Pistepotti CXCV - Codex Temporis II: Ajan rakenteet

Sivu 1 / 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava

Siirry alas

Pistepotti CXCV - Codex Temporis II: Ajan rakenteet

Viesti kirjoittaja Aku Vankkis lähetetty Ma 23 Heinä 2018, 15:49

Pistepotti CXCV - Codex Temporis II: Ajan rakenteet

Aikamatkustuksen sanotaan olevan mahdotonta. Kukaan ei ole koskaan onnistunut löytämään keinoa siihen, eikä toimivia aikakoneita ole muualla kuin fiktiossa.

Mutta onko kukaan aikaisemmin sukeltanut näin syvälle ajan teoriaan? Vastaus kaikkeen löytyy menneisyydestä, joten sinne on palattava jollakin tavalla. Teoriasta on vain tehtävä todellisuutta.

Alkaa kiivas työparien mittelö: ketkä pystyvät läpimurtoon, luomaan parhaimman mahdollisen prototyypin laitteesta, joka kykenee manipuloimaan ajan rakenteita?

Entä miksi sana 'nykyisyys' on alkanut pulpahtaa pinnalle yhä useammin, kuin salaperäinen kuiskaus tuulen mukana niin, että se on alkanut tuntua suorastaan uhkaavalta?

#Pistepotti200


**

Perusasiat

Vuorossa on Pistepotin sadasyhdeksäskymmenesviides kausi ja jatkamme nyt alkukesästä tuttua ajalla leikkimistä. Tällä kertaa hyvin vaatimattomasti rakennetaan aikakone.

Kautta varten arvataan perussysteemin numerot eli 20 numeroa väliltä 1-100. Sen lisäksi jokainen kilpailija edellisen osan tavoin valitsee joko menneisyyden tai tulevaisuuden siten, että molempiin tulee täsmälleen yhtä monta kilpailijaa. Parillinen määrä osallistujia tarvitaan siis.

Edellisen osan tapaan kyseessä on parikausi, joskin tällä kertaa parit kamppailevat toisiaan vastaan, nimittäin siinä, kenen prototyyppi aikakoneesta on paras ja valitaan koko projektin käyttöön. Parit jaetaan arpomalla siten, että toinen osapuoli edustaa menneisyyttä ja toinen tulevaisuutta.

Kausi kestää korkeintaan kymmenen kierrosta, mutta se saattaa tietyissä olosuhteissa loppua myös aikaisemmin.

Osien kerääminen

Aikakone rakentuu yhteensä kahdestatoista osasta, kuudesta menneisyyden ja kuudesta tulevaisuuden osasta. Kilpailijoiden tehtävänä on pyrkiä keräämään näitä osia.

Mitä enemmän osia aikakoneessa on, sitä parempi se on (täydet osat on paras mahdollinen), mutta myös menneisyyden ja tulevaisuuden tasapainolla on merkitystä: aikakone, jossa on neljä menneisyyden ja neljä tulevaisuuden osaa on parempi kuin aikakone, jossa on kuusi menneisyyden ja kaksi tulevaisuuden osaa, vaikka osien kokonaismäärä onkin sama. Kokonaismäärä ratkaisee siis lähtökohtaisesti, mutta tasatilanteessa tasapainolla on merkitystä.

Kilpailijat keräävät osia saamalla tiettyjä perussysteemin tuloksia. Jokaiselle parille arvotaan kuusi perussysteemin tulosta, jotka kummankin heistä olisi saatava kauden aikana. Yhdestä saavutetusta tuloksesta saa aina yhden osan. Pienin mahdollinen tulos on 1 oikein ja suurin mahdollinen 7 oikein. Korkeintaan kaksi samaa tulosta voi olla per pari. Kaikkien parien tulosten yhteenlaskettu summa on sama.

Edut ja avut

Kilpailijat voivat pyrkiä vaikuttamaan tuloksiinsa käyttämällä apuja, joita jokaiselle parille annetaan 20 kappaletta: 10 kauden alussa ja toiset 10 kierroksen 5 jälkeen, yksi kummallekin parin osapuolelle kierrosta kohti. Avut ovat yhteisiä eli mikäli toinen parin osapuolista käyttää tietyn avun, toinen ei sitä voi enää sen jälkeen käyttää.

Avut voivat auttaa kilpailijoita saavuttamaan haluttuja tuloksia. Mukana on apuja, jotka laskevat päivän tulosta, nostavat sitä tai muuta vastaavaa.

