä, kunkin ryhmän viisi eniten pisteitä kerännyttä palkitaan seuraavilla lisäpisteillä: 20p, 15p, 12p, 8p, 5p.
Ja tosiaan ryhmien määrä vähenee nyt kahteen (Menneisyys ja Tulevaisuus) ja koska kilpailijoita on pariton määrä, toiseen ryhmään tulee yksi kilpailija enemmän kuin toiseen, mutta koska kyseessä ei ole kahden joukkueen välinen kamppailu, sillä ei niin suurta merkitystä ole. Koska isommassa ryhmässä on kuitenkin hieman haastavampaa päästä lisäpisteille, isomman ryhmän kuudenneksi paras saa myös pienen määrän lisäpisteitä. Uudet ryhmät löytyvät alta.
Menneisyys (M):
Xatalos
Arska
Sienilapsi
CottonJoel
Yuk7on
Touhula
Ton Roza
Don Barks
Tulevaisuus (T):
Ankkafani 10
Ganducka
Ankanpoika
Kalamies
Muumi Ankka
Oku Ankka
Jonttu-Ankka
Joten nyt on sitten tullut aika tehdä ensimmäinen siirto tätä osaa varten eli valitse miltä tasolta kaktuksesi aloittaa nyt (-10 ja 10 välillä mikä tahansa taso) ja sen jälkeen valitse kasteletko kaktustasi vai vietkö sen aurinkoon.
Lisäksi uutta energianumeroa väliltä 1-200 kehiin myös, tässä osassa tarjolla on kerrallaan jo 4% aikaenergiaa lähimmäksi arvaaville.
Huomisen deadline on klo 15:00.
Uusia numeroita aikaa laittaa jälleen huomiseen asti.
**
Pistepotti CC - Kahdessadas sinfonia - 2nd Movement: Distortion, kierros 5/5 (13/40)
Esihistorian oikea vaihtoehto: Rautakausi
Keskiajan oikea vaihtoehto: Sydänkeskiaika
Uuden ajan I oikea vaihtoehto: Löytöretket
Uuden ajan II oikea vaihtoehto: Siirtomaa-aika
Oikein valinneet kilpailijat:
Ganducka
Don Barks
Sienilapsi
Ankanpoika
Oku Ankka
Ankkafani 10
Oikein valinneet siirtyvät seuraavalle aikakaudelle ja saavat tälle viimeiselle kierrokselle oikeista numeroista tienattaviin pisteisiinsä aikakaudesta riippuen joko 1,2x, 1,4x tai 1,6x -kertoimen.
**
Oikeat numerot:
4
5
9
12
17
20
31
32
36
40
51
53
58
62
65
Ton Roza (M): 4 oikein (1,6x)
Ankanpoika (T): 4 oikein (1,4x)
Sienilapsi (N): 3 oikein (1,6x)
Jonttu-Ankka (M): 3 oikein (1,4x)
Xatalos (N): 3 oikein (1,4x)
Ankkafani 10 (N): 3 oikein (1,2x)
Muumi Ankka (T): 3 oikein
Yuk7on (T): 3 oikein
Touhula (M): 2 oikein (1,2x)
CottonJoel (N): 2 oikein (1,2x)
Kalamies (T): 2 oikein (1,2x)
Arska (N): 2 oikein (1,2x)
Don Barks (T): 1 oikein (1,6x)
Ganducka (M): 1 oikein (1,6x)
Oku Ankka (M): 1 oikein (1,4x)
Oikea energianumero: 108
Viisi energianumeroa lähimmäksi arvannutta: Ankkafani 10, CottonJoel, Arska, Sienilapsi & Touhula (+3% aikaenergiaa jokaiselle)
Kilpailijoiden lopulliset sijainnit viiden kierroksen jälkeen:
Menneisyys (M):
Ton Roza: Uusi aika II (+5 pistettä)
Ganducka: Uusi aika II (+5 pistettä)
Jonttu-Ankka: Uusi aika I
Oku Ankka: Uusi aika I
Touhula: Keskiaika
Nykyisyys (N):
Sienilapsi: Uusi aika II (+5 pistettä)
Xatalos: Uusi aika I
Arska: Keskiaika
CottonJoel: Keskiaika
Ankkafani 10: Keskiaika
Tulevaisuus (T):
Don Barks: Uusi aika II (+5 pistettä)
Ankanpoika: Uusi aika I
Kalamies: Keskiaika
Yuk7on: Esihistoria
Muumi Ankka: Esihistoria
Kunkin ryhmän pisimmälle päässyt/päässeet palkitaan viidellä pisteellä, jotka lisätään tämän osan pistetilanteeseen.
Kilpailijoiden lopulliset pistetilanteet osan päättyessä:
Menneisyys (M):
1. Ton Roza: 27,5p (+15 lisäpistettä)
2. Touhula: 21,5p (+10 lisäpistettä)
3. Jonttu-Ankka: 19p (+5 lisäpistettä)
4. Ganducka: 18p
5. Oku Ankka: 15p
Nykyisyys (N):
1. Sienilapsi: 27,5p (+15 lisäpistettä)
2. Ankkafani 10: 21,5p (+10 lisäpistettä)
3. CottonJoel: 19p (+5 lisäpistettä)
4. Xatalos: 15p
5. Arska: 14p
Tulevaisuus (T):
1. Ankanpoika: 23p (+15 lisäpistettä)
2. Don Barks: 21,5p (+10 lisäpistettä)
3. Muumi Ankka: 20p (+5 lisäpistettä)
4. Yuk7on: 18p
5. Kalamies: 14,5p
Kilpailijoiden kokonaispistetilanne osan 3/8 jälkeen:
1. Ankanpoika: 106p (13%)
2. Sienilapsi: 105,5p (15%)
3. Don Barks: 100,5p (14%)
4. Ankkafani 10: 91,5p (3%)
5. CottonJoel: 90p (20%)
6. Ton Roza: 86,5p (10%)
7. Touhula: 85,5p (14%)
8. Ganducka: 84p (9%)
9. Muumi Ankka: 82p (2%)
10. Xatalos: 74p (14%)
11. Yuk7on: 71p (3%)
12. Arska: 68p (12%)
13. Kalamies: 64,5p (3%)
14. Oku Ankka: 64p (4%)
15. Jonttu-Ankka: 63p (4%)
Osa päättyy hyvin huonotasoiseen kierrokseen, joten pisteitä ei paljon enää lopuksi kerätä. Lopputulokset ovat kuitenkin selvät ja lisäpisteet jaetaan niiden mukaan.
Menneisyydessä Ton Roza nousee näyttävään voittoon, vaikka ei enää kahdella viimeisellä kierroksella saanutkaan tehtyä oikeita valintoja. Nykyisyydessä saman tekee Sienilapsi ja Nykyisyyden ja Menneisyyden kärkikolmikon pisteet ovat identtiset, mikä on aika mielenkiintoinen yhteensattuma. Tulevaisuudessa voiton nappaa Ankanpoika, vaikka hän ei päässytkään ryhmästä pisimmälle.
Kokonaispistetilanne päivittyy jälleen osan päättyessä ja Ankanpoika on nyt vuorostaan noussut johtoon. Sienilapsi on kuitenkin toisena vain puolikkaan pisteen päässä. Kolmannella sijalla on edellisen osan jälkeen johdossa ollut Don Barks. Tämä kärkikolmikko on ylittänyt jo sadan pisteen rajapyykin. Kovimmasta noususta vastaa Ton Roza, joka menestyksekkään osan ansiosta nousee toiseksi viimeiseltä sijalta kuudenneksi.
Aikaenergiassa CottonJoel on ottanut menneen osan aikana selvän komennon ja häneltä sitä löytyy jo peräti 20%. Kaikki kilpailijat ovat saaneet nyt ainakin jonkin verran aikaenergiaa kerättyä, joten kukaan ei sen suhteen tule nollille jäämään.
**
Seuraavaksi on sitten aika aloittaa juhlakauden neljäs osa, 3rd Movement: Chaotic Crescendo (Distortion Reprise), joka on myös kaikista osista pisin ja kestää kahdeksan kierroksen verran. Tässä osassa käytetään perussysteemin numeroita (20 numeroa väliltä 1-100).
Te olette äänestäneet kolmesta vaihtoehdosta tämän osan sisällön ja tiukan 5-4 -voiton toiseksi sijoittuneesta vaihtoehdosta vei kausi 159 eli Kaktusfarmarit. Tämä tarkoittaa siis sitä, että nyt on jälleen aika yrittää pitää huolta näistä todellisista diivoista, Pistepotin kaktuksista, jotka eivät vähään tyydy.
Homman nimi on se, että jokaisella kilpailijalla on kaktus (yllättävää, eikö?). Kaktuksen hyvinvointia merkitään prosenteilla ja tyytyväisyyttä tasoilla -10-10 (miinus kymmenestä kymmeneen). Kaikki kaktukset ovat osan alkaessa 50% kunnossa ja kukin kilpailija saa itse valita, miltä tasolta kaktus aloittaa. Ne, jotka eivät ajoissa valintaansa tee aloittavat tasolta 0.
Kilpailijat valitsevat joka kierros kastelevatko he kaktustaan vai vievätkö he sen aurinkoon. Kaktuksen taso muuttuu joka kierros yksi taso per oikea numero -tyylillä ja suunta riippuu valitusta toimenpiteestä. Kasteleminen vie tasoa kohti plussaa ja aurinkoon vieminen kohti miinusta.
Tasapaino on avainsana valintojen suhteen. Tasot -3-3 muodostavat niin sanotun turvallisen vyöhykkeen. Mikäli kaktuksen taso on tuolla alueella, sen hyvinvointi lisääntyy seuraavan taulukon mukaisesti:
* Taso 0: +15%
* Taso -1 tai 1: +10%
* Taso -2 tai 2: +7%
* Taso -3 tai 3: +5%
Tasot -7-(-4) ja 4-7 muodostavat vaaravyöhykkeen. Mikäli kaktuksen taso on vaaravyöhykkeellä, sen hyvinvointi vähenee seuraavan taulukon mukaisesti:
* Taso -4 tai 4: -5%
* Taso -5 tai 5: -7%
* Taso -6 tai 6: -10%
* Taso -7 tai 7: -15%
Tasot -10-(-8) ja 8-10 muodostavat hengenvaarallisen vyöhykkeen. Mikäli kaktuksen taso on tällä vyöhykkeellä, sen hyvinvointi romahtaa seuraavan taulukon mukaisesti:
* Taso -8 tai 8: -20%
* Taso -9 tai 9: -25%
* Taso -10 tai 10: -30%
Mikäli kilpailijan kaktuksen hyvinvointi laskee nollaan, kaktus kuolee. Tällöin kilpailija on siinä mielessä ulkona tästä osasta, että hän ei voi saada ylimääräisiä pisteitä kaktuksen lopullisesta tilasta ja hän saa loppuosan ajan vain 0,5 pistettä per oikea numero pistetilanteeseen.
Mikäli kaktuksen hyvinvointi saavuttaa 90%, kaktus puhkeaa kukkaan. Kilpailija saa osan lopussa 5 ylimääräistä pistettä jokaista kierrosta kohti, jonka hänen kaktuksensa on kukkinut. 100% on maksimihyvinvointi, sitä korkeammalle ei ole mahdollista nousta.
Toisin sanoen siis mikäli kaktuksesi taso on selvästi plussalla, on kannattavaa viedä se aurinkoon koska se vähentää tasoa ja päinvastoin. Tarkoituksena on pyrkiä pysymään turvallisella vyöhykkeellä, jolloin hyvinvointi nousee eikä laske.
Mikäli kilpailija ei jollain kierroksella tee valintaansa deadlineen mennessä, hän suorittaa automaattisesti saman toimenpiteen kuin edelliskierroksella. Jos valintaa ei tehdä kahdella peräkkäisellä kierroksella, kaktus menettää ylimääräiset 3% hyvinvoinnistaan joka kierros kunnes valinta jälleen tehdään johtuen sen hoidon laiminlyönnistä.
Kahdeksan kierroksen jälkeen katsotaan, missä kunnossa kilpailijoiden kaktukset ovat. Kunkin ryhmän viisi parhaassa kunnossa (hyvinvoinnin perusteella) olevaa kaktusta pisteytetään seuraavasti:
1. 15p
2. 12p
3. 10p
4. 7p
5. 5p
(6. 3p - vain suuremmassa ryhmässä, kts. lisää alta)
Nämä pisteet lisätään kilpailijoiden tämän osan pistetilanteeseen, jota kartutetaan 1 piste per oikea numero -menetelmällä. Mukaan lisätään myös mahdolliset kaktuksen kukkimisesta saatavat pisteet.
Kun näiden lisäysten jälkeen osan lopputulokset ovat selvillä, kunkin ryhmän viisi eniten pisteitä kerännyttä palkitaan seuraavilla lisäpisteillä: 20p, 15p, 12p, 8p, 5p.
Ja tosiaan ryhmien määrä vähenee nyt kahteen (Menneisyys ja Tulevaisuus) ja koska kilpailijoita on pariton määrä, toiseen ryhmään tulee yksi kilpailija enemmän kuin toiseen, mutta koska kyseessä ei ole kahden joukkueen välinen kamppailu, sillä ei niin suurta merkitystä ole. Koska isommassa ryhmässä on kuitenkin hieman haastavampaa päästä lisäpisteille, isomman ryhmän kuudenneksi paras saa myös pienen määrän lisäpisteitä. Uudet ryhmät löytyvät alta.
Menneisyys (M):
Xatalos
Arska
Sienilapsi
CottonJoel
Yuk7on
Touhula
Ton Roza
Don Barks
Tulevaisuus (T):
Ankkafani 10
Ganducka
Ankanpoika
Kalamies
Muumi Ankka
Oku Ankka
Jonttu-Ankka
Joten nyt on sitten tullut aika tehdä ensimmäinen siirto tätä osaa varten eli valitse miltä tasolta kaktuksesi aloittaa nyt (-10 ja 10 välillä mikä tahansa taso) ja sen jälkeen valitse kasteletko kaktustasi vai vietkö sen aurinkoon.
Lisäksi uutta energianumeroa väliltä 1-200 kehiin myös, tässä osassa tarjolla on kerrallaan jo 4% aikaenergiaa lähimmäksi arvaaville.
Huomisen deadline on klo 15:00.
Uusia numeroita aikaa laittaa jälleen huomiseen asti.
Vs: Pistepotti CC - Kahdessadas sinfonia
Lasketaanko ensimmäinen kaktuksen tila siis ennen tämän kierroksen alkua vai sen jälkeen? Meinaan onko järkeä aloittaa nollasta vai muualta.
Xatalos
Sivu 10 / 29 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 19 ... 29
Similar topics
» Pistepotti CCLXXVIII - Pistepotti Winter Olympics 2022
» Pistepotti LXXVI - Pistepotti Winter Olympics 2014
» Pistepotti CLXXXII - Pistepotti Winter Olympics 2018
» Pistepotti XXXVIII - Pistepotti Olympics 2012
» Pistepotti CXLV - Pistepotti Olympics 2016
» Pistepotti LXXVI - Pistepotti Winter Olympics 2014
» Pistepotti CLXXXII - Pistepotti Winter Olympics 2018
» Pistepotti XXXVIII - Pistepotti Olympics 2012
» Pistepotti CXLV - Pistepotti Olympics 2016
Sivu 10 / 29
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
|
|