Pistepotti CC - Kahdessadas sinfonia

Sivu 1 / 13 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Seuraava

Siirry alas

Pistepotti CC - Kahdessadas sinfonia

Viesti kirjoittaja Aku Vankkis lähetetty Ma 24 Syys 2018, 04:40

Pistepotti CC - Kahdessadas sinfonia

Syksy 1818 tuntemattomassa keskieurooppalaisessa kaupungissa.

Myrsky raivoaa ulkona, mutta sisällä on lämmintä ja musiikki soi sinfoniaorkesterin harjoitellessa uutta teosta. Ensi-ilta lähestyy.

Melodia on tuttu, mutta ei enää kaukainen. Se on kotoisin täältä. Tämä on oikea aika, oikea paikka.

Tämä melodia on kuitenkin matkustanut ajassa, sillä on suurempi merkitys kuin olla osa musiikillista teosta. Se on vain naamiaisasu. Se on vaarallinen.

Kahdessadas sinfonia on käynnistymässä.


**

Alkusanat

Aika on vihdoinkin tullut. Miltei neljä vuotta on kulunut edellisestä yhtä suuresta virstanpylväästä ja homman nimi tosiaan on se, että tämä on vaatimattomasti Pistepotin KAHDESSADAS kausi.

Paljon on tapahtunut sadannen kauden juhlimisen jälkeen: akuankka.fi:n keskustelualue on vaihtunut omaksi foorumiksi, rankingin ykkössija on saanut uuden asukkaan, kaikkien aikojen ensimmäinen triplavoitto on saavutettu, kaikkien aikojen mitaliputki on laitettu uusiksi, uusia aktiivikilpailijoita on saatu ja kaikkea muutakin hienoa.

Toki vastoinkäymisiltäkään ei ole vältytty ja olemme kärvistelleet niin vähenevien kilpailijamäärien kuin informaatiokriisienkin keskellä. Kaikesta huolimatta Pistepotti on kuitenkin jatkunut tähän päivään saakka ja tästä uudesta massiivisesta saavutuksesta on tullut todellisuutta.

Tämä kolossaalinen juhlakausi jatkaa sadannen kauden tapaan taiteellisella linjalla, joskin teatterin sijasta olemme tällä kertaa klassisen musiikin maailmassa. Samaan aikaan hommaan sekoitetaan myös vielä viimeisen kerran sitä jo hyvin tutuksi tullutta ajalla leikkimistä, sillä aiemmin tällä kausikymmenyksellä nähty Codex Temporis -trilogia oli esinäytös tälle kaudelle, joka toimii nyt koko kokonaisuuden kliimaksina.

Kauden rakenne ja ryhmät

Koska lupasin sadannen kauden jälkeen, ettei mitään niin massiivista tulla enää koskaan näkemään paitsi ehkä kahdennellasadannella kaudella, jos sinne asti joskus päästään, niin nyt kun sinne on sitten päästy, tämä lupaus käy toteen.

Kaudella on pituutta 40 kierrosta (kyllä, neljäkymmentä, ihan oikeasti) ja se jakautuu yhteensä kahdeksaan vaihtelevan pituiseen osaan, jotka ovat tällä kertaa teeman mukaisesti sinfonian osia. Ja koska kielillä leikkiminen tuli tutuksi jo sadannella kaudella, käytämme tietysti englanninkielistä sanaa movement kuvaamaan osaa ja lisäksi mukana on kauden aloittava prelude ja sen huipentava finale. Osien nimet ovat luonnollisesti myös englanniksi.

Kauden alussa kilpailijat jaetaan sadannen kauden tavoin ryhmiin, jotka eivät ole toisiaan vastaan kilpailevia joukkueita vaan jokaisessa ryhmässä on oma sisäinen pistetilanne kussakin osassa. Ryhmien tapahtumat eivät vaikuta toisiin ryhmiin millään tavalla eli jos esimerkiksi yhdessä ryhmässä kilpailija aktivoisi erikoisnumeron, joka vähentää kaikilta vastakilpailijoilta yhden pisteen, tämä tarkoittaisi kaikkia hänen ryhmässään olevia, mutta ei ketään muissa ryhmissä olevia, sillä he eivät kuulu samaan kilpailuun.

Näitä ryhmiä sekoitetaan osien vaihtuessa ja jossain vaiheessa kaikki kilpailijat lopulta sulautetaan yhdeksi joukoksi. Ryhmien tarkat koot julkistetaan kauden alkaessa kun tiedetään tarkalleen, montako osallistujaa on mukana.

Jokaisen osan päätteeksi kyseisen osan parhaat kilpailijat palkitaan lisäpisteillä - samaan tyyliin kuin joulukalenterikausilla - joskin niissä osissa, joissa ryhmät ovat voimassa, kunkin ryhmän parhaat palkitaan. Sillä ei siis ole merkitystä onko kilpailija koko joukkoon verrattaessa parhaiden joukossa, kunhan hän on sitä omassa ryhmässään.

Neljänkymmenen kierroksen hurjan matkan jälkeen se kilpailija, jolla on kokonaisuudessaan eniten pisteitä kerättynä voittaa kauden ja kyllähän se ihan rehellisesti sanottuna on kaikkien aikojen suurin voitto, joten sitä kannattaa tavoitella.

Aikaenergian kerääminen

Aikaenergiaa kerätään koko kauden ajan ja se tulee merkittävään rooliin kauden huipentavassa finaalissa.

Joka kierros arvotaan yksi energianumero, joka on aina väliltä 1-200. Sitä kuitenkin täytyy arvata päivittäin uudelleen, sillä vain edellisen kierroksen jälkeen tehdyt arvaukset otetaan aina huomioon. Välttäkää samoja energianumeroita muiden kilpailijoiden kanssa.

Jokaisen energianumeron kohdalla viisi lähimmäksi sitä arvaavaa kilpailijaa saa aikaenergiaa, jota merkataan prosentteina. Kilpailija saa viiden lähimmäksi arvanneen joukossa ollessaan aikaenergiaa meneillään olevan osan järjestysluvun verran prosentteina. Esimerkiksi kolmannessa osassa joka kierros jaetaan 3% aikaenergiaa ja viidennessä osassa 5%.