Kilpailija voi myös valita olla käyttämättä kierroksella mitään apua. Tällöin hänen on kuitenkin ilmoitettava siitä topicissa, jotta se lasketaan siirron tekemiseksi - muuten kilpailijan katsotaan olleen epäaktiivinen kyseisellä kierroksella.

Etuja voi puolestaan saavuttaa onnistumalla keräämään aikakoneeseen tietyn määrän osia. Edut ovat pysyviä, eivät kertakäyttöisiä kuten avut ja voivat tehdä osien keräämisestä helpompaa. Ne vaikuttavat samalla tavalla parin molempiin osapuoliin.

Jotta kenenkään potentiaalinen epäaktiivisuus (jota ei kyllä tarvitsisi olla lainkaan, eihän?) ei merkittävästi haittaisi hänen parinsa kautta, on kilpailijalla mahdollisuus käyttää apuja parinsa puolesta mikäli pari ei ole kahden peräkkäisen kierroksen aikana tehnyt siirtoja. Tämä mahdollisuus päättyy välittömästi jos/kun pari tekee paluun ja tekee itse siirtonsa.

Tarkat avut ja edut julkaistaan kauden alkaessa.

Kauden päättyminen

Kilpailijat keräävät kauden aikana normaaliin tapaan pisteitä 1 piste per oikea numero -menetelmällä. Mikäli kilpailija on epäaktiivinen, hän saa vain 0,5 pistettä per oikea numero kyseiseltä kierrokselta. Jos aktiivinen pari tekee ylempänä mainitun säännön mukaisesti siirrot epäaktiivisen parinsa puolesta, tämä ei anna epäaktiiviselle oikeutta täysiin pisteisiin, vaan vaikutus on ainoastaan parikilpailussa.

Mikäli joku pareista onnistuu saamaan koko aikakoneen valmiiksi, kausi päättyy välittömästi ja kyseinen pari voittaa parikilpailun. Tällöin koko kauden voittaja on tämän parin se osapuoli, jolla on enemmän pisteitä kerättynä. Parin toinen osapuoli sijoittuu automaattisesti hopealle ja loput kilpailijoista laitetaan paremmuusjärjestykseen pareittain aikakoneiden paremmuuden mukaan ja parin sisällä osapuolet järjestetään niin, että enemmän pisteitä kerännyt on paremmalla sijalla. Esimerkiksi pronssille sijoittuu siis toiseksi parhaan parin enemmän pisteitä kerännyt osapuoli.

Kuitenkin mikäli voittajaparin toinen osapuoli on ollut epäaktiivinen yli puolet kierroksista, hän ei ole oikeutettu automaattiseen hopeaan, vaan hänet sijoitetaan lopputuloksissa siihen kohtaan, johon hän pisteidensä perusteella kuuluu kun kaikkien paitsi kauden voittajan lopulliset pisteet otetaan huomioon. Tällöin toiseksi parhaan parin molemmat osapuolet pääsevät mitaleille (hopea ja pronssi).

Mikäli toiseksi parhaassakin parissa toinen on epäaktiivinen (tätä ei sitten tapahdu oikeasti, sovitaanko niin?), hän kokee saman kohtalon kuin voittajaparin epäaktiivinen, jolloin kolmannesta parista saadaan pronssimitalisti.

Nämä toimet tehdään tällä kaudella siksi, että samaan aikaan kenenkään kausi ei menisi pilalle epäaktiivisen parin vuoksi, mutta nämä epäaktiiviset eivät myöskään voisi loisia mitaleille sen ansiosta, että aktiivinen pari roikottaa heitä mukana tekemällä heidän puolestaan siirtoja parikisaan.

Mutta jospa niitä totaalisen epäaktiivisia ei tällä kertaa olisi?

Yhteenveto

Joten nyt kun sitten ilmoittaudut mukaan kaudelle, laita ilmoittautumisviestiisi tuttuun tapaan ensimmäiset 20 numeroasi väliltä 1-100 ja luonnollisesti numerojärjestyksessä. Lisäksi valitse itsellesi joko menneisyys tai tulevaisuus - muista kuitenkin, että molemmilla puolilla on oltava yhtä monta kilpailijaa.

Mikäli vähintään 12 kilpailijaa on ilmoittautunut mukaan ja määrä on parillinen, kausi alkaa torstaina 26. heinäkuuta. Loppukesän ja syksyn aikataulut ovat aika tiukat, joten toivon mukaan kausi ei pahasti joutuisi myöhästymään.
avatar
Aku Vankkis
Admin


http://pistepotti.foorumini.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CXCV - Codex Temporis II: Ajan rakenteet

Viesti kirjoittaja Ton Roza lähetetty Ma 23 Heinä 2018, 15:55

2
5
12
19
22
25
32
38
45
50
52
56
72
73
79
82
86
88
92
100

Menneisyys.
avatar
Ton Roza


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CXCV - Codex Temporis II: Ajan rakenteet

Viesti kirjoittaja Xatalos lähetetty Ma 23 Heinä 2018, 17:05

2
3
12
21
22
28
32
39
46
51
52
53
72
73
79
83
86
89
92
96

Tulevaisuus

Xatalos


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CXCV - Codex Temporis II: Ajan rakenteet

Viesti kirjoittaja Arska lähetetty Ma 23 Heinä 2018, 20:35

20-39

Menneisyys
avatar
Arska


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CXCV - Codex Temporis II: Ajan rakenteet

Viesti kirjoittaja Touhula lähetetty Ma 23 Heinä 2018, 22:41

6
9
12
16
20
25
31
39
43
47
55
60
65
71
76
80
86
90
93
97

Menneisyys tällä kertaa
avatar
Touhula


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CXCV - Codex Temporis II: Ajan rakenteet

Viesti kirjoittaja CottonJoel lähetetty Ti 24 Heinä 2018, 00:30

1
4
16
22
23
33
39
41
45
50
55
58
61
65
66
73
80
88
97
100

Tulevaisuus

CottonJoel


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CXCV - Codex Temporis II: Ajan rakenteet

Viesti kirjoittaja Sienilapsi lähetetty Ti 24 Heinä 2018, 01:52

3
9
15
21
23
33
36
42
45
52
57
59
66
68
74
79
82
88
91
94

Sienet menee tulevaisuuteen.
avatar
Sienilapsi


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CXCV - Codex Temporis II: Ajan rakenteet

Viesti kirjoittaja Oku Ankka lähetetty Ti 24 Heinä 2018, 15:22

2
26
27
32
35
36
39
49
51
52
54
56
58
62
65
67
80
88
91
96

Menneisyys
avatar
Oku Ankka


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CXCV - Codex Temporis II: Ajan rakenteet

Viesti kirjoittaja Ankkafani 10 lähetetty Ti 24 Heinä 2018, 16:25

51-70

Tulevaisuus

Ankkafani 10


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CXCV - Codex Temporis II: Ajan rakenteet

Viesti kirjoittaja Kalamies lähetetty Ti 24 Heinä 2018, 16:36

Menneisyys vieläkin kaivertaa sisimpääni
3
7
11
16
23
25
30
32
47
49
50
54
58
61
65
73
75
84
88
93
avatar
Kalamies


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CXCV - Codex Temporis II: Ajan rakenteet

Viesti kirjoittaja Don Barks lähetetty Ke 25 Heinä 2018, 20:14

Tulevaisuuteen
5
6
7
9
15
19
22
24
27
29
31
34
38
39
40
41
45
47
49
50
avatar
Don Barks


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CXCV - Codex Temporis II: Ajan rakenteet

Viesti kirjoittaja Jonttu-Ankka lähetetty Ke 25 Heinä 2018, 20:19

3
17
19
21
24
25
28
30
32
38
42
44
46
57
65
68
72
73
79
90

Tulevaisuus

Jonttu-Ankka


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CXCV - Codex Temporis II: Ajan rakenteet

Viesti kirjoittaja Tuoppi lähetetty Ke 25 Heinä 2018, 22:02

Menne isyys

11-15, 22-26, 44-48, 61-64 ja 82
avatar
Tuoppi


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CXCV - Codex Temporis II: Ajan rakenteet

Viesti kirjoittaja Muumi Ankka lähetetty Ke 25 Heinä 2018, 23:04

2
5
9
13
18
22
30
34
41
45
49
52
56
63
68
74
82
89
95
100

Tulevaisuud
avatar
Muumi Ankka


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CXCV - Codex Temporis II: Ajan rakenteet

Viesti kirjoittaja Aku Vankkis lähetetty To 26 Heinä 2018, 13:46

Ilmoittautujia on tarpeeksi tällä kertaa, mutta määrä ei ole parillinen. Tarvitsemme vielä yhden kilpailijan menneisyyteen, jotta tilanne tasoittuisi.

Huomista pitempään ei kuitenkaan voida odotella, joten joko se yksi puuttuva ilmestyy jostain siihen mennessä tai sitten täytyy aloittaa kahdellatoista ensimmäisellä ilmoittautujalla.
avatar
Aku Vankkis
Admin


http://pistepotti.foorumini.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CXCV - Codex Temporis II: Ajan rakenteet

Viesti kirjoittaja Yuk7on lähetetty To 26 Heinä 2018, 21:03

Joku nimeltämainitsematon pudotusuhkassa oleva kilpailija kutsui minut mukaan.

1
3
7
11
17
22
27
31
42
47
51
63
71
72
74
76
82
87
91
97

Menneisyys
avatar
Yuk7on


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CXCV - Codex Temporis II: Ajan rakenteet

Viesti kirjoittaja Aku Vankkis lähetetty To 26 Heinä 2018, 21:45

Parijako ja pareille arvotut tavoitetulokset:

Kalamies (M) & Xatalos (T): 1, 3, 4, 5, 7, 7
Touhula (M) & Don Barks (T): 1, 1, 5, 6, 7, 7
Tuoppi (M) & Sienilapsi (T): 1, 3, 5, 5, 6, 7
Yuk7on (M) & Ankkafani 10 (T): 2, 2, 4, 6, 6, 7
Ton Roza (M) & Muumi Ankka (T): 2, 2, 4, 6, 6, 7
Arska (M) & CottonJoel (T): 1, 3, 4, 5, 7, 7
Oku Ankka (M) & Jonttu-Ankka (T): 1, 3, 4, 6, 6, 7

Tässä ovat siis seitsemän paria, jotka tällä kaudella tulevat kisaamaan siitä, kenen rakentama aikakoneen prototyyppi on kaikista paras.

Kullekin parille on myös arvottu kuusi tulosta väliltä 1-7 oikein, jotka saamalla he tienaavat osia aikakoneeseensa. Samaa tulosta voi olla korkeintaan kaksi kappaletta per pari ja kaikkien parien tulosten summa on sama eli 27.

Ensimmäinen kierros käydään huomenna iltapäivällä, mutta sitä varten ei vielä tehdä mitään siirtoja, vasta huomenna sitten. Ensimmäistä kierrosta varten ei voi siis käyttää mitään apuja (ja ne avut ja edut muutenkin luetellaan vasta ensimmäisen kierroksen tulosviestissä) mutta mikäli huomisen tulos osuu kohdalleen, siitä saa kuitenkin jo osan aikakoneeseen.
avatar
Aku Vankkis
Admin


http://pistepotti.foorumini.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CXCV - Codex Temporis II: Ajan rakenteet

Viesti kirjoittaja Touhula lähetetty To 26 Heinä 2018, 23:01

Aku Vankkis kirjoitti: Touhula (M) & Don Barks (T): 1, 1, 5, 6, 7, 7
Jaahas Very Happy Historian tuntien jne... pahoittelut Don Barksille jo etukäteen, että olen mahdollisesti aika epäaktiivinen tällä kaudella. Lähden huomenna ulkomaille, enkä välttämättä pääse Pistepotin pariin kovin monesti kauden aikana. Yritän kuitenkin. Ja vielä kun Don Barkskin on armeijassa (josta toki varmaan pystyy osallistumaan, ellei leirejä tms. ole), niin ennustan tälle parille ruusuista tulevaisuutta. Neutral
avatar
Touhula


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CXCV - Codex Temporis II: Ajan rakenteet

Viesti kirjoittaja Sienilapsi lähetetty Pe 27 Heinä 2018, 04:53

DB x Touhula on ehdottomasti paras Pistepotti-shippaus. Kiitokset satunnaisnumerogeneraattorille tästä ilosta.

Mut mitä tää nyt on että joudun jatkuvasti tavalla tai toisella tekemisiin Tuopin kans? Jos me voitetaan parikisa nii me ollaan sitte taas kerran kärkikaksikko Very Happy
avatar
Sienilapsi


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CXCV - Codex Temporis II: Ajan rakenteet

Viesti kirjoittaja Aku Vankkis lähetetty Pe 27 Heinä 2018, 13:55

Pistepotti CXCV - Codex Temporis II: Ajan rakenteet - Kierros 1

Oikeat numerot:

5
7
9
10
12
18
19
24
31
45
51
56
63
70
77
79
85
87
94
98

Don Barks (T): 7 oikein
Muumi Ankka (T): 6 oikein
Ton Roza (M): 6 oikein
Yuk7on (M): 5 oikein
Tuoppi (M): 4 oikein
Ankkafani 10 (T): 4 oikein
Sienilapsi (T): 4 oikein
Jonttu-Ankka (T): 3 oikein
Touhula (M): 3 oikein
Xatalos (T): 3 oikein
Oku Ankka (M): 2 oikein
Arska (M): 2 oikein
Kalamies (M): 1 oikein
CottonJoel (T): 1 oikein

Parien tänään hankkimat aikakoneen osat:

Kalamies & Xatalos: 1 x menneisyyden osa & 1 x tulevaisuuden osa
Ton Roza & Muumi Ankka: 1 x menneisyyden osa & 1 x tulevaisuuden osa
Touhula & Don Barks: 1 x tulevaisuuden osa
Yuk7on & Ankkafani 10: 1 x tulevaisuuden osa
Arska & CottonJoel: 1 x tulevaisuuden osa
Oku Ankka & Jonttu-Ankka: 1 x tulevaisuuden osa

Parien keräämättömät osat kierroksen 1 jälkeen:

Kalamies (M) & Xatalos (T): 1T, 3M, 4, 5, 7, 7
Touhula (M) & Don Barks (T): 1, 1, 5, 6, 7M, 7
Tuoppi (M) & Sienilapsi (T): 1, 3, 5, 5, 6, 7
Yuk7on (M) & Ankkafani 10 (T): 2, 2, 4M, 6, 6, 7
Ton Roza (M) & Muumi Ankka (T): 2, 2, 4, 6, 7
Arska (M) & CottonJoel (T): 1M, 3, 4, 5, 7, 7
Oku Ankka (M) & Jonttu-Ankka (T): 1, 3M, 4, 6, 6, 7

(Kirjain numeron perässä tarkoittaa sitä, että kyseinen tulos on saamatta vain jommaltakummalta parin osapuolista. Jos kirjain on M, se tarkoittaa, että menneisyyden puolella olevan kilpailijan on vielä saatava tämä tulos, kun taas T tarkoittaa tulevaisuuden puolella olevaa. Jos numero katoaa kokonaan listasta, molemmat ovat saaneet kyseisen tuloksen. Numero ilman kirjainta taas tarkoittaa, että kumpikaan ei ole sitä vielä saanut.)

Parien käyttämättömät avut ja saavutetut edut kierroksen 1 jälkeen:

Kalamies & Xatalos: +1, -1, +2, -2, +3, -3, 0,5x, 2x [E: 0/5]
Ton Roza & Muumi Ankka: +1, -1, +2, -2, +3, -3, 0,5x, 2x [E: 0/5]
Touhula & Don Barks: +1, -1, +2, -2, +3, -3, 0,5x, 2x [E: 0/5]
Yuk7on & Ankkafani 10: +1, -1, +2, -2, +3, -3, 0,5x, 2x [E: 0/5]
Arska & CottonJoel: +1, -1, +2, -2, +3, -3, 0,5x, 2x [E: 0/5]
Oku Ankka & Jonttu-Ankka: +1, -1, +2, -2, +3, -3, 0,5x, 2x [E: 0/5]
Tuoppi & Sienilapsi: +1, -1, +2, -2, +3, -3, 0,5x, 2x [E: 0/5]

(Lisätietoa avuista ja eduista alempana. E tarkoittaa sitä, monennenko pysyvistä eduista pari on tähän mennessä saavuttanut.)

Parien aikakoneen osat yhteensä kierroksen 1 jälkeen:

1. Kalamies & Xatalos: 2/12 osaa (1/6 M, 1/6 T)
=. Ton Roza & Muumi Ankka: 2/12 osaa (1/6 M, 1/6 T)
3. Touhula & Don Barks: 1/12 osaa (1/6 T)
=. Yuk7on & Ankkafani 10: 1/12 osaa (1/6 T)
=. Arska & CottonJoel: 1/12 osaa (1/6 T)
=. Oku Ankka & Jonttu-Ankka: 1/12 osaa (1/6 T)
7. Tuoppi & Sienilapsi: 0/12 osaa

Kilpailijoiden henkilökohtainen pistetilanne kierroksen 1 jälkeen:

1. Don Barks: 7p
2. Muumi Ankka: 6p
=. Ton Roza: 6p
4. Yuk7on: 5p
5. Tuoppi: 4p
=. Ankkafani 10: 4p
=. Sienilapsi: 4p
8. Jonttu-Ankka: 3p
=. Touhula: 3p
=. Xatalos: 3p
11. Oku Ankka: 2p
=. Arska: 2p
13. Kalamies: 1p
=. CottonJoel: 1p

Aikakoneen kehitystyö on alkanut ja ensimmäisellä kierroksella kaikki parit onnistuvat saamaan yhden tai jopa kaksi osaa, paitsi Tuoppi & Sienilapsi, jotka ovat yhä nollilla. Teoriassa aikakone on siis mahdollista saada valmiiksi jo kuuden kierroksen jälkeen, mutta se on äärimmäisen vaikeaa ja epätodennäköistä, koska molempien kilpailijoiden pitäisi tällöin onnistua jokaisella kierroksella saamaan yksi heille arvotuista tuloksista, jota ei vielä ole saatu.

Kilpailijoista Don Barks aloittaa kauden johdossa seitsemällä pisteellään. Jaetulla kakkossijalla ovat Muumi Ankka ja Ton Roza eli toinen kahdesta parista, jotka ovat kaksi osaa jo saaneet ja yhden tuloksen kokonaan pois listaltaan, koska molemmat saivat sen.

Nyt sitten kaikki parit ovat saaneet kahdeksan apua (ohjeviestistä poiketen koska avauskierrosta varten ei vielä tehtykään siirtoja) ja ne ovat aika simppeleitä: +numero -avut lisäävät seuraavaa tulosta kyseisellä numerolla, kun taas -numero -avut vähentävät. 0,5x puolestaan puolittaa tuloksen ja 2x tuplaa sen. Kaikki avut vaikuttavat vain osien keräämiseen, eivät pisteisiin.

Apujen käyttäminen on täysin vapaaehtoista. Mikäli kuitenkin päätät olla käyttämättä mitään apua, on siitäkin ilmoitettava topicissa, koska tällöin se lasketaan päivän siirron tekemiseksi epäaktiivisuuden sijasta.

Huomatkaa, että avut ovat parille yhteisiä eli jos toinen osapuoli käyttää +2 -edun, toinen ei sitä voi enää käyttää lainkaan. Nykyiset avut ovat voimassa kierrokseen 5 saakka, sen jälkeen niiden tilalle tulevat uudet, jotka ainakin osittain ovat erilaisia kuin nämä ensimmäiset.

Edut ovat pysyviä hyötyjä, joita pari voi saavuttaa keräämällä tietyn määrän osia aikakoneeseensa. Tarjolla on viisi eri etua:

* Etu 1 (3 osaa): Parin osapuolet saavat joka kierros 1 pisteen tulostaan enemmän.
* Etu 2 (5 osaa): Parin osapuolten tulokset vaihtuvat keskenään osien saannin kannalta, mikäli he hyötyvät siitä. Vaihtuminen koskee vain alkuperäisiä tuloksia.
* Etu 3 (7 osaa): Mikäli parin osapuoli käyttää avun, jonka avustuksella ei osu listassa olevaan tulokseen, mutta alkuperäisellä tuloksella olisi osunut, avun vaikutus kumoutuu (apu kuitenkin poistuu käytettävien listasta). Ei vaikuta, mikäli tulokset ovat vaihtuneet edun 2 johdosta.
* Etu 4 (9 osaa): Mikäli jompikumpi parin osapuolista osuu yhden numeron päähän listalla olevasta tuloksesta, se lasketaan. Toimii vain yhden kerran per kierros ja jos molemmat osuvat yhden päähän, se toimii sen osapuolen kohdalla, jonka osa hyödyttää paria enemmän tasapainon kannalta. Ei vaikuta, mikäli tulokset ovat vaihtuneet edun 2 johdosta.
* Etu 5 (11 osaa): Parin osapuolet saavat joka kierros tuplapisteet.

Jotta kilpailija on oikeutettu automaattiseen hopeaan, mikäli pari voittaa parikisan ja hän on heistä vähemmän pisteitä kerännyt, hänen on tehtävä vähintään puolet mahdollisista siirroista kauden aikana. Jos siis kausi kestää maksimiin eli kierrokseen 10 saakka, kilpailijan on tehtävä päivän siirtonsa vähintään viidellä kierroksella.

Joten nyt siis joko valitset avun, jonka haluat huomiselle käyttää (vain yksi apu per kilpailija per kierros) tai ilmoitat olevasi käyttämättä mitään niistä, jolloin olet päivän siirtosi tehnyt.

Huomisen deadline on tavanomainen klo 14:00.

Uusia numeroita aikaa laittaa jälleen huomiseen asti.
avatar
Aku Vankkis
Admin


http://pistepotti.foorumini.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CXCV - Codex Temporis II: Ajan rakenteet

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa