Pistepotti CCXLIII - Lento 243
+5
Akuhullu
Don Barks
Oku Ankka
Sienilapsi
Aku Vankkis
9 posters
Sivu 1 / 6
Pistepotti CCXLIII - Lento 243
Pistepotti CCXLIII - Lento 243
Perusasiat
Antiikin kaupungeista päästäänkin sitten vähän modernimpiin aikoihin. Vuorossa on Pistepotin kahdessadasneljäskymmeneskolmas kausi ja nyt kun jonnekin pystyy ehkä jo matkustamaankin, täytyy siitä tietysti ottaa kaikki ilo irti ja lähteä ulkomaille.
Ongelmana on, että paikkoja lentokoneessa on rajallisesti. Mitä nopeammin saat lentolipun, sitä varmemmin pääset lennolle ja hyvälle istumapaikalle.
Kautta varten arvataan sekä perussysteemin että sivupistepotin numerot eli 20 numeroa väliltä 1-100 ja 10 numeroa väliltä 1-50 ja myös yksi spesiaalinumero väliltä 101-200. Pituutta kaudella on 13 kierrosta.
Taistelu lentolipuista
Lennolle on jäljellä vain kuusi lippua. Koska kaikki haluavat lipun, järjestetään ostajien määrittelemiseksi kaiken kaikkiaan kuusi erää, joista kukin kestää kaksi kierrosta.
Jokaisessa erässä kilpaillaan siitä, kuka kerää kahden kierroksen aikana eniten pisteitä ja pisteet nollataan jokaisen erän jälkeen. Pisteitä kerätään sekä perussysteemin että sivupistepotin tuloksista (1 piste per oikea numero kummastakin).
Kilpailija, joka sijoittuu erässä parhaiten, voittaa itselleen lipun lennolle. Jokainen voi voittaa vain yhden lipun, mutta kaikki osallistuvat silti jokaiseen erään.
Lipun "arvo" eli se, kuinka hyvälle istumapaikalle kilpailija pääsee, riippuu hänen sijoituksestaan erässä. Jos esimerkiksi kilpailija, joka on jo saanut lipun sijoittuu toisessa erässä ensimmäiseksi, tällöin lipun saa toiseksi sijoittunut, joka on siinä erässä paras, jolla lippua ei vielä ole. Hänen lippunsa on kuitenkin huonommalle istumapaikalle kuin ensimmäisen erän voittaneella, koska hänen sijoituksensa oli vasta toinen.
Toisin sanoen: ensimmäinen erä on arvokas, koska sen voittamalla saa varmuudella parhaan lipun. Mitä enemmän eriä käydään, sitä suurempi riski on saada entistä huonompi lippu. Jokaisesta erästä on siis mahdollista saada paras lippu, jos voittaa erän, mutta jos esimerkiksi viimeisessä erässä kaikki viisi aiempaa lipun voittanutta pääsevät pisteissä edelle, on viimeisen erän paras liputon vasta kuudennella sijalla ja saa hyvin huonon istumapaikan.
HUOM: Mikäli ratkaisevalla sijalla tulee tasapeli, se ratkaistaan spessuilla.
Pisteisiin vaikuttaminen
Omiin pisteisiinsä erissä voi tietysti vaikuttaa. Joka kierros kilpailijoiden on mahdollista arvata seuraavan kierroksen kolmea parasta kilpailijaa paremmuusjärjestyksessä. Paremmuus määritellään yhteistuloksilla (perus+sivu). Tasapelit ratkaistaan spessuilla, joten jokaiselle sijalle tulee aina varmuudella vain yksi kilpailija.
Lisäpisteitä erään saa arvausten mukaan seuraavalla tavalla:
1. sija oikein: +3p
2. sija oikein: +2p
3. sija oikein: +1p
Kaikki oikein: +1p muiden lisäpisteiden päälle
Vaikka olisit siis jo saanut lipun, myöhempiinkin eriin kannattaa ehdottomasti panostaa, sillä mitä paremmin sijoitut niissä, sitä todennäköisemmin pakotat myöhemmät lippujen saajat huonommille sijoille ja parannat siten omia voittomahdollisuuksiasi.
Finaali ja kauden päättyminen
Kun kaikki kuusi erää on käyty, kuusi kilpailijaa on saanut itselleen lipun lennolle. Olettaen, että osallistujia on enemmän kuin kuusi, jo(t)ku(t) jää(vät) ilman lippua.
Kausi ratkeaa finaalin eli kierroksen 13 perusteella. Se on tavallaan viimeinen, seitsemäs erä, jota varten tehdään vielä viimeiset top 3 -veikkaukset.
Finaalissa kunkin lipun saaneen kilpailijan yhteistulos kerrotaan luvulla, joka on sitä parempi mitä paremman lipun kilpailija on saanut. Lisäksi parhaiden lippujen saajat saavat vielä muutaman ylimääräisen pisteen, jotka lisätään yhteistuloksen kertomisen jälkeen. Myös top 3 -veikkauksen mahdolliset pisteet lisätään vasta kertomisen jälkeen.
1. sijan lippu: 1,5x +3p
2. sijan lippu: 1,4x +2p
3. sijan lippu: 1,3x +1p
4. sijan lippu: 1,2x
5. sijan lippu: 1,1x
6. sijan lippu: 1,0x
Ne kilpailijat, jotka eivät saaneet lippua, saavat kertoimen 0,75x ja heidän mahdolliset top 3 -veikkauksen pisteensä puolitetaan.
Tämän jälkeen se kilpailija, jonka finaalin pistesaalis on kaikista suurin, voittaa kauden.
Yhteenveto
Joten nyt kun sitten ilmoittaudut mukaan kaudelle, laita ilmoittautumisviestiisi sekä perussysteemin numerot (20 numeroa väliltä 1-100) että sivupistepotin numerot (10 numeroa väliltä 1-50) ja vielä yksi spessu väliltä 101-200.
Lisäksi tee myös ensimmäisen kierroksen top 3 -veikkauksesi. Emme toki tiedä absoluuttisella varmuudella ketkä kaikki kaudelle lopulta ilmoittautuvat, mutta voidaan aika varmasti olettaa, että suunnilleen se sama tuttu porukka.
Olettaen, että ainakin perinteinen aktiivinen porukka on siihen mennessä ilmaantunut paikalle, kausi alkaa tiistaina 21. heinäkuuta.
Perusasiat
Antiikin kaupungeista päästäänkin sitten vähän modernimpiin aikoihin. Vuorossa on Pistepotin kahdessadasneljäskymmeneskolmas kausi ja nyt kun jonnekin pystyy ehkä jo matkustamaankin, täytyy siitä tietysti ottaa kaikki ilo irti ja lähteä ulkomaille.
Ongelmana on, että paikkoja lentokoneessa on rajallisesti. Mitä nopeammin saat lentolipun, sitä varmemmin pääset lennolle ja hyvälle istumapaikalle.
Kautta varten arvataan sekä perussysteemin että sivupistepotin numerot eli 20 numeroa väliltä 1-100 ja 10 numeroa väliltä 1-50 ja myös yksi spesiaalinumero väliltä 101-200. Pituutta kaudella on 13 kierrosta.
Taistelu lentolipuista
Lennolle on jäljellä vain kuusi lippua. Koska kaikki haluavat lipun, järjestetään ostajien määrittelemiseksi kaiken kaikkiaan kuusi erää, joista kukin kestää kaksi kierrosta.
Jokaisessa erässä kilpaillaan siitä, kuka kerää kahden kierroksen aikana eniten pisteitä ja pisteet nollataan jokaisen erän jälkeen. Pisteitä kerätään sekä perussysteemin että sivupistepotin tuloksista (1 piste per oikea numero kummastakin).
Kilpailija, joka sijoittuu erässä parhaiten, voittaa itselleen lipun lennolle. Jokainen voi voittaa vain yhden lipun, mutta kaikki osallistuvat silti jokaiseen erään.
Lipun "arvo" eli se, kuinka hyvälle istumapaikalle kilpailija pääsee, riippuu hänen sijoituksestaan erässä. Jos esimerkiksi kilpailija, joka on jo saanut lipun sijoittuu toisessa erässä ensimmäiseksi, tällöin lipun saa toiseksi sijoittunut, joka on siinä erässä paras, jolla lippua ei vielä ole. Hänen lippunsa on kuitenkin huonommalle istumapaikalle kuin ensimmäisen erän voittaneella, koska hänen sijoituksensa oli vasta toinen.
Toisin sanoen: ensimmäinen erä on arvokas, koska sen voittamalla saa varmuudella parhaan lipun. Mitä enemmän eriä käydään, sitä suurempi riski on saada entistä huonompi lippu. Jokaisesta erästä on siis mahdollista saada paras lippu, jos voittaa erän, mutta jos esimerkiksi viimeisessä erässä kaikki viisi aiempaa lipun voittanutta pääsevät pisteissä edelle, on viimeisen erän paras liputon vasta kuudennella sijalla ja saa hyvin huonon istumapaikan.
HUOM: Mikäli ratkaisevalla sijalla tulee tasapeli, se ratkaistaan spessuilla.
Pisteisiin vaikuttaminen
Omiin pisteisiinsä erissä voi tietysti vaikuttaa. Joka kierros kilpailijoiden on mahdollista arvata seuraavan kierroksen kolmea parasta kilpailijaa paremmuusjärjestyksessä. Paremmuus määritellään yhteistuloksilla (perus+sivu). Tasapelit ratkaistaan spessuilla, joten jokaiselle sijalle tulee aina varmuudella vain yksi kilpailija.
Lisäpisteitä erään saa arvausten mukaan seuraavalla tavalla:
1. sija oikein: +3p
2. sija oikein: +2p
3. sija oikein: +1p
Kaikki oikein: +1p muiden lisäpisteiden päälle
Vaikka olisit siis jo saanut lipun, myöhempiinkin eriin kannattaa ehdottomasti panostaa, sillä mitä paremmin sijoitut niissä, sitä todennäköisemmin pakotat myöhemmät lippujen saajat huonommille sijoille ja parannat siten omia voittomahdollisuuksiasi.
Finaali ja kauden päättyminen
Kun kaikki kuusi erää on käyty, kuusi kilpailijaa on saanut itselleen lipun lennolle. Olettaen, että osallistujia on enemmän kuin kuusi, jo(t)ku(t) jää(vät) ilman lippua.
Kausi ratkeaa finaalin eli kierroksen 13 perusteella. Se on tavallaan viimeinen, seitsemäs erä, jota varten tehdään vielä viimeiset top 3 -veikkaukset.
Finaalissa kunkin lipun saaneen kilpailijan yhteistulos kerrotaan luvulla, joka on sitä parempi mitä paremman lipun kilpailija on saanut. Lisäksi parhaiden lippujen saajat saavat vielä muutaman ylimääräisen pisteen, jotka lisätään yhteistuloksen kertomisen jälkeen. Myös top 3 -veikkauksen mahdolliset pisteet lisätään vasta kertomisen jälkeen.
1. sijan lippu: 1,5x +3p
2. sijan lippu: 1,4x +2p
3. sijan lippu: 1,3x +1p
4. sijan lippu: 1,2x
5. sijan lippu: 1,1x
6. sijan lippu: 1,0x
Ne kilpailijat, jotka eivät saaneet lippua, saavat kertoimen 0,75x ja heidän mahdolliset top 3 -veikkauksen pisteensä puolitetaan.
Tämän jälkeen se kilpailija, jonka finaalin pistesaalis on kaikista suurin, voittaa kauden.
Yhteenveto
Joten nyt kun sitten ilmoittaudut mukaan kaudelle, laita ilmoittautumisviestiisi sekä perussysteemin numerot (20 numeroa väliltä 1-100) että sivupistepotin numerot (10 numeroa väliltä 1-50) ja vielä yksi spessu väliltä 101-200.
Lisäksi tee myös ensimmäisen kierroksen top 3 -veikkauksesi. Emme toki tiedä absoluuttisella varmuudella ketkä kaikki kaudelle lopulta ilmoittautuvat, mutta voidaan aika varmasti olettaa, että suunnilleen se sama tuttu porukka.
Olettaen, että ainakin perinteinen aktiivinen porukka on siihen mennessä ilmaantunut paikalle, kausi alkaa tiistaina 21. heinäkuuta.
Vs: Pistepotti CCXLIII - Lento 243
2
4
10
12
13
16
23
27
45
56
60
61
64
67
78
83
89
90
94
97
---
5
9
20
23
25
34
36
41
45
49
---
Spez: 143
---
1. Touhula
2. Kalamies
3. Don Barks
4
10
12
13
16
23
27
45
56
60
61
64
67
78
83
89
90
94
97
---
5
9
20
23
25
34
36
41
45
49
---
Spez: 143
---
1. Touhula
2. Kalamies
3. Don Barks
Sienilapsi
Vs: Pistepotti CCXLIII - Lento 243
perus:
9
10
12
29
41
51
53
59
66
68
79
84
91
92
93
94
96
97
98
99
sivu:
2
8
10
11
21
24
31
45
47
50
spessu: 161
1. Sienilapsi
2. Don Barks
3. Touhula
9
10
12
29
41
51
53
59
66
68
79
84
91
92
93
94
96
97
98
99
sivu:
2
8
10
11
21
24
31
45
47
50
spessu: 161
1. Sienilapsi
2. Don Barks
3. Touhula
Oku Ankka
Vs: Pistepotti CCXLIII - Lento 243
3
4
7
11
18
29
30
31
33
39
40
47
48
49
50
56
77
78
79
84
***
3
4
7
11
18
29
30
31
33
39
***
144
***
1. Sienilapsi
2. Oku Ankka
3. Don Barks
4
7
11
18
29
30
31
33
39
40
47
48
49
50
56
77
78
79
84
***
3
4
7
11
18
29
30
31
33
39
***
144
***
1. Sienilapsi
2. Oku Ankka
3. Don Barks
Don Barks
Vs: Pistepotti CCXLIII - Lento 243
Voisihan tätä pitkästä aikaa taas pelailla.
Perus:
3
12
16
24
29
34
43
46
49
52
57
60
63
69
70
73
77
89
95
98
Sivu:
4
7
10
19
24
29
37
43
45
49
Bonusnumero
188
1. Don Barks
2. Sienilapsi
3. Oku Ankka
Perus:
3
12
16
24
29
34
43
46
49
52
57
60
63
69
70
73
77
89
95
98
Sivu:
4
7
10
19
24
29
37
43
45
49
Bonusnumero
188
1. Don Barks
2. Sienilapsi
3. Oku Ankka
Akuhullu
Vs: Pistepotti CCXLIII - Lento 243
Katsohan, lisää paluumuuttajia
1
3
6
10
14
18
23
25
37
42
46
54
57
68
72
75
89
91
94
99
4
9
14
16
33
38
40
41
42
45
177
1. Don Barks
2. Akuhullu
3. Jonttu-Ankka
1
3
6
10
14
18
23
25
37
42
46
54
57
68
72
75
89
91
94
99
4
9
14
16
33
38
40
41
42
45
177
1. Don Barks
2. Akuhullu
3. Jonttu-Ankka
Jonttu-Ankka
Vs: Pistepotti CCXLIII - Lento 243
81-100
6
8
12
17
21
25
32
34
41
47
S 131
1. Jonttu-Ankka
2. Sienilapsi
3. Don Barks
6
8
12
17
21
25
32
34
41
47
S 131
1. Jonttu-Ankka
2. Sienilapsi
3. Don Barks
Touhula
Vs: Pistepotti CCXLIII - Lento 243
3
7
11
16
23
29
33
37
40
46
52
57
61
69
74
77
84
89
91
Sivu
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
1.Sienilapsi
2. Touhula
3. Jonttu-Ankka
7
11
16
23
29
33
37
40
46
52
57
61
69
74
77
84
89
91
Sivu
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
1.Sienilapsi
2. Touhula
3. Jonttu-Ankka
Kalamies
Vs: Pistepotti CCXLIII - Lento 243
3
9
12
15
17
20
25
31
33
37
46
51
60
72
75
80
82
83
90
98
4
8
16
20
22
31
37
39
40
47
Spesiaalinumero: 160
1. Sienilapsi
2. Oku Ankka
3. Don Barks
9
12
15
17
20
25
31
33
37
46
51
60
72
75
80
82
83
90
98
4
8
16
20
22
31
37
39
40
47
Spesiaalinumero: 160
1. Sienilapsi
2. Oku Ankka
3. Don Barks
CottonJoel
Vs: Pistepotti CCXLIII - Lento 243
No nyt on kyllä melkoinen paluumuutto. Akuhullu osallistui Pistepottiin viimeksi kaudella 176, joka järjestettiin marraskuussa 2017. Onhan siitä jo yli 2,5 vuotta aikaa.
**
Pistepotti CCXLIII - Lento 243 - Kierros 1/13
Oikeat numerot (perussysteemi):
4
5
10
11
13
18
21
34
37
47
48
52
55
58
67
71
72
86
87
91
Oikeat numerot (sivupistepotti):
14
17
18
22
27
36
41
43
44
45
Spesiaalinumero: 187
Jonttu-Ankka: 5 oikein & 3 oikein
Don Barks: 5 oikein & 1 oikein
Sienilapsi: 4 oikein & 3 oikein
Kalamies: 4 oikein & 1 oikein
Touhula: 3 oikein & 2 oikein
Akuhullu: 2 oikein & 2 oikein
CottonJoel: 2 oikein & 1 oikein
Oku Ankka: 2 oikein & 1 oikein
Kierroksen oikea top 3:
1. Jonttu-Ankka
2. Sienilapsi
3. Don Barks
Top 3 -veikkauksilla tienatut ylimääräiset pisteet:
Touhula: +7p
Akuhullu: +2p
Sienilapsi: +1p
Don Barks: +1p
CottonJoel: +1p
Ensimmäisen erän pistetilanne kierroksen 1/2 jälkeen:
1. Touhula: 12p
2. Jonttu-Ankka: 8p
=. Sienilapsi: 8p
4. Don Barks: 7p
5. Akuhullu: 6p
6. Kalamies: 5p
7. CottonJoel: 4p
8. Oku Ankka: 3p
Touhula aloittaa kauden melkoisella suorituksella saamalla heti avauskierroksella maksimipisteet täydellisestä top 3 -veikkauksesta. Hän nousee suoraan selkeään johtoon pistetilanteessa ja on siten ennakkosuosikki ensimmäisen - ja varmuudella parhaan mahdollisen - lipun saajaksi. Jaetulla kakkossijalla ovat Jonttu-Ankka ja Sienilapsi neljän pisteen päässä.
Huomenna käydään ensimmäisen erän toinen kierros ja sen jälkeen eniten pisteitä kerännyt kilpailija on erän voittaja ja koska kenelläkään ei lentolippua vielä ole ennestään, on voittaja varmuudella ensimmäisellä sijalla ja saa siten parhaan mahdollisen lipun.
Nyt on siis jälleen aika tehdä uusi top 3 -veikkaus huomista varten ja nyt myös tiedämme tarkalleen ketkä tällä kaudella ovat mukana.
Huomisen deadline on klo 18:00.
Uusia numeroita aikaa laittaa jälleen huomiseen asti.
**
Pistepotti CCXLIII - Lento 243 - Kierros 1/13
Oikeat numerot (perussysteemi):
4
5
10
11
13
18
21
34
37
47
48
52
55
58
67
71
72
86
87
91
Oikeat numerot (sivupistepotti):
14
17
18
22
27
36
41
43
44
45
Spesiaalinumero: 187
Jonttu-Ankka: 5 oikein & 3 oikein
Don Barks: 5 oikein & 1 oikein
Sienilapsi: 4 oikein & 3 oikein
Kalamies: 4 oikein & 1 oikein
Touhula: 3 oikein & 2 oikein
Akuhullu: 2 oikein & 2 oikein
CottonJoel: 2 oikein & 1 oikein
Oku Ankka: 2 oikein & 1 oikein
Kierroksen oikea top 3:
1. Jonttu-Ankka
2. Sienilapsi
3. Don Barks
Top 3 -veikkauksilla tienatut ylimääräiset pisteet:
Touhula: +7p
Akuhullu: +2p
Sienilapsi: +1p
Don Barks: +1p
CottonJoel: +1p
Ensimmäisen erän pistetilanne kierroksen 1/2 jälkeen:
1. Touhula: 12p
2. Jonttu-Ankka: 8p
=. Sienilapsi: 8p
4. Don Barks: 7p
5. Akuhullu: 6p
6. Kalamies: 5p
7. CottonJoel: 4p
8. Oku Ankka: 3p
Touhula aloittaa kauden melkoisella suorituksella saamalla heti avauskierroksella maksimipisteet täydellisestä top 3 -veikkauksesta. Hän nousee suoraan selkeään johtoon pistetilanteessa ja on siten ennakkosuosikki ensimmäisen - ja varmuudella parhaan mahdollisen - lipun saajaksi. Jaetulla kakkossijalla ovat Jonttu-Ankka ja Sienilapsi neljän pisteen päässä.
Huomenna käydään ensimmäisen erän toinen kierros ja sen jälkeen eniten pisteitä kerännyt kilpailija on erän voittaja ja koska kenelläkään ei lentolippua vielä ole ennestään, on voittaja varmuudella ensimmäisellä sijalla ja saa siten parhaan mahdollisen lipun.
Nyt on siis jälleen aika tehdä uusi top 3 -veikkaus huomista varten ja nyt myös tiedämme tarkalleen ketkä tällä kaudella ovat mukana.
Huomisen deadline on klo 18:00.
Uusia numeroita aikaa laittaa jälleen huomiseen asti.
Vs: Pistepotti CCXLIII - Lento 243
Pistepotti CCXLIII - Lento 243 - Kierros 2/13
Oikeat numerot (perussysteemi):
10
20
27
31
38
45
55
61
63
67
69
74
75
80
85
87
90
92
96
100
Oikeat numerot (sivupistepotti):
4
18
28
32
37
44
45
46
49
50
Spesiaalinumero: 122
Sienilapsi: 6 oikein & 2 oikein
Touhula: 6 oikein & 1 oikein
CottonJoel: 5 oikein & 2 oikein
Kalamies: 3 oikein & 2 oikein
Oku Ankka: 3 oikein & 2 oikein
Akuhullu: 2 oikein & 4 oikein
Jonttu-Ankka: 2 oikein & 2 oikein
Don Barks: 1 oikein & 2 oikein
Kierroksen oikea top 3:
1. Sienilapsi
2. Touhula*
3. CottonJoel*
* = tasapeli ratkaistu spesiaalinumerolla
Top 3 -veikkauksilla tienatut ylimääräiset pisteet:
Touhula: +2p
Ensimmäisen erän lopputulokset:
1. Touhula: 21p (1. sijan lentolippu)
2. Sienilapsi: 16p
3. Jonttu-Ankka: 12p
=. Akuhullu: 12p
5. CottonJoel: 11p
6. Don Barks: 10p
=. Kalamies: 10p
8. Oku Ankka: 8p
Toisella kierroksella veikkaukset eivät mene läheskään yhtä nappiin kuin eilen ja lopulta ainoastaan Touhula onnistuu tienaamaan lisäpisteitä arvaamalla oman sijoituksensa oikein toiseksi sijaksi. Hän voittaa ensimmäisen erän hyvin selkeällä viiden pisteen erolla toiseksi sijoittuneeseen Sienilapseen ja nappaa sen myötä ensimmäisenä lentolipun - ja tietysti sen parhaan mahdollisen.
Huomenna pisteet nollataan ja alkaa toinen erä, kaikki ovat siis jälleen samalla viivalla. Tätä varten on taas aika tehdä uudet top 3 -veikkaukset.
Touhula ei siis toista lippua voi enää saada, mutta hänen on luonnollisesti järkevää pysyä aktiivisena veikkailijana, sillä mikäli hän onnistuu olemaan pistetilanteen ykkösenä myös toisessa erässä, hän varmistaa, että erän voittaja saa vain toiseksi parhaan lipun. Eli pärjäämällä itse hyvin lipun saatuaan voi sabotoida muiden suoritusta ja parantaa omia voittomahdollisuuksia.
Huomisen deadline on klo 18:00.
Uusia numeroita aikaa laittaa jälleen huomiseen asti.
Oikeat numerot (perussysteemi):
10
20
27
31
38
45
55
61
63
67
69
74
75
80
85
87
90
92
96
100
Oikeat numerot (sivupistepotti):
4
18
28
32
37
44
45
46
49
50
Spesiaalinumero: 122
Sienilapsi: 6 oikein & 2 oikein
Touhula: 6 oikein & 1 oikein
CottonJoel: 5 oikein & 2 oikein
Kalamies: 3 oikein & 2 oikein
Oku Ankka: 3 oikein & 2 oikein
Akuhullu: 2 oikein & 4 oikein
Jonttu-Ankka: 2 oikein & 2 oikein
Don Barks: 1 oikein & 2 oikein
Kierroksen oikea top 3:
1. Sienilapsi
2. Touhula*
3. CottonJoel*
* = tasapeli ratkaistu spesiaalinumerolla
Top 3 -veikkauksilla tienatut ylimääräiset pisteet:
Touhula: +2p
Ensimmäisen erän lopputulokset:
1. Touhula: 21p (1. sijan lentolippu)
2. Sienilapsi: 16p
3. Jonttu-Ankka: 12p
=. Akuhullu: 12p
5. CottonJoel: 11p
6. Don Barks: 10p
=. Kalamies: 10p
8. Oku Ankka: 8p
Toisella kierroksella veikkaukset eivät mene läheskään yhtä nappiin kuin eilen ja lopulta ainoastaan Touhula onnistuu tienaamaan lisäpisteitä arvaamalla oman sijoituksensa oikein toiseksi sijaksi. Hän voittaa ensimmäisen erän hyvin selkeällä viiden pisteen erolla toiseksi sijoittuneeseen Sienilapseen ja nappaa sen myötä ensimmäisenä lentolipun - ja tietysti sen parhaan mahdollisen.
Huomenna pisteet nollataan ja alkaa toinen erä, kaikki ovat siis jälleen samalla viivalla. Tätä varten on taas aika tehdä uudet top 3 -veikkaukset.
Touhula ei siis toista lippua voi enää saada, mutta hänen on luonnollisesti järkevää pysyä aktiivisena veikkailijana, sillä mikäli hän onnistuu olemaan pistetilanteen ykkösenä myös toisessa erässä, hän varmistaa, että erän voittaja saa vain toiseksi parhaan lipun. Eli pärjäämällä itse hyvin lipun saatuaan voi sabotoida muiden suoritusta ja parantaa omia voittomahdollisuuksia.
Huomisen deadline on klo 18:00.
Uusia numeroita aikaa laittaa jälleen huomiseen asti.
Similar topics
» Pistepotti CCXXXVIII - Lintu vai (lento)kala?
» Pistepotti CCLXXVIII - Pistepotti Winter Olympics 2022
» Pistepotti LXXVI - Pistepotti Winter Olympics 2014
» Pistepotti CLXXXII - Pistepotti Winter Olympics 2018
» Pistepotti XXXVIII - Pistepotti Olympics 2012
» Pistepotti CCLXXVIII - Pistepotti Winter Olympics 2022
» Pistepotti LXXVI - Pistepotti Winter Olympics 2014
» Pistepotti CLXXXII - Pistepotti Winter Olympics 2018
» Pistepotti XXXVIII - Pistepotti Olympics 2012
Sivu 1 / 6
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
|
|