Pistepotti CCXCVIII - Keskeneräisten kausien kirja
+3
CottonJoel
AySel
Aku Vankkis
7 posters
Sivu 1 / 6
Pistepotti CCXCVIII - Keskeneräisten kausien kirja
Pistepotti CCXCVIII - Keskeneräisten kausien kirja
Perusasiat
Viimeinen kolmonen käynnistyy kun vuorossa on Pistepotin kahdessadasyhdeksäskymmeneskahdeksas kausi.
Juuri päättynyt bändikausi oli viimeinen kausi, joka kuului johonkin kausisarjaan. Kausisarjaksi määrittelen virallisesti sarjan, jossa on vähintään kolme osaa. Kaikki potentiaaliset kausisarjat eivät kuitenkaan koskaan saaneet tilaisuutta laajentua sarjaksi asti. Näitä varten on tämä kausi, joka on kokoelma kausia, jotka olisivat voineet olla, mutta eivät koskaan olleet. Eivät ainakaan ennen kuin nyt.
Kautta varten arvattavat numerot löytyvät kunkin osan ohjeista ja lopussa olevasta yhteenvedosta. Pituutta kaudella on 15 kierrosta.
1) Kaikista heikoimmilla jäillä
Koska virheistä ei vaan kerta kaikkiaan voi oppia.
Tämä osa on pituudeltaan viisi kierrosta ja siinä käytetään perussysteemin numeroita.
Kilpailijat tepastelevat 4x4 ruudun suuruisella jääkentällä ja toivovat, ettei jää vain pettäisi alta. Joka kierroksella kilpailijoiden tulee valita koordinaatistosta itselleen yksi ruutu, johon he siirtyvät seuraavaksi. Jokaisella ruudulla on tulosvaatimus väliltä 2-7 oikein ja mikäli kilpailija onnistuu saamaan vähintään vaaditun tuloksen seuraavalla kierroksella, hän saa lisäpisteitä seuraavalla tavalla:
2 oikein: 1p
3 oikein: 2p
4 oikein: 3p
5 oikein: 5p
6 oikein: 7p
7 oikein: 9p
Mikäli kilpailija ei onnistu saamaan vaadittua tulosta, jää pettää hänen allaan ja hän saa päivän tuloksensa verran hypotermiapisteitä.
Samassa ruudussa voi olla useampikin kilpailija, mutta mikäli yksikin heistä epäonnistuu, kaikki ruudussa olevat uppoavat ja saavat hypotermiapisteitä, joskin ne, jotka saavuttivat ruudun tulosvaatimukset, saavat hypotermiapisteistä vain puolet.
Samasta ruudusta ei ole mahdollista saada pisteitä kahdella peräkkäisellä kierroksella, joten uusi ruutu on valittava joka kierroksella. Mikäli uutta ruutua ei ole valittu deadlineen mennessä, kilpailija pysyy automaattisesti samassa ruudussa, paitsi jos se on uponnut, jolloin hänet arvotaan toiseen ruutuun, josta hän ei kuitenkaan saa mahdollisia lisäpisteitä.
Kilpailijat saavat osan aikana peruspisteitä 1 piste per oikea numero ja ruuduista tienattavat lisäpisteet lisätään niihin. Viiden kierroksen jälkeen kilpailijat saavat vielä lisäpisteitä sen perusteella kuinka vähän hypotermiapisteitä he ovat keränneet:
1. 10p
2. 8p
3. 6p
4. 4p
5. 3p
6. 2p
(Mahdolliset muut: 1p)
2) Korkeamman asteen nollapotti
Nollalla ei saa jakaa, mutta sillä voi tehdä kaikkea muuta... kuten käyttää sitä poikkeuksellisena numerona Pistepotissa.
Tässäkin osassa on viisi kierrosta. Osaa varten arvataan 9 numeroa väliltä -15-15 (miinus viidestätoista viiteentoista) niin, että neljän numeron täytyy olla negatiivisia ja neljän positiivisia. Näitä numeroita ei voi vaihtaa missään vaiheessa osaa. Viimeinen, yhdeksäs numero, on oltava joko positiivinen tai negatiivinen tai nolla. Tätä viimeistä numeroa saa vapaasti vaihtaa kierrosten välillä.
Joka kierroksella arvotaan 9 oikeaa numeroa samalta väliltä, mutta ne ovat täysin satunnaisia ilman mitään rajoituksia eli positiivisia voi tulla enemmän kuin negatiivisia tai päinvastoin. Nolla voi olla oikea numero tai sitten ei.
Kilpailijan oikeaan osuvat positiiviset numerot lisäävät tulokseen oikeita numeroita, kun taas negatiiviset numerot lisäävät negatiivisia oikeita numeroita. Tavoitteena on pyrkiä saamaan yhteensä 0 oikein.
Esimerkki: Kilpailija saa 2 oikein positiivisista numeroista ja -1 oikein negatiivisista. Tällöin hänen tuloksensa on kokonaisuudessaan 1 oikein. Jos tulokset olisivat päinvastoin (1 oikein ja -2 oikein) olisi lopputulos -1 oikein.
Kilpailijat saavat pisteitä sen mukaan minkä lopullisen tuloksen he kierroksella saavat:
* 0 oikein: 10p
* 1 tai -1 oikein: 7p
* 2 tai -2 oikein: 5p
* 3 tai -3 oikein: 3p
* 4 tai -4 oikein: 1p
* 5 tai -5 oikein: 0p
Mikäli 0 on oikea numero ja kilpailija on arvannut sen "yhdeksäntenä numerona", hän saa tuloksekseen automaattisesti 0 oikein ja sen mukaiset pisteet. Mikäli hän olisi muutenkin saanut 0 oikein -tuloksen, hän saa pisteensä 1,5-kertaisesti (15p).
Mutta mikäli 0 ei ole oikea numero ja kilpailija on arvannut sen, hän saa päivän pisteensä puolitettuna. Nollan arvaaminen voi siis tuottaa erinomaiset pisteet, mutta se on myös riski.
Viiden kierroksen jälkeen kilpailijat saavat vielä lisäpisteitä sen mukaan, montako oikeaa numeroa he ovat kokonaisuudessaan saaneet osan aikana (riippumatta siitä ovatko ne positiivisia, negatiivisia vai nollia):
1. 10p
2. 8p
3. 6p
4. 4p
5. 3p
6. 2p
(Mahdolliset muut: 1p)
3) Matka maailman ympäri III
Tästä onkin jo... hieman aikaa. Edellinen maailmanympäryskausi kun sattui olemaan kausi 112 vuonna 2015.
Tämäkin osa on pituudeltaan viisi kierrosta. Käytössä on jälleen perussysteemi.
Viidessä kierroksessa ei ehdi kovinkaan paljon miettiä valtioita, joihin matkaa, joten tällä kertaa maailmanympärysmatka hoidetaan kiertämällä läpi maanosat - yksityiskohdista viis.
Kaikki kilpailijat lähtevät liikkeelle Euroopasta ja seuraavan viiden kierroksen ajan heidän on käytävä läpi ne muut viisi asuttua maanosaa. Kilpailijoiden tulee ennen osan alkua päättää itselleen reitti, jota he noudattavat eli missä järjestyksessä he käyvät maanosat läpi.
Joka maanosaa varten kilpailijoiden tulee arvata omaa päivän tulostaan. Mikäli arvaus menee oikein, kilpailija saa tuplasti päivän tuloksensa verran pisteitä. Mikäli arvaus heittää yhdellä numerolla, pisteitä tulee tuloksen verran. Mikäli se heittää useammalla kuin yhdellä numerolla, pisteet puolitetaan.
Mikäli kilpailija ei ole tehnyt arvaustaan deadlineen mennessä, hän saa automaattisesti puolitetut pisteet.
Viiden kierroksen jälkeen kussakin maanosassa eniten pisteitä tienannut kilpailija saa aina 5 ylimääräistä pistettä palkinnoksi. Sama kilpailija voi saada palkinnon useammastakin maanosasta.
4) Tilastollinen todennäköisyys leguaanipopulaation poliittiselle valveutumiselle
Tilastot ovat olennainen osa Pistepottia ja niinpä pääsemme vielä kerran tekemään tilastollisia arvauksia kauden tapahtumista.
Toisin kuin kolme muuta osaa, tämä tilastokausien osa jatkuu läpi kauden eli sille ei ole varsinaista pituutta. Jokaisen osan aikana tullaan esittämään muutamia tilastokysymyksiä, joihin mahdollisimman hyvin vastaamalla kilpailijat voivat tienata itselleen pisteitä. Kysymyksiä ei esitetä joka kierroksella, mutta aika monella joka tapauksessa.
Pisteytys on kysymyskohtaista. Vaikka tämä neljäs osa ei olekaan samanlainen kuin kolme muuta, viimeisen kierroksen jälkeen kilpailijoille jaetaan lisäpisteitä sen perusteella kuinka paljon pisteitä he ovat tienanneet tilastokysymyksistä:
1. 15p
2. 12p
3. 9p
4. 6p
5. 3p
6. 2p
(Mahdolliset muut: 1p)
Pisteytys ja kauden päättyminen
Jokaisen neljän osan pisteet lasketaan samoihin kokonaispisteisiin, joita ei nollata osien välissä. Tilasto-osion kysymyksistä jaettavat pisteet lisätään kokonaispisteisiin heti kun kysymykset ovat ratkenneet.
Kun kaikki 15 kierrosta on käyty, eniten pisteitä kerännyt kilpailija voittaa kauden.
Yhteenveto
Joten nyt kun sitten ilmoittaudut mukaan kaudelle, laita ilmoittautumisviestiisi perussysteemin numerot eli 20 numeroa väliltä 1-100 sekä 9 numeroa väliltä -15-15 niin, että 4 numeroa on negatiivisia, 4 numeroa positiivisia ja viimeinen numero joko positiivinen, negatiivinen tai nolla. Ilmoita viimeinen "yhdeksäs" numero erillään muista, jotta voit halutessasi sitten vaihtaa sitä kauden aikana. Kaikki numerot luonnollisesti numerojärjestyksessä.
Lisäksi valitse itsellesi ruutu ensimmäisen osan ensimmäistä kierrosta varten (ruudut tulosvaatimuksineen löytyvät alta) ja vastaa ensimmäisiin tilastokysymyksiin (löytyvät myös alta).
Olettaen, että väki on kerääntynyt siihen mennessä, kausi alkaa torstaina 19. tammikuuta.
**
**
Ensimmäiset tilastokysymykset:
1) Mikä on kierroksen 1 paras perussysteemin tulos? (4p oikeasta vastauksesta)
2) Ketkä ovat ensimmäisen osan jälkeen kokonaispistetilanteen kolme parasta ja missä järjestyksessä ennen kuin tämän kysymyksen palkintopisteet on jaettu? (3p jokaisesta oikeasta nimestä oikealla paikalla, 1p oikeasta nimestä väärällä paikalla, +1p ylimääräistä täydellisestä vastauksesta; kysymys ratkeaa kierroksella 5)
Perusasiat
Viimeinen kolmonen käynnistyy kun vuorossa on Pistepotin kahdessadasyhdeksäskymmeneskahdeksas kausi.
Juuri päättynyt bändikausi oli viimeinen kausi, joka kuului johonkin kausisarjaan. Kausisarjaksi määrittelen virallisesti sarjan, jossa on vähintään kolme osaa. Kaikki potentiaaliset kausisarjat eivät kuitenkaan koskaan saaneet tilaisuutta laajentua sarjaksi asti. Näitä varten on tämä kausi, joka on kokoelma kausia, jotka olisivat voineet olla, mutta eivät koskaan olleet. Eivät ainakaan ennen kuin nyt.
Kautta varten arvattavat numerot löytyvät kunkin osan ohjeista ja lopussa olevasta yhteenvedosta. Pituutta kaudella on 15 kierrosta.
1) Kaikista heikoimmilla jäillä
Koska virheistä ei vaan kerta kaikkiaan voi oppia.
Tämä osa on pituudeltaan viisi kierrosta ja siinä käytetään perussysteemin numeroita.
Kilpailijat tepastelevat 4x4 ruudun suuruisella jääkentällä ja toivovat, ettei jää vain pettäisi alta. Joka kierroksella kilpailijoiden tulee valita koordinaatistosta itselleen yksi ruutu, johon he siirtyvät seuraavaksi. Jokaisella ruudulla on tulosvaatimus väliltä 2-7 oikein ja mikäli kilpailija onnistuu saamaan vähintään vaaditun tuloksen seuraavalla kierroksella, hän saa lisäpisteitä seuraavalla tavalla:
2 oikein: 1p
3 oikein: 2p
4 oikein: 3p
5 oikein: 5p
6 oikein: 7p
7 oikein: 9p
Mikäli kilpailija ei onnistu saamaan vaadittua tulosta, jää pettää hänen allaan ja hän saa päivän tuloksensa verran hypotermiapisteitä.
Samassa ruudussa voi olla useampikin kilpailija, mutta mikäli yksikin heistä epäonnistuu, kaikki ruudussa olevat uppoavat ja saavat hypotermiapisteitä, joskin ne, jotka saavuttivat ruudun tulosvaatimukset, saavat hypotermiapisteistä vain puolet.
Samasta ruudusta ei ole mahdollista saada pisteitä kahdella peräkkäisellä kierroksella, joten uusi ruutu on valittava joka kierroksella. Mikäli uutta ruutua ei ole valittu deadlineen mennessä, kilpailija pysyy automaattisesti samassa ruudussa, paitsi jos se on uponnut, jolloin hänet arvotaan toiseen ruutuun, josta hän ei kuitenkaan saa mahdollisia lisäpisteitä.
Kilpailijat saavat osan aikana peruspisteitä 1 piste per oikea numero ja ruuduista tienattavat lisäpisteet lisätään niihin. Viiden kierroksen jälkeen kilpailijat saavat vielä lisäpisteitä sen perusteella kuinka vähän hypotermiapisteitä he ovat keränneet:
1. 10p
2. 8p
3. 6p
4. 4p
5. 3p
6. 2p
(Mahdolliset muut: 1p)
2) Korkeamman asteen nollapotti
Nollalla ei saa jakaa, mutta sillä voi tehdä kaikkea muuta... kuten käyttää sitä poikkeuksellisena numerona Pistepotissa.
Tässäkin osassa on viisi kierrosta. Osaa varten arvataan 9 numeroa väliltä -15-15 (miinus viidestätoista viiteentoista) niin, että neljän numeron täytyy olla negatiivisia ja neljän positiivisia. Näitä numeroita ei voi vaihtaa missään vaiheessa osaa. Viimeinen, yhdeksäs numero, on oltava joko positiivinen tai negatiivinen tai nolla. Tätä viimeistä numeroa saa vapaasti vaihtaa kierrosten välillä.
Joka kierroksella arvotaan 9 oikeaa numeroa samalta väliltä, mutta ne ovat täysin satunnaisia ilman mitään rajoituksia eli positiivisia voi tulla enemmän kuin negatiivisia tai päinvastoin. Nolla voi olla oikea numero tai sitten ei.
Kilpailijan oikeaan osuvat positiiviset numerot lisäävät tulokseen oikeita numeroita, kun taas negatiiviset numerot lisäävät negatiivisia oikeita numeroita. Tavoitteena on pyrkiä saamaan yhteensä 0 oikein.
Esimerkki: Kilpailija saa 2 oikein positiivisista numeroista ja -1 oikein negatiivisista. Tällöin hänen tuloksensa on kokonaisuudessaan 1 oikein. Jos tulokset olisivat päinvastoin (1 oikein ja -2 oikein) olisi lopputulos -1 oikein.
Kilpailijat saavat pisteitä sen mukaan minkä lopullisen tuloksen he kierroksella saavat:
* 0 oikein: 10p
* 1 tai -1 oikein: 7p
* 2 tai -2 oikein: 5p
* 3 tai -3 oikein: 3p
* 4 tai -4 oikein: 1p
* 5 tai -5 oikein: 0p
Mikäli 0 on oikea numero ja kilpailija on arvannut sen "yhdeksäntenä numerona", hän saa tuloksekseen automaattisesti 0 oikein ja sen mukaiset pisteet. Mikäli hän olisi muutenkin saanut 0 oikein -tuloksen, hän saa pisteensä 1,5-kertaisesti (15p).
Mutta mikäli 0 ei ole oikea numero ja kilpailija on arvannut sen, hän saa päivän pisteensä puolitettuna. Nollan arvaaminen voi siis tuottaa erinomaiset pisteet, mutta se on myös riski.
Viiden kierroksen jälkeen kilpailijat saavat vielä lisäpisteitä sen mukaan, montako oikeaa numeroa he ovat kokonaisuudessaan saaneet osan aikana (riippumatta siitä ovatko ne positiivisia, negatiivisia vai nollia):
1. 10p
2. 8p
3. 6p
4. 4p
5. 3p
6. 2p
(Mahdolliset muut: 1p)
3) Matka maailman ympäri III
Tästä onkin jo... hieman aikaa. Edellinen maailmanympäryskausi kun sattui olemaan kausi 112 vuonna 2015.
Tämäkin osa on pituudeltaan viisi kierrosta. Käytössä on jälleen perussysteemi.
Viidessä kierroksessa ei ehdi kovinkaan paljon miettiä valtioita, joihin matkaa, joten tällä kertaa maailmanympärysmatka hoidetaan kiertämällä läpi maanosat - yksityiskohdista viis.
Kaikki kilpailijat lähtevät liikkeelle Euroopasta ja seuraavan viiden kierroksen ajan heidän on käytävä läpi ne muut viisi asuttua maanosaa. Kilpailijoiden tulee ennen osan alkua päättää itselleen reitti, jota he noudattavat eli missä järjestyksessä he käyvät maanosat läpi.
Joka maanosaa varten kilpailijoiden tulee arvata omaa päivän tulostaan. Mikäli arvaus menee oikein, kilpailija saa tuplasti päivän tuloksensa verran pisteitä. Mikäli arvaus heittää yhdellä numerolla, pisteitä tulee tuloksen verran. Mikäli se heittää useammalla kuin yhdellä numerolla, pisteet puolitetaan.
Mikäli kilpailija ei ole tehnyt arvaustaan deadlineen mennessä, hän saa automaattisesti puolitetut pisteet.
Viiden kierroksen jälkeen kussakin maanosassa eniten pisteitä tienannut kilpailija saa aina 5 ylimääräistä pistettä palkinnoksi. Sama kilpailija voi saada palkinnon useammastakin maanosasta.
4) Tilastollinen todennäköisyys leguaanipopulaation poliittiselle valveutumiselle
Tilastot ovat olennainen osa Pistepottia ja niinpä pääsemme vielä kerran tekemään tilastollisia arvauksia kauden tapahtumista.
Toisin kuin kolme muuta osaa, tämä tilastokausien osa jatkuu läpi kauden eli sille ei ole varsinaista pituutta. Jokaisen osan aikana tullaan esittämään muutamia tilastokysymyksiä, joihin mahdollisimman hyvin vastaamalla kilpailijat voivat tienata itselleen pisteitä. Kysymyksiä ei esitetä joka kierroksella, mutta aika monella joka tapauksessa.
Pisteytys on kysymyskohtaista. Vaikka tämä neljäs osa ei olekaan samanlainen kuin kolme muuta, viimeisen kierroksen jälkeen kilpailijoille jaetaan lisäpisteitä sen perusteella kuinka paljon pisteitä he ovat tienanneet tilastokysymyksistä:
1. 15p
2. 12p
3. 9p
4. 6p
5. 3p
6. 2p
(Mahdolliset muut: 1p)
Pisteytys ja kauden päättyminen
Jokaisen neljän osan pisteet lasketaan samoihin kokonaispisteisiin, joita ei nollata osien välissä. Tilasto-osion kysymyksistä jaettavat pisteet lisätään kokonaispisteisiin heti kun kysymykset ovat ratkenneet.
Kun kaikki 15 kierrosta on käyty, eniten pisteitä kerännyt kilpailija voittaa kauden.
Yhteenveto
Joten nyt kun sitten ilmoittaudut mukaan kaudelle, laita ilmoittautumisviestiisi perussysteemin numerot eli 20 numeroa väliltä 1-100 sekä 9 numeroa väliltä -15-15 niin, että 4 numeroa on negatiivisia, 4 numeroa positiivisia ja viimeinen numero joko positiivinen, negatiivinen tai nolla. Ilmoita viimeinen "yhdeksäs" numero erillään muista, jotta voit halutessasi sitten vaihtaa sitä kauden aikana. Kaikki numerot luonnollisesti numerojärjestyksessä.
Lisäksi valitse itsellesi ruutu ensimmäisen osan ensimmäistä kierrosta varten (ruudut tulosvaatimuksineen löytyvät alta) ja vastaa ensimmäisiin tilastokysymyksiin (löytyvät myös alta).
Olettaen, että väki on kerääntynyt siihen mennessä, kausi alkaa torstaina 19. tammikuuta.
**
- Ruudut ja niiden tulosvaatimukset:
- Ruudut ja niiden tulosvaatimukset:
7 oikein (9p): 3-1
6 oikein (7p): 2-1, 2-4
5 oikein (5p): 1-1, 2-3, 4-2
4 oikein (3p): 1-3, 3-3, 4-1, 4-4
3 oikein (2p): 1-2, 2-2, 3-4
2 oikein (1p): 1-4, 3-2, 4-3
**
Ensimmäiset tilastokysymykset:
1) Mikä on kierroksen 1 paras perussysteemin tulos? (4p oikeasta vastauksesta)
2) Ketkä ovat ensimmäisen osan jälkeen kokonaispistetilanteen kolme parasta ja missä järjestyksessä ennen kuin tämän kysymyksen palkintopisteet on jaettu? (3p jokaisesta oikeasta nimestä oikealla paikalla, 1p oikeasta nimestä väärällä paikalla, +1p ylimääräistä täydellisestä vastauksesta; kysymys ratkeaa kierroksella 5)
Vs: Pistepotti CCXCVIII - Keskeneräisten kausien kirja
5
8
10
12
22
25
34
38
41
46
61
67
68
72
79
84
89
93
96
99
********
-13
-11
-7
-3
2
8
9
12
Yhdeksäs numero: 6
********
1) 5 oikein
2) 1. Jonttu-Ankka, 2. Sienilapsi, 3. Kalamies
********
Ruutu 4-4
8
10
12
22
25
34
38
41
46
61
67
68
72
79
84
89
93
96
99
********
-13
-11
-7
-3
2
8
9
12
Yhdeksäs numero: 6
********
1) 5 oikein
2) 1. Jonttu-Ankka, 2. Sienilapsi, 3. Kalamies
********
Ruutu 4-4
Viimeinen muokkaaja, AySel pvm To 19 Tammi 2023, 13:59, muokattu 1 kertaa
AySel
Vs: Pistepotti CCXCVIII - Keskeneräisten kausien kirja
1
2
13
16
17
20
24
35
39
42
44
49
57
62
79
86
91
95
98
100
-10
-5
-3
-2
3
7
9
14
Yhdeksäs numero: -8
3-4
1) 5 oikein
2) 1. Sienilapsi, 2. AySel, 3. Jonttu-Ankka
2
13
16
17
20
24
35
39
42
44
49
57
62
79
86
91
95
98
100
-10
-5
-3
-2
3
7
9
14
Yhdeksäs numero: -8
3-4
1) 5 oikein
2) 1. Sienilapsi, 2. AySel, 3. Jonttu-Ankka
CottonJoel
Vs: Pistepotti CCXCVIII - Keskeneräisten kausien kirja
3
7
11
15
19
24
28
33
38
42
52
55
60
64
71
79
85
88
93
97
--
-14
-10
-7
-3
1
5
8
12
no 9:-5
Ruutu 1-4
1) 5 oikein
2) 1.Sienilapi, 2.Don Barks ja 3.AySel
7
11
15
19
24
28
33
38
42
52
55
60
64
71
79
85
88
93
97
--
-14
-10
-7
-3
1
5
8
12
no 9:-5
Ruutu 1-4
1) 5 oikein
2) 1.Sienilapi, 2.Don Barks ja 3.AySel
Kalamies
Vs: Pistepotti CCXCVIII - Keskeneräisten kausien kirja
9
12
17
21
26
33
34
40
47
52
58
66
68
69
75
80
82
89
93
94
---
-10
-7
-5
-2
1
6
9
13
Ysi: -6
---
1) 6 oikein
2) 1. Kalamies, 2. CottonJoel, 3. Sienilapsi
---
Ruutu olkoon 3-3.
12
17
21
26
33
34
40
47
52
58
66
68
69
75
80
82
89
93
94
---
-10
-7
-5
-2
1
6
9
13
Ysi: -6
---
1) 6 oikein
2) 1. Kalamies, 2. CottonJoel, 3. Sienilapsi
---
Ruutu olkoon 3-3.
Sienilapsi
Vs: Pistepotti CCXCVIII - Keskeneräisten kausien kirja
1-20
***
-14
-12
-8
-6
6
8
12
14
yhdeksäs: -1
***
ruutuun 2-2
***
1) 6 oikein
2) 1. Kalamies 2. Sienilapsi 3. Don Barks
***
-14
-12
-8
-6
6
8
12
14
yhdeksäs: -1
***
ruutuun 2-2
***
1) 6 oikein
2) 1. Kalamies 2. Sienilapsi 3. Don Barks
Don Barks
Vs: Pistepotti CCXCVIII - Keskeneräisten kausien kirja
2
3
4
11
21
23
25
39
40
58
64
69
78
79
80
84
92
94
97
100
*****
-8
-7
-6
-4
11
12
14
15
0
*****
2-2
*****
1) 5 oikein
2) AySel, CottonJoel, Kalamies (tässä järjestyksessä)
3
4
11
21
23
25
39
40
58
64
69
78
79
80
84
92
94
97
100
*****
-8
-7
-6
-4
11
12
14
15
0
*****
2-2
*****
1) 5 oikein
2) AySel, CottonJoel, Kalamies (tässä järjestyksessä)
Jonttu-Ankka
Vs: Pistepotti CCXCVIII - Keskeneräisten kausien kirja
Pistepotti CCXCVIII - Keskeneräisten kausien kirja - Kierros 1/15 (Osa 1: Kaikista heikoimmilla jäillä 1/5)
Oikeat numerot:
1
7
31
35
40
45
53
66
68
73
75
82
86
89
91
92
96
97
98
99
Sienilapsi: 6 oikein
CottonJoel: 5 oikein
AySel: 4 oikein
Jonttu-Ankka: 3 oikein
Don Barks: 2 oikein
Kalamies: 2 oikein
Tienatut lisäpisteet ruudun pinnalla pysymisestä:
AySel: 3p
Sienilapsi: 3p
CottonJoel: 2p
Kalamies: 1p
Tienatut hypotermiapisteet ruudun uppoamisesta:
Don Barks: 2 hyp
Jonttu-Ankka: 1,5 hyp
Ruutu 2-2 uppoaa.
Tällä kierroksella ratkenneiden tilastokysymysten vastaukset ja tulokset:
Mikä on kierroksen 1 paras perussysteemin tulos?
Oikea vastaus: 6 oikein
Oikein vastanneet: Sienilapsi & Don Barks (4p)
Kilpailijoiden hypotermiapistetilanne kierroksen 1/5 jälkeen:
1. Sienilapsi: 0 hyp
=. CottonJoel: 0 hyp
=. AySel: 0 hyp
=. Kalamies: 0 hyp
5. Jonttu-Ankka: 1,5 hyp
6. Don Barks: 2 hyp
Kilpailijoiden kauden kokonaispistetilanne kierroksen 1/15 jälkeen:
1. Sienilapsi: 13p
2. CottonJoel: 7p
=. AySel: 7p
4. Don Barks: 6p
5. Jonttu-Ankka: 3p
=. Kalamies: 3p
Kausi alkaa varsin suurten numeroiden merkeissä ja jos Don Barksin numerot olisivat olleet ensimmäisten kahdenkymmenen sijaan viimeiset kaksikymmentä numeroa hän olisi saanut vaatimattoman 9 oikein -tuloksen kakkosen sijaan. Hän onnistuu kuitenkin ensimmäisen tilastokysymyksen oikealla vastauksella paikkaamaan muuten heikkoa ensimmäistä kierrostaan.
Sienilapsi aloittaa selvässä johdossa hankkimalla itselleen oikean vastauksen tilastokysymyksestä omalla tuloksellaan. Jaetulla kakkossijalla pyörivät CottonJoel ja AySel. Sen sijaan Jonttu-Ankka päätyy jo ensimmäisellä kierroksella hyiseen veteen, koska päättää mennä samaan ruutuun Don Barksin kanssa ja tulee omasta riittävästä tuloksestaan huolimatta tämän upottamaksi.
Nyt sitten homman nimi on se, että on aika valita uusi ruutu huomista kierrosta varten, sillä samasta ruudusta ei voi saada pisteitä kahdella peräkkäisellä kierroksella - paitsi hypotermiapisteitä siis. Mutta niitä et halua saada.
Lisäksi vastaa myös uusiin tilastokysymyksiin, joita tänäänkin on tarjolla kaksi kappaletta.
Huomisen kierroksen deadline on klo 19:00.
Uusia numeroita aikaa laittaa jälleen huomiseen asti.
**
**
Tämän kierroksen tilastokysymykset:
1) Kuinka moni ruutu uppoaa kierroksella 2? (3p oikeasta vastauksesta)
2) Kuinka monta hypotermiapistettä kaikki kilpailijat tienaavat yhteensä kierroksilla 2 ja 3? (Pisteet kolmelle lähimmäksi arvanneelle seuraavassa järjestyksessä: 5p, 3p, 2p; täysin oikeasta vastauksesta +2p; kysymys ratkeaa kierroksella 3)
Oikeat numerot:
1
7
31
35
40
45
53
66
68
73
75
82
86
89
91
92
96
97
98
99
Sienilapsi: 6 oikein
CottonJoel: 5 oikein
AySel: 4 oikein
Jonttu-Ankka: 3 oikein
Don Barks: 2 oikein
Kalamies: 2 oikein
Tienatut lisäpisteet ruudun pinnalla pysymisestä:
AySel: 3p
Sienilapsi: 3p
CottonJoel: 2p
Kalamies: 1p
Tienatut hypotermiapisteet ruudun uppoamisesta:
Don Barks: 2 hyp
Jonttu-Ankka: 1,5 hyp
Ruutu 2-2 uppoaa.
Tällä kierroksella ratkenneiden tilastokysymysten vastaukset ja tulokset:
Mikä on kierroksen 1 paras perussysteemin tulos?
Oikea vastaus: 6 oikein
Oikein vastanneet: Sienilapsi & Don Barks (4p)
Kilpailijoiden hypotermiapistetilanne kierroksen 1/5 jälkeen:
1. Sienilapsi: 0 hyp
=. CottonJoel: 0 hyp
=. AySel: 0 hyp
=. Kalamies: 0 hyp
5. Jonttu-Ankka: 1,5 hyp
6. Don Barks: 2 hyp
Kilpailijoiden kauden kokonaispistetilanne kierroksen 1/15 jälkeen:
1. Sienilapsi: 13p
2. CottonJoel: 7p
=. AySel: 7p
4. Don Barks: 6p
5. Jonttu-Ankka: 3p
=. Kalamies: 3p
Kausi alkaa varsin suurten numeroiden merkeissä ja jos Don Barksin numerot olisivat olleet ensimmäisten kahdenkymmenen sijaan viimeiset kaksikymmentä numeroa hän olisi saanut vaatimattoman 9 oikein -tuloksen kakkosen sijaan. Hän onnistuu kuitenkin ensimmäisen tilastokysymyksen oikealla vastauksella paikkaamaan muuten heikkoa ensimmäistä kierrostaan.
Sienilapsi aloittaa selvässä johdossa hankkimalla itselleen oikean vastauksen tilastokysymyksestä omalla tuloksellaan. Jaetulla kakkossijalla pyörivät CottonJoel ja AySel. Sen sijaan Jonttu-Ankka päätyy jo ensimmäisellä kierroksella hyiseen veteen, koska päättää mennä samaan ruutuun Don Barksin kanssa ja tulee omasta riittävästä tuloksestaan huolimatta tämän upottamaksi.
Nyt sitten homman nimi on se, että on aika valita uusi ruutu huomista kierrosta varten, sillä samasta ruudusta ei voi saada pisteitä kahdella peräkkäisellä kierroksella - paitsi hypotermiapisteitä siis. Mutta niitä et halua saada.
Lisäksi vastaa myös uusiin tilastokysymyksiin, joita tänäänkin on tarjolla kaksi kappaletta.
Huomisen kierroksen deadline on klo 19:00.
Uusia numeroita aikaa laittaa jälleen huomiseen asti.
**
- Ruudut ja niiden tulosvaatimukset::
- Ruudut ja niiden tulosvaatimukset:
7 oikein (9p): 3-1
6 oikein (7p): 2-1, 2-4
5 oikein (5p): 1-1, 2-3, 4-2
4 oikein (3p): 1-3, 3-3, 4-1, 4-4
3 oikein (2p): 1-2, 3-4
2 oikein (1p): 1-4, 3-2, 4-3
**
Tämän kierroksen tilastokysymykset:
1) Kuinka moni ruutu uppoaa kierroksella 2? (3p oikeasta vastauksesta)
2) Kuinka monta hypotermiapistettä kaikki kilpailijat tienaavat yhteensä kierroksilla 2 ja 3? (Pisteet kolmelle lähimmäksi arvanneelle seuraavassa järjestyksessä: 5p, 3p, 2p; täysin oikeasta vastauksesta +2p; kysymys ratkeaa kierroksella 3)
Vs: Pistepotti CCXCVIII - Keskeneräisten kausien kirja
1-2 ei sitten uppoa tänään!
1) yksi ruutu (mutta ei 1-2)
2) 4
1) yksi ruutu (mutta ei 1-2)
2) 4
Jonttu-Ankka
Vs: Pistepotti CCXCVIII - Keskeneräisten kausien kirja
1-3
1) Kaks ruutua (joista toinen on 1-2)
2) 8
1) Kaks ruutua (joista toinen on 1-2)
2) 8
Sienilapsi
Vs: Pistepotti CCXCVIII - Keskeneräisten kausien kirja
Pistepotti CCXCVIII - Keskeneräisten kausien kirja - Kierros 2/15 (Osa 1: Kaikista heikoimmilla jäillä 2/5)
Oikeat numerot:
7
11
15
16
29
31
35
39
41
51
60
64
70
82
84
92
93
97
98
100
Jonttu-Ankka: 7 oikein
Kalamies: 7 oikein
CottonJoel: 5 oikein
Don Barks: 4 oikein
AySel: 3 oikein
Sienilapsi: 2 oikein
Tienatut lisäpisteet ruudun pinnalla pysymisestä:
Kalamies: 3p
CottonJoel: 3p
Jonttu-Ankka: 2p
Don Barks: 2p
Tienatut hypotermiapisteet ruudun uppoamisesta:
AySel: 3 hyp
Sienilapsi: 2 hyp
Ruudut 1-3 ja 4-1 uppoavat.
Tällä kierroksella ratkenneiden tilastokysymysten vastaukset ja tulokset:
Kuinka moni ruutu uppoaa kierroksella 2?
Oikea vastaus: 2
Oikein vastanneet: Sienilapsi, AySel, Don Barks & CottonJoel (3p)
Kilpailijoiden hypotermiapistetilanne kierroksen 2/5 jälkeen:
1. CottonJoel: 0 hyp
=. Kalamies: 0 hyp
3. Jonttu-Ankka: 1,5 hyp
4. Don Barks: 2 hyp
=. Sienilapsi: 2 hyp
6. AySel: 3 hyp
Kilpailijoiden kauden kokonaispistetilanne kierroksen 2/15 jälkeen:
1. Sienilapsi: 18p
=. CottonJoel: 18p
3. Don Barks: 15p
4. AySel: 13p
=. Kalamies: 13p
6. Jonttu-Ankka: 12p
Sienilapsi varmistaa jälleen oman oikean vastauksensa tilastokysymykseen, tällä kertaa uppoamalla heikkoihin jäihin. Hänen kierroksensa ei ole paras mahdollinen, mutta hän onnistuu edelleen pysymään pistetilanteen kärjessä. CottonJoel on kuitenkin noussut tasoihin ja Don Barks kolmen pisteen päähän, joten eilinen selkeä johto on tämän myötä mennyttä.
Ruudut vähenevät sitä mukaa kun niitä uppoaa, joten valinnanvaraa ei ole enää niin paljon kuin aiemmin, ellei sitten ole valmis ottamaan riskiä menemällä samaan ruutuun jonkun toisen kanssa. Jälleen on joka tapauksessa aika valita uusi ruutu huomista kierrosta varten.
Tilastokysymyksiä ei huomiselle ole, mutta eilen esitetty kysymys kuitenkin ratkeaa huomenna, joten tilastopisteitä on silti luvassa.
Huomisen kierroksen deadline on klo 19:00.
Uusia numeroita aikaa laittaa jälleen huomiseen asti.
**
Oikeat numerot:
7
11
15
16
29
31
35
39
41
51
60
64
70
82
84
92
93
97
98
100
Jonttu-Ankka: 7 oikein
Kalamies: 7 oikein
CottonJoel: 5 oikein
Don Barks: 4 oikein
AySel: 3 oikein
Sienilapsi: 2 oikein
Tienatut lisäpisteet ruudun pinnalla pysymisestä:
Kalamies: 3p
CottonJoel: 3p
Jonttu-Ankka: 2p
Don Barks: 2p
Tienatut hypotermiapisteet ruudun uppoamisesta:
AySel: 3 hyp
Sienilapsi: 2 hyp
Ruudut 1-3 ja 4-1 uppoavat.
Tällä kierroksella ratkenneiden tilastokysymysten vastaukset ja tulokset:
Kuinka moni ruutu uppoaa kierroksella 2?
Oikea vastaus: 2
Oikein vastanneet: Sienilapsi, AySel, Don Barks & CottonJoel (3p)
Kilpailijoiden hypotermiapistetilanne kierroksen 2/5 jälkeen:
1. CottonJoel: 0 hyp
=. Kalamies: 0 hyp
3. Jonttu-Ankka: 1,5 hyp
4. Don Barks: 2 hyp
=. Sienilapsi: 2 hyp
6. AySel: 3 hyp
Kilpailijoiden kauden kokonaispistetilanne kierroksen 2/15 jälkeen:
1. Sienilapsi: 18p
=. CottonJoel: 18p
3. Don Barks: 15p
4. AySel: 13p
=. Kalamies: 13p
6. Jonttu-Ankka: 12p
Sienilapsi varmistaa jälleen oman oikean vastauksensa tilastokysymykseen, tällä kertaa uppoamalla heikkoihin jäihin. Hänen kierroksensa ei ole paras mahdollinen, mutta hän onnistuu edelleen pysymään pistetilanteen kärjessä. CottonJoel on kuitenkin noussut tasoihin ja Don Barks kolmen pisteen päähän, joten eilinen selkeä johto on tämän myötä mennyttä.
Ruudut vähenevät sitä mukaa kun niitä uppoaa, joten valinnanvaraa ei ole enää niin paljon kuin aiemmin, ellei sitten ole valmis ottamaan riskiä menemällä samaan ruutuun jonkun toisen kanssa. Jälleen on joka tapauksessa aika valita uusi ruutu huomista kierrosta varten.
Tilastokysymyksiä ei huomiselle ole, mutta eilen esitetty kysymys kuitenkin ratkeaa huomenna, joten tilastopisteitä on silti luvassa.
Huomisen kierroksen deadline on klo 19:00.
Uusia numeroita aikaa laittaa jälleen huomiseen asti.
**
- Ruudut ja niiden tulosvaatimukset:
- Ruudut ja niiden tulosvaatimukset:
7 oikein (9p): 3-1
6 oikein (7p): 2-1, 2-4
5 oikein (5p): 1-1, 2-3, 4-2
4 oikein (3p): 3-3, 4-4
3 oikein (2p): 1-2, 3-4
2 oikein (1p): 1-4, 3-2, 4-3
Similar topics
» Pistepotti CLXXXII - Pistepotti Winter Olympics 2018
» Pistepotti CCLXXVIII - Pistepotti Winter Olympics 2022
» Pistepotti LXXVI - Pistepotti Winter Olympics 2014
» Pistepotti CCXCVI - Pistepotti-joulukalenteri 10.0
» Pistepotti XXXVIII - Pistepotti Olympics 2012
» Pistepotti CCLXXVIII - Pistepotti Winter Olympics 2022
» Pistepotti LXXVI - Pistepotti Winter Olympics 2014
» Pistepotti CCXCVI - Pistepotti-joulukalenteri 10.0
» Pistepotti XXXVIII - Pistepotti Olympics 2012
Sivu 1 / 6
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
|
|