Numerot ja ilmoittautuminen

Sadannen kauden tavoin ilmoittautuminen tälle kaudelle ei ole mikään ihan kevyt puolen minuutin juttu, sillä kautta varten täytyy arvata useita eri numerosarjoja. Tämä siksi, koska jokainen kauden osista on erilainen systeemiltään.

Kaikista parhaiten löydät ilmoittautumisviestissä vaadittavat asiat ohjeviestin lopussa olevasta yhteenvedosta, jossa on tarkasti luetteloitu kaikki mitä ilmoittautuessasi sinun tulee arvata.

Kannattaa siis varata hetken aikaa ilmoittautumiselle, koska siinä voi vierähtää useampikin minuutti.

**

Alla on selostettu tarkemmin, mitä missäkin osassa tapahtuu. Hurjasta pituudestaan huolimatta tämäkin selostus kannattaa lukea jossain vaiheessa ennen kauden alkamista, jotta sitten kauden aikana ei tarvitse olla ihan pihalla kaikesta. Jokaisen osan alussa säännöt toki aina kerrataan perusteellisesti, joten koko massiivista järkälettä ei tarvitse yrittää sisäistää kauden alkuun mennessä, mutta on sitä hyvä ainakin vähän silmäillä, jotta tietää mitä on tulossa. Aivan tolkuttomasti tekstiähän tässä joka tapauksessa on, joten laitan spoilerin taakse, ettei koko ohjeviesti ihan täysin räjähdä käsiin.

Yhteenvedosta löytyy siis kuitenkin tiivistettynä kaikki ilmoittautumiseen vaadittavat asiat.

Kauden osat tarkkoine selostuksineen:
Prelude: 1818

Kausi alkaa esinäytöksellä, jolla on pituutta kolmen kierroksen verran. Kilpailijat jaetaan arpomalla kolmeen ryhmään (Menneisyys, Nykyisyys ja Tulevaisuus) jotka ovat siis erilliset ryhmät, joista kussakin käydään omaa sisäistä kilpailua.

Tätä esinäytöstä varten arvataan 40 numeroa väliltä 1818-2018 siten, että arvatut numerot ovat neljässä kymmenen peräkkäisen numeron sarjassa, esim. 1851-1860, 1905-1914, 1928-1937 ja 2001-2010.

Jokaisella kolmella kierroksella arvotaan samalta väliltä 40 oikeaa numeroa, jotka eivät ole peräkkäisten numeroiden sarjoina vaan täysin satunnaiset ja yhdestä oikeasta numerosta kilpailija tienaa itselleen yhden pisteen.

Lisäksi kilpailijat voivat joka kierrosta varten valita yhden arvaamistaan kymmenen numeron sarjoista pääsarjakseen. Kaikki pääsarjan tuottamat oikeat numerot antavat yhden sijasta kaksi pistettä.

Esinäytöksen päätteeksi kunkin ryhmän kolme parasta palkitaan lisäpisteillä siten, että paras saa 7 pistettä, toiseksi paras 5 pistettä ja kolmanneksi paras 3 pistettä.

1st Movement: Echoes in G minor

Ensimmäinen varsinainen osa on pituudeltaan viisi kierrosta. Samat ryhmät jatkavat toimintaansa kuin esinäytöksessä, mutta esinäytöksen pisteet nollataan ja aloitetaan puhtaalta pöydältä (kerätyt pisteet kuitenkin lisätään kokonaispisteisiin).

Osaa varten arvataan perussysteemin numerot eli 20 numeroa väliltä 1-100.

Kukin kilpailijoista saa arvonnasta yhden kilpailijan omasta ryhmästään kohteekseen. Tätä kohdetta on tarkoitus jahdata ja päästä hänen edelleen, mikä tapahtuu pyrkimällä saamaan kohdettaan parempia tuloksia.

Kilpailijat keräävät jahtaamalla askelia ja tavoitteena on päästä mahdollisimman monta askelta kohdettaan edelle osan loppuun mennessä. Mikäli kilpailija saa paremman tuloksen kuin kohteensa, hän pääsee yhtä monta askelta kohdettaan edelle kuin hänen tuloksensa on kohteen tulosta suurempi. Esimerkiksi jos oma tulos on 6 oikein ja kohteen tulos 4 oikein, kilpailija pääsee kaksi askelta kohdettaan edelle.

Mikäli kuitenkin kilpailija saa huonomman tuloksen kuin kohde, hän joutuu samalla tavalla askeleita taaksepäin. Jos siis kilpailija on ennestään vaikkapa viisi askelta kohdettaan edellä ja saa 3 oikein kun kohde saa 6 oikein, hän joutuu kolme askelta taaksepäin ja on sen jälkeen vain kaksi askelta edellä. Jos askeleet menevät pakkasen puolelle, kilpailija jää kohteensa taakse, mikä ei ole toivottava tilanne.

Kilpailijat voivat myös joka kierros arvata omaa seuraavan kierroksen tulostaan. Mikäli arvaus menee oikein, kilpailija saa kyseisellä kierroksella yhden ylimääräisen askeleen ollessaan kohdettaan parempi tai joutuu yhden askeleen vähemmän taaksepäin ollessaan huonompi.

Huomatkaa, että nämä taistot kohdetta vastaan ovat yksipuolisia: kohteesi ei siis kilpaile sinua vastaan vaan hänellä on joku toinen kohteenaan. Paremmuus määritellään siis siten, kuka tässä omassa taistossaan pääsee viiden kierroksen aikana kauimmaksi oman kohteensa edelle.

Osan aikana kerätään myös normaalisti pisteitä 1 piste per oikea numero -menetelmällä ja nämä pisteet lisätään kokonaispisteisiin, mutta tämän osan kannalta pisteillä ei ole merkitystä paitsi mahdollisissa tasatilanteissa lopputuloksissa, jotka ratkaistaan pisteillä (enemmän pisteitä kerännyt saa paremman sijoituksen).

Osan päätyttyä jokaisen ryhmän kolme parasta kilpailijaa palkitaan lisäpisteillä siten, että paras saa 10 pistettä, toiseksi paras 7 pistettä ja kolmanneksi paras 4 pistettä.

2nd Movement: Distortion

Perään tulee toinen viiden kierroksen mittainen osa. Ryhmät sekoitetaan nyt ensimmäistä kertaa ja jako tehdään uudelleen. Kolme ryhmää siis säilyy, mutta kilpailijat jaetaan niihin uudelleen puhtaalta pöydältä. Pisteet nollataan jälleen.

Tätä osaa varten arvataan 15 numeroa väliltä 1-75.

Kilpailijat kulkevat historian aikakausien läpi ja joka kierros heidän eteensä tulee valinta, jossa on kolme eri vaihtoehtoa, jotka ovat pienempiä ajanjaksoja tai merkittäviä tapahtumia tämän suuremman aikakauden sisällä. Kilpailijoiden tulee valita yksi näistä vaihtoehdoista. Aikakaudet ja vaihtoehdot ovat seuraavat:

* Esihistoria (kivikausi, pronssikausi, rautakausi)
* Keskiaika (varhaiskeskiaika, sydänkeskiaika, myöhäiskeskiaika)
* Uusi aika I (renessanssi, reformaatio, löytöretket)
* Uusi aika II (valistusaika, teollinen vallankumous, siirtomaa-aika)
* 1900-luku (ensimmäinen maailmansota, toinen maailmansota, kylmä sota)

Seuraavalla kierroksella paljastetaan, mikä vaihtoehdoista on oikea (oikea vaihtoehto arvotaan) ja kaikki sitä veikanneet pääsevät siirtymään seuraavaan aikakauteen. Uudelle aikakaudelle siirtyminen antaa kilpailijalle palkinnoksi pysyvän 0,2 lisäyksen pistekertoimeen. Tämä tarkoittaa siis sitä, että keskiajalle siirtyessään kilpailija saa kyseisestä kierroksesta alkaen pisteensä 1,2x, uuden ajan ensimmäiseen osaan siirtyessään 1,4x ja niin poispäin.

Mikäli kilpailija ei onnistu veikkauksessaan, hän joutuu seuraavalla kierroksella veikkaamaan uudelleen samalla aikakaudella. Tällöin myös oikea aikakausi arvotaan uudelleen - se voi olla sama, mutta se voi olla jokin toinenkin.

Viiden kierroksen jälkeen ne kilpailijat, jotka ovat pisimmällä kussakin ryhmässä saavat kukin 5 pistettä palkinnoksi. Näiden palkintopisteiden lisäämisen jälkeen kolme eniten pisteitä kerännyttä kilpailijaa kustakin ryhmästä palkitaan lisäpisteillä siten, että paras saa 15 pistettä, toiseksi paras 10 pistettä ja kolmanneksi paras 5 pistettä.

3rd Movement: Chaotic Crescendo (Distortion Reprise)

Sitten vuorossa on vähän pitempi osa, jolla on pituutta kahdeksan kierroksen verran. Ryhmien määrää vähennetään nyt kahteen (Menneisyys ja Tulevaisuus) ja kilpailijat arvotaan niihin uudelleen puhtaalta pöydältä. Pisteet luonnollisesti jälleen nollataan.

Tässä osassa käytetään perussysteemiä, joten erillisiä numeroita tätä osaa varten ei ole tarpeellista arvata.

Osan ideana on uusia yksi vanha kausi, kenties jopa hieman paranneltuna versiona. Se, mikä kausi uusitaan, on teidän päätettävissänne. Edellisen osan aikana tullaan käymään äänestys, jossa on mukana muutamia vaihtoehtoja ja niistä saatte äänestää mieleisintä kautta. Eniten ääniä saava kausi uusitaan ja sen tarkemmat ohjeet julkaistaan sitten osan alkaessa.

Kummankin ryhmän viisi parasta palkitaan lisäpisteillä seuraavassa järjestyksessä parhaimmasta aloittaen: 20p, 15p, 12p, 8p, 5p.

4th Movement: Avoid the Inevitable

Tämä osa on viisi kierrosta pitkä ja nyt ryhmät heitetään romukoppaan ja kaikki kilpailijat ovat yhtä joukkoa ja samassa kilpailussa keskenään. Pisteet toki nollataan jälleen.

Tätä osaa varten arvataan 10 numeroa väliltä 1-20 sekä sivupistepotin numerot eli 10 numeroa väliltä 1-50. Kaikki kilpailijat käyttävät vain jompaakumpaa systeemiä osan aikana, mutta kaikkien on arvattava molemmat, sillä emme tiedä etukäteen, kuka tulee käyttämään kumpaa.

Lisäksi arvataan yksi paradoksinumero, jonka arvausväli vaihtelee joka kierros ja joka ensimmäisellä kierroksella on väliltä 56-75.

Kilpailijat jaetaan pareiksi arpomalla. Toinen parin osapuolista päätyy hyökkääjäksi ja toinen vahvistajaksi. Hyökkääjät käyttävät 10 numeroa väliltä 1-20 -systeemiä ja vahvistajat taas sivupistepottia.

Joka kierroksella kaksi paria arvotaan vastakkain ja kumpikin pari pyrkii tekemään mahdollisimman paljon vahinkoa vastustajiinsa. Hyökkääjät suorittavat varsinaisen hyökkäyksen ja vahvistajat taas pyrkivät tekemään siitä voimakkaamman.

Tehty vahinko (eli positiivinen vahinko) lasketaan siten, että hyökkääjän tulos kerrotaan vahvistajan tuloksella. Lisäksi mikäli kilpailija on osunut paradoksinumerosta kolmen numeron päähän tai lähemmäs, hänen tuloksensa tuplautuu. Mikäli kilpailija on arvannut paradoksinumeron täysin oikein, hänen tuloksensa triplautuu.

Kun paria vastaan tehdään vahinkoa, he saavat puolet tästä vahingosta itselleen säilöön - ja tämä on siis negatiivista vahinkoa, jota kukaan ei halua kerätä.

Toisiaan vastaan taistelevat parit arvotaan uudelleen joka kierros. Mikäli pareja on pariton määrä, suoritetaan jotain taikatemppuja, jotta osa toimisi siitä huolimatta ja näistä hokkuspokkuksista ilmoitetaan kun sen aika on, mikäli tällainen tilanne tulee eteen.

Lopuksi negatiivinen vahinko vähennetään positiivisesta vahingosta ja jäljelle jääneen vahingon määrän perusteella parit laitetaan paremmuusjärjestykseen ja palkinnoksi parit saavat henkilökohtaisia pisteitä, jotka lisätään kokonaispisteisiin, seuraavalla tavalla:

1. sija: Tehdyn vahingon määrä jaettuna tasan osapuolten kesken
2. sija: 75% tehdystä vahingosta jaettuna tasan osapuolten kesken
3. sija: 50% tehdystä vahingosta jaettuna tasan osapuolten kesken
Loput parit: 25% tehdystä vahingosta jaettuna tasan osapuolten kesken

HUOM: Tehdyllä vahingolla tarkoitetaan palkintojen kohdalla positiivisen vahingon määrää ennen kuin negatiivinen vahinko vähennettiin siitä.

Kilpailijat eivät siis kerää tuloksistaan pisteitä tässä osassa lainkaan, vaan palkintopisteet ovat ainoat tästä osasta tienattavat pisteet.

5th Movement: Timeline Collision

Tällä osalla on pituutta seitsemän kierroksen verran. Edellisen osan tavoin ryhmiä ei enää ole, vaan kaikki ovat yhtenä porukkana ja pisteet luonnollisesti taas nollataan.

Tässä osassa käytetään perussysteemiä, joka on käytössä jo aiemmassa osassa, joten tätä osaa varten ei erillisiä numeroita tarvi siis arvata.

Kilpailijat jaetaan arpomalla kahdeksi toisiaan vastaan kamppailevaksi joukkueeksi, jotka ovat Tieteilijät ja KS1818. Kumpikin joukkue tarvitsee johtajan, joka valitaan vapaaehtoisten joukosta ennen osan alkua.

Jokaiselle kilpailijalle myös arvotaan osan alussa yksi elementti, jota he edustavat: tuli, vesi, maa tai ilma. Tämä elementti pysyy samana koko osan ajan. Kilpailijoiden määrästä riippuen kummallakin joukkueella on 1-2 kappaletta jokaisen elementin edustajaa, sekä mahdollisesti joitain erityisroolin saavia, joista tiedotetaan osan alkaessa, mikäli sellaisia on mukana.

Joukkueiden johtajien tehtävänä on koota joka kierros joukkueensa jäsenistä viiden hengen iskujoukko, joka käy taistoon toisen joukkueen iskujoukkoa vastaan. Iskujoukon kokoonpano lähetetään minulle yksityisviestillä ja siihen merkitään mukana olevat viisi kilpailijaa ja heidän taisteluasemansa (1-5).

Samoja kilpailijoita ei voi käyttää joka kierros vaan korkeintaan kolme samaa kilpailijaa kuin edelliskierroksella saa olla mukana iskujoukossa.

Iskujoukot kohtaavat taistelussa siten, että samaan taisteluasemaan merkityt kilpailijat ovat vastakkain. Paremman tuloksen saava kilpailija voittaa ja tuo joukkueelleen niin monta joukkuepistettä kuin hänen lopullinen tuloksensa ylittää vastustajan tuloksen. Enemmän pisteitä taistelussa keräävä joukkue voittaa ja saa palkinnoksi kolme ylimääräistä joukkuepistettä ja jokaiselle joukkueen jäsenelle (olivatpa he iskujoukossa mukana tai eivät) kaksi henkilökohtaista pistettä.

Elementeillä on kuitenkin vaikutusta taisteluiden kulkuun, nimittäin jokaisella elementillä on omat heikkoutensa ja vahvuutensa. Toisin sanoen kilpailijan tuloksesta vähennetään tai siihen lisätään numeroita taistelun kannalta sen mukaan, mitä elementtiä hän edustaa ja mitä elementtiä vastaan hän taistelee seuraavan taulukon mukaisesti:

* Tuli: Vesi (-1), Ilma (0), Tuli (+1), Maa (+2)
* Maa: Tuli (-1), Maa (0), Vesi (+1), Ilma (+2)
* Ilma: Maa (-1), Tuli (0), Ilma (+1), Vesi (+2)
* Vesi: Ilma (-1), Vesi (0), Maa (+1), Tuli (+2)

Jos siis esimerkiksi Maata edustava kilpailija saa 6 oikein ja Tulta edustava kilpailija 4 oikein ja he ovat vastakkain, Maan edustaja menettää yhden numeron, koska Tuli on hänen heikkoutensa ja Tulen edustaja saa kaksi numeroa lisää, koska Maa on hänen erityisvahvuutensa. Niinpä lopputulos on se, että Tulen edustaja voittaa tuloksin 6-5.

Mikäli kahden kilpailijan taistelu päättyy tasatulokseen, kumpikaan ei saa pisteitä joukkueelleen. Mikäli koko iskujoukkojen taistelu päättyy tasapisteisiin, ylimääräisiä kolmea joukkuepistettä tai kahta henkilökohtaista pistettä ei jaeta lainkaan.

Kun seitsemän taistelua on käyty voittajaksi julistetaan joukkue, jolla on enemmän joukkuepisteitä kokonaisuudessaan kerättynä. Kaikki tämän joukkueen jäsenet palkitaan lisäpisteillä osan aikana kerättyjen henkilökohtaisten pisteiden paremmuusjärjestyksen mukaan siten, että paras saa 25 pistettä ja siitä eteenpäin jokainen aina kaksi vähemmän.

6th Movement: The Eleventh Hour

Viimeisellä varsinaisella osalla on pituutta kuuden kierroksen verran. Kilpailijat pysyvät edelleen yhtenä porukkana ja pisteet nollataan.

Tätä osaa varten arvataan 25 kellonaikaa väliltä 22:00-23:59.

Tässä osassa pelataan uhkapeliä, jossa panoksena ovat kallisarvoiset minuutit. Jokaisella kilpailijalla on osan alussa 30 minuuttia aikaa ja joka kierros tehtävänä on laittaa valittu määrä minuutteja panokseksi ja arvata kaikkien kilpailijoiden yhteenlaskettua seuraavan kierroksen tulosta. Panoksen on oltava vähintään 3 ja enintään 10 minuuttia ja sen on oltava tasaminuutteja, sekunteja ei kelpuuteta.

Kilpailijat jaetaan arvauksen mukaan kahtia. Lähemmäksi arvannut puolisko saa panoksensa verran lisää minuutteja ja kauemmaksi jäänyt puolisko menettää panoksensa. Mikäli joku arvaa tuloksen täysin oikein, hän saa lisäksi 3 ylimääräistä minuuttia.

Kun kuusi kierrosta on käynyt, kilpailijoiden oikeista kellonajoista keräämät pisteet kerrotaan kerroinluvulla, joka on kilpailijan senhetkinen minuuttimäärä jaettuna kymmenellä.

Lopuksi kymmenen parasta kilpailijaa palkitaan lisäpisteillä seuraavalla tavalla: 30p, 27p, 24p, 21p, 18p, 15p, 12p, 9p, 6p, 3p.

Finale: Codex Libraminis

Lopulta saavumme suureen finaaliin, joka on vain yhden kierroksen mittainen ja huipentaa koko suurtakin suuremman juhlakauden.

Tämä finaali on Pistepotin historian käsittämättömin kierros, sillä tätä varten arvataan 2000 numeroa väliltä 1-5000. Nämä numerot arvataan kymmenessä 200 peräkkäisen numeron sarjassa. Näiden sarjojen ei tarvitse olla tasalukuja kuten 101-300 tai 3401-3600 vaan ne voivat olla vaikka 2463-2662, kunhan numeroita vain on 200 peräkkäin ja näitä sarjoja yhteensä kymmenen väliltä 1-5000.

HUOM: Tarkkuutta sitten näihin! Sadannen kauden finaalissa oli hirveästi virheitä arvatuissa numeroissa, mikä johti siihen, että monet kilpailijat saivat aivan järkyttävän huonoja tuloksia ja se tietysti teki hallaa lopputulokselle.

Kilpailijoiden tulokset muutetaan pisteiksi 1 piste per oikea numero -menetelmällä. Tässä kohtaa mukaan tulevat koko kauden ajan kerätyt aikaenergiat. Kilpailijat saavat lopullisen aikaenergiaprosenttinsa verran lisää pisteitä oikeista numeroista keräämistään pisteistä.

Jos siis kilpailija saa esimerkiksi 300 pistettä ja hänen aikaenergiaprosenttinsa on 15%, hän saa tällöin 15% 300 pisteestä lisää eli yhteensä 45 pistettä ja hänen lopulliseksi pistemääräkseen tulee 345 pistettä.

Nämä lopulliset pisteet laitetaan paremmuusjärjestykseen ja kilpailijat jaetaan sitten viiteen ryhmään paremmuuden perusteella ja mitä parempaan ryhmään pääset, sitä suuremman kertoimen saat kokonaispisteillesi. Ryhmät ovat seuraavat:

* A-ryhmä: Sijat 1-3, 1,35x kerroin
* B-ryhmä: Sijat 4-6, 1,30x kerroin
* C-ryhmä: Sijat 7-9, 1,25x kerroin
* D-ryhmä: Sijat 10-12, 1,15x kerroin
* E-ryhmä: Kaikki loput, 1,10x kerroin

Tämän lisäksi 10% finaalikierroksen pisteistä lisätään kokonaispisteisiin jokaisen kilpailijan kohdalla. Tämä lisäys tehdään ENNEN kokonaispisteiden kertomista, tämä kertominen on siis aivan viimeinen toimenpide.

Kaiken tämän jälkeen kokonaispisteet ovat sitten lopulliset ja eniten pisteitä kerännyt kilpailija nappaa tililleen kaikkien aikojen suurimman voiton.

HUOM: Koska kauden suunnitteluvaiheessa ei ole ollut tiedossa lopullista kilpailijamäärää, voidaan joitakin sääntöjä joissakin osissa joutua muuttamaan, jotta ne sopisivat juuri siihen määrään kilpailijoita, joka kaudelle ilmoittautuu. Muutoksista luonnollisesti ilmoitetaan aina, kun sellaisia tehdään.

Yhteenveto

Joten nyt kun sitten ilmoittaudut mukaan tälle kaikkien aikojen suurimmalle kaudelle, ilmoittautumisviestistäsi tulee löytyä seuraavat asiat:

1) 40 numeroa väliltä 1818-2018 neljässä kymmenen peräkkäisen numeron sarjassa ja valitse yksi niistä ensimmäiseksi pääsarjaksesi (Prelude)
2) Perussysteemin numerot eli 20 numeroa väliltä 1-100 (1st, 3rd, 5th mvmt.)
3) 15 numeroa väliltä 1-75 (2nd mvmt.)
4) 10 numeroa väliltä 1-20 (4th mvmt.)
5) Sivupistepotin numerot eli 10 numeroa väliltä 1-50 (4th mvmt.)
6) Ensimmäinen paradoksinumero väliltä 56-75 (4th mvmt.)
7) 25 kellonaikaa väliltä 22:00-23:59 muodossa XX:YY (6th mvmt.)
8) 2000 numeroa väliltä 1-5000 kymmenessä 200 peräkkäisen numeron sarjassa ja TARKKANA näiden kanssa, ettei tule samanlaista virheiden tulvaa kuin sadannen kauden finaalissa (Finale)
9) Ensimmäinen energianumerosi väliltä 1-200

Kaikkien numerosarjojen on oltava luonnollisesti numerojärjestyksessä ja merkatkaa kaikki numerosarjat ja yksittäiset numerot myös selkeästi erilleen toisistaan niin, että niistä on helppo erottaa mikä on mikäkin.

Kausi alkaa viikon kuluttua, maanantaina 1. lokakuuta. Teillä on siis seitsemän päivää aikaa ilmoittautua.

Ja vaikka viime kaudelle osallistuikin hienosti 16 kilpailijaa, koska nyt kyseessä on kaikkien aikojen suurin kausi, niin emmehän me suinkaan tuohon määrään halua tyytyä, emmehän?

Siksipä pyytäisinkin teitä raahaamaan tänne mahdollisimman paljon väkeä. Jos sinulla on jonkinlainen yhteys johonkuhun kilpailijaan, jota ei vähään aikaan ole Pistepotissa näkynyt, ilmoita hänelle tästä kaudesta. Sadannella kaudella saimme eläköityneen alkuaikojen legendan Tapsa99:n comebackin, niin josko tällekin kaudelle saataisiin joitain fossiileja tuotua mukaan? Jos joku raahaa kuutio-purkan tänne niin tarjoan virtuaaliset pullakahvit.

Kaikki siis mukaan kaikkien aikojen kaudelle, tätä suuremmaksi on tulevaisuudessakaan enää paha pistää, joten kokemus on takuuvarmasti ainutlaatuinen!
avatar
Aku Vankkis
Admin


http://pistepotti.foorumini.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CC - Kahdessadas sinfonia

Viesti kirjoittaja Xatalos lähetetty Ma 24 Syys 2018, 09:40

No huhhuh Very Happy Taidan ilmoittautua myöhemmin paremmalla ajalla.

Xatalos


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CC - Kahdessadas sinfonia

Viesti kirjoittaja Muumi Ankka lähetetty Ma 24 Syys 2018, 10:41

Arska voisi laittaa jotain mainintaa tästä sinne valtiopelifoorumilleen. Eikös siellä kuitenkin joku käy vielä.

Ja sisäpiiritietojen mukaan on mahdollista että jokunen comeback on ainakin tulossa.
avatar
Muumi Ankka


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CC - Kahdessadas sinfonia

Viesti kirjoittaja Don Barks lähetetty Ma 24 Syys 2018, 11:32

Itsekin vasta viikonloppuna ehdin todennäköisesti ilmoittautumaan, joten katsellaan sitten.
avatar
Don Barks


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CC - Kahdessadas sinfonia

Viesti kirjoittaja Ton Roza lähetetty Ma 24 Syys 2018, 13:14

Ehottomasti mukana, koetan yhen kaverinki houkutella osallistumaan, jos edes tälle kaudelle. Mutta oma ilmoittautuminen sitten viikonloppuna.
avatar
Ton Roza


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CC - Kahdessadas sinfonia

Viesti kirjoittaja Kalamies lähetetty Ma 24 Syys 2018, 14:00

Herran jestas mikä pläjäys. Sadannenkin kauden pläjäys oli tuskaa mutta tää vie voiton Very Happy
avatar
Kalamies


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CC - Kahdessadas sinfonia

Viesti kirjoittaja Ganducka lähetetty Ma 24 Syys 2018, 15:16

Jotenkin onnistuin parina viime päivänä täydellisesti unohtamaan pistepotin olemassaolon ja viime kaudelta jäi sitten mitalisija ottamatta. Täytyypä miettiä, löytyykö multa motia osallistumaan 40-päiväiseen peliin ja muistanko edes tulla paikan päälle päivittäin, ennen kuin pistän numeroitani. Mutta vaikuttaa kyllä erittäin mielenkiintoiselta (ja tuskastuttavan monimutkaselta) eikä tällaista voi ehkä jättää väliin.

Ganducka


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CC - Kahdessadas sinfonia

Viesti kirjoittaja Sienilapsi lähetetty Ma 24 Syys 2018, 16:19

Tuoreena musiikin opiskelijana ja aikamatkailusta kiinnostuneena julistan tän jo valmiiks Pistepotin historian eeppisimmäks kaudeks.

Pitää varmaan näyttää mallia miten ilmottaudutaan ku kaikki joistain viikonlopuista jotain höpisee. Ja Kandukka ei mee mihinkään vaan laittaa jonku päivittäisen muistutuksen tästä nii ei ropleemia.

1) 40 numeroa väliltä 1818-2018 neljässä kymmenen peräkkäisen numeron sarjassa:

1834-1843
1891-1900
1945-1954 (pääsarja)
1998-2007

2) Perussysteemi:

3
5
10
12
19
30
34
37
43
47
55
58
61
69
73
78
86
90
93
99

3) 15 numeroa väliltä 1-75:

4
7
13
20
26
29
33
37
40
48
51
57
63
68
72

4) 10 numeroa väliltä 1-20:

2
3
5
6
8
10
11
14
16
19

5) Sivupistepotti:

5
11
16
19
23
28
34
36
42
45

6) Paradoksinumero:

64

7) 25 kellonaikaa väliltä 22:00-23:59:

22:00-22:09
22:26-22:30
23:06-23:10
23:46-23:50

8) 2000 numeroa väliltä 1-5000 kymmenessä 200 peräkkäisen numeron sarjassa:

291-490
951-1150
1471-1670
2001-2200
2681-2880
3241-3440
3671-3870
3891-4090
4301-4500
4761-4960

9) Energianumero:

88
avatar
Sienilapsi


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CC - Kahdessadas sinfonia

Viesti kirjoittaja Xatalos lähetetty Ma 24 Syys 2018, 19:48

Kiitämme Sienilasta uhrautumisestaan.

1) 40 numeroa väliltä 1818-2018 neljässä kymmenen peräkkäisen numeron sarjassa:

1837-1846
1895-1904 (pääsarja)
1942-1951
1997-2006

2) Perussysteemi:

2
6
10
12
19
30
34
37
43
47
55
58
62
67
73
77
86
91
92
96

3) 15 numeroa väliltä 1-75:

2
6
13
20
26
28
33
37
40
48
51
57
63
67
71

4) 10 numeroa väliltä 1-20:

1
3
4
6
8
10
11
15
16
18

5) Sivupistepotti:

6
11
16
19
21
28
34
36
42
44

6) Paradoksinumero:

66

7) 25 kellonaikaa väliltä 22:00-23:59:

22:05-22:14
23:29-23:33
23:36-23:40
23:48-23:52

Cool 2000 numeroa väliltä 1-5000 kymmenessä 200 peräkkäisen numeron sarjassa:

299-498
951-1150
1371-1570
2001-2200
2681-2880
3241-3440
3671-3870
3891-4090
4301-4500
4765-4964

9) Energianumero:

125



(en kyllä ihan tajunnut kellonaikahommaa vielä, mutta luotan nyt Sienilapsen tulkintaan)

Xatalos


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CC - Kahdessadas sinfonia

Viesti kirjoittaja Touhula lähetetty Ma 24 Syys 2018, 21:27

Sienilapsen tulkintaan näytät luottavan muutenkin. Numerosi ovat uskomattoman paljon samanlaiset kuin Sienilapsella. Joissakin osioissa vain muutamia eri numeroita siellä täällä. Varsinkin osiossa 8, kymmenestä numerosarjasta seitsemässä juuri samat numerot kuin Sienilapsella. Ei varmaan sattumaa ole. Shocked

Toki samoja numeroita tulee väkisinkin, kun kilpailijoita on paljon. Tässä nyt kuitenkin oli ihan silmiinpistävää samankaltaisuutta kahden kilpailijan numeroissa.
avatar
Touhula


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CC - Kahdessadas sinfonia

Viesti kirjoittaja Arska lähetetty Ti 25 Syys 2018, 00:08

Pakko kai tää ilmoittautuminen on hoitaa pois alta nyt, ettei tule jahkailtua liian kauan. *käärii hihat*

1) 40 numeroa väliltä 1818-2018 neljässä kymmenen peräkkäisen numeron sarjassa

1819-1828
1830-1839
1905-1914
2001-2010 (pääsarja)

2) Perussysteemin numerot eli 20 numeroa väliltä 1-100

20-39

3) 15 numeroa väliltä 1-75

1, 2, 4, 7, 11, 16, 22, 42, 54, 60, 65, 69, 72, 74, 75

4) 10 numeroa väliltä 1-20

5, 6, 10, 11, 12, 13, 17, 18, 19, 20

5) Sivupistepotin numerot eli 10 numeroa väliltä 1-50

10-19

6) Ensimmäinen paradoksinumero väliltä 56-75

60

7) 25 kellonaikaa väliltä 22:00-23:59 muodossa XX:YY

22:20-22:44

8 ) 2000 numeroa väliltä 1-5000 kymmenessä 200 peräkkäisen numeron sarjassa

5-204
295-494
512-711
712-911
1365-1564
1999-2198
3333-3532
3900-4099
4242-4441
4674-4873

9) Ensimmäinen energianumerosi väliltä 1-200

13

----

Toivottavasti meni oikein.
avatar
Arska


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CC - Kahdessadas sinfonia

Viesti kirjoittaja Xatalos lähetetty Ti 25 Syys 2018, 10:33

Touhula kirjoitti:Sienilapsen tulkintaan näytät luottavan muutenkin. Numerosi ovat uskomattoman paljon samanlaiset kuin Sienilapsella. Joissakin osioissa vain muutamia eri numeroita siellä täällä. Varsinkin osiossa 8, kymmenestä numerosarjasta seitsemässä juuri samat numerot kuin Sienilapsella. Ei varmaan sattumaa ole. Shocked

Toki samoja numeroita tulee väkisinkin, kun kilpailijoita on paljon. Tässä nyt kuitenkin oli ihan silmiinpistävää samankaltaisuutta kahden kilpailijan numeroissa.

Jep. Kopioin Sienilapsen numerot ja muutin niin paljon kuin uskalsin. Osasta en vieläkään ole selvillä, mikä on ideana, joten muutin vain vähän. Pitäisi tuossa nyt kuitenkin olla riittävästi eroja jotta tuloksemme ovat selvästi erilaiset itse pelissä.

Xatalos


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CC - Kahdessadas sinfonia

Viesti kirjoittaja Kalamies lähetetty Ti 25 Syys 2018, 16:06

1)
1818-1827
1905-1914
1987-1996  Pääsarja
1998-2007

2)
3
7
11
16
23
29
33
37
40
46
52
57
61
69
74
77
84
89
91
95

3)
2
8
11
16
18
21
26
32
35
40
47
48
52
57
64
4)
2
5
6
7
9
11
13
14
16
19

5)
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50

6)
59

7)
22:01
22:12
22:15
22:21
22:29
22:32
22:39
22:44
22:49
22:52
22:57
22:59
23:01
23:04
23:10
23:16
23:19
23:24
23:29
23:35
23:39
23:44
23:49
23:52
23:58
8 )
465-664
831-1030
1359-1558
1779-1978
2015-2214
2380-2579
2900-3099
3346-3545
4235-4454
4699-4898
9) 147

En suoranaisesti ihmettelisi vaikka olisi virheitä Very Happy


Viimeinen muokkaaja, Kalamies pvm Ma 01 Loka 2018, 09:29, muokattu 1 kertaa
avatar
Kalamies


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CC - Kahdessadas sinfonia

Viesti kirjoittaja Yuk7on lähetetty Ti 25 Syys 2018, 17:38

1)
1911-1920
1944-1953
1966-1975 (pääsarja)
2000-2009

2)
2
7
12
17
22
27
33
37
42
44
47
49
61
69
72
77
82
87
94
97

3)
2
7
12
16
17
23
27
31
37
41
44
47
69
70
71

4)
1
3
4
7
9
11
14
17
19
20

5)
2
7
13
18
24
29
35
40
41
46

6)
71

7)
22:02
22:03
22:04
22:07
22:08
22:11
22:12
22:17
22:22
22:23
22:27
22:29
22:33
22:37
22:40
22:42
22:44
22:46
22:47
22:48
22:49
23:00
23:23
23:30
23:59

8)
2-201
233-432
999-1198
1230-1429
1800-1999
2222-2421
2578-2777
3333-3532
4245-4444
4800-4999

9)
122


Viimeinen muokkaaja, Yuk7on pvm Ma 01 Loka 2018, 19:24, muokattu 1 kertaa
avatar
Yuk7on


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CC - Kahdessadas sinfonia

Viesti kirjoittaja Sienilapsi lähetetty Ti 25 Syys 2018, 22:11

Xatalos kirjoitti:
Touhula kirjoitti:Sienilapsen tulkintaan näytät luottavan muutenkin. Numerosi ovat uskomattoman paljon samanlaiset kuin Sienilapsella. Joissakin osioissa vain muutamia eri numeroita siellä täällä. Varsinkin osiossa 8, kymmenestä numerosarjasta seitsemässä juuri samat numerot kuin Sienilapsella. Ei varmaan sattumaa ole. Shocked

Toki samoja numeroita tulee väkisinkin, kun kilpailijoita on paljon. Tässä nyt kuitenkin oli ihan silmiinpistävää samankaltaisuutta kahden kilpailijan numeroissa.

Jep. Kopioin Sienilapsen numerot ja muutin niin paljon kuin uskalsin. Osasta en vieläkään ole selvillä, mikä on ideana, joten muutin vain vähän. Pitäisi tuossa nyt kuitenkin olla riittävästi eroja jotta tuloksemme ovat selvästi erilaiset itse pelissä.

Kyllä tää nyt on jo ihan silkkaa patalaiskuutta. Ei oo vaikeeta lukea listaa ja arvata numeroita sen mukaan, mitä lista sanoo. Ilmoittautuminen ei vaadi sitä, että on sisäistäny mitä jokaisessa kaheksassa osassa tehään, mä en ole edes lukenut niitä kaikkia vielä ja onnistuin silti ilmoittautumaan ongelmitta, koska yhteenvedossa on lista absoluuttisesti kaikesta mitä siinä ilmoittautumisessa pitää olla.

Arvatkaa omat numeronne tai jättäkää ilmoittautumatta, kiitos. Kukaan ei rupea 75-prosenttisesti ratsastamaan mun siivellä tällasella kaudella.
avatar
Sienilapsi


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CC - Kahdessadas sinfonia

Viesti kirjoittaja Xatalos lähetetty Ti 25 Syys 2018, 22:20

Ehkä muutan numeroita lisää kun tulee sen aika (tarkemmat ohjeet eri kohdissa kautta). En kuitenkaan tiedä, mitä vikaa on käyttää pohjana toista listaa, kun tulokset ovat kuitenkin satunnaisia. Parempi se kai kuin virheiden takia ratkeava kisa. Tilanne olisi eri, jos ohjeet olisivat selkeämmät tai olisi esimerkkejä mahdollisista syötöksistä tms.

Ovat ne kuitenkin omat numeroni ja voin vaikka lyödä vetoa, että tuskin tulemme kovin lähelle toisiamme lopullisissa tuloksissa.

Xatalos


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CC - Kahdessadas sinfonia

Viesti kirjoittaja Xatalos lähetetty Ti 25 Syys 2018, 22:23

Epäselvyydet varmaan selviävät lähempänä niihin liittyviä kauden osia ja sitten voi taas vaihtaa numeroita halutessa. En siksi jaksa nyt lähteä selvittelemään epäselviä kohtia kun kaiken todennäköisyyden mukaan ne selviävät joka tapauksessa myöhemmin.

Xatalos


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CC - Kahdessadas sinfonia

Viesti kirjoittaja Xatalos lähetetty Ti 25 Syys 2018, 22:28

Lisäksi tässä pelissä ei ole edes järkeä miettiä asioita turhan paljon etuajassa. Säännöt kuitenkin usein muuttuvat matkan varrella, jolloin on muutenkin tärkeää vaihtaa arvauksia.

Xatalos


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CC - Kahdessadas sinfonia

Viesti kirjoittaja Touhula lähetetty Ke 26 Syys 2018, 09:40

Mun mielestä tuosta yhteenvedosta saa kyllä varsin hyvin kiinni sen millä tavalla numerot tulee mihinkin osaan arvata. Ei siinä suurempia epäselvyyksiä ole.
avatar
Touhula


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CC - Kahdessadas sinfonia

Viesti kirjoittaja Aku Vankkis lähetetty Ke 26 Syys 2018, 14:54

Eipä niitä eri osien ohjeita oikein tuon tarkemmin voi selostaa, ne ovat kuta kuinkin siinä muodossa jossa olisin ne kirjoittanut, jos ne olisivat olleet omia kausiaan. Ainoat lisäykset, mitä tuohon on vielä tulossa, ovat kolmannen movementin koko sisältö sekä mahdolliset erityisjärjestelyt neljännessä ja viidennessä movementissa riippuen lopullisesta osallistujamäärästä. Näistä mikään ei vaikuta ilmoittautumiseen millään tavalla, koska nämä erityisjärjestelyt eivät liity numeroihin tai niiden arvaamiseen ja kolmannen movementin sisältö muutenkin selviää vasta juuri ennen sen alkua, koska silloin uusittava kausi äänestetään edeltävillä kierroksilla ja ilmoittautumiset on oltava tehtynä kauden alkuun mennessä.

Kysymyksiä epäselvyyksistä on luonnollisesti järkevää esittää, kuten millä tahansa kaudella, joskin ei luultavastikaan ole kovin kannattavaa alkaa tässä vaiheessa kysymään jostain kuudennen movementin yksityiskohdasta, koska siihen on vielä päälle kuukausi ennen kuin se on ajankohtainen ja vastaus on siihen mennessä ehtinyt varmasti jo unohtua. Kunkin osan säännöt siis kerrataan osan alkaessa, mutta ne ovat hyvin pitkälti samat ohjeet kuin ohjeviestissä nyt ja tarkoitus on vain muistuttaa, että tämä on nyt se ja se osa. Mutta siinä kohtaa (tai kierrosta paria ennen) on varmaan paras hetki esittää kysymyksiä, jos tulevassa osassa on jotain epäselvää.

Tuuristahan kaikki numeroarvausten tulokset riippuvat, mutta tuuriakin voi ohjailla jossain määrin. Onhan se fakta, että jos useammalla kilpailijalla on yli puolet numeroista samoja, heillä on huomattavasti keskimääräistä suurempi todennäköisyys saada samoja/lähes samoja tuloksia toistuvasti. Tämä voi muodostua ongelmaksi esimerkiksi finaalissa, joka on hyvin ratkaisevassa roolissa lopputulosten kannalta, sillä sitä ennen on kerätty valtavat määrät pisteitä ja sitten viimeisen tuloksen perusteella päälle lätkäistään vielä kerroin kaikille niille pisteille.

Muistan tapauksen, jossa peräti neljällä kilpailijalla taisi olla lähes samat perussysteemin numerot, 1-3 numeroa vain eroa ja se aiheutti kauden aikana konkreettisia ongelmia. Hyvin samankaltaisiset numerot voivat myös todennäköisemmin aiheuttaa ei-toivottuja tasapelejä ja myös viedä osan jännityksestä, kun tietyt kilpailijat ovat jatkuvasti rinta rinnan pistetilanteissa toistuvien samojen/lähes samojen tulosten kanssa. Tällaisten seikkojen takia nämä ovat ongelmallisia juttuja.
avatar
Aku Vankkis
Admin


http://pistepotti.foorumini.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CC - Kahdessadas sinfonia

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 13 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Seuraava

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa