Pistepotti CCLX - Nollasta sataan
+5
Touhula
Tuoppi
Oku Ankka
Don Barks
Aku Vankkis
9 posters
Sivu 1 / 8
Sivu 1 / 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Pistepotti CCLX - Nollasta sataan
Pistepotti CCLX - Nollasta sataan
Perusasiat
On tullut aika päättää Pistepotin 26. kausikymmenys kun vuorossa on kahdessadaskuudeskymmenes kausi.
Meillä ei ole viime vuosina hirveästi erilaisia juhlakausia ollut. On ollut kaksi virstanpylvästä (200 ja 250) ja niiden lisäksi kolme Veteraanit vs. Keltanokat -kautta (180, 210, 230) ja kolme valloituskautta (190, 220, 240). Tässä ovat siis kaikki tasakymmenemme viimeisen reilun kolmen vuoden ajalta.
Tällä kertaa vuorossa ei ole mitään näistä, vaan nyt käyntiin laitetaan vaihtelun vuoksi aivan toisenlainen juhlakausi, jossa tällä kertaa lasketaan sataan. Tosin ei kronologisesti.
Kautta varten arvataan 3-12 numeroa väliltä 1-20 sekä 3-12 numeroa väliltä 21-40. Arvattavien numeroiden lukumäärä on vapaavalintainen, mutta sen on siis oltava vähintään 3 numeroa ja enintään 12. Näiden lisäksi arvataan myös yksi spesiaalinumero väliltä 41-100. Pituutta kaudella on maksimissaan 20 kierrosta, mutta se voi loppua jo paljon aikaisemminkin.
Numeroiden kerääminen
Kilpailijat keräävät tuloksillaan numeroita omaan numerovarastoonsa. Kummallakin numerosysteemillä kerätyt numerot menevät eri osaan varastoa eli jos esimerkiksi saat 6 oikein & 4 oikein -tuloksen, tällöin saat varaston ensimmäiseen osaan numeron 6 ja toiseen osaan numeron 4.
Numerot voivat olla vain väliltä 0-9. Mikäli kilpailija saa paremman tuloksen kuin 9 oikein, hänen tienaamansa numero on tällöin joka tapauksessa 9.
Kilpailija, joka arvaa spesiaalinumeroa lähimmäksi, saa kahden sijasta neljä numeroa: kumpaakin kaksi kappaletta.
Lisäksi kauden alussa kukin kilpailijoista saa kaksi arvottua numeroa varastoonsa aloitusnumeroiksi, yhden kumpaankin osaan varastoa. Nämä numerot ovat väliltä 0-5.
HUOM: Mikäli kilpailija saa nollan ensimmäisellä numerosysteemillä, se siirtyy automaattisesti toiseen osaan varastoa, sillä ensimmäisessä osassa nollalla ei tee mitään.
Nollasta sataan
Kauden tavoitteena on se, että kaikki kilpailijat muodostavat yhdessä numeroketjun, joka alkaa nollasta ja päättyy sataan.
Kilpailijoiden tulee yhdistää omassa varastossaan olevia numeroita saadakseen kaksinumeroisia lukuja. Varaston ensimmäisessä osassa olevat numerot ovat luvun ensimmäisiä numeroita ja toisessa osassa olevat toisia numeroita. Jos siis varastosi ensimmäisessä osassa on esimerkiksi numero 6 ja toisessa osassa numero 3, voit yhdistää nämä luvuksi 63.
Yksinumeroisen luvun voi muodostaa kumman tahansa varaston osan numerosta.
Luvun 100 muodostamiseen tarvitaan kolme numeroa: numero 1, jonka on oltava varaston ensimmäisessä osassa ja kaksi nollaa, joista ainakin toisen täytyy olla varaston toisessa osassa.
Jokainen kilpailija voi lisätä ketjuun yhden luvun per kierros. Poikkeuksena tähän ovat kaksi spesiaalinumeroa lähimmäksi arvannutta, joista kumpikin voi lisätä ketjuun kaksi lukua sillä kierroksella.
Samaa lukua ei voi lisätä kahdesti. Kun joku kerran lisää esimerkiksi luvun 54, kukaan ei voi enää sen jälkeen lisätä lukua 54 koko kauden aikana.
Lukua 100 ei voi lisätä ketjuun ennen kuin ketjussa on vähintään 50 lukua.
Koska arvattavien numeroiden määrä on vapaavalintainen välillä 3-12 numeroa, on numeroiden määrän muuttaminen paras keino saada mahdollisimman laajasti eri numeroita varastoon.
Mikäli kilpailija ei lisää lukua ketjuun deadlineen mennessä, hän menettää kolme pistettä.
Pisteytys
Oikeista numeroista ei tällä kaudella jaeta lainkaan pisteitä, ainakaan suoraan. Pisteet tulevat sen sijaan ketjuun lisätyistä luvuista. Pisteet määräytyvät lisättävän luvun perusteella siten, että luvun molemmat numerot lasketaan yhteen.
Toisin sanoen luvun 99 lisäämisestä saa siis 18 pistettä ja luvun 0 lisäämisestä ei yhtään pistettä ja kaikkea siltä väliltä. Luvun 100 lisäämisestä saa 25 pistettä.
Tämä tarkoittaa sitä, että jotkin luvut tuottavat selvästi enemmän pisteitä kuin toiset, mutta myös nämä huonopisteiset luvut on jonkun lisättävä, jotta ketju voisi tulla valmiiksi.
Kymmenrivien valmistuminen
Kymmenriviksi kutsutaan yhtä kymmenen peräkkäisen numeron riviä nollasta alkaen eli kaikki luvut paitsi 100 kuuluvat johonkin kymmenriviin. Ensimmäinen rivi on siis 0-9, sitten 10-19, 20-29, jne.
Kun yksi kymmenrivi valmistuu eli sen jokainen luku on lisätty ketjuun, se kilpailija, joka on lisännyt kyseiseen kymmenriviin eniten lukuja, saa palkinnon. Mikäli useampi kilpailija on tässä tilanteessa tasapelissä, he kaikki saavat saman palkinnon. Kymmenrivien palkinnot ovat seuraavat:
0-9: 50p
10-19: 45p
20-29: 40p
30-39: 35p
40-49: 30p
50-59: 25p
60-69: 20p
70-79: 15p
80-89: 10p
90-99: 5p
Kuten huomaatte, palkinnot pienenevät mitä isompiin kymmenriveihin mennään. Tämä siis tarkoittaa sitä, että kyllä, isompien lukujen lisäämisestä saa enemmän pisteitä kuin pienten, mutta pienemmät kymmenrivit palkitsevat paremmin, jos satut niiden valmistuessa olemaan se, joka on lisännyt eniten lukuja niihin. Monenlaiset taktiikat ovat siis jälleen mahdollisia.
Kauden päättyminen
Kausi päättyy kun ketju tulee valmiiksi. Kun viimeinenkin luku on lisätty, tulee vielä yksi kierros, jossa viimeiset pisteet lisätään kilpailijoille ja poikkeuksellisesti oikeista numeroista jaetaan 1 piste per oikea numero kaikille. Tämän jälkeen eniten pisteitä kerännyt kilpailija voittaa kauden.
Mikäli ketju ei tule valmiiksi 20 kierroksen aikana, kausi päättyy viimeistään kierrokseen 20. Mikäli näin käy, viimeisellä kierroksella arvotaan ainoastaan spesiaalinumero ja sitä lähimmäksi arvannut kilpailija saa niin monta pistettä kuin lopullisessa ketjussa on lukuja. Toiseksi lähimmäksi arvannut saa puolet siitä, kolmanneksi lähimmäksi arvannut puolet siitä eli neljäsosan alkuperäisestä pistemäärästä, jne. Ja jälleen tässäkin skenaariossa eniten pisteitä kerännyt voittaa kauden.
Toisin sanoen ketjun valmistuminen kannattaa priorisoida, jotta voisitte välttää hyvin arvaamattoman päätöskierroksen.
Yhteenveto
Joten nyt kun sitten ilmoittaudut mukaan kaudelle, laita ilmoittautumisviestiisi 3-12 numeroa väliltä 1-20, sekä 3-12 numeroa väliltä 21-40 ja yksi spesiaalinumero väliltä 41-100. Voit siis valita montako numeroa arvaat kummallakin systeemillä.
Olettaen, että vähintään kuusi kilpailijaa on siihen mennessä ilmaantunut paikalle, kausi alkaa sunnuntaina 11. huhtikuuta. Älkää siis missatko juhlakautta.
Perusasiat
On tullut aika päättää Pistepotin 26. kausikymmenys kun vuorossa on kahdessadaskuudeskymmenes kausi.
Meillä ei ole viime vuosina hirveästi erilaisia juhlakausia ollut. On ollut kaksi virstanpylvästä (200 ja 250) ja niiden lisäksi kolme Veteraanit vs. Keltanokat -kautta (180, 210, 230) ja kolme valloituskautta (190, 220, 240). Tässä ovat siis kaikki tasakymmenemme viimeisen reilun kolmen vuoden ajalta.
Tällä kertaa vuorossa ei ole mitään näistä, vaan nyt käyntiin laitetaan vaihtelun vuoksi aivan toisenlainen juhlakausi, jossa tällä kertaa lasketaan sataan. Tosin ei kronologisesti.
Kautta varten arvataan 3-12 numeroa väliltä 1-20 sekä 3-12 numeroa väliltä 21-40. Arvattavien numeroiden lukumäärä on vapaavalintainen, mutta sen on siis oltava vähintään 3 numeroa ja enintään 12. Näiden lisäksi arvataan myös yksi spesiaalinumero väliltä 41-100. Pituutta kaudella on maksimissaan 20 kierrosta, mutta se voi loppua jo paljon aikaisemminkin.
Numeroiden kerääminen
Kilpailijat keräävät tuloksillaan numeroita omaan numerovarastoonsa. Kummallakin numerosysteemillä kerätyt numerot menevät eri osaan varastoa eli jos esimerkiksi saat 6 oikein & 4 oikein -tuloksen, tällöin saat varaston ensimmäiseen osaan numeron 6 ja toiseen osaan numeron 4.
Numerot voivat olla vain väliltä 0-9. Mikäli kilpailija saa paremman tuloksen kuin 9 oikein, hänen tienaamansa numero on tällöin joka tapauksessa 9.
Kilpailija, joka arvaa spesiaalinumeroa lähimmäksi, saa kahden sijasta neljä numeroa: kumpaakin kaksi kappaletta.
Lisäksi kauden alussa kukin kilpailijoista saa kaksi arvottua numeroa varastoonsa aloitusnumeroiksi, yhden kumpaankin osaan varastoa. Nämä numerot ovat väliltä 0-5.
HUOM: Mikäli kilpailija saa nollan ensimmäisellä numerosysteemillä, se siirtyy automaattisesti toiseen osaan varastoa, sillä ensimmäisessä osassa nollalla ei tee mitään.
Nollasta sataan
Kauden tavoitteena on se, että kaikki kilpailijat muodostavat yhdessä numeroketjun, joka alkaa nollasta ja päättyy sataan.
Kilpailijoiden tulee yhdistää omassa varastossaan olevia numeroita saadakseen kaksinumeroisia lukuja. Varaston ensimmäisessä osassa olevat numerot ovat luvun ensimmäisiä numeroita ja toisessa osassa olevat toisia numeroita. Jos siis varastosi ensimmäisessä osassa on esimerkiksi numero 6 ja toisessa osassa numero 3, voit yhdistää nämä luvuksi 63.
Yksinumeroisen luvun voi muodostaa kumman tahansa varaston osan numerosta.
Luvun 100 muodostamiseen tarvitaan kolme numeroa: numero 1, jonka on oltava varaston ensimmäisessä osassa ja kaksi nollaa, joista ainakin toisen täytyy olla varaston toisessa osassa.
Jokainen kilpailija voi lisätä ketjuun yhden luvun per kierros. Poikkeuksena tähän ovat kaksi spesiaalinumeroa lähimmäksi arvannutta, joista kumpikin voi lisätä ketjuun kaksi lukua sillä kierroksella.
Samaa lukua ei voi lisätä kahdesti. Kun joku kerran lisää esimerkiksi luvun 54, kukaan ei voi enää sen jälkeen lisätä lukua 54 koko kauden aikana.
Lukua 100 ei voi lisätä ketjuun ennen kuin ketjussa on vähintään 50 lukua.
Koska arvattavien numeroiden määrä on vapaavalintainen välillä 3-12 numeroa, on numeroiden määrän muuttaminen paras keino saada mahdollisimman laajasti eri numeroita varastoon.
Mikäli kilpailija ei lisää lukua ketjuun deadlineen mennessä, hän menettää kolme pistettä.
Pisteytys
Oikeista numeroista ei tällä kaudella jaeta lainkaan pisteitä, ainakaan suoraan. Pisteet tulevat sen sijaan ketjuun lisätyistä luvuista. Pisteet määräytyvät lisättävän luvun perusteella siten, että luvun molemmat numerot lasketaan yhteen.
Toisin sanoen luvun 99 lisäämisestä saa siis 18 pistettä ja luvun 0 lisäämisestä ei yhtään pistettä ja kaikkea siltä väliltä. Luvun 100 lisäämisestä saa 25 pistettä.
Tämä tarkoittaa sitä, että jotkin luvut tuottavat selvästi enemmän pisteitä kuin toiset, mutta myös nämä huonopisteiset luvut on jonkun lisättävä, jotta ketju voisi tulla valmiiksi.
Kymmenrivien valmistuminen
Kymmenriviksi kutsutaan yhtä kymmenen peräkkäisen numeron riviä nollasta alkaen eli kaikki luvut paitsi 100 kuuluvat johonkin kymmenriviin. Ensimmäinen rivi on siis 0-9, sitten 10-19, 20-29, jne.
Kun yksi kymmenrivi valmistuu eli sen jokainen luku on lisätty ketjuun, se kilpailija, joka on lisännyt kyseiseen kymmenriviin eniten lukuja, saa palkinnon. Mikäli useampi kilpailija on tässä tilanteessa tasapelissä, he kaikki saavat saman palkinnon. Kymmenrivien palkinnot ovat seuraavat:
0-9: 50p
10-19: 45p
20-29: 40p
30-39: 35p
40-49: 30p
50-59: 25p
60-69: 20p
70-79: 15p
80-89: 10p
90-99: 5p
Kuten huomaatte, palkinnot pienenevät mitä isompiin kymmenriveihin mennään. Tämä siis tarkoittaa sitä, että kyllä, isompien lukujen lisäämisestä saa enemmän pisteitä kuin pienten, mutta pienemmät kymmenrivit palkitsevat paremmin, jos satut niiden valmistuessa olemaan se, joka on lisännyt eniten lukuja niihin. Monenlaiset taktiikat ovat siis jälleen mahdollisia.
Kauden päättyminen
Kausi päättyy kun ketju tulee valmiiksi. Kun viimeinenkin luku on lisätty, tulee vielä yksi kierros, jossa viimeiset pisteet lisätään kilpailijoille ja poikkeuksellisesti oikeista numeroista jaetaan 1 piste per oikea numero kaikille. Tämän jälkeen eniten pisteitä kerännyt kilpailija voittaa kauden.
Mikäli ketju ei tule valmiiksi 20 kierroksen aikana, kausi päättyy viimeistään kierrokseen 20. Mikäli näin käy, viimeisellä kierroksella arvotaan ainoastaan spesiaalinumero ja sitä lähimmäksi arvannut kilpailija saa niin monta pistettä kuin lopullisessa ketjussa on lukuja. Toiseksi lähimmäksi arvannut saa puolet siitä, kolmanneksi lähimmäksi arvannut puolet siitä eli neljäsosan alkuperäisestä pistemäärästä, jne. Ja jälleen tässäkin skenaariossa eniten pisteitä kerännyt voittaa kauden.
Toisin sanoen ketjun valmistuminen kannattaa priorisoida, jotta voisitte välttää hyvin arvaamattoman päätöskierroksen.
Yhteenveto
Joten nyt kun sitten ilmoittaudut mukaan kaudelle, laita ilmoittautumisviestiisi 3-12 numeroa väliltä 1-20, sekä 3-12 numeroa väliltä 21-40 ja yksi spesiaalinumero väliltä 41-100. Voit siis valita montako numeroa arvaat kummallakin systeemillä.
Olettaen, että vähintään kuusi kilpailijaa on siihen mennessä ilmaantunut paikalle, kausi alkaa sunnuntaina 11. huhtikuuta. Älkää siis missatko juhlakautta.
Vs: Pistepotti CCLX - Nollasta sataan
Väliltä 1-20 (5 nroa):
3
5
6
18
19
Väliltä 21-40 (7 nroa):
22
29
33
34
38
39
40
Spesiaali:
66
3
5
6
18
19
Väliltä 21-40 (7 nroa):
22
29
33
34
38
39
40
Spesiaali:
66
Don Barks
Vs: Pistepotti CCLX - Nollasta sataan
Väli 1-20 (10nroa):
1
3
10
11
12
15
16
17
18
19
Väli 21-40 (8 nroa):
22
24
25
28
30
33
37
40
Spessu: 78
1
3
10
11
12
15
16
17
18
19
Väli 21-40 (8 nroa):
22
24
25
28
30
33
37
40
Spessu: 78
Oku Ankka
Vs: Pistepotti CCLX - Nollasta sataan
Seitsemän.
2
5
10
12
16
17
20
---
Kymmenen.
21
23
27
29
31
32
34
36
39
40
Spez 69.
2
5
10
12
16
17
20
---
Kymmenen.
21
23
27
29
31
32
34
36
39
40
Spez 69.
Sienilapsi
Vs: Pistepotti CCLX - Nollasta sataan
Täydet:
1
4
5
6
7
8
10
12
15
18
19
20
Täydet, vol. 2:
24
25
26
27
28
29
30
32
34
35
36
39
77
e. Spesiaalinumero lisätty
1
4
5
6
7
8
10
12
15
18
19
20
Täydet, vol. 2:
24
25
26
27
28
29
30
32
34
35
36
39
77
e. Spesiaalinumero lisätty
Viimeinen muokkaaja, Jonttu-Ankka pvm Su 11 Huhti 2021, 10:34, muokattu 1 kertaa
Jonttu-Ankka
Vs: Pistepotti CCLX - Nollasta sataan
1-20 5 numeroa
3
8
14
18
20
21-40 7 numeroa
22
25
28
30
34
38
40
Ja spesial 85
3
8
14
18
20
21-40 7 numeroa
22
25
28
30
34
38
40
Ja spesial 85
Kalamies
Vs: Pistepotti CCLX - Nollasta sataan
9 numeroa
2
3
8
10
12
13
16
18
20
---
7 numeroa
25
26
28
30
34
37
38
---
91
2
3
8
10
12
13
16
18
20
---
7 numeroa
25
26
28
30
34
37
38
---
91
CottonJoel
Vs: Pistepotti CCLX - Nollasta sataan
Jopas täällä on väkeä. Viimeksi meillä on ollut kahdeksan kilpailijaa viime heinäkuussa Megapolis-sarjan viidennessä osassa eli miltei kaksi täyttä kausikymmenystä sitten.
**
Kilpailijoille arvotut aloitusnumerot:
Don Barks: 2 & 4
Oku Ankka: 3 & 5
Tuoppi: 0 & 1
Touhula: 0 & 2
Sienilapsi: 5 & 1
Jonttu-Ankka: 5 & 3
Kalamies: 4 & 0
CottonJoel: 2 & 5
(Ensimmäinen luvuista on lisätty varaston ensimmäiseen osaan ja toinen varaston toiseen osaan.)
**
Pistepotti CCLX - Nollasta sataan - Kierros 1
Oikeat numerot (1-20):
1
4
7
8
10
12
14
15
16
18
Oikeat numerot (21-40):
21
22
25
27
29
32
33
35
36
38
Spesiaalinumero: 61
Jonttu-Ankka: 8 oikein & 6 oikein
Oku Ankka: 6 oikein & 3 oikein
CottonJoel: 5 oikein & 2 oikein
Tuoppi: 3 oikein & 6 oikein
Sienilapsi: 3 oikein & 5 oikein
Kalamies: 3 oikein & 3 oikein
Touhula: 2 oikein & 4 oikein
Don Barks: 1 oikein & 4 oikein
Spesiaalinumeroa lähimmäksi arvasi: Touhula (2x päivän numerot)
Toiseksi lähimmäksi arvannut: Tuoppi
Kilpailijoiden numerovarastot kierroksen 1 jälkeen:
Touhula:
- 1. osa: 2, 2, 2
- 2. osa: 0, 4, 4
Jonttu-Ankka:
- 1. osa: 5, 8
- 2. osa: 3, 6
Oku Ankka:
- 1. osa: 3, 6
- 2. osa: 3, 5
CottonJoel:
- 1. osa: 2, 5
- 2. osa: 2, 5
Tuoppi:
- 1. osa: 1, 3
- 2. osa: 0, 6
Sienilapsi:
- 1. osa: 3, 5
- 2. osa: 1, 5
Kalamies:
- 1. osa: 3, 4
- 2. osa: 0, 3
Don Barks:
- 1. osa: 1, 2
- 2. osa: 4, 4
Kilpailijoiden pistetilanne kierroksen 1 jälkeen:
1. Kaikki: 0p
Juhlakausi starttaa nykypäivän standardeilla poikkeuksellisen suurella väkiryntäyksellä. Ensimmäisen kierroksen jälkeen on vaikea sanoa vielä mitään, sillä mitään ei oikeastaan ole ehtinyt tapahtua, eikä kenelläkään ole vielä yhtään pistettäkään. Touhulalla on varastossaan eniten numeroita johtuen hänen lähimmäksi osuneesta spessustaan, siinäpä se.
Nyt on sitten aika lisätä ensimmäiset luvut ketjuun. Teillä kaikilla on numeroita varastossa ja niistä on nyt tarkoitus muodostaa luku väliltä nollasta sataan, paitsi että itse lukua 100 ei voi lisätä ennen kuin ketjussa on vähintään 50 lukua.
Luvun ensimmäisen numeron on siis löydyttävä varastonne ensimmäisestä osasta ja toisen numeron toisesta osasta. Jos siis haluat esimerkiksi lisätä ketjuun luvun 65, on luvun 6 löydyttävä varastosi ensimmäisestä osasta ja luvun 5 toisesta osasta.
Yksinumeroisen luvun voi lisätä sellaisenaan ihan kummalta puolelta varastoa tahansa.
Kaikki voivat lisätä ketjuun yhden luvun per kierros. Poikkeuksena ovat kaksi spesiaalinumeroa lähimmäksi arvannutta, jotka tänään ovat Touhula ja Tuoppi, jotka voivat halutessaan lisätä kaksi lukua. Ylimääräisen luvun lisääminen on vapaaehtoista.
Huomioi kuitenkin, että mikäli et lisää ketjuun lukua deadlineen mennessä, menetät 3 pistettä ja pisteet voivat mennä pakkasen puolelle.
Lisäksi numeroiden vaihtaminen on luonnollisesti sallittua ja varmasti välillä ihan järkevääkin jos sinne varastoon haluaa mahdollisimman laajasti eri numeroita. Mikäli vaihdat numerosi, lisää samaan viestiin mukaan myös spessu, oli se sitten sama kuin viimeksi tai kokonaan uusi, jotta kaikki tuoreimmat numerosi pysyvät samassa viestissä.
Huomisen deadline on klo 19:00.
Uusia numeroita aikaa laittaa jälleen huomiseen asti.
**
Kilpailijoille arvotut aloitusnumerot:
Don Barks: 2 & 4
Oku Ankka: 3 & 5
Tuoppi: 0 & 1
Touhula: 0 & 2
Sienilapsi: 5 & 1
Jonttu-Ankka: 5 & 3
Kalamies: 4 & 0
CottonJoel: 2 & 5
(Ensimmäinen luvuista on lisätty varaston ensimmäiseen osaan ja toinen varaston toiseen osaan.)
**
Pistepotti CCLX - Nollasta sataan - Kierros 1
Oikeat numerot (1-20):
1
4
7
8
10
12
14
15
16
18
Oikeat numerot (21-40):
21
22
25
27
29
32
33
35
36
38
Spesiaalinumero: 61
Jonttu-Ankka: 8 oikein & 6 oikein
Oku Ankka: 6 oikein & 3 oikein
CottonJoel: 5 oikein & 2 oikein
Tuoppi: 3 oikein & 6 oikein
Sienilapsi: 3 oikein & 5 oikein
Kalamies: 3 oikein & 3 oikein
Touhula: 2 oikein & 4 oikein
Don Barks: 1 oikein & 4 oikein
Spesiaalinumeroa lähimmäksi arvasi: Touhula (2x päivän numerot)
Toiseksi lähimmäksi arvannut: Tuoppi
Kilpailijoiden numerovarastot kierroksen 1 jälkeen:
Touhula:
- 1. osa: 2, 2, 2
- 2. osa: 0, 4, 4
Jonttu-Ankka:
- 1. osa: 5, 8
- 2. osa: 3, 6
Oku Ankka:
- 1. osa: 3, 6
- 2. osa: 3, 5
CottonJoel:
- 1. osa: 2, 5
- 2. osa: 2, 5
Tuoppi:
- 1. osa: 1, 3
- 2. osa: 0, 6
Sienilapsi:
- 1. osa: 3, 5
- 2. osa: 1, 5
Kalamies:
- 1. osa: 3, 4
- 2. osa: 0, 3
Don Barks:
- 1. osa: 1, 2
- 2. osa: 4, 4
Kilpailijoiden pistetilanne kierroksen 1 jälkeen:
1. Kaikki: 0p
Juhlakausi starttaa nykypäivän standardeilla poikkeuksellisen suurella väkiryntäyksellä. Ensimmäisen kierroksen jälkeen on vaikea sanoa vielä mitään, sillä mitään ei oikeastaan ole ehtinyt tapahtua, eikä kenelläkään ole vielä yhtään pistettäkään. Touhulalla on varastossaan eniten numeroita johtuen hänen lähimmäksi osuneesta spessustaan, siinäpä se.
Nyt on sitten aika lisätä ensimmäiset luvut ketjuun. Teillä kaikilla on numeroita varastossa ja niistä on nyt tarkoitus muodostaa luku väliltä nollasta sataan, paitsi että itse lukua 100 ei voi lisätä ennen kuin ketjussa on vähintään 50 lukua.
Luvun ensimmäisen numeron on siis löydyttävä varastonne ensimmäisestä osasta ja toisen numeron toisesta osasta. Jos siis haluat esimerkiksi lisätä ketjuun luvun 65, on luvun 6 löydyttävä varastosi ensimmäisestä osasta ja luvun 5 toisesta osasta.
Yksinumeroisen luvun voi lisätä sellaisenaan ihan kummalta puolelta varastoa tahansa.
Kaikki voivat lisätä ketjuun yhden luvun per kierros. Poikkeuksena ovat kaksi spesiaalinumeroa lähimmäksi arvannutta, jotka tänään ovat Touhula ja Tuoppi, jotka voivat halutessaan lisätä kaksi lukua. Ylimääräisen luvun lisääminen on vapaaehtoista.
Huomioi kuitenkin, että mikäli et lisää ketjuun lukua deadlineen mennessä, menetät 3 pistettä ja pisteet voivat mennä pakkasen puolelle.
Lisäksi numeroiden vaihtaminen on luonnollisesti sallittua ja varmasti välillä ihan järkevääkin jos sinne varastoon haluaa mahdollisimman laajasti eri numeroita. Mikäli vaihdat numerosi, lisää samaan viestiin mukaan myös spessu, oli se sitten sama kuin viimeksi tai kokonaan uusi, jotta kaikki tuoreimmat numerosi pysyvät samassa viestissä.
Huomisen deadline on klo 19:00.
Uusia numeroita aikaa laittaa jälleen huomiseen asti.
Vs: Pistepotti CCLX - Nollasta sataan
Lisään numeron 14
Väliltä 1-20 (4 nroa):
3
5
6
9
Väliltä 21-40 (11 nroa):
22
23
24
25
26
29
33
34
38
39
40
Spesiaali:
59
Väliltä 1-20 (4 nroa):
3
5
6
9
Väliltä 21-40 (11 nroa):
22
23
24
25
26
29
33
34
38
39
40
Spesiaali:
59
Don Barks
Vs: Pistepotti CCLX - Nollasta sataan
CottonJoelin siirto ei ole mahdollinen, sillä häneltä ei löydy lukuun 28 vaadittavia numeroita varastostaan. Tämä johtaa ikävä kyllä kolmeen miinuspisteeseen, sillä hän ei tämän myötä ole lisännyt ketjuun mitään tuoreimmalla kierroksella. Tämän suhteen on syytä olla tarkkana.
Huomautan vielä myös, että kilpailija saa kolme miinuspistettä kaikissa tapauksissa, joissa ketjuun ei ole lisätty uutta lukua deadlineen mennessä. Toisin sanoen myös silloin kun ketjusta puuttuvan luvun lisääminen on mahdotonta.
**
Pistepotti CCLX - Nollasta sataan - Kierros 2
Oikeat numerot (1-20):
3
5
6
9
10
11
12
13
15
19
Oikeat numerot (21-40):
25
28
29
31
32
33
35
36
37
40
Spesiaalinumero: 66
Jonttu-Ankka: 6 oikein & 6 oikein
Touhula: 6 oikein & 5 oikein
Oku Ankka: 6 oikein & 5 oikein
Sienilapsi: 3 oikein & 5 oikein
Don Barks: 4 oikein & 4 oikein
CottonJoel: 4 oikein & 3 oikein
Tuoppi: 1 oikein & 6 oikein
Kalamies: 1 oikein & 3 oikein
Spesiaalinumeroa lähimmäksi arvasi: Tuoppi (2x päivän numerot)
Toiseksi lähimmäksi arvannut: Sienilapsi
Nollasta sataan -ketju kierroksen 2 jälkeen:
Rivi 1 (0-9): 3, 6
Rivi 2 (10-19): 14
Rivi 3 (20-29): 20, 24
Rivi 4 (30-39): 30, 33, 35
Rivi 5 (40-49):
Rivi 6 (50-59): 53
Rivi 7 (60-69):
Rivi 8 (70-79):
Rivi 9 (80-89):
Rivi 10 (90-99):
Sata:
Lukuja yhteensä: 9/100
Kilpailijoiden osallistuminen kymmenriveihin:
Rivi 1 (50p): Tuoppi (2)
Rivi 2 (45p): Don Barks (1)
Rivi 3 (40p): Touhula (2)
Rivi 4 (35p): Kalamies (1), Oku Ankka (1), Sienilapsi (1)
Rivi 6 (25p): Jonttu-Ankka (1)
Kilpailijoiden numerovarastot kierroksen 2 jälkeen:
CottonJoel:
- 1. osa: 2, 4, 5
- 2. osa: 2, 3, 5
Tuoppi:
- 1. osa: 1, 1, 1
- 2. osa: 0, 6, 6
Touhula:
- 1. osa: 2, 6
- 2. osa: 4, 5
Jonttu-Ankka:
- 1. osa: 6, 8
- 2. osa: 6, 6
Oku Ankka:
- 1. osa: 6, 6
- 2. osa: 5, 5
Sienilapsi:
- 1. osa: 3, 5
- 2. osa: 1, 5
Kalamies:
- 1. osa: 1, 4
- 2. osa: 3, 3
Don Barks:
- 1. osa: 2, 4
- 2. osa: 4, 4
Kilpailijoiden pistetilanne kierroksen 2 jälkeen:
1. Tuoppi: 9p
2. Touhula: 8p
=. Sienilapsi: 8p
=. Jonttu-Ankka: 8p
5. Oku Ankka: 6p
6. Don Barks: 5p
7. Kalamies: 3p
8. CottonJoel: -3p
Ketjusta löytyy nyt yhdeksän numeroa sadasta ja lähinnä niitä pienempiä numeroita. Selvästikin monet näyttävät olevan suurten kymmenrivipisteiden perässä tällä hetkellä.
Pistetilanteen johdossa aloittaa Tuoppi, joka lisäsi ketjuun alkajaisiksi vain kaksi yksinumeroista lukua. Jaetulla kakkossijalla pisteen päässä hänestä ovat Touhula, Sienilapsi ja Jonttu-Ankka.
Jälleen on sitten aika lisätä uudet luvut ketjuun. Kaksi lukua saavat tänään lisätä Sienilapsi ja Tuoppi, joka pääsee tekemään sen jo toisen kerran.
Muistakaa olla tarkkoja sen suhteen, että varastostanne löytyy ne numerot, jotka tarvitsette lukuun, jonka aiotte lisätä ketjuun ja myös siitä, että ensimmäinen numero on varaston ensimmäisestä osasta ja toinen numero toisesta osasta. Myöskään jo lisättyä lukua ei missään vaiheessa voi lisätä uudelleen, eikä lukua 100 voi lisätä ennen kuin ketju on vähintään puolivälissä.
Huomisen deadline on klo 19:00.
Uusia numeroita aikaa laittaa jälleen huomiseen asti.
Huomautan vielä myös, että kilpailija saa kolme miinuspistettä kaikissa tapauksissa, joissa ketjuun ei ole lisätty uutta lukua deadlineen mennessä. Toisin sanoen myös silloin kun ketjusta puuttuvan luvun lisääminen on mahdotonta.
**
Pistepotti CCLX - Nollasta sataan - Kierros 2
Oikeat numerot (1-20):
3
5
6
9
10
11
12
13
15
19
Oikeat numerot (21-40):
25
28
29
31
32
33
35
36
37
40
Spesiaalinumero: 66
Jonttu-Ankka: 6 oikein & 6 oikein
Touhula: 6 oikein & 5 oikein
Oku Ankka: 6 oikein & 5 oikein
Sienilapsi: 3 oikein & 5 oikein
Don Barks: 4 oikein & 4 oikein
CottonJoel: 4 oikein & 3 oikein
Tuoppi: 1 oikein & 6 oikein
Kalamies: 1 oikein & 3 oikein
Spesiaalinumeroa lähimmäksi arvasi: Tuoppi (2x päivän numerot)
Toiseksi lähimmäksi arvannut: Sienilapsi
Nollasta sataan -ketju kierroksen 2 jälkeen:
Rivi 1 (0-9): 3, 6
Rivi 2 (10-19): 14
Rivi 3 (20-29): 20, 24
Rivi 4 (30-39): 30, 33, 35
Rivi 5 (40-49):
Rivi 6 (50-59): 53
Rivi 7 (60-69):
Rivi 8 (70-79):
Rivi 9 (80-89):
Rivi 10 (90-99):
Sata:
Lukuja yhteensä: 9/100
Kilpailijoiden osallistuminen kymmenriveihin:
Rivi 1 (50p): Tuoppi (2)
Rivi 2 (45p): Don Barks (1)
Rivi 3 (40p): Touhula (2)
Rivi 4 (35p): Kalamies (1), Oku Ankka (1), Sienilapsi (1)
Rivi 6 (25p): Jonttu-Ankka (1)
Kilpailijoiden numerovarastot kierroksen 2 jälkeen:
CottonJoel:
- 1. osa: 2, 4, 5
- 2. osa: 2, 3, 5
Tuoppi:
- 1. osa: 1, 1, 1
- 2. osa: 0, 6, 6
Touhula:
- 1. osa: 2, 6
- 2. osa: 4, 5
Jonttu-Ankka:
- 1. osa: 6, 8
- 2. osa: 6, 6
Oku Ankka:
- 1. osa: 6, 6
- 2. osa: 5, 5
Sienilapsi:
- 1. osa: 3, 5
- 2. osa: 1, 5
Kalamies:
- 1. osa: 1, 4
- 2. osa: 3, 3
Don Barks:
- 1. osa: 2, 4
- 2. osa: 4, 4
Kilpailijoiden pistetilanne kierroksen 2 jälkeen:
1. Tuoppi: 9p
2. Touhula: 8p
=. Sienilapsi: 8p
=. Jonttu-Ankka: 8p
5. Oku Ankka: 6p
6. Don Barks: 5p
7. Kalamies: 3p
8. CottonJoel: -3p
Ketjusta löytyy nyt yhdeksän numeroa sadasta ja lähinnä niitä pienempiä numeroita. Selvästikin monet näyttävät olevan suurten kymmenrivipisteiden perässä tällä hetkellä.
Pistetilanteen johdossa aloittaa Tuoppi, joka lisäsi ketjuun alkajaisiksi vain kaksi yksinumeroista lukua. Jaetulla kakkossijalla pisteen päässä hänestä ovat Touhula, Sienilapsi ja Jonttu-Ankka.
Jälleen on sitten aika lisätä uudet luvut ketjuun. Kaksi lukua saavat tänään lisätä Sienilapsi ja Tuoppi, joka pääsee tekemään sen jo toisen kerran.
Muistakaa olla tarkkoja sen suhteen, että varastostanne löytyy ne numerot, jotka tarvitsette lukuun, jonka aiotte lisätä ketjuun ja myös siitä, että ensimmäinen numero on varaston ensimmäisestä osasta ja toinen numero toisesta osasta. Myöskään jo lisättyä lukua ei missään vaiheessa voi lisätä uudelleen, eikä lukua 100 voi lisätä ennen kuin ketju on vähintään puolivälissä.
Huomisen deadline on klo 19:00.
Uusia numeroita aikaa laittaa jälleen huomiseen asti.
Sivu 1 / 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Similar topics
» Pistepotti CCLXXVIII - Pistepotti Winter Olympics 2022
» Pistepotti LXXVI - Pistepotti Winter Olympics 2014
» Pistepotti CLXXXII - Pistepotti Winter Olympics 2018
» Pistepotti CXLV - Pistepotti Olympics 2016
» Pistepotti CCLXVII - Pistepotti Olympics 2021
» Pistepotti LXXVI - Pistepotti Winter Olympics 2014
» Pistepotti CLXXXII - Pistepotti Winter Olympics 2018
» Pistepotti CXLV - Pistepotti Olympics 2016
» Pistepotti CCLXVII - Pistepotti Olympics 2021
Sivu 1 / 8
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
|
|